IZP.272.5.2014.5 Wołów, 18.03.2014r. OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Wołowski , pl. Piastowski 2, 56-100 Wołów, woj. dolnośląskie, tel. 071 3805901, faks 071 3805900.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatwolowski.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa zestawów komputerowych wraz z oprogramowaniem i innych urządzeń peryferyjnych oraz ubezpieczeniem zestawów komputerowych w ramach projektu: Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w powiecie wołowskim.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Zamówienie polega na:
- dostarczeniu, instalacji i uruchomieniu Zamawiającemu sprzętu komputerowego dla gospodarstw domowych oraz jednostek podległych zamawiającemu, pod wskazane przez Zamawiającego adresy: 100 szt. komputerów all-in-one z oprogramowaniem; 10 szt. laptopów z oprogramowaniem; 110 szt. list zasilających; 50 szt. urządzeń wielofunkcyjnych umożliwiających drukowanie, kopiowanie i skanowanie; 9 szt. drukarek; 1 laptopa z ekranem dotykowym; oprogramowania, - ubezpieczeniu 110 zestawów komputerowych (100 komputerów all in one oraz 10 laptopów) przez okres 20 miesięcy od dnia podpisania protokołu odbioru zgodnie z § 3 umowy, która stanowi załącznik nr 7 do SIWZ, Szczegółowy zakres zamówienia został określony w załączniku nr 1 do SIWZ.
Pozostałe warunki, dotyczące realizacji zamówienia zostały określone w projekcie umowy - załączniku nr 7 do SIWZ. Oferowany przez Wykonawcę sprzęt powinien być fabrycznie nowy, tj. wyprodukowany nie później niż w III kwartale 2013 r.
Wymagania dotyczące sposobu realizacji zamówienia;
1) Zamawiający wymaga aby pojedynczy pakiet oprogramowania (dostarczony na nośniku cd/dvd lub pobrany z internetu) spełniał wszystkie wymagania stawiane konkretnemu rodzajowi oprogramowania, bez konieczności instalowania dodatkowych aplikacji innych firm;
2) Zamawiający wymaga aby dostarczony sprzęt posiadał wszystkie wymagane funkcjonalności bez konieczności podłączania zewnętrznych modułów, konwerterów itp.;
3) Do wszystkich urządzeń należy dołączyć wszelkie kable niezbędne do ich prawidłowego użytkowania;
4) Wykonawca zobowiązuje się na czas trwania gwarancji do nieodpłatnego usuwania zgłaszanych przez zamawiającego usterek na zasadach określonych w umowie;
5) Wykonawca zapewni dostęp do pomocy technicznej, umożliwiając zgłaszanie wad lub usterek za pomocą Internetu lub telefonicznie;
6) Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia kart gwarancyjnych;
7) Wykonawca zapewni Zamawiającemu dostęp do aktualizacji sterowników za pośrednictwem serwisu internetowego; 8) Wykonawca wskaże w ofercie producenta i model (tzw. part number) zaoferowanego sprzętu.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.21.30.00-5, 30.21.31.00-6, 48.30.00.00-1, 48.62.00.00-0, 48.73.00.00-4, 48.76.10.00-0, 66.51.00.00-8.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 16.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie złotych: dziesięć tysięcy 00/100).
2. Wadium można wnieść w formie:
1) pieniężnej;
2) poręczenia bankowego lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3) gwarancji bankowej;
4) gwarancji ubezpieczeniowej;
5) poręczenia udzielanego przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 42, poz. 275).
Szczegółowe postanowienia odnośnie wadium zawiera SIWZ.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia (zał. nr 3 do SIWZ)
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- warunek zostanie spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed dniem upływu terminu składania ofert - a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wykonał co najmniej jedną dostawę (umowę) polegającą na dostawie minimum 50 sztuk zestawów komputerowych z oprogramowaniem o wartości nie mniejszej niż 200000,00 zł brutto (słownie złotych: dwieście tysięcy) i udokumentuje, że dostawa ta została wykonana należycie. Przez jedną dostawę Zamawiający rozumie sumę dostaw w ramach jednej umowy. Przez zestaw komputerowy zamawiający rozumie komputer all-in-one, laptop, lub komputer z monitorem. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie wykazu wykonanych dostaw (zał. nr 5 do SIWZ) oraz załączenie dowodów wskazujących czy dostawy zostały wykonane należycie
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia (zał. nr 3 do SIWZ)
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia (zał. nr 3 do SIWZ)
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia (zał. nr 3 do SIWZ)
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
- inne dokumenty
1) Wydruk ze strony internetowej http://cpubenchmark.net potwierdzający uzyskanie przez procesor zaoferowany w poszczególnym sprzęcie, tj. Komputerach all-in-one, laptopach, oraz laptopie z dotykowym ekranem wyników wymaganych przez Zamawiającego; 2) Wydruk ze strony http://www.energystar.gov/ potwierdzający posiadanie certyfikatu Energy Star przez poszczególny sprzęt, tj. Komputery all-in-one, laptopy, laptop z dotykowym ekranem; 3) Wydruk ze strony internetowej producenta systemu operacyjnego, potwierdzający zgodność poszczególnego sprzętu, tj. Komputerach all-in-one i laptopach (z wyłączeniem laptopa z dotykowym ekranem) z zainstalowanym na nich systemem operacyjnym
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
1 - Cena - 40
2 - Termin - 60
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian:
1) zmiana stawki i kwoty podatku VAT oraz wynagrodzenia brutto określonych w § 5 ust. 2 Umowy;
2) zmiana zakresu świadczenia bądź sposobu wykonania Przedmiotu Umowy;
3) zmiana terminu realizacji Przedmiotu Umowy;
2. Zmiany umowy przewidziane w ust. 1 dopuszczalne są na następujących warunkach:
1) odpowiednio do przepisów prawa wprowadzających zmianę;
2) gdy jej wykonanie w pierwotnym zakresie nie leży w granicach uzasadnionego interesu Zamawiającego;
3) w przypadku konieczności zastosowania produktów zamiennych w stosunku do produktów wskazanych w ofercie, w uzasadnionych przypadkach (w szczególności w przypadku zaprzestania produkcji, niedostępności na rynku itp.) - pod warunkiem, że produkty zamienne spełniają wszystkie wymagania przewidziane w SIWZ i umowie, a zmiana nie prowadzi do zwiększenia wysokości wynagrodzenia Wykonawcy;
4) gdy konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z innych okoliczności, niezależnych od stron, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy a zmiany te są korzystne dla Zamawiającego, pod warunkiem, że zmiany takie nie mają wpływu na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy. Zmiana taka może również mieć wpływ na zmianę terminu wykonania umowy w przypadku zaistnienia takich okoliczności, pod warunkiem że zmiany takie nie mają wpływu na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy;
5) gdy wykonanie zamówienia w określonym pierwotnie terminie nie leży w interesie Zamawiającego;
3. Zmiany umowy przewidziane w ust. 1 dopuszczalne są w następującym zakresie:
1) w przypadku konieczności zastosowania produktów zamiennych w stosunku do produktów wskazanych w ofercie, na sprzęt posiadający co najmniej takie same parametry jakościowe i cechy użytkowe, jak te, które stanowiły podstawę wyboru oferty;
2) w zakresie wynikającym ze zmian w terminie realizacji Zamówienia:
a) o okres umożliwiający osiągnięcie uzasadnionego interesu Zamawiającego,
b) o okres działania siły wyższej oraz potrzebny do usunięcia skutków tego działania.
4. Zmiany postanowień umowy bez stosunku do treści oferty wybranego Wykonawcy będą dokonywane sukcesywnie, tak aby jak najlepiej oddać istotę przedmiotu zamówienia oraz w celu wyeliminowania nieskutecznych zapisów umownych.
5. Strona dążąca do zmiany umowy każdorazowo obowiązana jest przedstawić na piśmie argumenty przemawiające za dokonaniem zmian do umowy
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.powiatwolowski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Powiat Wołowski,
pl. Piastowski 2,
56-100 Wołów.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
25.03.2014 godzina 13:00,
miejsce:
Starostwo Powiatowe,
Pl. Piastowski 2,
56 - 100 Wołów,
pok. nr 5 (biuro podawcze).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie jest współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013, Oś Priorytetowa 8 Społeczeństwo informacyjne - zwiększanie innowacyjności gospodarki, Działanie 8.3 Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - eInclusion.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych na Portalu UZP Nr 91140 - 2014 z dnia 18.03.2014 ogłoszenia w BZP
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013, Oś Priorytetowa 8 Społeczeństwo informacyjne – zwiększanie innowacyjności gospodarki, Działanie 8.3 „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu – eInclusion”.
Dotacje na innowacje. Inwestujemy w Waszą przyszłość