W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Wołowie


Plac Piastowski 2
56-100 Wołów


tel.: (+48) 71 380 59 01 
fax: (+48) 71 380 59 00



email: starostwo@powiatwolowski.pl
skrytka ePUAP: /7u272ofvrz/SkrytkaESP



NIP:
9880133369
REGON: 931950353
 

Wydział Gospodarki Nieruchomościami

Zadania Wydziału:

 

1.       Prowadzenie spraw związanych z gospodarką nieruchomościami Skarbu Państwa oraz Powiatu tj.
a)      sprzedaż, zamiana, oddawanie w użytkowanie wieczyste, w najem , dzierżawę, użyczenie, obciążenie ograniczonymi prawami rzeczowymi nieruchomości,
b)      wskazywanie nieruchomości, które mogą być przeznaczone na wyposażenie państwowej osoby prawnej lub jako wkład niepieniężny do spółki,
c)       orzekanie o oddaniu nieruchomości w trwały zarząd,
d)      orzekanie o wygaszeniu trwałego zarządu,
e)      orzekanie o przekazaniu trwałego zarządu między jednostkami organizacyjnymi,
f)        przeprowadzenie przetargów na zbycie, wydzierżawienie nieruchomości, przekazanie w najem użytkowanie.
2.       Prowadzenie spraw związanych z reformą rolną i osadnictwem rolnym.
3.       Prowadzenie spraw związanych z wyłączeniem gruntów z produkcji rolnej.
4.       Orzekanie w sprawie zwrotu gruntu niezbędnego do korzystania z budynków oraz działek dożywotnich w trybie ustawy o ubezpieczeniu rolników.
5.       Aktualizacja opłat rocznych oraz stawki procentowej opłaty z tytułu oddania nieruchomości w użytkowanie wieczyste oraz trwały zarząd.
6.       Prowadzenie spraw związanych z wywłaszczaniem nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa oraz na rzecz Powiatu dla realizacji celów publicznych;
a)      orzekanie o wywłaszczeniu nieruchomości
b)      ustalenia wysokości odszkodowań z tytułu wywłaszczania nieruchomości
c)       orzekanie o zwrocie wywłaszczonej nieruchomości,
d)      orzekanie o czasowym zajęciu nieruchomości.
7.       Sporządzenie i składanie wniosków do sądu w celu ujawnienia w księgach wieczystych decyzji i prawa własności Skarbu Państwa i Powiatu.
8.       Prowadzenie spraw związanych z ustalaniem odszkodowań za grunty zajęte z mocy prawa pod drogi publiczne przez dniem 1 stycznia 1998r.
9.       Prowadzenie ewidencji Zasobu Skarbu Państwa oraz dysponowanie nim zgodnie z zasadą prawidłowej gospodarki.
10.   Udzielanie informacji będących w posiadaniu Starosty na temat roszczeń osób ubiegających się o odszkodowanie z tytułu mienia zabużańskiego.
11.   Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.
12.   Udzielanie informacji o potrzebie uzgodnienia ksiąg wieczystych z rzeczywistym stanem prawnym (punkt konsultacyjno–informacyjny).
 

Powiadom znajomego