logo
Wersja dla niedowidzących
  
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 INFORMACJE O POWIECIE
minus Charakterystyka powiatu
minus Herb i flaga powiatu
minus Powiat w liczbach
minus Charakterystyka gospodarcza
minus Lista Gmin
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Powiatu
plus Zarząd Powiatu
 STAROSTWO POWIATOWE
minus Dane teleadresowe
minus Sekretarz Powiatu
minus Skarbnik Powiatu
plus Wydziały
minus Regulamin organizacyjny
minus Kodeks Etyki
plus Kontrole Starostwa
 PRAWO LOKALNE
minus Statut Powiatu
minus Prawo miejscowe
minus Dziennik Ustaw
minus Monitor Polski
minus Zarządzenia Starosty Wołowskiego
 WYBORY 2014
minus Obwieszczenie o okręgach wyborczych, ich numeracji i granicach, liczbie radnych wybieranych w okręgu wyborczym oraz wyznaczonej siedzibie Powiatowej Komisji Wyborczej.
minus Informacja Komisarza Wyborczego we Wrocławiu o składzie Powiatowej Komisji Wyborczej w Wołowie
plus Uchwała Nr 1/2/14 Powiatowej Komisji Wyborczej w Wołowie z dnia 24 października 2014r.
minus Uchwała Nr 1/4/14 Powołanie pełnomocnika komisji ds. obsługi informatycznej
minus Uchwała Nr 5/2014 Sprostowanie omyłki w protokole rejestracji
minus Uchwała Nr 6/2014 Sprostowanie omyłki w protokole rejestracji
minus Uchwała Nr 7/8/2014 w sprawie obwieszczenia i zarejestrowanych listach kandydatów na radnych w wyborach do Rady Powiatu Wołowskiego
minus Wynik wyborów - do Rady Powiatu
minus Wynik wyborów - do Sejmiku Województwa
minus Uchwała Nr 9/2014 w sprawie sprostowania zbiorczego protokołu wyników głosowania do Sejmiku Województwa Dolnośląskiego
 FINANSE I MIENIE
plus Budżet Powiatu
plus Majątek Powiatu
minus Pomoc Publiczna
minus Dług Publiczny
minus Ciężary Publiczne
 INFORMACJE DLA KLIENTÓW
plus Programy
plus Klient w Urzędzie
minus Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej
minus Biuro Rzeczy Znalezionych
minus Informacje nieudostępnione
minus Ankieta
 SPRAWOZDANIA
plus 2013
 JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE
minus Wykaz jednostek organizacyjnych
plus Placówki oświatowe
plus Inne
 OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
plus Rada Powiatu
plus Zarząd Powiatu
plus Starostwo Powiatowe
plus Jednostki Organizacyjne
 INNE
plus Służby, Inspekcje i Straże
minus Organizacje pozarządowe
plus Instrukcja obsługi biuletynu
minus Redakcja Biuletynu
 URZĘDY CENTRALNE
minus Spis adresów
 ZAŁATWIANIE SPRAW W URZĘDZIE
minus Kolejność załatwiania spraw
minus Wyszukaj swoją sprawę
 ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA
minus Elektroniczna Skrzynka Podawcza
 ARCHIWUM
plus 2006
 Nabór do pracy
minus Aktualne rekrutacje
minus Postępowania w toku
minus Wyniki postępowań
minus Archiwum rekrutacji
 Informacje
plus Uchwały
minusPrzetargi
   plus2004
   plus2005
   plus2006
   plus2007
   plus2008
   plus2009
   plus2010
   plus2011
   plus2012
   plus2013
   plus2014
   plus2015
   plus2016
   plus2017
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
 Podział administracyjny kraju
A A A


Przetargi: 2012 > maj > 2012-05-09
modyfikacja treści siwz na zadania ROBOTY BUDOWLANE - WYKONANIE ELEWACJI BUDYNKU ZESPOŁU SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 4 W WOŁOWIE UL. INWALIDÓW WOJENNYCH 10

POWIAT WOŁOWSKI
 
tel. (071) 380 59 01                                                      Plac Piastowski 2
fax (071) 380 59 00                                                        56-100 Wołów
e-mail: starostwo@powiatwolowski.pl                       
www.powiatwolowski.pl

IZP.272.9.2012.6                                                                      Wołów, dn. 09.05.2012r.
                                              
MODYFIKACJA TREŚCI SIWZ
            Powiat Wołowski informuje, iż zgodnie z Art. 38 pkt.4 Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655, z 2008 r. Nr 171, poz. 1058 z późn. zm.) zmienia się zapisy w załącznikach do SIWZ w przetargu na zadanie pn.: „Roboty budowlane - wykonanie elewacji budynku Zespołu Szkół Specjalnych nr 4 w Wołowie przy ul. Inwalidów Wojennych 10 – Etap I”.
 
Wyjaśnienia:
Obecny zapis w SIWZ
VIII. Wymagania dotyczące wadium
1. Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
Skreśla się w/w zapis w SIWZ, który po zmianie otrzymuje brzmienie:
VIII. Wymagania dotyczące wadium
1. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 2 000,00 zł, słownie: dwa tysiące złotych 00/100
Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie:
1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy:
 
BS Oborniki Śl.
11 9583 1022 0100 0447 2001 0004
z adnotacją „wadium - Roboty budowlane - wykonanie elewacji budynku Zespołu Szkół Specjalnych nr 4 w Wołowie przy ul. Inwalidów Wojennych 10 – Etap I”.
2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym,
3) w gwarancjach bankowych,
4) w gwarancjach ubezpieczeniowych
5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275)
Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.
2. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego.
3. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46.
4. W przypadku niezabezpieczeni oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu.
Obecny zapis w SIWZ:
XV. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy
1. Zamawiający nie przewiduje wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
 
Skreśla się w/w zapis w SIWZ, który po zmianie otrzymuje brzmienie:
XV. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy
1. Zamawiający przewiduje wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, które służyć będzie pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego umowy.
2. Od wykonawcy, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza wymagane będzie wniesienie przed podpisaniem umowy zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości: 10 % ceny ofertowej przedstawionej przez wykonawcę.
3. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone jest w jednej lub kilku następujących formach:
3.1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy:
 Bank Spółdzielczy Oborniki Śląskie Oddział Wołów
Nr 11 9583 1022 0100 0447 2001 0004
z adnotacją „zabezpieczenie należytego wykonania umowy - Roboty budowlane - wykonanie elewacji budynku Zespołu Szkół Specjalnych nr 4 w Wołowie przy ul. Inwalidów Wojennych 10 – Etap I”.
3.2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym,
3.3) w gwarancjach bankowych,
3.4) w gwarancjach ubezpieczeniowych,
3.5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275)
4.       Zamawiający nie wyraża zgody na wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formach wymienionych w art. 148 ust. 2 ustawy.
5. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy musi być dostarczony do Zamawiającego przed podpisaniem umow
6. Zwrot zabezpieczenia należytego wykonania umowy nastąpi w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane, z zastrzeżeniem kwoty 30% wysokości zabezpieczenia, która pozostawiona zostanie na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady. Pozostawiona kwota zostanie zwrócona nie później niż 15 dni po upływie rękojmi za wady.
7. Jeżeli o udzielenie zamówienia ubiegają się wykonawcy występujący wspólnie, ponoszą oni solidarną odpowiedzialność za wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
8. Jeżeli wyłoniony wykonawca nie wniesie w określonym terminie zabezpieczenia należytego wykonania umowy zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba, że zachodzi jedna z przesłanek unieważnienia postępowania.
9. W zakresie zabezpieczenia należytego wykonania umowy obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. od 147 do 151.
 
Obecny zapis w SIWZ
Załącznik nr 5
Wzór Umowy
WZÓR UMOWY Nr …………..
 
zawarta w dniu …………… roku w Wołowie pomiędzy:
 
Zespołem Szkół Specjalnych, z siedzibą w Wołowie (56-100), przy ul. Inwalidów Wojennych 10, NIP: 988 015 37 22. REGON 932 109 480, reprezentowanym przez:
 
1. …………………. – Dyrektor Szkoły
 
-         przy kontrasygnacie Głównego Księgowego – ……………………
zwanym dalej „Zamawiającym”,
a
…………………..
z siedzibą ……………….., ………………..
wpisanym do ………………………., NIP: …………………,
 
reprezentowaną przez:
1. ……………….. – Właściciel
 
zwanym dalej „Wykonawcą”,
o następującej treści:
 
W wyniku dokonania przez Zamawiającego wyboru Wykonawcy w postępowaniu przeprowadzonym zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. Nr 113, poz. 759 z 2010 r. z późniejszymi zmianami) w trybie przetargu nieograniczonego pn. „„Roboty budowlane - wykonanie elewacji budynku Zespołu Szkół Specjalnych nr 4 w Wołowie przy ul. Inwalidów Wojennych 10 – Etap I”, zawarto umowę następującej treści:
 
Definicje
§ 1.
Użyte w treści umowy pojęcia i określenia Strony rozumieją jako:
1)      Przedmiot umowy - zakres rzeczowy określony w dokumentacji Zamawiającego stanowiącej jej integralną część na podstawie, której realizowany jest przedmiot umowy .
2)      Dokumentacja robót - projekty budowlane, rysunki, opisy, specyfikacje techniczne, kosztorysy, harmonogramy, opracowania lub inne dokumenty ustalające szczegółowy zakres robót budowlanych na podstawie, których realizowany jest przedmiot umowy.
3)      Teren robót - przestrzeń, w której prowadzone są roboty budowlane wraz z zapleczem na materiały i urządzenia Wykonawcy.
4)      Harmonogram - projekt organizacji wykonania robót określony przez poszczególne etapy oznaczone czasowo.
5)      Odbiór końcowy - protokolarne, z udziałem stron umowy przekazanie przedmiotu umowy, bez zastrzeżeń w stanie gotowym do eksploatacji użytkowania po pozytywnym zakończeniu odbiorów częściowych.
6)      Wada - cecha zmniejszająca wartość wykonanych robót ze względu na cel oznaczony w umowie lub wykonana niezgodnie z dokumentacją Zamawiającego lub obowiązującymi w tym zakresie warunkami technicznymi wykonania robót, wiedzą techniczną, normami, lub innymi dokumentami wymaganymi przepisami prawa.
 
 
7)      Gwarancja, gwarancja jakości - dokumenty gwarancyjne na wbudowane urządzenia i materiały oraz dokument gwarancyjny odrębnie wystawiony przez Wykonawcę na wykonany przedmiot umowy określający zakres i terminy oraz uprawnienia określone przez gwaranta, co do rzeczy sprzedanej.
8)      Siła wyższa - zdarzenie nagłe, nieprzewidywalne i niezależne od woli Stron, uniemożliwiające wykonanie Umowy na stałe lub na pewien czas, któremu nie można zapobiec, ani przeciwdziałać przy zachowaniu należytej staranności.                                                                               
 
Przedmiot umowy
§ 2.
1.       Zamawiający zleca a Wykonawca zobowiązuje się wykonać roboty budowlane polegające na wykonaniu zadania pn. „Roboty budowlane - wykonanie elewacji budynku Zespołu Szkół Specjalnych nr 4 w Wołowie przy ul. Inwalidów Wojennych 10 – Etap I”.
1.w zakresie szczegółowo określonym w:
- przedmiarze robót stanowiącym załącznik nr 10 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia,
- specyfikacji technicznej stanowiącej załącznik nr 11 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia,
- projekcie budowlano – wykonawczym stanowiącym załącznik nr 12 do Specyfikacji Istotnych Warunków zamówienia
- specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
stanowiących załączniki do niniejszej umowy.
2.       Wykonawca będzie realizował w ramach niniejszej umowy zakres robót stosownie do harmonogramu.
§ 3.
 
Wykonawca, po zapoznaniu się z sytuacją faktyczną, w tym w szczególności ze stanem technicznym i warunkami lokalnymi zapewnia, że posiada niezbędną wiedzę fachową, kwalifikacje, doświadczenie, możliwości i uprawnienia konieczne dla prawidłowego wykonania umowy i będzie w stanie należycie wykonać roboty budowlane na warunkach określonych w umowie.
Obowiązki Wykonawcy
§ 4.
Do obowiązków Wykonawcy należy:
1.       wykonanie przedmiotu umowy z zachowaniem najwyższej staranności, przestrzegania najwyższych standardów wiedzy technicznej oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego, warunkami technicznymi, Polskimi Normami, zasadami wiedzy technicznej, w tym również wymogów Zamawiającego,
2.       wykonanie umowy zgodnie z wymaganiami zawartymi w specyfikacji technicznej i przedmiarze robót, przy uwzględnieniu zaleceń i wymogów stawianych przez producentów materiałów (wszelkie odstępstwa od pierwotnie zaakceptowanych przez Zamawiającego materiałów, elementów i urządzeń muszą uzyskać pisemną aprobatę Zamawiającego);
3.       prowadzenie robót w systemie wielozmianowym, jeżeli będzie to niezbędne dla zachowania terminu wykonania robót,
4.       zapewnienie realizacji robót przez odpowiednio wykwalifikowanych i posiadających odpowiednie uprawnienia pracowników oraz gwarantujących poprawność i właściwą jakość wykonanych robót,
5.       zapewnienie odpowiedniego sprzętu, materiałów i innych urządzeń oraz wszelkich przedmiotów niezbędnych do zgodnego z umową wykonania przedmiotu umowy,
6.       przyjęcie terenu robót,
7.       zagospodarowanie pomieszczenia/miejsca składowania na własny koszt, rozliczenia się z kosztów zużycia wody i energii w okresie realizacji umowy według rzeczywistego zużycia, utrzymanie porządku, ochrona mienia znajdującego się na terenie budowy,
8.       przestrzeganie obowiązujących przepisów BHP, a w szczególności ppoż. w trakcie wykonywania robót,
9.       posiadania odpowiedniej umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej związanej z zakresem prowadzonej działalności gospodarczej i obowiązującej na czas realizacji robót objętych umową.
10.   wykonanie przedmiotu umowy w uzgodnionych terminach,
11.   przygotowanie dokumentów do końcowego odbioru,
12.   zgłaszanie rozpoczęcia i zakończenia każdego etapu robót przedstawicielowi Zamawiającego i inspektorowi nadzoru.
 
Obowiązki Zamawiającego
§ 5.
1.       Do obowiązków Zamawiającego należy:
1)     przekazanie frontu robót na podstawie odrębnego protokołu zdawczo – odbiorczego w rozmiarach i stanie umożliwiającym rozpoczęcie i wykonanie robót,
2)     udostępnienie pomieszczeń/miejsca na składowanie materiałów na zasadach ryczałtowych,
3)     przekazanie kosztorysu na dzień przekazania frontu robót,
4)     zapewnienie nadzoru inwestorskiego przez cały czas realizacji przedmiotu umowy określonego w § 2 umowy.
2.     Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za mienie Wykonawcy zgromadzone w pomieszczeniu/miejscu składowania oraz na terenie wykonywanych robót.
 
Termin wykonania
§ 6.
1.       Strony ustalają termin rozpoczęcia robót objętych umową z dniem jej podpisania, tj. ………….. roku.
2.       Wykonanie całości przedmiotu umowy nastąpi w terminie do 16.08.2012r.i wymaga dokonania odbioru końcowego, przekazania Zamawiającemu wszystkich znajdujących się w posiadaniu Wykonawcy dokumentów, w szczególności określonych w § 7 umowy.
 
Odbiór robót
§ 7.
1.     Przedmiotem odbioru końcowego jest całość robót budowlanych i wykończeniowych po wykonaniu przedmiotu umowy zgodnie z przedmiarem robót.
2.     W odbiorze uczestniczą: przedstawiciel Zamawiającego, Wykonawca (kierownik budowy) oraz inspektor nadzoru inwestorskiego.
3.     Do odbioru końcowego Wykonawca skompletuje i przedstawi Zamawiającemu dokumenty pozwalające na ocenę wykonania przedmiotu umowy, a w szczególności przekaże:
1)     gwarancje,
2)     aprobaty techniczne,
3)     atesty i certyfikaty jakości,
4)     deklaracje zgodności z PN.
4.     Odbiór końcowy robót zostanie przeprowadzony przez Zamawiającego w ciągu 3 dni od daty zawiadomienia, o którym mowa w ust. 5.
5.     O gotowości do odbioru Wykonawca jest zobowiązany zawiadomić Zamawiającego. Zawiadomienie dokonane winno być na piśmie, a termin biegnie od dnia, w którym Zamawiający potwierdził fakt przyjęcia zawiadomienia. Na tej podstawie Zamawiający wyznacza dzień i godzinę odbioru.
6.     Jeżeli w toku czynności odbioru zostanie stwierdzone, że przedmiot nie osiągnął gotowości do odbioru z powodu nie zakończenia robót, stwierdzenia wad lub nie wywiązania się z obowiązków, o których mowa w niniejszej Umowie, Zamawiający może odmówić odbioru. W takim wypadku Wykonawca pozostaje w zwłoce.
7.     Jeżeli odbiór nie został dokonany z winy Zamawiającego w terminie ustalonym w ust. 4 niniejszego paragrafu, mimo prawidłowego zawiadomienia o gotowości do odbioru przez Wykonawcę, to Wykonawca nie pozostaje w zwłoce z wykonaniem zobowiązania wynikającego z umowy.
8.     Z czynności odbioru sporządza się protokół, który powinien zawierać ustalenia poczynione w toku odbioru. Odbiór końcowy jest dokonany po złożeniu stosownego oświadczenia przez Zamawiającego w protokole odbioru końcowego lub po potwierdzeniu w w/w protokole usunięcia wszystkich wad stwierdzonych w tym odbiorze.
9.     Jeżeli Zamawiający, mimo osiągnięcia gotowości przedmiotu umowy do odbioru i powiadomienia o tym fakcie przez Wykonawcę nie przystąpi do czynności związanych z odbiorem w uzgodnionym obustronnie terminie, Wykonawca może ustalić protokolarnie stan przedmiotu odbioru przez powołaną do tego komisję w skład, której wejdzie inspektor nadzoru, zawiadamiając o tym Zamawiającego w trybie wskazanym w ust. 5 niniejszego paragrafu umowy. Protokół taki stanowi podstawę do wystawienia faktury i żądania zapłaty wynagrodzenia zgodnie z § 9 umowy.
 
§ 8.
1.       Jeżeli w toku odbioru zostaną stwierdzone wady, nadające się do usunięcia – Zamawiający może odmówić odbioru do czasu usunięcia wad,
2.       Jeżeli w toku odbioru zostaną stwierdzone wady nie nadające się do usunięcia – Zamawiający może:
1) jeżeli wady umożliwiają użytkowanie przedmiotu umowy zgodnie z jego przeznaczeniem - obniżyć wynagrodzenie za ten przedmiot umowy odpowiednio do utraconej wartości,
2) jeżeli wady uniemożliwiają użytkowanie przedmiotu umowy zgodnie z jego przeznaczeniem:
a) odstąpić od umowy, żądając zwrotu poniesionych nakładów oraz utraconych korzyści,
b) żądać ponownego wykonania przedmiotu umowy, zachowując prawo do domagania się od Wykonawcy naprawienia szkody wynikłej z opóźnienia.
                                                                     
Wynagrodzenie i sposób rozliczeń
§ 9.
1.       Strony ustalają, iż z tytułu wykonania przedmiotowej umowy Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie ryczałtowe w łącznej kwocie brutto ……………………… zł (słownie: ...........................................................), obejmującej kwotę ........................ zł. netto oraz należny podatek od towarów i usług (VAT) w kwocie ……………………..
2.     Zapłata wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1 zostanie dokonana w oparciu o fakturę końcową na podstawie protokołu odbioru końcowego podpisanego przez Strony, na rachunek bankowy Wykonawcy prowadzony w banku ………………pod nr: ...................................
3.     Zapłata nastąpi w terminie 14 dni od dnia doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT.
4.     Za datę dokonania zapłaty, Strony przyjmują datę - dzień wydania polecenia bankowego. 
 
Rękojmia za wady, gwarancja
§ 10.
Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie zdarzenia zaistniałe na placu budowy, w tym za wypadki oraz powstałe szkody, również w związku z nieprawidłowym oznakowaniem placu budowy, czy niewłaściwą weryfikacją dokumentacji technicznej.
 
§ 11.
Wykonawca będzie ponosił również odpowiedzialność wobec Zamawiającego jeśli przedmiot umowy, lub jego jakakolwiek część będzie obciążona prawami osób trzecich - w tym prawami autorskimi oraz prawami własności przemysłowej.
 
§ 12.
1.       Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji jakości na roboty stanowiące przedmiot umowy.
2.       Wykonawca gwarantuje prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy i uzyskanie jego prawidłowych parametrów technicznych.
3.       Ustala się … miesięczny okres gwarancji liczony od daty bezusterkowego odbioru końcowego.
4.       Bieg okresu gwarancji rozpoczyna się w dniu następnym licząc od dnia odbioru końcowego lub od daty potwierdzenia usunięcia wad lub usterek stwierdzonych w czasie odbioru końcowego przedmiotu umowy. Okres rękojmi wynosi ….. i biegnie równolegle z okresem gwarancji
5.     Wykonawca jest zobowiązany do dokonywania w okresie gwarancyjnym przeglądów oraz nieodpłatnego usuwania zaistniałych wad, niezwłocznie. Okres gwarancji zostanie przedłużony o czas naprawy.
6.     Zamawiający może dochodzić roszczeń z tytułu gwarancji także po okresie określonym w ust. 1, jeżeli zgłosił wadę przed upływem tego okresu.
7.     Jeżeli Wykonawca nie usunie wad w terminie 7 dni od daty zgłoszenia wad przez Zamawiającego, to Zamawiający może zlecić ich usunięcie stronie trzeciej na koszt Wykonawcy.
8.     Odbiór pogwarancyjny zostanie dokonany przez Komisję powołaną przez Zamawiającego.
W protokole odbioru pogwarancyjnego strony określą zakres wad i usterek oraz termin dla ich usunięcia.
9.       Niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji, Zamawiający będzie uprawniony do wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi za wady fizyczne robót objętych przedmiotem umowy, a ponadto może żądać naprawienia szkody na zasadach ogólnych z powodu istnienia wady, chyba, że szkoda jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności.
10.   Wykonawca jest odpowiedzialny względem Zamawiającego, jeżeli wykonany przedmiot umowy ma wady zmniejszające jego wartość lub użyteczność ze względu na cel określony w umowie.
11.   Wykonawca jest odpowiedzialny z tytułu gwarancji za wady fizyczne przedmiotu umowy istniejące w czasie dokonywania czynności odbioru oraz za wady powstałe po odbiorze, lecz z przyczyn tkwiących w wykonanym przedmiocie umowy w chwili odbioru.
                                                                         
Kary umowne i odsetki
§ 13.
Strony ustalają kary umowne za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań umownych.
§ 14.
1.       Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:
1)      za opóźnienie w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze - w wysokości 0,5% wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 9 ust. 1 umowy, za każdy dzień opóźnienia,
2)      za zwłokę w oddaniu całego przedmiotu umowy - w wysokości 0,5% wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 9 ust. 1 umowy, za każdy dzień zwłoki,
3)      za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych w okresie rękojmi - w wysokości 0,5% wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 9 ust. 1 umowy za każdy dzień zwłoki liczonego od dnia wyznaczonego Wykonawcy na usunięcie wad,
4)      za odstąpienie przez Zamawiającego od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy - w wysokości 20% wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 9 ust. 1 umowy.
2.       W przypadku określonym w § 15 ust 1 pkt 4 Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 14 dni od powzięcia wiadomości o niewykonaniu lub nienależytym wykonaniu umowy przez Wykonawcę.
3.       Niezależnie od wymienionych kar umownych strony Zamawiającemu przysługuje prawo dochodzeniaodszkodowania uzupełniającego, do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody, na zasadach ogólnych Kodeksu Cywilnego.
§ 15.
Wykonawca będzie mógł dochodzić od Zamawiającego zapłaty karyumownej za odstąpienie Zamawiającegood umowy z przyczyn leżących po jego stronie - w wysokości 20% wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 9 ust. 1 umowy.
 
§ 16.
Wykonawca oświadcza, że wyraża zgodę na potracenie naliczonych kar umownych z wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy.
 
Siła wyższa
§ 17.
1.       Strony będą zwolnione od odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z Umowy, o ile niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania nastąpiło wskutek siły wyższej w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
2.       Strona, która zamierza żądać zwolnienia z odpowiedzialności z powodu siły wyższej zobowiązana jest powiadomić drugą Stronę na piśmie, bez zbędnej zwłoki, o jej zajściu i ustaniu.
3.       Zaistnienie siły wyższej powinno być udokumentowane przez Stronę powołującą się na nią.
Odstąpienie, rozwiązanie umowy
§ 18.
1.       W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie będzie leżało w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający będzie mógł odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.
2.       Strony umowy zgodnie uznają, że odstąpienie przez Zamawiającego od Umowy na podstawie okoliczności wskazanych w ust. 1 nie będzie uważane za odstąpienie z winy Zamawiającego i nie będzie skutkowało koniecznością zapłaty kary umownej, o której mowa w § 15 umowy.
§ 19.
 
Zamawiający może rozwiązać umowę bez zachowania terminu wypowiedzenia w przypadku naruszenia przez Wykonawcę obowiązków określonych niniejszą umową lub innymi przepisami.
 
Przedstawiciele stron, korespondencja
§ 20.
1.       Dla utrzymania bieżącej współpracy i wzajemnego informowania się o przebiegu prac nad realizacją przedmiotu umowy strony wyznaczają następujących przedstawicieli:
                   1) ze strony Zamawiającego            - ……………………..
            2)         ze strony Wykonawcy      - ……………………...
2.       Przedstawiciele stron będą prowadzić wszelkie negocjacje w formie protokolarnej, a dokonywane ustalenia i decyzje będą miały formę pisemną pod rygorem nieważności.
 
§ 21.
1.       Nadzór nad inwestycją ze strony Zamawiającego będzie pełnić inspektor nadzoru inwestorskiego – ………………………
2.       Osobą pełniącą funkcję kierownika budowy ze strony Wykonawcy jest ………………. Posiadający uprawnienia budowlane nr. ........................................................................., która będą działać w granicach umocowania określonego w ustawie Prawo Budowlane.
 
 
§ 22.
1.       Wszelkie oświadczenia składane drugiej Stronie w związku z wykonaniem niniejszej Umowy, jej zmiany, uzupełnienia lub jej rozwiązanie wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2.       Pisma przewidziane umową uważa się za skutecznie doręczone (z zastrzeżeniami w niej zawartymi), jeżeli zostały przesłane za zwrotnym potwierdzeniem przez drugą Stronę odbioru, listem poleconym za potwierdzeniem odbioru lub innym potwierdzeniem doręczenia pod następujący adres:
 
Zamawiający:
Zespół Szkół Specjalnych
Ul. Inwalidów Wojennych 10
56-100 Wołów
 
Wykonawca:
       ………………………….
       ……………..
      ………….
 
3.       Każda ze Stron zobowiązuje się do powiadomienia drugiej Strony o każdorazowej zmianie swojego adresu. W przypadku braku powiadomienia o zmianie adresu doręczenie dokonane na ostatnio wskazany adres będą uważane za skuteczne.
 
Postanowienia końcowe
§ 23.
1.       W zakresie nieuregulowanym niniejszą umową zastosowanie będą miały szczegółowe warunki realizacji umowy.
2.       W pozostałym zakresie zastosowanie będą miały przepisy prawa polskiego, a w szczególności kodeksu cywilnego i prawa budowlanego i prawa zamówień publicznych.
 
§ 24.
Wykonawca nie może bez zgody Zamawiającego dokonać cesji wierzytelności, przysługującej mu z tytułu realizacji Umowy na osoby trzecie.
 
§ 25.
Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
 
 
§ 26.
Wszelkie spory mogące wyniknąć w związku z wykonywaniem niniejszej umowy będą rozstrzygane w drodze rokowań. Jeżeli w terminie 7 dni od pisemnego wezwania do wszczęcia rokowań strony nie osiągną porozumienia, poddają spór do rozstrzygnięcia przez sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.
 
§ 27.
Umowa została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, jeden dla Zamawiającego oraz jeden dla Wykonawcy.
§ 28.
Umowę odczytano, przyjęto i podpisano.
 
 
 
 
                ZAMAWIAJĄCY:                                                                                                             WYKONAWCA:
 
 
Skreśla się w/w zapis w SIWZ, który po zmianie otrzymuje brzmienie:
Załącznik nr 5
Wzór umowy
WZÓR UMOWY Nr …………..
 
zawarta w dniu …………… roku w Wołowie pomiędzy:
 
Zespołem Szkół Specjalnych, z siedzibą w Wołowie (56-100), przy ul. Inwalidów Wojennych 10, NIP: 988 015 37 22. REGON 932 109 480, reprezentowanym przez:
 
1. …………………. – Dyrektor Szkoły
 
-         przy kontrasygnacie Głównego Księgowego – ……………………
zwanym dalej „Zamawiającym”,
a
…………………..
z siedzibą ……………….., ………………..
wpisanym do ………………………., NIP: …………………,
 
reprezentowaną przez:
1. ……………….. – Właściciel
 
zwanym dalej „Wykonawcą”,
o następującej treści:
 
W wyniku dokonania przez Zamawiającego wyboru Wykonawcy w postępowaniu przeprowadzonym zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. Nr 113, poz. 759 z 2010 r. z późniejszymi zmianami) w trybie przetargu nieograniczonego pn. „„Roboty budowlane - wykonanie elewacji budynku Zespołu Szkół Specjalnych nr 4 w Wołowie przy ul. Inwalidów Wojennych 10 – Etap I”, zawarto umowę następującej treści:
 
Definicje
§ 1.
Użyte w treści umowy pojęcia i określenia Strony rozumieją jako:
9)      Przedmiot umowy - zakres rzeczowy określony w dokumentacji Zamawiającego stanowiącej jej integralną część na podstawie, której realizowany jest przedmiot umowy .
10)   Dokumentacja robót - projekty budowlane, rysunki, opisy, specyfikacje techniczne, kosztorysy, harmonogramy, opracowania lub inne dokumenty ustalające szczegółowy zakres robót budowlanych na podstawie, których realizowany jest przedmiot umowy.
11)   Teren robót - przestrzeń, w której prowadzone są roboty budowlane wraz z zapleczem na materiały i urządzenia Wykonawcy.
12)   Harmonogram - projekt organizacji wykonania robót określony przez poszczególne etapy oznaczone czasowo.
13)   Odbiór końcowy - protokolarne, z udziałem stron umowy przekazanie przedmiotu umowy, bez zastrzeżeń w stanie gotowym do eksploatacji użytkowania po pozytywnym zakończeniu odbiorów częściowych.
14)   Wada - cecha zmniejszająca wartość wykonanych robót ze względu na cel oznaczony w umowie lub wykonana niezgodnie z dokumentacją Zamawiającego lub obowiązującymi w tym zakresie warunkami technicznymi wykonania robót, wiedzą techniczną, normami, lub innymi dokumentami wymaganymi przepisami prawa.
 
 
15)   Gwarancja, gwarancja jakości - dokumenty gwarancyjne na wbudowane urządzenia i materiały oraz dokument gwarancyjny odrębnie wystawiony przez Wykonawcę na wykonany przedmiot umowy określający zakres i terminy oraz uprawnienia określone przez gwaranta, co do rzeczy sprzedanej.
16)   Siła wyższa - zdarzenie nagłe, nieprzewidywalne i niezależne od woli Stron, uniemożliwiające wykonanie Umowy na stałe lub na pewien czas, któremu nie można zapobiec, ani przeciwdziałać przy zachowaniu należytej staranności.                                                                                
 
Przedmiot umowy
§ 2.
2.       Zamawiający zleca a Wykonawca zobowiązuje się wykonać roboty budowlane polegające na wykonaniu zadania pn. „Roboty budowlane - wykonanie elewacji budynku Zespołu Szkół Specjalnych nr 4 w Wołowie przy ul. Inwalidów Wojennych 10 – Etap I”.
2.w zakresie szczegółowo określonym w:
- przedmiarze robót stanowiącym załącznik nr 10 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia,
- specyfikacji technicznej stanowiącej załącznik nr 11 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia,
- projekcie budowlano – wykonawczym stanowiącym załącznik nr 12 do Specyfikacji Istotnych Warunków zamówienia
- specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
stanowiących załączniki do niniejszej umowy.
3.       Wykonawca będzie realizował w ramach niniejszej umowy zakres robót stosownie do harmonogramu.
§ 3.
 
Wykonawca, po zapoznaniu się z sytuacją faktyczną, w tym w szczególności ze stanem technicznym i warunkami lokalnymi zapewnia, że posiada niezbędną wiedzę fachową, kwalifikacje, doświadczenie, możliwości i uprawnienia konieczne dla prawidłowego wykonania umowy i będzie w stanie należycie wykonać roboty budowlane na warunkach określonych w umowie.
Obowiązki Wykonawcy
§ 4.
Do obowiązków Wykonawcy należy:
1.       wykonanie przedmiotu umowy z zachowaniem najwyższej staranności, przestrzegania najwyższych standardów wiedzy technicznej oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego, warunkami technicznymi, Polskimi Normami, zasadami wiedzy technicznej, w tym również wymogów Zamawiającego,
2.       wykonanie umowy zgodnie z wymaganiami zawartymi w specyfikacji technicznej i przedmiarze robót, przy uwzględnieniu zaleceń i wymogów stawianych przez producentów materiałów (wszelkie odstępstwa od pierwotnie zaakceptowanych przez Zamawiającego materiałów, elementów i urządzeń muszą uzyskać pisemną aprobatę Zamawiającego);
3.       prowadzenie robót w systemie wielozmianowym, jeżeli będzie to niezbędne dla zachowania terminu wykonania robót,
4.       zapewnienie realizacji robót przez odpowiednio wykwalifikowanych i posiadających odpowiednie uprawnienia pracowników oraz gwarantujących poprawność i właściwą jakość wykonanych robót,
5.       zapewnienie odpowiedniego sprzętu, materiałów i innych urządzeń oraz wszelkich przedmiotów niezbędnych do zgodnego z umową wykonania przedmiotu umowy,
6.       przyjęcie terenu robót,
7.       zagospodarowanie pomieszczenia/miejsca składowania na własny koszt, rozliczenia się z kosztów zużycia wody i energii w okresie realizacji umowy według rzeczywistego zużycia, utrzymanie porządku, ochrona mienia znajdującego się na terenie budowy,
8.       przestrzeganie obowiązujących przepisów BHP, a w szczególności ppoż. w trakcie wykonywania robót,
9.       posiadania odpowiedniej umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej związanej z zakresem prowadzonej działalności gospodarczej i obowiązującej na czas realizacji robót objętych umową.
10.   wykonanie przedmiotu umowy w uzgodnionych terminach,
11.   przygotowanie dokumentów do końcowego odbioru,
12.   zgłaszanie rozpoczęcia i zakończenia każdego etapu robót przedstawicielowi Zamawiającego i inspektorowi nadzoru.
 
Obowiązki Zamawiającego
§ 5.
1.       Do obowiązków Zamawiającego należy:
1)      przekazanie frontu robót na podstawie odrębnego protokołu zdawczo – odbiorczego w rozmiarach i stanie umożliwiającym rozpoczęcie i wykonanie robót,
2)     udostępnienie pomieszczeń/miejsca na składowanie materiałów na zasadach ryczałtowych,
3)     przekazanie kosztorysu na dzień przekazania frontu robót,
4)     zapewnienie nadzoru inwestorskiego przez cały czas realizacji przedmiotu umowy określonego w § 2 umowy.
2.       Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za mienie Wykonawcy zgromadzone w pomieszczeniu/miejscu składowania oraz na terenie wykonywanych robót.
 
Termin wykonania
§ 6.
1.       Strony ustalają termin rozpoczęcia robót objętych umową z dniem jej podpisania, tj. ………….. roku.
2.       Wykonanie całości przedmiotu umowy nastąpi w terminie do 16.08.2012r.i wymaga dokonania odbioru końcowego, przekazania Zamawiającemu wszystkich znajdujących się w posiadaniu Wykonawcy dokumentów, w szczególności określonych w § 7 umowy.
 
Odbiór robót
§ 7.
1.       Przedmiotem odbioru końcowego jest całość robót budowlanych i wykończeniowych po wykonaniu przedmiotu umowy zgodnie z przedmiarem robót.
2.     W odbiorze uczestniczą: przedstawiciel Zamawiającego, Wykonawca (kierownik budowy) oraz inspektor nadzoru inwestorskiego.
3.       Do odbioru końcowego Wykonawca skompletuje i przedstawi Zamawiającemu dokumenty pozwalające na ocenę wykonania przedmiotu umowy, a w szczególności przekaże:
1)      gwarancje,
2)     aprobaty techniczne,
3)     atesty i certyfikaty jakości,
4)     deklaracje zgodności z PN.
4.       Odbiór końcowy robót zostanie przeprowadzony przez Zamawiającego w ciągu 3 dni od daty zawiadomienia, o którym mowa w ust. 5.
5.     O gotowości do odbioru Wykonawca jest zobowiązany zawiadomić Zamawiającego. Zawiadomienie dokonane winno być na piśmie, a termin biegnie od dnia, w którym Zamawiający potwierdził fakt przyjęcia zawiadomienia. Na tej podstawie Zamawiający wyznacza dzień i godzinę odbioru.
6.     Jeżeli w toku czynności odbioru zostanie stwierdzone, że przedmiot nie osiągnął gotowości do odbioru z powodu nie zakończenia robót, stwierdzenia wad lub nie wywiązania się z obowiązków, o których mowa w niniejszej Umowie, Zamawiający może odmówić odbioru. W takim wypadku Wykonawca pozostaje w zwłoce.
7.     Jeżeli odbiór nie został dokonany z winy Zamawiającego w terminie ustalonym w ust. 4 niniejszego paragrafu, mimo prawidłowego zawiadomienia o gotowości do odbioru przez Wykonawcę, to Wykonawca nie pozostaje w zwłoce z wykonaniem zobowiązania wynikającego z umowy.
8.     Z czynności odbioru sporządza się protokół, który powinien zawierać ustalenia poczynione w toku odbioru. Odbiór końcowy jest dokonany po złożeniu stosownego oświadczenia przez Zamawiającego w protokole odbioru końcowego lub po potwierdzeniu w w/w protokole usunięcia wszystkich wad stwierdzonych w tym odbiorze.
9.     Jeżeli Zamawiający, mimo osiągnięcia gotowości przedmiotu umowy do odbioru i powiadomienia o tym fakcie przez Wykonawcę nie przystąpi do czynności związanych z odbiorem w uzgodnionym obustronnie terminie, Wykonawca może ustalić protokolarnie stan przedmiotu odbioru przez powołaną do tego komisję w skład, której wejdzie inspektor nadzoru, zawiadamiając o tym Zamawiającego w trybie wskazanym w ust. 5 niniejszego paragrafu umowy. Protokół taki stanowi podstawę do wystawienia faktury i żądania zapłaty wynagrodzenia zgodnie z § 9 umowy.
 
§ 8.
1.       Jeżeli w toku odbioru zostaną stwierdzone wady, nadające się do usunięcia – Zamawiający może odmówić odbioru do czasu usunięcia wad,
2.       Jeżeli w toku odbioru zostaną stwierdzone wady nie nadające się do usunięcia – Zamawiający może:
1) jeżeli wady umożliwiają użytkowanie przedmiotu umowy zgodnie z jego przeznaczeniem - obniżyć wynagrodzenie za ten przedmiot umowy odpowiednio do utraconej wartości,
2) jeżeli wady uniemożliwiają użytkowanie przedmiotu umowy zgodnie z jego przeznaczeniem:
a) odstąpić od umowy, żądając zwrotu poniesionych nakładów oraz utraconych korzyści,
b) żądać ponownego wykonania przedmiotu umowy, zachowując prawo do domagania się od Wykonawcy naprawienia szkody wynikłej z opóźnienia.
                                                                      
Wynagrodzenie i sposób rozliczeń
§ 9.
1.       Strony ustalają, iż z tytułu wykonania przedmiotowej umowy Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie ryczałtowe w łącznej kwocie brutto ……………………… zł (słownie: ...........................................................), obejmującej kwotę ........................ zł. netto oraz należny podatek od towarów i usług (VAT) w kwocie ……………………..
2.     Zapłata wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1 zostanie dokonana w oparciu o fakturę końcową na podstawie protokołu odbioru końcowego podpisanego przez Strony, na rachunek bankowy Wykonawcy prowadzony w banku ………………pod nr: ...................................
3.     Zapłata nastąpi w terminie 14 dni od dnia doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT.
4.     Za datę dokonania zapłaty, Strony przyjmują datę - dzień wydania polecenia bankowego. 
 
Rękojmia za wady, gwarancja
§ 10.
Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie zdarzenia zaistniałe na placu budowy, w tym za wypadki oraz powstałe szkody, również w związku z nieprawidłowym oznakowaniem placu budowy, czy niewłaściwą weryfikacją dokumentacji technicznej.
 
§ 11.
Wykonawca będzie ponosił również odpowiedzialność wobec Zamawiającego jeśli przedmiot umowy, lub jego jakakolwiek część będzie obciążona prawami osób trzecich - w tym prawami autorskimi oraz prawami własności przemysłowej.
 
§ 12.
1.       Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji jakości na roboty stanowiące przedmiot umowy.
2.       Wykonawca gwarantuje prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy i uzyskanie jego prawidłowych parametrów technicznych.
3.       Ustala się … miesięczny okres gwarancji liczony od daty bezusterkowego odbioru końcowego.
4.       Bieg okresu gwarancji rozpoczyna się w dniu następnym licząc od dnia odbioru końcowego lub od daty potwierdzenia usunięcia wad lub usterek stwierdzonych w czasie odbioru końcowego przedmiotu umowy. Okres rękojmi wynosi ….. i biegnie równolegle z okresem gwarancji
5.     Wykonawca jest zobowiązany do dokonywania w okresie gwarancyjnym przeglądów oraz nieodpłatnego usuwania zaistniałych wad, niezwłocznie. Okres gwarancji zostanie przedłużony o czas naprawy.
6.     Zamawiający może dochodzić roszczeń z tytułu gwarancji także po okresie określonym w ust. 1, jeżeli zgłosił wadę przed upływem tego okresu.
7.     Jeżeli Wykonawca nie usunie wad w terminie 7 dni od daty zgłoszenia wad przez Zamawiającego, to Zamawiający może zlecić ich usunięcie stronie trzeciej na koszt Wykonawcy.
8.     Odbiór pogwarancyjny zostanie dokonany przez Komisję powołaną przez Zamawiającego.
W protokole odbioru pogwarancyjnego strony określą zakres wad i usterek oraz termin dla ich usunięcia.
9.       Niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji, Zamawiający będzie uprawniony do wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi za wady fizyczne robót objętych przedmiotem umowy, a ponadto może żądać naprawienia szkody na zasadach ogólnych z powodu istnienia wady, chyba, że szkoda jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności.
10.   Wykonawca jest odpowiedzialny względem Zamawiającego, jeżeli wykonany przedmiot umowy ma wady zmniejszające jego wartość lub użyteczność ze względu na cel określony w umowie.
11.   Wykonawca jest odpowiedzialny z tytułu gwarancji za wady fizyczne przedmiotu umowy istniejące w czasie dokonywania czynności odbioru oraz za wady powstałe po odbiorze, lecz z przyczyn tkwiących w wykonanym przedmiocie umowy w chwili odbioru.
                                                                        
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy
§ 13.
1.        Strony potwierdzają, że przed zawarciem umowy Wykonawca wniósł zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 10% wynagrodzenia ofertowego (ceny ofertowej brutto), o którym mowa w §5 ust. 1, tj. ................... zł (słownie złotych ..........................................) w formie ............................................................
2.        Zabezpieczenie należytego wykonania umowy zostanie zwrócone Wykonawcy w następujących terminach:
1) 70% wysokości zabezpieczenia – w ciągu 30 dni od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego,
2) 30% wysokości zabezpieczenia – w ciągu 15 dni od upływu okresu rękojmi za wady
3.        Zamawiający wstrzyma się ze zwrotem części zabezpieczenia należytego wykonania umowy, o której mowa w ust. 2 pkt 1, w przypadku, kiedy Wykonawca nie usunął w terminie stwierdzonych w trakcie odbioru wad lub jest w trakcie usuwania tych wad.
 
Kary umowne i odsetki
§ 14.
Strony ustalają kary umowne za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań umownych.
§ 15.
1.       Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:
1)      za opóźnienie w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze - w wysokości 0,5% wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 9 ust. 1 umowy, za każdy dzień opóźnienia,
2)      za zwłokę w oddaniu całego przedmiotu umowy - w wysokości 0,5% wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 9 ust. 1 umowy, za każdy dzień zwłoki,
3)      za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych w okresie rękojmi - w wysokości 0,5% wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 9 ust. 1 umowy za każdy dzień zwłoki liczonego od dnia wyznaczonego Wykonawcy na usunięcie wad,
4)      za odstąpienie przez Zamawiającego od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy - w wysokości 20% wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 9 ust. 1 umowy.
2.       W przypadku określonym w § 15 ust 1 pkt 4 Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 14 dni od powzięcia wiadomości o niewykonaniu lub nienależytym wykonaniu umowy przez Wykonawcę.
3.       Niezależnie od wymienionych kar umownych strony Zamawiającemu przysługuje prawo dochodzeniaodszkodowania uzupełniającego, do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody, na zasadach ogólnych Kodeksu Cywilnego.
§ 16.
Wykonawca będzie mógł dochodzić od Zamawiającego zapłaty karyumownej za odstąpienie Zamawiającegood umowy z przyczyn leżących po jego stronie - w wysokości 20% wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 9 ust. 1 umowy.
 
§ 17.
Wykonawca oświadcza, że wyraża zgodę na potracenie naliczonych kar umownych z wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy.
 
Siła wyższa
§ 18.
1.       Strony będą zwolnione od odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z Umowy, o ile niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania nastąpiło wskutek siły wyższej w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
2.       Strona, która zamierza żądać zwolnienia z odpowiedzialności z powodu siły wyższej zobowiązana jest powiadomić drugą Stronę na piśmie, bez zbędnej zwłoki, o jej zajściu i ustaniu.
3.       Zaistnienie siły wyższej powinno być udokumentowane przez Stronę powołującą się na nią.
Odstąpienie, rozwiązanie umowy
§ 19.
1.       W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie będzie leżało w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający będzie mógł odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.
2.       Strony umowy zgodnie uznają, że odstąpienie przez Zamawiającego od Umowy na podstawie okoliczności wskazanych w ust. 1 nie będzie uważane za odstąpienie z winy Zamawiającego i nie będzie skutkowało koniecznością zapłaty kary umownej, o której mowa w § 15 umowy.
§ 20.
 
Zamawiający może rozwiązać umowę bez zachowania terminu wypowiedzenia w przypadku naruszenia przez Wykonawcę obowiązków określonych niniejszą umową lub innymi przepisami.
 
Przedstawiciele stron, korespondencja
§ 21.
1.       Dla utrzymania bieżącej współpracy i wzajemnego informowania się o przebiegu prac nad realizacją przedmiotu umowy strony wyznaczają następujących przedstawicieli:
                   1) ze strony Zamawiającego            - ……………………..
            2)         ze strony Wykonawcy      - ……………………...
2.       Przedstawiciele stron będą prowadzić wszelkie negocjacje w formie protokolarnej, a dokonywane ustalenia i decyzje będą miały formę pisemną pod rygorem nieważności.
 
§ 22.
1.       Nadzór nad inwestycją ze strony Zamawiającego będzie pełnić inspektor nadzoru inwestorskiego – ………………………
2.       Osobą pełniącą funkcję kierownika budowy ze strony Wykonawcy jest ………………. Posiadający uprawnienia budowlane nr. ........................................................................., która będą działać w granicach umocowania określonego w ustawie Prawo Budowlane.
 
 
§ 23.
1.       Wszelkie oświadczenia składane drugiej Stronie w związku z wykonaniem niniejszej Umowy, jej zmiany, uzupełnienia lub jej rozwiązanie wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2.       Pisma przewidziane umową uważa się za skutecznie doręczone (z zastrzeżeniami w niej zawartymi), jeżeli zostały przesłane za zwrotnym potwierdzeniem przez drugą Stronę odbioru, listem poleconym za potwierdzeniem odbioru lub innym potwierdzeniem doręczenia pod następujący adres:
 
Zamawiający:
Zespół Szkół Specjalnych
Ul. Inwalidów Wojennych 10
56-100 Wołów
 
Wykonawca:
       ………………………….
       ……………..
      ………….
 
3.       Każda ze Stron zobowiązuje się do powiadomienia drugiej Strony o każdorazowej zmianie swojego adresu. W przypadku braku powiadomienia o zmianie adresu doręczenie dokonane na ostatnio wskazany adres będą uważane za skuteczne.
 
Postanowienia końcowe
§ 24.
1.       W zakresie nieuregulowanym niniejszą umową zastosowanie będą miały szczegółowe warunki realizacji umowy.
2.       W pozostałym zakresie zastosowanie będą miały przepisy prawa polskiego, a w szczególności kodeksu cywilnego i prawa budowlanego i prawa zamówień publicznych.
 
§ 25.
Wykonawca nie może bez zgody Zamawiającego dokonać cesji wierzytelności, przysługującej mu z tytułu realizacji Umowy na osoby trzecie.
 
§ 26.
Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
 
 
§ 27.
Wszelkie spory mogące wyniknąć w związku z wykonywaniem niniejszej umowy będą rozstrzygane w drodze rokowań. Jeżeli w terminie 7 dni od pisemnego wezwania do wszczęcia rokowań strony nie osiągną porozumienia, poddają spór do rozstrzygnięcia przez sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.
 
§ 28.
Umowa została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, jeden dla Zamawiającego oraz jeden dla Wykonawcy.
§ 29.
Umowę odczytano, przyjęto i podpisano.
 
 
 
 
                ZAMAWIAJĄCY:                                                                                                             WYKONAWCA:
 
 
 
 
 
 
 
 
_____________________________________
Podpis Zamawiającego
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Otrzymują:
1.       a/a
2.       adresat
3.       wszyscy uczestnicy postępowania
 
 
Ilość odwiedzin: 260
Osoba, która wytworzyła informację: Karolina Grochowska
Osoba, która odpowiada za treść: Karolina Grochowska
Osoba, która wprowadzała dane: Karolina Grochowska
Data wytworzenia informacji: 2012-05-09 13:36:17
Data udostępnienia informacji: 2012-05-09 13:36:17
Data ostatniej aktualizacji: 2012-05-09 13:39:42

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner