| ZAŁATWIANIE SPRAW W URZĘDZIE |
| ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA |
|
Wydział Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa |
symbol:
|
RL |
|
|
pokój nr 32 (II piętro) |
|
Kierownik:
|
mgr inż. Anna Rygielska |
srodowisko@powiatwolowski.pl |
Inspektor:
|
mgr inż. Alicja Walczak |
|
Podinspektor:
|
mgr inż. Małgorzata Niewiadomska |
|
|
|
|
Sposób przyjmowania i załatwiania spraw w Wydziale Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
Publicznie dostępny wykaz danych o dokumentach zawierających indormacje o środowisku i jego ochronie
Zadania Wydziału:
Główne zadania z zakresu ustawy o odpadach (tekst jednolity Dz. U. 2007 r. Nr 39 poz. 251)
- współudział:
- przy tworzeniu projektu powiatowego planu gospodarki odpadami,
- w opiniowaniu projektów gminnych planów gospodarki odpadami,
- koordynowanie realizacji planu gospodarki odpadami oraz jego aktualizacja (nie rzadziej niż co 4 lata),
- wydawanie lub zatwierdzanie:
- pozwoleń na wytwarzanie odpadów,
- programów gospodarki odpadami niebezpiecznymi (dla prowadzących i nie prowadzących instalacji),
- przyjmowanie informacji o wytwarzanych odpadach oraz o sposobach gospodarowania wytworzonymi odpadami innymi niż niebezpieczne (dla wytwórców odpadów prowadzących instalację oraz dla wytwórców odpadów nie prowadzących instalacji oraz dla wytwórców odpadów powstałych w wyniku poważnej awarii lub poważnej awarii przemysłowej),
- zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów,
- zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania lub transportu odpadów,
- prowadzenie rejestru posiadaczy odpadów, którzy są zwolnieni z obowiązku uzyskania pozwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania, transportu, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów,
- gospodarowanie odpadami z wypadków gdy:
- nie można wszcząć postępowania egzekucyjnego dotyczącego obowiązku zagospodarowania odpadów z wypadków albo egzekucja okazała się bezskuteczna
- jest konieczne natychmiastowe zagospodarowanie odpadów ze względu na zagrożenie życia lub zdrowia ludzi lub możliwość zaistnienia nieodwracalnych szkód w środowisku
- występowanie do wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej o pokrycie kosztów gospodarowania odpadami z wypadów w przypadku braku możliwości ustalenia sprawcy albo bezskuteczności egzekucji
Główne zadania z zakresu ustawy Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity Dz. U. 2006 r. Nr 129 poz. 902 ze zmianami)
- udział, współpraca przy tworzeniu przez Radę Powiatu powiatowego programu ochrony środowiska,
- udział w systemie państwowego monitoringu środowiska, zbieranie i przekazywanie danych,
- prowadzenie elektronicznej bazy danych informacji o środowisku, udostępnianie tej bazy za pośrednictwem publicznych sieci telekomunikacyjnych (Internet),
- udział w procedurach administracyjnych wymagających przeprowadzenia postępowań o ocenach oddziaływania:
- opiniowanie dla innych organów konieczności wykonania raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko,
- określanie zakresu raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, uzgadnianie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia,
- podawanie do publicznej wiadomości informacji dotyczących postępowań "uspołecznionych" m.in. informacji o przyjęciu wniosku, informacji o zamieszczeniu decyzji w publicznie dostępnym wykazie prowadzonym dla spraw wymagających udziału społeczeństwa,
- opiniowanie programów ochrony powietrza, jeżeli o ich stworzeniu na terenie Powiatu (strefy) zadecyduje wojewoda,
- udział w planowaniu działań w zakresie ochrony poziomu jakości wód uwzględniających obszary zlewni hydrograficznych,
- dokonywanie rekultywacji w przypadkach przypisanych do wykonania przez starostę oraz ustalanie obowiązku poniesienia kosztów rekultywacji i określenie ich wysokości, po wskazaniu sprawcy degradacji środowiska,
- ustalanie zakresu, sposobu oraz terminów rozpoczęcia i zakończenia rekultywacji dla zarządzającego powierzchnią ziemi,
- nakładanie obowiązku prowadzenia pomiarów zawartości substancji w glebie lub ziemi na obszarach na których istnieją przekroczenia standardów jakości,
- prowadzenie okresowych badań jakości gleby i ziemi,
- prowadzenie rejestru zawierającego informacje o terenach, na których stwierdzono przekroczenie standardów jakości gleby lub ziemi, z wyszczególnieniem obszarów, na których obowiązek rekultywacji obciąża Starostę,
- koordynowanie przygotowania map akustycznych (o ile zaistnieje taka konieczność) dla potrzeb ocen stanu akustycznego środowiska,
- wydawanie decyzji o dopuszczalnym poziomie hałasu w przypadku stwierdzenia przekroczenia dopuszczalnego jego poziomu poza zakładem.
- udzielanie pozwoleń na wprowadzanie energii lub substancji do środowiska tj., pozwolenia:
- zintegrowanego,
- na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza,
- wodnoprawnego na wprowadzanie ścieków do wód lub do ziemi,
- na wytwarzanie odpadów,
- zobowiązanie prowadzącego instalację podmiotu korzystającego ze środowiska do przedłożenia przeglądu ekologicznego, w razie stwierdzenia okoliczności wskazujących na możliwość negatywnego oddziaływania instalacji na środowisko,
- sprawowanie i wykonywanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska w zakresie objętym właściwością organu, po upoważnieniu przez Starostę,
- występowanie do WIOŚ o podjęcie odpowiednich działań będących w kompetencji tej jednostki, jeżeli w wyniku kontroli stwierdzono naruszenie przez kontrolowany podmiot przepisów o ochronie środowiska lub występuje uzasadnione podejrzenie, że takie naruszenie mogło nastąpić,
- prowadzenie postępowań w ramach interwencji na podstawie skarg i wniosków mieszkańców Powiatu w zakresie przypisanym w kompetencjach Wydziału,
- współpraca z organami Państwowej Straży Pożarnej w razie wystąpienia awarii przemysłowej,
- prowadzenie spraw związanych z Powiatowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
- prowadzi obserwację terenów zagrożonych ruchami masowymi ziemi oraz terenów, na których występują te ruchy,
- prowadzi rejestr zawierający informacje o terenach zagrożonych ruchami masowymi,
- przyjmowanie zgłoszeń instalacji, których emisja nie wymaga pozwolenia, a które mogą negatywnie oddziaływać na środowisko
Główne zadania z zakresu ustawy Prawo wodne (tekst jednolity Dz. U. z 2005 r. Nr 239 poz. 2019 ze zm.):
- ustanawianie stref ochrony:
- strefy bezpośredniej ujęć wody,
- stref dla urządzeń pomiarowych państwowych służb hydrogeologicznych i hydrologiczno – meteorologicznych,
- ustalanie linii brzegu oraz dokonywanie podziału kosztów ponoszonych na utrzymanie tworzących brzeg wody budowli lub murów,
- nakazywanie:
- usunięcia drzew i krzewów z wałów przeciwpowodziowych i w pasie 3 m od stopy wałów,
- przywrócenia do stanu poprzedniego wałów przeciwpowodziowych i w pasie 3 m od stopy wału, na których zrealizowano lub realizowane są roboty mogące utrudnić ochronę przed powodzią,
- wydawanie pozwoleń wodnoprawnych na:
- pobór oraz odprowadzanie wód powierzchniowych lub podziemnych,
- wprowadzanie ścieków do wód lub do ziemi,
- przerzut wody oraz sztuczne zasilanie wód podziemnych,
- piętrzenie oraz retencjonowanie śródlądowych wód powierzchniowych,
- korzystanie z wód do celów energetycznych,
- korzystanie z wód do celów żeglugi oraz spławu,
- wydobywanie z wód kamienia, żwiru, piasku oraz innych materiałów, a także wycinanie roślin z wód lub brzegu,
- rybackie korzystanie ze śródlądowych wód powierzchniowych,
- regulacje wód oraz zmianę ukształtowania terenu na gruntach przylegających do wód, mającą wpływ na warunki przepływu wody,
- wykonanie urządzeń wodnych,
- rolnicze wykorzystanie ścieków, w zakresie nieobjętym zwykłym korzystaniem z wód,
- długotrwałe obniżenie poziomu zwierciadła wody podziemnej,
- piętrzenie wody podziemnej,
- gromadzenie ścieków oraz odpadów w obrębie obszarów górniczych utworzonych dla wód leczniczych,
- odwodnienie obiektów lub wykopów budowlanych oraz zakładów górniczych,
- wprowadzanie do wód powierzchniowych substancji hamujących rozwój glonów, z wyłączeniem substancji chemicznych,
- wprowadzanie do urządzeń kanalizacyjnych, będących własnością innych podmiotów, ścieków przemysłowych zawierających substancje szczególnie szkodliwe dla środowiska wodnego określone na podstawie art. 45a ust. 1, oraz stwierdzanie ich:
- wygaśnięcia,
- cofnięcia,
- ograniczenia,
- Wydawanie decyzji o legalizacji urządzenia wodnego wykonanego bez wymaganego pozwolenia wodnoprawnego.
- kontrola stanu gospodarki wodnej na terenie Powiatu w tym:
- wzywanie do usunięcia zaniedbań, w wyniku których może powstać stan zagrażający życiu lub zdrowiu ludzi albo zwierząt bądź środowisku,
- unieruchomienie zakładu lub jego części w przypadku nie usunięcia przez niego mimo wezwań zaniedbań,
- wszczynanie postępowań administracyjnych w oparciu o wystąpienia Prezesa Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej,
- dokonywanie przeglądu ustaleń pozwoleń wodnoprawnych i ich realizacji min. raz na 4 lata,
- nadzór i kontrola nad działalnością spółek wodnych w tym:
- zatwierdzanie statutu spółek wodnych,
- zwracanie uwagi organom spółki wodnej zajmującej się utrzymaniem urządzeń melioracji wodnych szczegółowych na konieczność podwyższenia wysokości składki lub świadczeń niezbędnych dla prawidłowej realizacji zadań statutowych,
- stwierdzanie nieważności uchwał spółek wodnych w całości lub części,
- ustalanie obowiązków osób lub zakładów, nie będących członkami spółki wodnej, a odnoszących korzyści z urządzeń spółki lub przyczyniają się do zanieczyszczenia wód,
- podejmowanie decyzji o likwidacji spółki wodnej,
- realizacja zadań z zakresu ochrony przed powodzią i suszą,
- ustalanie wysokości odszkodowania na żądanie poszkodowanego z tytułu wydanego pozwolenia wodnoprawnego,
- stwierdzanie przejścia mienia - wód stanowiących własność Skarbu Państwa oraz gruntów pokrytych tymi wodami - na rzecz wskazanych w ustawie jednostek,
- orzekanie o przeniesieniu prawa własności urządzenia wodnego na własność właściciela wody,
- ustalanie w drodze decyzji proporcjonalnie do korzyści odnoszonych przez właścicieli gruntów, szczegółowych zakresów i terminów wykonania obowiązku utrzymania urządzeń melioracji wodnych szczegółowych
Główne zadania z zakresu ustawy o rybactwie śródlądowym (tekst jednolity Dz. U. 1999 r. Nr 66 poz. 750 ze zm.):
- rejestracja sprzętu pływającego służącego do połowu ryb,
- nadzór specjalistyczny nad Społeczną Strażą Rybacką, w tym: rekomendowanie Staroście w porozumieniu z PZW i PSR kandydatów na:
- Komendanta Powiatowego Społecznej Straży Rybackiej,
- Komendantów grup SSR
- wydawanie pozwoleń na rybackie korzystanie z wód w obwodach rybackich,
- prowadzenie spraw w dziedzinie rybactwa śródlądowego na odcinku rzeki Odry, stanowiącym granicę Powiatów lubińskiego i wołowskiego,
- współpraca z Zarządem Okręgowym PZW we Wrocławiu w zakresie funkcjonowania i realizacji zadań przez Społeczną straż Rybacką.
Główne zadania z zakresu ustawy o lasach (test jednolity Dz. U. 2005 r. Nr 45 poz. 435 ze zm.):
- nadzór nad gospodarką leśną, w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa, w tym:
- rozstrzyganie zastrzeżeń i wniosków odnośnie uproszczonego planu urządzenia lasu,
- nakazywanie wykonania obowiązków i zadań wynikających z trwałego utrzymania lasów i zapewnienia ciągłości ich użytkowania,
- zarządzanie wykonania zabiegów zwalczających i ochronnych w lasach zagrożonych, nie stanowiących własności Skarbu Państwa,
- rozpatrywanie wniosków o wydanie (w przypadkach losowych) zezwolenia na pozyskanie drewna,
- cechowanie drewna pozyskiwanego w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa i wystawianie właścicielowi lasu dokumentu stwierdzającego legalność pozyskiwania drewna,
- uzgodnienie przygotowywanych przez Nadleśnictwo rocznych planów zalesień terenów nie będących własnością Skarbu Państwa,
- rozpatrywanie spraw związanych ze zmianą lasu o powierzchni do 10 ha na użytek rolny,
- przeprowadzanie inwentaryzacji stanu lasu dla lasów rozdrobnionych o powierzchni do 10 ha,
- prowadzenie spraw związanych z przyznaniem dotacji na pokrycie kosztów zalesienia,
- rozpatrywanie pozostałych spraw związanych z wykonywaniem obowiązków wynikających z ustawy o lasach,
- dokonywanie oceny udatności upraw w czwartym lub piątym roku od zalesienia gruntu oraz przekwalifikowanie z urzędu gruntu rolnego na leśny, jeżeli zalesienia gruntów dokonano na podstawie przepisów o wspieraniu obszarów wiejskich ze środków pochodzących z Sekcji Gwarancji Europejskiego Fundusz Orientacji i Gwarancji Rolnej lub na podstawie przepisów o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich.
- wydawanie decyzji w sprawie przyznania dotacji z budżetu państwa
- na pokrycie kosztów zalesienia gruntów i na pokrycie kosztów zagospodarowania i ochrony związanych z odnowieniem lub przebudową drzewostanu w przypadku braku możliwości ustalenia sprawcy szkody w lasach, powstałej w wyniku oddziaływania gazów i pyłów przemysłowych, w przypadku pożarów lub innych klęsk żywiołowych spowodowanych czynnikami biotycznymi albo abiotycznymi, zagrażającymi trwałości lasów,
- na pokrycie kosztów zalesienia gruntów określonych do zalesienia miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego lub decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
- Uznanie w drodze decyzji lasu nie stanowiącego własności Skarbu Państwa za ochronne lub pozbawienie ich tego charakteru.
- Zlecanie opracowania uproszczonych planów urządzania lasów (nie stanowiących własności Skarbu Państwa)
- zatwierdzanie uproszczonych planów urządzenia lasów dla lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa oraz ich zmian.
Główne zadania z zakresu ustawy o ochronie przyrody (Dz. U. 2004 Nr 92 poz. 880 ze zmianami):
- sprawowanie kontroli nad przestrzeganiem przepisów o ochronie przyrody w trakcie gospodarczego wykorzystania zasobów i poszczególnych składników przez jednostki organizacyjne oraz osoby prawne i fizyczne,
- prowadzenie rejestrów:
- przetrzymywanych zwierząt, których przewożenie przez granicę państwa podlega ograniczeniom na podstawie umów międzynarodowych,
- hodowli zwierząt, które podlegają ograniczeniom na podstawie umów międzynarodowych,
- wydawanie zgody na usunięcie drzew i krzewów rosnących w działkach rowów stanowiących własność Skarbu Państwa.
- wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów z terenu nieruchomości będących własnością gminy,
- wydawanie decyzji z naliczeniem administracyjnej kary pieniężnej za:
- zniszczenie terenów zieleni albo drzew lub krzewów spowodowane niewłaściwym wykonywaniem robót ziemnych lub wykorzystaniem sprzętu mechanicznego albo urządzeń technicznych oraz zastosowaniem środków chemicznych w sposób szkodliwy dla roślinności;
- usuwanie drzew lub krzewów bez wymaganego zezwolenia;
- zniszczenie spowodowane niewłaściwą pielęgnacją terenów zieleni, zadrzewień, drzew lub krzewów.
- inicjowanie i wpieranie badań naukowych w zakresie
- ochrony siedlisk przyrodniczych;
- ochrony siedlisk roślin i siedlisk zwierząt objętych ochroną gatunkową;
- ochrony zwierząt prowadzących wędrowny tryb życia oraz ich siedlisk położonych na trasach wędrówek a także miejsc ich zimowania lub gniazdowania;
- ustalania zmienności liczebności populacji gatunków roślin i zwierząt;
- podejmowanie działań w celu ratowania zagrożonych wyginięciem gatunków roślin, zwierząt i grzybów objętych ochroną gatunkową, polegających na przenoszeniu tych gatunków do innych miejsc, eliminowaniu przyczyn ich zagrożenia, podejmowaniu ochrony ex situ oraz tworzeniu warunków do ich rozmnażania.
Główne zadania z zakresu ustawy Prawo łowieckie (tekst jednolity Dz. U. 2005 r. Nr 127 poz. 1066 ze zm.)
- wydawanie zezwoleń na utrzymanie i hodowlę chartów rasowych oraz ich mieszańców,
- wydzierżawianie obwodów łowieckich polnych dla kół łowieckich, naliczanie czynszów dzierżawnych dla kół łowieckich i rozdysponowywanie zebranych środków,
Główne zadania z zakresu ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o wspieraniu rozwoju Obszarów wiejskich ze środków pochodzących z Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (Dz. U. Z 2003 r. Nr 229 poz. 2273) w związku z ustawą o przeznaczeniu gruntów rolnych do zalesienia (Dz. U. 2001 r. nr 73 poz. 764 ze zmianami) :
- wnioskowanie o środki finansowe do ARiMR na wypłaty ekwiwalentu za wyłączenie gruntów z upraw rolnych i prowadzenie upraw leśnych,
- dokonywanie naliczenia ekwiwalentu oraz jego waloryzacji,
- kontrola:
- prawa własności gruntu zalesionych działek,
- prowadzenia uprawy leśnej,
- oraz:
- ocena udatności upraw leśnych i przekwalifikowanie z urzędu zalesionego gruntu rolnego na grunt leśny,
- wstrzymanie wypłaty należnego właścicielowi zalesionego gruntu rolnego ekwiwalentu w przypadku:
- prowadzenia uprawy leśnej niezgodnie z planem zalesienia,
- zniszczenia uprawy leśnej w wyniku celowego działania właściciela gruntu,
- podwyższanie na wniosek właściciela zalesionego gruntu, po wydaniu pierwszej pozytywnej oceny udatności uprawy, należnego ekwiwalentu o 50% w przypadku, gdy równocześnie z przeznaczeniem gruntu do zalesienia następuje likwidacja gospodarstwa rolnego, i nie jest on ponadto właścicielem gruntu rolnego lub działki siedliskowej powyżej 0,80 ha.
Główne zadania z zakresu ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych (tekst jednolity Dz. U. 2004 r. Nr 121 poz. 1266 ze zm.):
- nakazywanie właścicielowi obowiązku zalesienia, zadrzewienia czy zakrzewienia gruntów lub założenia na nich trwałych użytków zielonych ze względu na ochronę gleb przed erozją,
- prowadzanie co 3 lata okresowych badań poziomu skażenia gleb i roślin na gruntach, obszarów szczególnej ochrony środowiska lub w strefach ochronnych istniejących wokół zakładów przemysłowych jak i na gruntach zdewastowanych i zdegradowanych położonych poza wymienionymi obszarami,
- ewidencjonowanie zawiadomień od osób obowiązanych do rekultywacji gruntów o powstałych w ubiegłym roku zmianach w zakresie gruntów podlegających rekultywacji,
- określanie w sprawach rekultywacji:
- stopnia ograniczenia lub utraty wartości użytkowej gruntów,
- osobę obowiązaną do jej wykonania,
- kierunek i termin wykonania,
- uznania rekultywacji za zakończoną,
- ustalenie obowiązku corocznego wpłacania na Fundusz Ochrony Gruntów Rolnych lub na Fundusz Leśny opłaty rocznej za zdegradowanie gruntów w razie nie wykonania obowiązku rekultywacji gruntów zdegradowanych,
- rekultywacja gruntów na cele rolnicze położonych, w rozumieniu przepisów o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, na obszarach rolniczej przestrzeni produkcyjnej, zdewastowanych lub zdegradowanych przez nieustalone osoby w wyniku klęsk żywiołowych ze środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych,
- rekultywacja na cele rolnicze gruntów położonych, w rozumieniu przepisów o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, na obszarach rolniczej przestrzeni produkcyjnej, zdewastowanych lub zdegradowanych przez nieustalone osoby, w wyniku klęsk żywiołowych lub ruchów masowych ziemi przy wykorzystaniu środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych,
- rekultywacja na inne cele pozostałych gruntów zdewastownych lub zdegradowanych przez nieustalone osoby, wyniku klęsk żywiołowych lub ruchów masowych ziemi przy wykorzystaniu środków pochodzących z budżetu państwa.
Główne zadania z zakresu ustawy o Inspekcji Ochrony Środowiska (tekst jednolity Dz. U. 2007 r. Nr 44, poz. 287):
- współdziałanie z Wojewódzkim Inspektorem Ochrony Środowiska w zakresie wykonywania czynności kontrolnych, monitoringu środowiska, przekazywania wyników pomiarów, analiz i obserwacji stanu środowiska,
- określenie, w związku z przedłożoną przez IOŚ informacją o wynikach kontroli obiektów o podstawowym znaczeniu dla Powiatu, Kierunków działania Inspekcji, w celu zapewnienia należytej ochrony środowiska w Powiecie.
Główne zadania z zakresu ustawy o izbach rolniczych (tekst jednolity Dz. U. 2002 r. nr 101 poz. 927 ze zm.):
- rozpatrywanie sporządzonych analiz, ocen, opinii i wniosków z zakresu produkcji rolnej oraz rynku rolnego przedłożonych przez izbę rolniczą,
- rozpatrywanie inicjatyw w zakresie regulacji prawnych oraz opinii projektów przepisów zawartych w wystąpieniach izby rolniczej,
- podejmowanie uchwał w sprawie zawierania porozumienia z izbami rolniczymi o realizowanie zadań własnych Powiatu,
- przyjmowanie analiz, ocen, opinii i wniosków z zakresu produkcji rolnej oraz rynku rolnego przedstawianych przez izby rolnicze,
- przyjmowanie wniosków izb rolniczych w sprawie inicjatywy w zakresie regulacji prawnych oraz występowanie z wnioskiem o opiniowanie projektów takich przepisów,
- zawieranie porozumień z izbami rolniczymi o realizowanie zadań własnych Powiatu,
Główne zadania z zakresu ustawy o organizacji hodowli i rozrodzie zwierząt gospodarskich (tekst jednolity Dz. U. 2002 r. Nr 207 poz. 1762 ze zm.):
- zezwalanie na dopuszczanie reproduktora do rozrodu naturalnego po zasięgnięciu opinii właściwej izby rolniczej albo właściwego związku hodowców prowadzącego księgę lub rejestr hodowlany,
- dokonywanie kontroli wykorzystywania reproduktorów w punkcie kopulacyjnym
Główne zadania z zakresu ustawy o transporcie kolejowym (Dz. U. 2003. Nr 86 poz.789):
- zezwalanie na usunięcie drzew lub krzewów na wniosek zarządu kolei, w razie potrzeby usunięcia drzew lub krzewów utrudniających widoczność sygnałów i pociągów lub eksploatację urządzeń kolejowych albo powodujących zaspy śnieżne oraz przyznawanie odszkodowań za ich usunięcie.
Główne zadania z zakresu ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. 2001 r. Nr 112, poz. 1198):
- ogłaszanie w internetowym Biuletynie Informacji Publicznej informacji dotyczących spraw publicznych prowadzonych przez Wydział
Główne zadania z ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. 2005 Nr 25 poz. 202)
- wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów prowadzącemu punkt zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji
Główne zadania z zakresu ustawy z dnia 22 grudnia 2004 r. o handlu uprawnieniami do emisji do powietrza gazów cieplarnianych i innych substancji (Dz. U. 2004 Nr 281 poz. 2784)
- wydawanie zezwoleń upoważniających prowadzącego instalację do uczestnictwa we wspólnotowym systemie handlu uprawnieniami do emisji.
Główne zadania z zakresu ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. 2005 r. Nr 180 poz. 1495)
Inne:
- gromadzenie informacji z terenu Powiatu dotyczących korzystania ze środowiska przez podmioty gospodarcze i osoby fizyczne w formie opisowej jak i graficznej (rejestry, bazy danych itp.),
- współpraca merytoryczna w zakresie różnych dziedzin ochrony środowiska z odpowiednimi komórkami organizacyjnymi Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego, Dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego, gmin Powiatu wołowskiego,
- gromadzenie wszelkich informacji dotyczących stanu środowiska naturalnego na terenie Powiatu i udostępnianie ich zainteresowanym,
- prowadzenie w granicach posiadanej wiedzy technicznej i prawnej poradnictwa szczególnie dla osób fizycznych w rozwiązywaniu problemów związanych z ich uciążliwością dla środowiska naturalnego,
- prowadzenie sprawozdawczości GUS w zakresie spraw prowadzonych przez Wydział,
- współuczestnictwo w realizacji zadań wynikających ze Strategii Powiatu.
Ilość odwiedzin: | 142728 | Nazwa dokumentu: | Wydział Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa | Podmiot udostępniający: | Wydział Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa | Osoba, która wytworzyła informację: | Tomasz Piekarz | Osoba, która odpowiada za treść: | Tomasz Piekarz | Osoba, która wprowadzała dane: | Agnieszka Rytwińska | Data wytworzenia informacji: | 2015-05-08 09:46:28 | Data udostępnienia informacji: | 2015-05-08 09:46:28 | Data ostatniej aktualizacji: | 2017-03-06 21:14:45 |
Wersja do wydruku... Rejestr zmian...
|