Starostwo Powiatowe w Wołowie


Plac Piastowski 2
56-100 Wołów


tel.: (+48) 71 380 59 01 
fax: (+48) 71 380 59 00



email: starostwo@powiatwolowski.pl
skrytka ePUAP: /7u272ofvrz/SkrytkaESP



NIP:
9880133369
REGON: 931950353
 

Wydział Finansów i Budżetu

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Treść

Zadania Wydziału FB:

  1. Realizowanie polityki finansowej Powiatu prowadzonej przez Zarząd, a w szczególności:
    • przygotowanie projektu uchwały budżetowej,
    • przygotowanie projektów uchwał Rady Powiatu oraz Zarządu Powiatu w sprawie zmiany budżetu oraz zmian w budżecie.
  2. Kontrola  wykonywania  budżetu, a w szczególności:
    • kontrola i analiza sprawozdań  sporządzanych przez jednostki organizacyjne powiatu, oraz wnioskowanie w sprawie zmian  budżetu,
    • opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz,
    • sporządzanie informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze oraz sprawozdania rocznego z wykonania budżetu.
  3. Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Starostę, dotyczących prowadzenia rachunkowości tj. zakładowego planu kont, obiegu dokumentów (dowodów księgowych), zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji.
  4. Prowadzenie rachunkowości i gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami i przepisami, umożliwiające ochronę mienia oraz prawidłowe i terminowe rozliczanie osób odpowiedzialnych za to mienie.
  5. Prowadzenie ewidencji i windykacji
    • dochodów budżetu państwa oraz ich przekazywanie do budżetu wojewody,
    • dochodów  realizowanych  przez Starostwo.
  6. Prowadzenie dokumentacji i ewidencji  płacowej, zasiłkowej, ubezpieczeniowej i podatkowej.
  7. Prowadzenie obsługi kasowej Starostwa,  sprzedaży detalicznej druków  i znaków skarbowych.
  8. Obsługa  Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym oraz  Powiatowego Funduszu  Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
  9. Prowadzenie obsługi finansowo-księgowej Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
  10. Prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz pozostałych środków trwałych.
  11. Prowadzenie ewidencji mienia powiatu.
  12. Prowadzenie kontroli  finansowej.

Zadania Wydziału FBE:

  1. prowadzenie obsługi finansowo-księgowej szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Powiat Wołowski,
  2. nadzór nad realizacją wydatków budżetowych oraz przestrzegania dyscypliny budżetowej,
  3. kontrola dokumentacji dotyczącej obrotu rzeczowymi składnikami majątkowymi oraz dokumentacji o charakterze rozliczeniowym,
  4. nadzór i kontrola terminowego i prawidłowego rozliczania należności i zobowiązań pieniężnych ,
  5. sporządzanie list płac na podstawie umów o pracę, obliczanie składek ZUS, zasiłków z tyt. ubezpieczeń społecznych, rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych,
  6. prowadzenie księgowości analitycznej oraz ewidencji analitycznej, naliczanie opłat z tytułu wydanych decyzji,
  7. rozliczanie inwentaryzacji rzeczowych i pieniężnych składników majątkowych szkół i placówek oświatowych.

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij