logo
Wersja dla niedowidzących
  
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 INFORMACJE O POWIECIE
minus Charakterystyka powiatu
minus Herb i flaga powiatu
minus Powiat w liczbach
minus Charakterystyka gospodarcza
minus Lista Gmin
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Powiatu
plus Zarząd Powiatu
 STAROSTWO POWIATOWE
minus Dane teleadresowe
minus Sekretarz Powiatu
minus Skarbnik Powiatu
plus Wydziały
minus Regulamin organizacyjny
minus Kodeks Etyki
plus Kontrole Starostwa
 PRAWO LOKALNE
minus Statut Powiatu
minus Prawo miejscowe
minus Dziennik Ustaw
minus Monitor Polski
minus Zarządzenia Starosty Wołowskiego
 WYBORY 2014
minus Obwieszczenie o okręgach wyborczych, ich numeracji i granicach, liczbie radnych wybieranych w okręgu wyborczym oraz wyznaczonej siedzibie Powiatowej Komisji Wyborczej.
minus Informacja Komisarza Wyborczego we Wrocławiu o składzie Powiatowej Komisji Wyborczej w Wołowie
plus Uchwała Nr 1/2/14 Powiatowej Komisji Wyborczej w Wołowie z dnia 24 października 2014r.
minus Uchwała Nr 1/4/14 Powołanie pełnomocnika komisji ds. obsługi informatycznej
minus Uchwała Nr 5/2014 Sprostowanie omyłki w protokole rejestracji
minus Uchwała Nr 6/2014 Sprostowanie omyłki w protokole rejestracji
minus Uchwała Nr 7/8/2014 w sprawie obwieszczenia i zarejestrowanych listach kandydatów na radnych w wyborach do Rady Powiatu Wołowskiego
minus Wynik wyborów - do Rady Powiatu
minus Wynik wyborów - do Sejmiku Województwa
minus Uchwała Nr 9/2014 w sprawie sprostowania zbiorczego protokołu wyników głosowania do Sejmiku Województwa Dolnośląskiego
 FINANSE I MIENIE
plus Budżet Powiatu
plus Majątek Powiatu
minus Pomoc Publiczna
minus Dług Publiczny
minus Ciężary Publiczne
 INFORMACJE DLA KLIENTÓW
plus Programy
plus Klient w Urzędzie
minus Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej
minus Biuro Rzeczy Znalezionych
minus Informacje nieudostępnione
minus Ankieta
 SPRAWOZDANIA
plus 2013
 JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE
minus Wykaz jednostek organizacyjnych
plus Placówki oświatowe
plus Inne
 OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
plus Rada Powiatu
plus Zarząd Powiatu
plus Starostwo Powiatowe
plus Jednostki Organizacyjne
 INNE
plus Służby, Inspekcje i Straże
minus Organizacje pozarządowe
plus Instrukcja obsługi biuletynu
minus Redakcja Biuletynu
 URZĘDY CENTRALNE
minus Spis adresów
 ZAŁATWIANIE SPRAW W URZĘDZIE
minus Kolejność załatwiania spraw
minus Wyszukaj swoją sprawę
 ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA
minus Elektroniczna Skrzynka Podawcza
 ARCHIWUM
plus 2006
 Nabór do pracy
minus Aktualne rekrutacje
minus Postępowania w toku
minus Wyniki postępowań
minus Archiwum rekrutacji
 Informacje
plus Uchwały
minusPrzetargi
   plus2004
   plus2005
   plus2006
   plus2007
   plus2008
   plus2009
   plus2010
   plus2011
   plus2012
   plus2013
   plus2014
   plus2015
   minus2016
   plus2017
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
 Podział administracyjny kraju
A A A


Przetargi: 2016 > marzec > 2016-03-15
Pytania i odpowiedzi oraz modyfikacja SIWZ do przetargu na zadanie pn. „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1099 D, ul. Piłsudskiego w Wińsku”.

Zarząd Dróg Powiatowych w Wołowie

ul. T. Kościuszki 27, 56-100 Wołów

tel./fax  071 389 47 25

e-mail: sekretariat@zdpwolow.pl    www.zdpwolow.pl

                                                                                             NIP 988-01-43-712    REGON 931977843

_________________________________________________________________________________________________________________

Wołów, 15.03.2016 r.

ODPOWIEDZI NA PYTANIA

Nr sprawy: ZDP/PN-01/2016

 

dotyczy: Zamówienia publicznego pn.:

„Przebudowa drogi powiatowej Nr 1099 D, ul. Piłsudskiego w Wińsku”

w trybie przetargu nieograniczonego

 

Zarząd Dróg Powiatowych w Wołowie udziela odpowiedzi na zadane pytania:

 

Pyt. 1.

Prosimy o zamieszczenie SST na wykonanie powłok chemoutwardzalnych na ścieżkach rowerowych i wyniesionych przejściach dla pieszych

Odp.

Powłoki chemoutwardzalne w kolorze czerwonym – materiał i wymagania jak w zamieszczonej SST D-07.01.01. bez konieczności spełnienia wymogów zawartych w pkt. 6.3.1.2. Widzialność w nocy.

 

Pyt. 2.

Prosimy o zweryfikowanie grubości warstw powłok chemoutwardzalnych - w projekcie na przekrojach poprzecznych jest podana wartość 12-15 mm ( przejścia dla pieszych), 15-18 mm ( ścieżka rowerowa)

Odp.

Grubość powłoki chemoutwardzalnej w kolorze czerwonym układana na przejściach dla pieszych wyniesionych i na całej długości ścieżek rowerowych będzie wynosiła 15-18 mm.

 

Pyt. 3.

W której pozycji kosztorysu należy uwzględnić wycenę powłok chemoutwardzalnych w kolorze czerwonym dla ścieżki rowerowej i przejść dla pieszych? Prosimy o dodanie pozycji kosztorysu.

Odp.

Cenę jednostkową powłoki chemoutwardzalnej w kolorze czerwonym dla ścieżki rowerowej i przejść dla pieszych należy ująć w cenie jednostkowej poz. nr 58 kosztorysu ofertowego.

W poz. nr 62 kosztorysu ofertowego należy wycenić powłokę chemoutwardzalną w kolorze czerwonym o gr. 15-18 mm na zjazdach na jezdnie ścieżek rowerowych

 

Pyt. 4.

Prosimy o zamieszczenie dokumentacji projektowej z zakresu kanalizacji deszczowej.

Odp.

Przebudowa kanalizacji deszczowej po linii istniejącej kanalizacji, Zamawiający nie posiada dokumentacji projektowej.

 

Pyt. 5.

Prosimy o zamieszczenie SST na warstwę nawierzchni ścieżki rowerowej  z AC5 35/50

Odp.

SST w załączeniu.

 

Pyt. 6.

Prosimy o zamieszczenie SST na warstwę podbudowy  bitumicznej na jezdni  z AC 22P 35/50

Odp.

SST w załączeniu.

 

Pyt. 7.

W której pozycji kosztorysu należy uwzględnić warstwę profilującą z masy bitumicznej AC16 W na wyniesionych przejściach dla pieszych? Prosimy o dodanie pozycji kosztorysu.

Odp.

Masa bitumiczna na warstwę profilującą została uwzględniona w poz. 51 kosztorysu ofertowego cyt.: Masa rozliczana z faktycznie wbudowanych ilości potwierdzonych dowodami WZ.

 

Pyt. 8.

Czy Zamawiający posiada pozwolenie na wycinkę drzew w związku z przedmiotową inwestycją?

Odp.

Zamawiający jest w trakcie otrzymania decyzji na wycinkę drzew.

 

Pyt. 9.

W zamieszczonym kosztorysie ofertowym brak jest pozycji związanych z oznakowaniem pionowym. Czy przedmiotem zamówienia będzie ten zakres robót? Jeśli tak prosimy o uzupełnienie pozycji kosztorysowych

Odp.

Wykonawca zgodnie z poz. 13 kosztorysu ofertowego zobowiązany jest do zdemontowania istniejącego oznakowania i jego ponownego zamontowania. Nowe oznakowanie pionowe jest w gestii Zamawiającego.

 

Pyt. 10.

Prosimy o sprecyzowanie wymagań dotyczących geosiatki wzmacniającej pod warstwy bitumiczne. Brak SST.

Odp.

Geosiatka – opis jak i sposób jej wbudowania znajduje się w SST D-05.03.13.

 

Pyt. 11.

W pozycji nr 60 kosztorysu „odbudowa linii i oznakowania poziomego” brak informacji czy jest to oznakowanie cienko czy grubowarstwowe - prosimy o uzupełnienie.

Odp.

Oznakowanie poziome ma być wykonane zgodnie z SST D-07.01.01. Oznakowanie poziome. Grubowarstwowe.

 

Pyt. 12.

Prosimy o skrócenie wymaganego czasu trwania gwarancji udzielanej przez Wykonawcę na oznakowanie poziome cienkowarstwowe do 12 miesięcy, natomiast na oznakowanie poziome  grubowarstwowe do 36 miesięcy, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznakowania poziomego.

Odp.

Zamawiający zmodyfikuje odpowiednie zapisy SIWZ.

 

Pyt. 13.

Na podstawie jakiej decyzji administracyjnej Zamawiający przewiduje wykonanie przebudowy drogi powiatowej nr 1099 D: pozwolenie na budowę, zgłoszenie, inne? Prosimy o udostępnienie odpowiadającej zamierzeniu budowlanemu decyzji administracyjnej.

Odp.

Przebudowa drogi powiatowej 1099 D realizowana jest na podstawie zgłoszenia – w załączeniu.

 

Pyt. 14.

Czy Zamawiający dysponuje prawem do dysponowania gruntami (nieruchomościami) dla terenów, których zajecie będzie konieczne do realizacji przedmiotowego zadania?

Odp.

Przebudowa drogi powiatowej Nr 1099 D, ul. Piłsudskiego w Wińsku realizowana będzie wyłącznie w granicach pasa drogowego.

 

Pyt. 15.

Czy Zamawiający posiada pozwolenie na wycinkę kolidujących drzew (4 szt. lipy)? Jeśli nie to po czyjej stronie jest uzyskanie decyzji administracyjnej zezwalającej na wycinkę drzew? Czy Oferent powinien uwzględnić opłaty administracyjne związane z wycinką drzew w swojej ofercie?

Odp.

Zamawiający jest w trakcie otrzymania decyzji na wycinkę drzew. Oferent nie ponosi kosztów administracyjnych związanych z uzyskaniem decyzji na wycinkę drzew.

 

Pyt. 16.

Czy Zamawiający uwzględnił w terminie realizacji zadania czas, jaki jest konieczny do uzyskania decyzji administracyjnej na wycinkę drzew?

Odp.

Nie. Decyzja po stronie Zamawiającego.

 

Pyt. 17.

Czy Zamawiający przewiduje wycinkę innych drzew znajdujących się w bardzo bliskim sąsiedztwie robót? min.: posesja nr 9-11, nr 21-23, nr 25-27 (strona lewa przebudowywanej drogi)?

Odp.

Nie przewiduje się wycinki drzew. Na czas robót muszą być zabezpieczone.

 

Pyt. 18.

Czy Zamawiający przewiduje wycinkę drzewa, które koliduje z projektowanym przejściem dla pieszych przy posesji nr 27?

Odp.

Nie.

 

Pyt. 19.

Czy Zamawiający przewiduje przebudowę istniejących schodów kamiennych przy posesji nr 14? Jeśli tak to w jakim zakresie? W której pozycji kosztorysowej Oferent ma uwzględnić koszty przebudowy schodów?

Odp.

Nie przewiduje się przebudowy schodów kamiennych przy budynku nr 14. Przekrój poprzeczny chodnika należy na tym odcinku dostosować do pierwszego stopnia schodów kamiennych ab y wysokość stopnia nie była większa niż 17 cm a spadek poprzeczny chodnika w tym rejonie powinien zawierać się w granicach 1-3%.

 

Pyt. 20.

Prosimy o dokładne wskazanie miejsca odwozu oporników kamiennych oraz innych materiałów, wskazanych w dokumentacji przetargowej do przekazania Zamawiającemu?

Odp.

Odwóz oporników kamiennych i innych materiałów należy skalkulować zgodnie z przedmiarem i kosztorysem ofertowym do 15 km.

 

Pyt. 21.

Prosimy o udostępnienie brakujących specyfikacji technicznych dotyczących:

- nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej AC 5S

- nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej AC 22P

- geosiatki dla wzmacnianego odcinka drogi

Odp.

SST AC 5S, AC 22P w załączeniu. Geosiatka – opis jaki i sposób wbudowania SST D-05.03.13.

 

Pyt. 22.

W dokumentacji projektowej w opisie technicznym Projektant powołuje się na odrębne opracowanie dotyczące przebudowy kanalizacji deszczowej. Prosimy o udostępnienie przedmiotowej dokumentacji.

Odp.

Przebudowa kanalizacji deszczowej po linii istniejącej kanalizacji, Zamawiający nie posiada dokumentacji projektowej.

 

Pyt. 23.

Czy Zamawiający posiada uzgodnienia i decyzje z właścicielami sieci infrastruktury podziemnej znajdującej się na terenie planowanej inwestycji? Jeśli nie, to po czyjej stronie jest uzyskanie takich uzgodnień w razie konieczności i po czyjej stronie są koszty z tym związane (otrzymanie uzgodnień, nadzory właścicielskie).

Odp.

Wykonawca powiadomi o rozpoczęciu robót wszystkich właścicieli sieci  i roboty będzie wykonywał w okolicach kolizji z sieciami pod ich nadzorem.

 

Pyt. 24.

Prosimy o podanie rodzaju mieszanki mineralno-asfaltowej jaki należy zastosować jako warstwę profilującą po sfrezowaniu istniejącej nawierzchni? (dotyczy odcinka wzmacnianego).

Odp.

AC 16W 35/50. Masa bitumiczna na warstwę profilującą została uwzględniona w poz. 51 kosztorysu ofertowego cyt.: Masa rozliczana z faktycznie wbudowanych ilości potwierdzonych dowodami WZ.

 

Pyt. 25.

Prosimy o wyjaśnienie czy w poz. 58 wzoru kosztorysu ofertowego Oferent ma uwzględnić cały zakres ścieżek rowerowych jako nawierzchnię o kolorze czerwonym?

Odp.

Nawierzchnia będzie wykonywana zgodnie z opisem w poz. Nr 58 kosztorysu ofertowego.

 

Pyt. 26.

Czy Zamawiający dopuszcza zmianę kruszywa kamiennego do zastosowania jako podbudowę pomocniczą na odcinku wymiany całej konstrukcji z kruszywa 0/63 mm na kruszywo 0/31.5 mm?

Odp.

Zamawiający dopuszcza zmianę kruszywa 0/63 mm na kruszywo 0/31,5 mm.

 

Pyt. 27.

Prosimy o wyjaśnienie czego dotyczy przełożenie „Zadry Zakopiańskiej” i w jakiej pozycji kosztorysowej Oferent ma ująć koszty z tym związane?

Odp.

Przełożenie „zadry zakopiańskiej” nie dotyczy przebudowy drogi powiatowej Nr 1099 D, ul. Piłsudskiego w Wińsku, błąd w opisie BIOZ.

 

Pyt. 28.

Opis techniczny uwzględnia zastosowanie korytek ściekowych jako elementy odwadniające drogę, natomiast przedmiar robót zakłada wykonanie ścieku z kostki kamiennej?  Prosimy o wskazanie z jakich elementów należy wykonać ściek odwadniający drogę?

Odp.

Koryto ściekowe wykonane z kostki kamiennej. Należy wykonać ściek z kk jak w poz. 67. 80% materiału pochodzi z rozbiórki kostki kamiennej, która zostanie oczyszczona i wysegregowana pod względem jednorodności wymiarów i wbudowana ponownie. Pozostałe 20% materiał nowy o wymiarach jak materiał pochodzący z rozbiórki.

 

Pyt. 29.

Według opisu technicznego dokumentacji technicznej należy zastosować krawężnik betonowy 15x30x100, natomiast na przekrojach poprzecznych jest krawężnik betonowy 22,5x25x75x100. Jaki krawężnik należy zastosować?

Odp.

Należy na zadaniu zastosować krawężniki betonowe 15x30x100 cm. W miejscach obniżeń przy zjazdach, zejściach (jak na rysunku D-1, D-2) należy zastosować krawężniki systemowe najazdowe 15x22,5x100 cm.

 

Pyt. 30.

Czy poz. nr 65 – ułożenie obrzeży betonowych 8x30x100 uwzględnia zastosowanie jako opór projektowanych nawierzchni zjazdów od strony posesji prywatnych możliwości zastosowania istniejących nawierzchni zamiennie za obrzeża betonowe?

Odp.

Od strony posesji prywatnych należy zastosować krawężniki betonowe – jak w poz. 64.

 

Pyt. 31.

Wg rysunku D-1 należy zastosować obrzeże betonowe 80x30 natomiast wg rys. nr D-2 należy zastosować obrzeże betonowe 8x25. Jakie obrzeże Oferent ma ująć w swojej ofercie?

Odp.

Na zadaniu należy zastosować tylko obrzeża 8x30x100 cm.

 

Pyt. 32.

O jakiej grubości należy zastosować powłokę chemoutwardzalną czerwoną? Wg rysunku D-5 jest gr. 15-18 mm i gr. 12-15 mm. Jaka grubość jest prawidłowa?

Odp.

Grubość powłoki w kolorze czerwonym 15-18 mm układana na przejściach wyniesionych i na całej długości ścieżek rowerowych.

 

Pyt. 33.

Prosimy o wskazanie zatoki autobusowej, którą wg dokumentacji projektowej należy wyremontować? W jakim zakresie przewidywany jest remont zatoki? W jakiej pozycji kosztorysowej Oferent powinien uwzględnić koszty związane z remontem zatoki? Prosimy o udostępnienie rozwiązań projektowych.

Odp.

W ramach zadania nie wykonuje się remontu ani przebudowy zatoki autobusowej, błąd w opisie.

 

Pyt. 34.

Czy Zamawiający przewiduje całkowite zamkniecie przedmiotowej drogi w ramach projektu zastępczej organizacji ruchu zastępczego?

Odp.

Zamawiający nie przewiduje w ramach ORZ zamknięcia całkowitego drogi powiatowej.

 

Pyt. 35.

Czy Zamawiający przewiduje ewentualne przestawienia słupów energetycznych znajdujących się w skrajni drogowej?

Odp.

Zamawiający nie przewiduje przesunięcia słupów energetycznych.

 

Pyt. 36.

Czy Zamawiający przewiduje pobieranie opłat za zajecie pasa drogowego drogi powiatowej nr 1099 D? Jeśli tak to w jakich wysokościach?

Odp.

Zamawiający nie przewiduje pobierania opłat za zajecie pasa drogowego.

 

Pyt. 37.

Zamawiający przewiduje przewiezienie krawężników kamiennych (odzysk), kostki betonowej złożonych na paletach na magazyn Zamawiającego, Po czyjej stronie jest koszt zakupu palet?

Odp.

Zgodnie z opisem poz. 4 przedmiaru cyt.: „Segregacja, oczyszczenie, składowania na paletach i przewiezienie istniejących krawężników kamiennych na magazyn Zamawiającego. W cenie jednostkowej należy ująć koszty związane z transportem na odległość do 15 km i rozładunkiem”. Palety po przewiezieniu i złożeniu materiału w miejscu wskazanym są własnością Wykonawcy robót.

 

Pyt. 38.

W poz. nr 29 wzoru kosztorysu ofertowego Zamawiający przewiduje rozbiórkę podbudów z kruszywa mineralnego, brukowca, otoczaków i mieszanek mineralnych spod warstwy bitumicznej. Czy Oferent ma skalkulować koszty utylizacji przedmiotowych materiałów?

Odp.

Tak należy skalkulować koszty składowania i utylizacji.

 

Pyt. 39.

W poz. nr 33 wzoru kosztorysu ofertowego Zamawiający zakłada oczyszczenie istniejącej sieci kanalizacyjnej zgodnie z uzgodnieniami zarządcy sieci. Prosimy o udostępnienie przedmiotowych uzgodnień.

Odp.

Zarządcą kanalizacji deszczowej jest zarządca drogi, nie są wymagane uzgodnienia. 

 

Pyt. 40.

W poz. nr 33 wzoru kosztorysu Oferent ma ująć koszty prób i badań. Prosimy o informację w jakim zakresie mają być wykonane przedmiotowe badania sieci kanalizacyjnej?

Odp.

Oferent ma ująć w poz. 33 koszty badań zagęszczeń poszczególnych warstw.

 

Pyt. 41.

Czy Zamawiający jest w posiadaniu aktualnego uzgodnienia zamieszczonego projektu organizacji ruchu docelowego? Jeśli tak to prosimy o udostępnienie przedmiotowego uzgodnienia.

Odp.

Zatwierdzenie ORD w załączeniu.

 

Pyt. 42.

Jak należy zagospodarować nadmiar frezu asfaltowego?

Odp.

Frez (destrukt bitumiczny) nadmiar należy przewieźć w miejsce wskazane przez Zamawiającego (mogą to być różne miejsca) w odległości do 15 km od miejsca wbudowania.

 

Pyt. 43.

W poz. nr 67 wzoru kosztorysu ofertowego Zamawiający zakłada ułożenie ścieku podwójnego z kk. Z odzysku w 80%. Czy pozostałe 20% to kostka nowa? Jaki rodzaj kostki należy zastosować?

Odp.

Koryto ściekowe wykonane z kostki kamiennej. Należy wykonać ściek z kk jak w poz. 67. 80% materiału pochodzi z rozbiórki kostki kamiennej, która zostanie oczyszczona i wysegregowana pod względem jednorodności wymiarów i wbudowana ponownie. Pozostałe 20% materiał nowy o wymiarach jak materiał pochodzący z rozbiórki.

 

Pyt. 44.

Projekt organizacji ruchu docelowego zakłada, że oznakowanie pionowe częściowo będzie jako oznakowanie istniejące (demontaż na czas robót potem ponowne odtworzenie) i częściowo jako oznakowanie pionowe projektowane nowe. Wzór kosztorysu ofertowego nie zawiera pozycji uwzgledniającej oznakowanie pionowe nowe. W jakiej pozycji kosztorysowej Oferent powinien skalkulować koszty związane z wykonaniem nowego oznakowania i w jakiej ilości?

Odp.

Wykonawca zgodnie z poz. 13 kosztorysu ofertowego zobowiązany jest do zdemontowania istniejącego oznakowania i jego ponownego zamontowania. Nowe oznakowanie pionowe jest w gestii Zamawiającego.

 

Pyt. 45.

Czy Zamawiający przewiduje możliwość zmiany SIWZ w załączniku nr 1, wzór umowy, § 12 ust. 1 cyt.:

1.Wykonawca oświadcza, że przed podpisaniem umowy dokonał wizji lokalnej terenu objętego robotami budowlanymi, zapoznał się z warunkami realizacji przedmiotu umowy i warunki te uwzględnił z zachowaniem zasad należytej starannościprzy wycenie przedmiotu umowy oraz zweryfikował zakres robót objętych dokumentacją i nie wnosi zastrzeżeń pod względem przedmiarów jak również zastosowanych rozwiązań technologicznych.

 

1).Wnosimy o potwierdzenie, że oświadczenie o zapoznaniu się z warunkami technicznymi drogi dotyczy tylko tych informacji, które Wykonawca mógł obiektywnie pozyskać w toku wizji lokalnej i na podstawie dokumentacji dostarczonej przez Zamawiającego na etapie postepowania przetargowego.

2).Wnosimy o potwierdzenie, że Zamawiający przekaże dokumentację techniczną identyczną jak udostępniona w trakcie postępowania oraz, że jest ona kompletna do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy.

Odp.

Zamawiający nie dokonuje zmiany zapisów wzoru umowy.

Oświadczenie wymagane zapisami § 12 ust. 1 dotyczy warunków realizacji przedmiotu umowy obiektywnie pozyskanych w wyniku wizji lokalnej i na podstawie  dokumentacji projektowej przekazanej w postępowaniu, które Wykonawca rozpoznał na własny koszt i odpowiedzialność, zgodnie z zasadami należytej staranności. Zamawiający przekaże wybranemu Wykonawcy dokumentację techniczną taką samą jak w postępowaniu.

 

Pyt. 46.

Czy Zamawiający przewiduje możliwość zmiany SIWZ w załączniku nr 1, wzór umowy, § 17 ust. 5 cyt.:

1.Zamawiający zwraca lub zwalania ustanowione zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 70% w terminie 30 dni od dnia wykonania i uznania przez zamawiającego przedmiotu umowy za należycie wykonany. Kwota pozostająca na zabezpieczenie roszczeń z tytułu udzielonej gwarancji jakości oraz rękojmi za wady wynosi 30% wysokości zabezpieczeni i jest zwracana lub zwalniana na pisemny Wniosek Wykonawcy w terminie do 15 dni od dnia upływu okresu gwarancji jakości i rękojmi za wady.

Wnosimy o usunięcie „gwarancji jakości” jako zapisu niezgodnego z przepisem art. 151 ust. 2 PZP.

Odp.

Zamawiający nie dokonuje zmiany zapisów wzoru umowy.

Gwarancja jakości jest odrębnym i niezależnym od rękojmi uprawnieniem, z którego może skorzystać kupujący.

„Okoliczność, że ustawodawca nie przewidział gwarancji w innych typach umów (niż umowa sprzedaży), zwłaszcza przy umowie o roboty budowlane oraz umowie o dzieło, nie stoi na przeszkodzie udzieleniu gwarancji przez wykonawców robót lub przyjmujących zamówienia, na ogólnej zasadzie swobody umów” -  SN z 10 lipca 2008 r.

Stosownie do art. 151 ust. 2 ustawy PZP „kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady nie może przekraczać 30% wysokości zabezpieczenia”. Zatem ww. zapis umowy jest zgodny z treścią przytoczonego przepisu.

 

Pyt. 47.

Czy Zamawiający przewiduje możliwość zmiany SIWZ w załączniku nr 1, wzór umowy, § 19 ust. 1 pkt 4) cyt.:

1).w wypadku złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości Wykonawcy lub wszczęcie postepowania naprawczego albo likwidacyjnego, przy czym oświadczenie o odstąpieniu należy złożyć w ciągu 30 dni od dnia powzięcia informacji odpowiednio o złożeniu wniosku o ogłoszenie upadłości albo o wszczęciu postępowania likwidacyjnego.

 

Wnosimy o usunięcie jako niezgodnego z przepisem art. 83 Prawa upadłościowego.

Odp.

Zamawiający nie dokonuje zmiany zapisów wzoru umowy.

Zauważyć przy tym należy, że intencją Zamawiającego przy jego wprowadzeniu jest wyłonienie Wykonawcy, którego sytuacja finansowa i gospodarcza będzie stabilna, co umożliwi mu wykonanie przedmiotu zamówienia w pełnym zakresie bez żadnych przeszkód.

Podkreślić przy tym należy, że przepis art. 83 ustawy – Prawo upadłościowe wskazuje na skutek nieważności wymienionego w nim zastrzeżenia z mocy prawa. Zatem, niezależnie od stanowiska Zamawiającego, w razie ustalenia (np. przez Sąd), że ma on zastosowanie do niniejszej umowy i tak nastąpi skutek określony w tym przepisie.

 

Pyt. 48.

Czy Zamawiający przewiduje możliwość zmiany SIWZ w załączniku nr 1, wzór umowy, § 20 w zakresie określenia „opóźnienie”.

Wnosimy o zmianę „opóźnienia” na zwłokę. Wykonawca nie może odpowiadać za opóźnienia w dotrzymaniu terminów umownych zależne np. od Zamawiającego. Na poparcie niniejszego stanowiska można wskazać wyrok SN z dnia 17.06.2003 r. III CKN 122/01: „Kara umowna na ma celu naprawienie szkody poniesionej przez wierzyciela na skutek niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania. W art. 483 § 1 k.c. wyraźnie mowa jest o naprawieniu szkody, które następuje przez zapłatę kary umownej, a w art. 484 §1 k.c. ustawodawca wskazuje, że kara umowna należy się bez względu na wysokość poniesionej szkody. Ustawowe określenie „bez względu na wysokość poniesionej szkody” nie może być utożsamiane z określeniem „niezależnie od poniesionej szkody” Ponadto zgodnie z wyrokiem SN z dnia 16.01.2013 r. sygnatura akt II CSK 331/2012 za opóźnienia, które są wynikiem złych warunków atmosferycznych w trakcie realizacji kontraktów na roboty budowlane nie powinna być naliczana kara umowna za ten okres. Z sentencji tego wyroku wynika, że zła pogoda wyłącza odpowiedzialność wykonawcy, skoro nie ma on z tego powodu możliwości ukończenia robót w terminie.

Odp.

Zamawiający nie dokonuje zmiany zapisów wzoru umowy.

Kary umowne nie będą naliczane dla Wykonawcy za opóźnienia w realizacji przedmiotu umowy z uwagi na warunki atmosferyczne. Kwestje  te reguluje zapis § 22 ust. 2 pkt 1) wzoru umowy – możliwe zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy z uwagi na warunki atmosferyczne.

 

Pyt. 49.

SST dotyczące mieszanek mineralno-asfaltowych przywołują wymagania już nieobowiązujące. Informujemy, że powstała aktualizacja wymagań WT-1 2010 oraz WT-2 2014. Czy Zamawiający akceptuje zaprojektowane mieszanki na podstawie wymagań wobec kruszyw i nawierzchni wg WT-1 2010 oraz WT-2 2014?

Odp.

Zamawiający akceptuje opracowanie mieszanek na podstawie WT-1 Kruszywa 2014. Kruszywa do mieszanek mineralno-asfaltowych i powierzchniowych utrwaleń na drogach krajowych – Zarządzenie nr 46 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 25.09.2014 r. i wytycznych WT-2 Nawierzchnie asfaltowe 2014. Nawierzchnie asfaltowe na drogach krajowych – Zarządzenie nr 47 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 25.09.2014 r.

 

Pyt. 50.

Proszę o zamieszczenie na stronie internetowej Zamawiającego Specyfikacji Technicznej dotyczącej wykonania nawierzchni ścieżki z betonu asfaltowego w kolorze czerwonym

Odp.

SST w załączeniu. Uwaga – do nawierzchni z BA AC 5 35/50 o gr. 5 cm.

Cenę jednostkową powłoki chemoutwardzalnej w kolorze czerwonym dla ścieżki rowerowej i przejść dla pieszych należy ująć w cenie jednostkowej poz. nr 58 kosztorysu ofertowego.

W poz. nr 62 kosztorysu ofertowego należy wycenić powłokę chemoutwardzalną w kolorze czerwonym o gr. 15-18 mm na zjazdach na jezdnie ścieżek rowerowych

 

Pyt. 51.

Proszę o zamieszczenie na stronie internetowej Zamawiającego Specyfikacji Technicznej dotyczącej wykonania podbudowy z betonu asfaltowego – w zamieszczonej Specyfikacji dla warstwy podbudowy z BA mowa jest o wykonaniu warstwy AC16W – czyli warstwy wiążącej – wyrównawczej.

Odp.

Na stronie Zamawiającego została zamieszczona SST na ułożenie podbudowy z asfaltobetonu  AC 16 W 35/50, warstwa wyrównawcza o gr. 6 cm.

 

Pyt. 52.

Proszę o zamieszczenie na stronie internetowej Zamawiającego poprawionej (z poprawioną nazwą) Specyfikacji Technicznej dotyczącej wykonania warstwy wiążącej – wyrównawczej.

Odp.

Zamieszczono korektę.

 

Pyt. 53.

Prosimy o zmianę w poz. 34 kosztorysu ofertowego z „m” na „m3”.

Odp.

W pozycji 34 obowiązującą jednostką obmiarową jest „m3”. Błąd w opisie.

 

 

 

 

                                                                          Paweł Czarny - Dyrektor

-------------------------------------------

                                                                                  (Kierownik Zamawiającego)

 

 

 

 

 

Otrzymują:

1.wszyscy uczestnicy postępowania

2.a/a

Załączniki do pobrania:

2016-03-15 13:20:08 - Pobierz MODYFIKACJĘ SIWZ (60.96 kB)
2016-03-15 13:23:01 - Pobierz ST (1) (206.16 kB)
2016-03-15 13:23:18 - Pobierz ST (2) (258.36 kB)
2016-03-15 13:23:37 - Pobierz ST (3) (121.91 kB)
2016-03-15 13:24:15 - Pobierz zgłoszenie (547.98 kB)
2016-03-15 13:24:51 - Pobierz pytania i odpowiedzi (pdf) (133.12 kB)

Ilość odwiedzin: 184
Osoba, która wytworzyła informację: Beata Frala
Osoba, która odpowiada za treść: Beata Frala
Osoba, która wprowadzała dane: Anna Szadkowska-Czupa
Data wytworzenia informacji: 2016-03-15 12:58:12
Data udostępnienia informacji: 2016-03-15 12:58:12
Data ostatniej aktualizacji: 2016-03-15 13:25:50

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner