logo
Wersja dla niedowidzących
  
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 INFORMACJE O POWIECIE
minus Charakterystyka powiatu
minus Herb i flaga powiatu
minus Powiat w liczbach
minus Charakterystyka gospodarcza
minus Lista Gmin
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Powiatu
plus Zarząd Powiatu
 STAROSTWO POWIATOWE
minus Dane teleadresowe
minus Sekretarz Powiatu
minus Skarbnik Powiatu
plus Wydziały
minus Regulamin organizacyjny
minus Kodeks Etyki
plus Kontrole Starostwa
 PRAWO LOKALNE
minus Statut Powiatu
minus Prawo miejscowe
minus Dziennik Ustaw
minus Monitor Polski
minus Zarządzenia Starosty Wołowskiego
 WYBORY 2014
minus Obwieszczenie o okręgach wyborczych, ich numeracji i granicach, liczbie radnych wybieranych w okręgu wyborczym oraz wyznaczonej siedzibie Powiatowej Komisji Wyborczej.
minus Informacja Komisarza Wyborczego we Wrocławiu o składzie Powiatowej Komisji Wyborczej w Wołowie
plus Uchwała Nr 1/2/14 Powiatowej Komisji Wyborczej w Wołowie z dnia 24 października 2014r.
minus Uchwała Nr 1/4/14 Powołanie pełnomocnika komisji ds. obsługi informatycznej
minus Uchwała Nr 5/2014 Sprostowanie omyłki w protokole rejestracji
minus Uchwała Nr 6/2014 Sprostowanie omyłki w protokole rejestracji
minus Uchwała Nr 7/8/2014 w sprawie obwieszczenia i zarejestrowanych listach kandydatów na radnych w wyborach do Rady Powiatu Wołowskiego
minus Wynik wyborów - do Rady Powiatu
minus Wynik wyborów - do Sejmiku Województwa
minus Uchwała Nr 9/2014 w sprawie sprostowania zbiorczego protokołu wyników głosowania do Sejmiku Województwa Dolnośląskiego
 FINANSE I MIENIE
plus Budżet Powiatu
plus Majątek Powiatu
minus Pomoc Publiczna
minus Dług Publiczny
minus Ciężary Publiczne
 INFORMACJE DLA KLIENTÓW
plus Programy
plus Klient w Urzędzie
minus Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej
minus Biuro Rzeczy Znalezionych
minus Informacje nieudostępnione
minus Ankieta
 SPRAWOZDANIA
plus 2013
 JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE
minus Wykaz jednostek organizacyjnych
plus Placówki oświatowe
plus Inne
 OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
plus Rada Powiatu
plus Zarząd Powiatu
plus Starostwo Powiatowe
plus Jednostki Organizacyjne
 INNE
plus Służby, Inspekcje i Straże
minus Organizacje pozarządowe
plus Instrukcja obsługi biuletynu
minus Redakcja Biuletynu
 URZĘDY CENTRALNE
minus Spis adresów
 ZAŁATWIANIE SPRAW W URZĘDZIE
minus Kolejność załatwiania spraw
minus Wyszukaj swoją sprawę
 ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA
minus Elektroniczna Skrzynka Podawcza
 ARCHIWUM
plus 2006
 Nabór do pracy
minus Aktualne rekrutacje
minus Postępowania w toku
minus Wyniki postępowań
minus Archiwum rekrutacji
 Informacje
plus Uchwały
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
 Podział administracyjny kraju
A A A


 

                                       WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ
 
dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Numer sprawy: IZP.272.15.2013 Nazwa zadania: “Renowacja Zamku Piastowskiego przy pl. Piastowskim 2 w Wołowie” nr UDA-RPDS.06.04.00-02-036/09-00 w ramach Priorytetu nr 9 ,,Odnowa zdegradowanych obszarów miejskich na terenie Dolnego Śląska (Miasta)” Działania nr 9.1. ,,Odnowa zdegradowanych obszarów w miastach powyżej 10 tysięcy mieszkańców’’ Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013.
 
 W odpowiedzi na skierowane do zamawiającego zapytania dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia informujemy:
Wyjaśnienia
Zamawiający informuje, że pytania oraz odpowiedzi na nie stają się integralną częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert.
1. pytanie: Czy wystarczające będą oświadczenia wykonawcy, aby spełnić warunki zawarte w pkt. 9.5,
 9.6,9.7,9.8 SWIZ?
Odp.: Nie będą wystarczające oświadczenia wykonawcy, aby spełnić wymogi zawarte w SWIZ.
 
2. pytanie: Czy wystarczający będzie sumaryczne spełnienie warunku w pkt. 9.15 SWIZ przez konsorcjum firm, czy każda z nich musi posiadać opłacona polisę na co najmniej 2.000.000,00 zł.
Odp.: Każda z firm wchodząca w skład konsorcjum musi posiadać opłacona polisę na co najmniej 2.000.000,00 zł.
 
3. pytanie: Czy w ofercie należy przyjąć metodę i koszt osuszenia ścian fundamentowych?
Odp.: NIE.
 
4. pytanie: Czy zamawiający może udostępnić projekt stolarki okiennej i drzwiowej do wymaganego        zakresu robót?
Odp.: Zamawiający na swojej stronie udostępnia projekt stolarki okiennej i drzwiowej budynku Starostwa Powiatowego w Wołowie.
 
5. pytanie: Proszę o podanie koloru i rodzaju dachówki (czy ma być angoba czy zwykła).
Odp.: Dachówka karpiówka o wymiarach i kształcie zbliżonym do istniejącej, stosownym byłoby zachowanie tj. użycie żłobkowanej. Jednak jeśli konserwator zabytków nie wniesie uwag można zastosować inny rodzaj. Spełniająca normy . Projekt zakłada wymianą na karpiówkę – jako podstawą wytyczną.
 
6. pytanie: Projekt budowlany zakłada wykonanie wyłazów dachowych. W przedmiarach robót nie uwzględniono tych prac. Prosimy o wyjaśnienie czy prace te należy skalkulować? Jeżeli tak, to prosimy o uzupełnienie przedmiarów.
Odp.: Zmienia się zapis w punkcie 16.1 oraz w projekcie umowy § 3 ust,11 który otrzymuje brzmienie ,, skutki finansowe jakichkolwiek błędów w dokumentacji projektowej obciążają projektanta ”
 
7. pytanie: Projekt budowlany zakłada wykonanie ław kominiarskich i klamrowania kominów. W przedmiarach robót nie uwzględniono tych prac. Prosimy o podanie ilości metrów ław kominiarskich.
Odp.: Ławy w kolorze dachówki 16 szt. po 88 cm , kominy do przemurowania.
 
8. pytanie: Projekt budowlany zakłada wykonanie remontu okien w połaci dachowej (wole oka). W przedmiarach robót nie uwzględniono tych prac. Prosimy o wyjaśnienie, czy prace te należy skalkulować? Jeżeli tak, to prosimy o uzupełnienie przedmiarów.
Odp.: Tak należy odtworzyć.
 
9. pytanie: Z uwagi na fakt, iż obiekt jest zabytkowy prosimy o uzupełnienie dokumentacji o zestawienie stolarki okiennej i drzwiowej z dokładnym podziałem (wyglądem) nowo wykonywanych drzwi.
Odp.: Załączono.
 
10. pytanie: Prosimy o podanie parametrów technicznych foli paro-przepuszczalnej.
Odp.:Folia dachowa – parametry dopuszczone do stosowania w budownictwie, Spełniająca warunki techniczne wykonywania i odbioru robót budowlanych
 
11. pytanie: Specyfikacja techniczna i przedmiar robót zakłada odbicie tynków tylko na powierzchni zawilgoconej (40% powierzchni ścian) pod tynki renowacyjne. Nie ujęto odbicia tynków na pozostałej powierzchni pod tynki wapienne. Prosimy o uzupełnienie przedmiaru.
Odp.: Powierzchnie założone do skucia czy pozostawienia są wartościami szacunkowymi wskazującymi wykonawcy charakter prac. Na etapie robót konserwator może zalecić pozostawienie tynków dobrych lub nakazać ich skucie lub naprawę. Zamawiający przypomina, że mamy do czynienia ze ścianami mającymi być może różną wyprawę tynkarską. Na etapie projektu nie można jednoznacznie stwierdzić ile jakiego muru pozostawimy , czy skuwamy
 
12. pytanie: Przedmiar robót nie uwzględnia odbicia i wykonania nowych tynków wraz z malowaniem na ościeżach okiennych. Od powierzchni ścian odjęto wszystkie okna, ale nie dodano powierzchni ościeża. Prosimy o uzupełnienie przedmiaru.
Odp.: Powierzchnie założone do skucia czy pozostawienia są wartościami szacunkowymi wskazującymi wykonawcy charakter prac. Na etapie robót konserwator może zalecić pozostawienie tynków dobrych lub nakazać ich skucie lub naprawę. Zamawiający przypomina, że mamy do czynienia ze ścianami mającymi być może różną wyprawę tynkarską. Na etapie projektu nie można jednoznacznie stwierdzić ile jakiego muru pozostawimy , czy skuwamy.
 
13. pytanie: Przedmiar robót zakłada wykonanie następujących prac przy izolacji ścian fundamentowych: -oczyszczenie powierzchni ścian – zaizolowanie - ułożenie folii kubełkowej. W celu dokładnego wykonania izolacji należałoby odkryte ściany fundamentowe otynkować zaprawą cementową. Czy należy te prace kalkulować. Jeżeli tak, to prosimy o uzupełnienie przedmiaru.
Odp.: Izolacja ścian przyziemia i fundamentów: tynk nowy, jeśli zajdzie konieczność to renowacyjny, lekka izolacja powłokowa pionowa (system dowolny),   folia izolująca kubełkowa. Osuszanie ścian budynku metodą firmy Drymat – przewiduje etap II inwestycji, który nastąpi równolegle z robotami ścian fundamentowych z zewnętrz budynku etapu I tak aby zespolić w czasie oba harmonogramy robót. Należy ująć wywóz materiałów na składowisko . Grunt z odkopania fundamentów, materiał dachowo-ścianny.Rodzaj kruszywa , część filtracyjna o różnym uziarnieniu , żwir , tłuczeń, zgodnie ze sztuką wykonywania i zasypywania fragmentów.
 
14. pytanie: Przedmiar robót nie zakłada kosztów składowania ziemi z wykopów. Czy zamawiający dysponuje składowiskiem czy należy skalkulować koszt składowania ziemi?
Odp.: Należy skalkulować koszt składowania ziemi.
 
15. pytanie: Po dokonaniu oględzin i wykonaniu wstępnych pomiarów uważamy, że powierzchnia dachu wynosi około 1750 m2. W przedmiarach jest 1285m2. Prosimy o sprawdzenie i ewentualną korektę przedmiaru.
Odp.: Dach oficyny z przybudówką – wprowadza się jako powierzchnię dodatkową ok. 280m2
 
16. pytanie: W przedmiarach brakuje pozycji rozebrania łat drewnianych. Prosimy o uzupełnienie przedmiaru.
Odp.: Powierzchnia dachów.
 
17. pytanie: Czy zamawiający wymaga wykonania uzupełnień opasek betonowych po wcześniejszej rozbiórce? Jeżeli tak to prosimy o wskazanie w których miejscach należy odtworzyć opaski (na zewnątrz budynku czy od strony dziedzińca) oraz uzupełnienie przedmiaru.
Odp.: NIE
 
18. pytanie: Podczas wizji lokalnej zauważono, że tynki na kominach są w złym stanie. Przedmiar robót nie zakłada wymiany tynków na kominach. Prosimy o uzupełnienie przedmiaru z uwzględnieniem wykonania rusztowania wokół kominów.
Odp.: Ujęte w powierzchnię elewacji.
 
19. pytanie: Zamieszczona przez Zamawiającego dokumentacja projektowa jest projektem budowanym, w związku z trybem prowadzonego postępowania przetargowego tj. wykonania robót budowlanych wnosimy o udostępnienie dokumentacji wykonawczej branży budowlanej.
Odp.: Dokumentacja została sporządzona jako część budowlano-wykonawcza w jednym pracowaniu jak wg wytycznych Inwestora.
 
20 pytanie: Prosimy o udostępnienie opracowania wykonawczego branży konstrukcyjnej z inwentaryzacją uszkodzonych elementów drewnianej konstrukcji więźby dachowej.
Odp.: Wymiana elementów więźby dachu może być ostatecznie zatwierdzona przez inspektora nadzoru na etapie zdjęcia pokrycia. Nie wymaga się odbudowy całości konstrukcji. Wyminie podlegają łaty drewniane. W części kosztorysowej szacunkowo przewidziano np. wymiany końcówek krokwi, wzmocnienia z desek ,bali, krawędziaków, elementów belek, itp. zgodnie ze sztuką budowlaną. Dokumentacji nie obejmuje inwentaryzację w części konstrukcyjnej więźby dachu wg wytycznych Inwestora. Do impregnacji więźby zastosować można dostępne preparaty solowe do konserwacji drewna pod względem owado i grzybobójczym ewentualnie ogniochronnym.
21 pytanie. Na mocy art. 31 ust, 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, cyt.: „Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia na roboty budowlane za pomocą dokumentacji projektowej...", której elementy składowe określa Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i form dokumentacji projektowe, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego" (Dz.U. Nr 202, póz, 2072, z późn. zm.), wskazując, iż w skład dokumentacji projektowej służącej do opisania przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych wchodzą między innymi: projekt budowlany oraz projekt wykonawczy. Zgodnie z § 5 ust, 1 przywołanego rozporządzenia projekt wykonawczy cyt.: „powinien uzupełniać i uszczegóławiać projekt budowlany w zakresie i stopniu niezbędnym do przygotowania oferty przez wykonawcę i realizacji robót budowlanych", W świetle przywołanych powyżej uregulowań prawnych przeniesienie odpowiedzialności finansowej na Wykonawcę za wadliwie opracowaną dokumentacją jest niezgodne zobowiązującą wykładnią prawa polskiego. Projektant opracowując dokumentację projektową opracowuje ją nie tylko w sposób zgodny z ustaleniami określonymi w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu ale podlega również wytycznym zawartym w Prawie budowlanym z dnia 7 lipca 1994 r,, które w art, 12 ust. 6 reguluje, iż cyt.: „Osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie są odpowiedzialne za wykonywanie tych funkcji zgodnie z przepisami i zasadami wiedzy technicznej", Jednostka Projektowa zobowiązana jest na mocy art. 20 ust. 4 Prawa budowlanego do dostarczenia Inwestorowi oświadczeń projektanta a także sprawdzającego projekt architektoniczno-budowlany, cyt: „o sporządzeniu projektu budowlanego, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej."
Prawdą jest, iż Projektant odpowiada za wady projektu w myśl art. 638 Kodeksu cywilnego, w nawiązaniu do art. 568 Kodeksu cywilnego, który reguluje, iż cyt. :„Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wygasają po upływie roku, a gdy chodzi o wady budynku - po upływie lat trzech, licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana." Zasada ta jednak nie obowiązuje, jeżeli sprzedający zapewni kupującego, że wady nie istnieją (art, 564 Kodeksu cywilnego), Tymczasem przy odbiorze dokumentacji projektowej Zamawiający musi otrzymać pisemne oświadczenie Projektanta, że jest ona wykonana zgodnie z umową i kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć, Powyższe oświadczenie jest stwierdzeniem, że dokumentacja projektowa nie ma wad, Jednocześnie Jest to potwierdzenie, iż jedynie Projektant odpowiada za wady inwestycji zrealizowane) zgodnie z opracowaną przez niego dokumentacją.
Ponadto zgodnie z wyrokiem Sądu Najwyższego z dnia 27 marca 2000 r. (syg. akt III 2KN 629/98) Wykonawca nie ma obowiązku szczegółowego sprawdzenia dostarczonego projektu w celu wykrycia jego wad, bowiem cyt,: „Wykonawca robót budowlanych nie musi bowiem dysponować specjalistyczną wiedzą z zakresu projektowania; musi jedynie umieć odczytać projekt i realizować inwestycję zgodnie z tym projektem oraz zasadami sztuki budowlanej."
Dodatkowo należy zauważyć, iż zgodnie z wyrokiem przywołanym powyżej, cyt.: „Obowiązek nałożony na wykonawcę przez art. 651 k.c. należ rozumieć w ten sposób, że musi on niezwłocznie zawiadomić inwestora o niemożliwości realizacji inwestycji na podstawie otrzymanego projektu, lub też o tym, że realizacja dostarczonego projektu spowoduje powstanie obiektu wadliwego W tym ostatnim przypadku chodzi jednak tytko o sytuacje, w których stwierdzenie nieprawidłowości dostarczonej dokumentacji nie wymaga specjalistycznej wiedzy z zakresu projektowania." Ponadto zgodnie z wyrokiem Sądu Najwyższego sygn. akt III CSK 59/08 należy zauważyć, iż nawet jeśli Wykonawca nie zawiadomi Inwestora, że dokumentacja ma wady, które nie pozwalają prawidłowo wykonać robót budowlanych, nie uwalnia to Projektanta od odpowiedzialności za nienależyte wykonanie projektu.
W związku z powyższym wnosimy o wykreślenie z treści umowy §3 ust. 11 oraz SIWZ niezgodnego z PZP i innymi wykładniami Polskiego Prawa potwierdzonymi wyrokami - zapisu dotyczącego przeniesienia odpowiedzialności na Wykonawcę za wady Dokumentacji której to Wykonawca nie jest autorem. 
Odp. Zmienia się zapis w punkcie 16.1 oraz w projekcie umowy § 3 ust,11 który otrzymuje brzmienie ,, skutki finansowe jakichkolwiek błędów w dokumentacji projektowej obciążają projektanta ”
 
22. pytanie: Dokumentacja projektowa punkt 6.7 – przewidziano w projekcie impregnację konstrukcji 2 krotnie środkiem Wood Protector. W przedmiarze w poz. nr 5 „Impregnacja ogniochronna bali i krawędziaków” – co wymaga 4 krotnego nałożenia środka Wood Protector. Pytanie, wg którego dokumentu dokonać wyceny wg przedmiaru 4-krotnie czy według projektu 2 krotnie?
Odp.: 2 – krotnie
 
23.pytanie: Proszę o potwierdzenie, że opisane w dokumentacji zabezpieczenie konstrukcji
drewnianej środkiem w klasyfikacji ogniowej trudno zapalne uznaje się za prawidłowe lub wskazać wymagane właściwości środka w zakresie klasyfikacji ogniowej.
Odp.: Do impregnacji więźby zastosować można dostępne preparaty solowe do konserwacji drewna pod względem owado i grzybobójczym ewentualnie ogniochronnym.
 
24.pytanie: Z uwagi na brak projektu wykonawczego w opisie do projektu budowlanego punkt 6.7
wprowadzono zapis, cyt.:” W przypadku wystąpienia konieczności wymiany zniszczonych elementów więźby dachu po zdjęciu pokrycia , przyjmując procentowo na etapie wykonania robót. Wartość szacunkowa została ujęta w kosztorysie robót.” Proszę o potwierdzenie, że rozszerzenie szacunkowego zakresu skutkować będzie protokołem konieczności i zleceniem prac w ramach robót dodatkowych , których na etapie składania ofert nie dało się przewidzieć o czym wyraźnie pisze autor w treści dokumentacji projektowej lub prosimy o opis przedmiotu zamówienia w sposób umożliwiający sporządzenie prawidłowej kalkulacji robót.
Odp.: Wymiana elementów więźby dachu może być ostatecznie zatwierdzona przez inspektora nadzoru na etapie zdjęcia pokrycia. Nie wymaga się odbudowy całości konstrukcji. Wymianie podlegają łaty drewniane. W części kosztorysowej szacunkowo przewidziano np. wymiany końcówki krokwi, wzmocnienia z desek ,bali, krawędziaków, elementów belek , itp. zgodnie ze sztuką budowlaną. Dokumentacji nie obejmuje inwentaryzacji w części konstrukcyjnej więźby dachu .
 
25 pytanie: Odwodnienie dachu – proszę o podanie wymiarów zbiorniczków przy rynnach tj. koszy zlewowych.
Odp.: 8 szt.
 
26. pytanie: Odwodnienie dachu – czy haki rynnowe i obejmy przyjąć nowe w wykonaniu miedzianym?
Odp.: Miedziane
 
27. pytanie: System ochrony przed ptakami – proszę określić wymaganą szerokość ochrony w celu umożliwienia kalkulacji oferty.
Odp.: Ochrona przed ptakami – podaje przedmiar
 
28. pytanie: W przedmiarze robót poz. 21 ujęto wymianę parapetów zewnętrznych w ilości 1 sztuka tj. 0,35x1,40=0,49m2 – prosimy o potwierdzenie że wszystkie pozostałe parapety na obiekcie nie są przedmiotem postępowania zgodnie z zapisem punktu 6.11 dokumentacji projektowej.
Odp.: Parapety z blachy miedzianej wykonane na etapie wymiany stolarki pozostają. Pozostałe do wymiany.
29. pytanie: Proszę o potwierdzenie, że Projektant nie przewiduje zastosowania membran wentylujących pod pokrycia daszków z blachy miedzianej – prosimy o zajęcie stanowiska i opis umożliwiający kalkulację w przypadku uszczegółowienia projektu budowlanego.
Odp.: Należy zastosować membrany wentylujące pod pokrycia z daszków miedzianych.
 
30. pytanie: Izolacja ścian przyziemia i fundamentów – udostępniona przez Zamawiającegodokumentacja jest niespójna w opisie do projektu budowlanego punkt 6.4 widnieje zapis, cyt.:
 
a)            1 wariant „wykonanie pionowej izolacji przeciwwilgociowej murów ścian zagłębionych poniżej poziomu terenu – skucie 100% starego tynku, wykonać tynk renowacyjny uszczelniający Baumie Bayosan SP63, zabezpieczony folią kubełkową”
b)            2 wariant Natomiast w przedmiarze robót, cyt.: poz. 29 „Izolowanie powierzchni pionowych nieotynkowanych - gruntowanie Eurolanem 3K ręcznie - grunt + 2 warstwy.” Oraz „Izolowanie zewnętrznych ścian fundamentowych membraną kubełkową z PCV - bez naporu wody gruntowej.”
c)            3 wariant izolacji opisuje punkt 6.12 projektu budowlanego , gdzie przewiduje się stosowanie emulsji bitumicznej REMMERS jako lekkiej izolacji.
d)            4 wariant został opisany w tym samym punkcie tj. 6.12, gdzie wskazuje się użycie systemu REMMER KMB KIESEL z wcześniejszym osuszeniem ścian z zastosowaniem rozwiązań firmy Drymat.
 
Proszę o rewizje dokumentacji projektowej i wybór jednego rozwiązania które umożliwi kalkulację ofertową .
Odp.: Izolacja ścian przyziemia i fundamentów: tynk nowy, jeśli zajdzie konieczność to renowacyjny, lekka izolacja powłokowa pionowa (system dowolny),   folia izolująca kubełkowa. Osuszanie ścian budynku metodą firmy Drymat – przewiduje etap II inwestycji, który nastąpi równolegle z robotami ścian fundamentowych z zewnętrz budynku etapu I tak aby zespolić w czasie oba harmonogramy robót. Harmonogram prac jest opracowywany przez Zamawiającego.
 
31. pytanie: Proszę o potwierdzenie że w związku z brakiem w przedmiarze robót oraz brakiem w częścirysunkowej- opaska wokół budynku wygrodzona granitowymi obrzeżami o nieznanych wymiarach, linii przebiegu i kolorze kamienia –nie jest przedmiotem
Odp.: Nie jest przedmiotem postępowania przetargowego.
 
32. pytanie: W przedmiarze robót nie ujęto wywiezienia ziemi i utylizacji z wykopu przy pracach izolacyjnych – proszę o potwierdzenie że grunt będzie wymieniany i należy skalkulować wywóz z utylizacją.
Odp.: TAK.
 
33. pytanie: W przedmiarze nie uwzględniono dostawy kruszywa przy zasypywaniu wykopów po wykonaniu robót izolacyjnych – proszę o potwierdzenie że w/w zakres obejmuje przedmiot zamówienia.
Odp.: TAK
 
34. pytanie: Proszę o wskazanie jakim kruszywem zasypać wykopy po wykonaniu izolacji ścian fundamentowych tj. określić rodzaj kruszywa i frakcje.
Odp.: Rodzaj kruszywa , część filtracyjna o różnym uziarnieniu , żwir , tłuczeń, zgodnie ze sztuką wykonywania i zasypywania fragmentów ścian fundamentowych z wymiana gruntu
 
35. pytanie: SIWZ – proszę o sprecyzowanie wymagań dotyczących dysponowania osobami zdolnymi wykonać zamówienie tj. czy wymaga się posiadania do dyspozycji historyka sztuki o czym mowa w SIWZ punkt 3 cyt.:”zatrudni historyka sztuki” , czy uprawnionego do prowadzenia badań architekta tj. historyka architektury . Nadmieniamy że historyk sztuki wobec obowiązujących przepisów nie może być osobą uprawnioną do prowadzenia badań z zakresu historii architektury.
Odp.:Historyk architektury, konserwator uprawniany do weryfikacji kolorystyki.
 
36. pytanie: W zależności od decyzji Inwestora tj. wyborze historyka sztuki lub historyka architektury wnosimy o odpowiednią zmianę treści projektu umowy w miejscach , gdzie wskazuje się w/w osoby. Do prowadzenia badań murów jakich wymaga Zamawiający są uprawnieni architekci posiadający 2 letnią praktykę w prowadzeniu badań na obiektach zabytkowych, proszę zatem określić przedmiot badań do których będzie wymagane zatrudnienie historyka sztuki?
Odp.: Zamawiający wymaga aby wykonawca na czas realizacji umowy posiadał do dyspozycji HISTORYKA ARCHITEKTURY.
 
37. pytanie: Proszę o uzupełnienie wymiarów projektowanych parapetów wewnętrznych w dokumentacji podaje się długość i grubość – brak głębokości. Z treści opisu wynika że Zamawiający dysponuje zatwierdzonym projektem wymiany stolarki. Proszę określić rodzaj i gatunek drewna dla okien i parapetów wewnętrznych.
ODP.: PARAPETY DREWNIANE „Meranti ”głębokość 35 cm.
 
38. pytanie: Dokumentacja projektowa punkt 6.4 posiada zapis o treści , cyt.: „Podane powierzchnie procentowe stanu tynku wymagającego całkowitego skucia zawilgoconego lub suchego są podane jako szacunkowe „ … „Podane wartości mogą ulec zmianie na etapie prowadzenie robót renowacyjnych …” . W przedmiarze przyjęto skucie 40% tynków , w dokumentacji istnieją wzmianki o skuciu 40% lub 100%. W związku z powyższym proszę wybrać jeden z wariantów i potwierdzić, że rozszerzenie szacunkowego zakresu skutkować będzie protokołem konieczności i zleceniem prac w ramach robót dodatkowych , których na etapie składania ofert nie dało się przewidzieć o czym wyraźnie pisze autor w treści dokumentacji projektowej lub prosimy o opis przedmiotu zamówienia w sposób umożliwiający sporządzenie prawidłowej kalkulacji robót na etapie sporządzania oferty.
Odp.: Wytyczne co do rodzaju tynku – jak w dokumentacji lub rozwiązanie zamienne dla systemu Baumit Sanova . Sanova PufferPutz odpowiednik -tynk renowacyjny podkładowy, grubość 10-30mm   SP 64 G, grubość >40 mm SG 68. Sanova Putz W odpowiednik - tynk renowacyjny nawierzchniowy SP 64 P lub Sanova EinlagenTrassputz ( UWAGA !!! Einlagen nie do strefy cokołowej ). Szczegóły - podaje producent tynku. Powierzchnie założone do skucia czy pozostawienia są wartościami szacunkowymi wskazującymi wykonawcy charakter prac. Na etapie robót konserwator może zalecić pozostawienie tynków dobrych lub nakazać ich skucie lub naprawę. Zamawiający przypomina że mamy do czynienia z ścianami mającymi być może różną wyprawę tynkarską. Na etapie projektu nie można jednoznacznie stwierdzić ile jakiego muru pozostawimy , czy skuwamy.
 
39. pytanie: Projekt przewiduje wymianę wsporników instalacji odgromowej na dachu stromym krytym blachą – w jakim wykonaniu wymaga się wykonania ocynkowane czy miedziane ?
Odp.: Instalacja odgromowa – ocynkowana – należy stosować parametry wg istniejących elementów lub zwiększyć jeśli tego wymagają przepisy. Jest to wymiana istniejących.
 
40. pytanie: Projekt przewiduje wymianę przewodów instalacji odgromowej z płaskownika lub pręta o przekroju do 200 mm2 na dachach stromych na uprzednio przygotowanej konstrukcji – proszę określić średnicę drutu odgromowego.
Odp.: Instalacja odgromowa – ocynkowana – należy stosować parametry wg istniejących elementów lub zwiększyć jeśli tego wymagają przepisy. Jest to wymiana istniejących.
 
41. pytanie: Projekt przewiduje wymianę przewodów instalacji odgromowej z płaskownika lub pręta o przekroju do 200 mm2 na dachach stromych na uprzednio przygotowanej konstrukcji – proszę określić materiał drutu odgromowego miedź czy stal ocynkowana?
Odp.: Instalacja odgromowa – ocynkowana – należy stosować parametry wg istniejących elementów lub zwiększyć jeśli tego wymagają przepisy. Jest to wymiana istniejących
 
42. pytanie: Przedmiar robót przewiduje wymianę i montaż z podłączeniem na gotowym podłożu opraw oświetleniowych na konstrukcji stalowej - w stylu retro – zawieszanych – proszę o uszczegółowienie dokumentacji pozwalające na kalkulację opraw natomiast w opisie projektu punkt 6.14 przewiduje się renowację istniejących lamp – proszę wyjaśnić który wariant uwzględnić w wycenie tj. nowe lampy czy renowację.
Odp.: Etap I - Projekt nie obejmuje branży elektryczne oświetlającej cały budynek z zewnątrz. Istniejące oprawy nadające się do zamontowania pozostają , chyba że Inwestor zaleci inaczej. Etap II – obejmować będzie podświetlenie wieży i tarasu elewacji frontowej.
 
43. pytanie: Rys. A-15 – na rzucie dachu wrysowano okna lub wyłazy dachowe – proszę o potwierdzenie że wymiana na nowe nie jest przedmiotem postępowania. W przypadku włączenia do zakresu oferty okien lub wyłazów dachowych proszę o uszczegółowienie tj. zestawienie z wymiarami i funkcją danego okna – wyłazu w celu umożliwienia kalkulacji ceny.
Odp.: 2021 Należy zamontować 4 szt. nowych wyłazów dachowych.
 
44. pytanie: Rys. A-15 – na rzucie dachu wrysowano pion odpowietrzający – czy wymiana jest w zakresie postępowania, jeżeli tak to proszę określić średnicę rury i długość odcinka podlegającego wymianie.
Odp.: Rura o przekroju 100 mm i długości min . 10,0 mb.
 
45. pytanie: Proszę o potwierdzenie że wymiana pokrycia wieży nie jest przedmiotem postępowania.
Odp.: Pokrycie wieży z blachy miedzianej nie jest przedmiotem postępowania.
 
46. pytanie: Rys. A-15 – proszę o potwierdzenie że na dachu zgodnie z załączonym rysunkiem nie zaprojektowano elementów komunikacji poziomej .
Odp.: Ławy w kolorze dachówki 16 szt. po 88 cm.
 
47. pytanie: Czy wymiana lub odmalowanie skrzynek mediów należy do przedmiotu postępowania? Proszę o jednoznaczny określenie zakresu robót, tj. malowanie skrzynek mediów czy wymiana na nowe?
Odp.: Skrzynka gazowa i inne elementy mediów zewnętrznych – może pozostać jeśli spełnia warunki techniczne dla wskazanego.
 
48. pytanie: Prosimy o wyjaśnienie, na czym ma polegać zapewnienie szczelnego odbioru wód deszczowych z rur spustowych, skoro nowymi rurami wpinamy się w istniejące deszczownice. Proszę o potwierdzenie, że szczelność odbioru wód zapewniamy na odcinku od rynien do włączenia w rurę deszczownicę.
Odp.: Jest to wystarczające.
 
49. pytanie: Prosimy o potwierdzenie że nowo zamontowane podokienniki zewnętrzne z blachy miedzianej są wykonane w sposób nie wymagający poprawek w odniesieniu do założeń przyjętych w dokumentacji projektowej.
Odp.: Tak.
 
50. pytanie: Opis projektu punkt 5.7 – proszę o potwierdzenie że przedmiotem oferty nie jest dostawa i montaż krat okiennych.
Odp.: NIE.
 
51. pytanie: Prosimy o potwierdzenie że wymiana nawierzchni dziedzińca nie jest przedmiotem postępowania , zapisy dotyczące wymiany zawierają punkty 5.12 i 6.13 opisu do projektu budowlanego. 
Odp.: Dziedziniec – zmiana nawierzchni – II etap.
 
52. pytanie: Elementy drewniane występujące na elewacji w pomieszczeniach gospodarczych , kwalifikują się do oczyszczenia , uzupełnienia i malowania – proszę o określenie czy ten zakres robót jest objęty postępowaniem przetargowym ?
Odp.: Tak.
 
53. pytanie: Czy elementy drewniane pomieszczenia gospodarczego należy malować w technologii jak podbitkę okapu ?
Odp.: Tak.
 
54. pytanie: We wnioskach konserwatorskich punkt 6.2 widnieje zapis że w przypadku stwierdzenia występowania na całej elewacji wypraw cementowych należy skuć całość tynków – prosimy o potwierdzenie że sytuacja taka skutkować będzie protokołem konieczności i zleceniem prac w ramach robót dodatkowych , których na etapie składania ofert nie dało się przewidzieć o czym wyraźnie pisze autor w treści dokumentacji projektowej lub prosimy o opis przedmiotu zamówienia w sposób umożliwiający sporządzenie prawidłowej kalkulacji robót na etapie sporządzania oferty.
Odp.: Powierzchnie założone do skucia czy pozostawienia są wartościami szacunkowymi wskazującymi wykonawcy charakter prac. Na etapie robót konserwator może zalecić pozostawienie tynków dobrych lub nakazać ich skucie lub naprawę. Zamawiający przypomina że mamy do czynienia z ścianami mającymi być może różną wyprawę tynkarską. Na etapie projektu nie można jednoznacznie stwierdzić ile jakiego muru pozostawimy , czy skuwamy.
 
55. pytanie: Projekt budowlany opis punkt 6.2 dopuszcza sytuację w której cześć murów zostaniewyeksponowanaco wymagać będzie nieprzewidzianych w niniejszej dokumentacji zabiegów konserwatorskich – prosimy o potwierdzenie że sytuacja taka skutkować będzie protokołemkonieczności i zleceniem prac w ramach robót dodatkowych , których na etapie składania ofert nie dało się przewidzieć o czym wyraźnie pisze autor w treści dokumentacji projektowej lub prosimy o opis przedmiotu zamówienia w sposób umożliwiający sporządzenie prawidłowej kalkulacji robót na etapie sporządzania oferty.
Odp.: Na etapie robót konserwator może zalecić pozostawienie nie otynkowanych elementów murów.
 
56. pytanie: Proszę o wskazanie na rysunku lub wyliczenie łącznej długości przebiegu elewacji , gdzie zajęcie chodnika przez rusztowanie podlegać będzie opłacie administracyjnej.
Odp.: Około 50 m.
 
57. pytanie: W paragrafie 4 pkt. 10 wzoru umowy zobowiązuje się wykonawcę do sporządzenia inwentaryzacji powykonawczej – proszę określić jakiej branży ma dotyczyć inwentaryzacja oraz wyszczególnić zakres inwentaryzacji ?
Odp.: Dokumentacja archeologiczna i historyka a architektury.
 
58. pytanie: Proszę o potwierdzenie że wykonanie ewentualnych wzmocnień przewidzianych po wykonaniu prac archeologicznych – odkrywkowych skutkować będzie protokołemkonieczności i zleceniem prac w ramach robót dodatkowych , których na etapie składania ofert nie dało się przewidzieć o czym wyraźnie pisze autor w treści dokumentacji projektowej lub prosimy o opis przedmiotu zamówienia w sposób umożliwiający sporządzenie prawidłowej kalkulacji robót na etapie sporządzania oferty.
Odp.: Do wykonania w II etapie
 
59. pytanie: Prosimy o wyjaśnienie zapisu „ nie dotyczy” w cytowanym punkcie SIWZ.:
„Do przetargu zostaną zakwalifikowani wykonawcy, którzy:
8.1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień- nie dotyczy;”
, nadmieniamy że zakres robót w niniejszym postępowaniu wymaga dysponowaniem co najmniej 4 specjalistami posiadającymi wymagane Polskim Prawem uprawnieniami.
Odp.: Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
 
60. pytanie: W opisie zakresu zamówienia wielokrotnie pojawiają się zapisy dotyczące wykonywania robót przez uprawnionego :
a)            Archeologa
b)            Konserwatora
c)            Historyka architektury 
d)            Ornitologa i Chiropterologa
Wykonanie każdego z wymienionych zakresów prac wymaga posiadania stosownych uprawnień wymaganych Polskim Prawem. Każdy wykonawca w dniu składania oferty winien dysponować osobami zdolnymi do zrealizowania zamówienia co jest podstawowym wymogiem udziału w postępowaniu i wynika z art. 22 pkt. 3 PZP. Wnosimy zatem o potwierdzenie przez Zamawiającego że poza osobami wymienionymi w punkcie 8.2 SIWZ każdy z Wykonawców winien dysponować uprawnionym Archeologiem, Konserwatorem, Historykiem Architektury oraz Ornitologiem i Chiropterologiem.
Odp.: Każdy z Wykonawców winien dysponować na czas wykonania robót uprawnionymi osobami do prowadzenia nadzoru i opracowania stosownej dokumentacji Archeologiem, Konserwatorem, Historykiem Architektury, Ornitologiem i Chiropterologiem.
 
61. pytanie: SIWZ punkt 9.12. Proszę o potwierdzenie że złożenie przez Wykonawcę referencji w której będzie wskazany opis zrealizowanego zamówienia z datą wykonania, wartością i potwierdzeniem należytego wykonania, Zamawiający uzna za dokument potwierdzający wymagane doświadczenie w realizacji inwestycji.
Odp.: SIWZ punkt 9.12. Zamawiający zawarł zapis odnośnie wymagań które powinien posiadać Wykonawca odnośnie posiadanego doświadczenia.
 
62. pytanie: W związku zapisem SIWZ 14.2 cyt.: „Oferta winna zawierać wszelkie dokumentypotwierdzające wiarygodność techniczną, kadrowąi doświadczenie wykonawcy wymienione w Załączniku Nr 6 do SIWZ –,,Zestaw dokumentów wymaganych od Wykonawców biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego’’. Wnosimy o poprawienie w załączniku nr 6 wiersz 14 ilości załączników – lub wyrażenie zgody na samodzielną zmianę , gdyż przewidujemy polegać na wiedzy i doświadczeniu specjalistów spoza osób stale zatrudnionych w firmie.
Odp.: Wykonawca który polega na wiedzy i doświadczeniu specjalistów nie zatrudnionych na stale w firmie składa wymagane dokumenty zawarte w SWIZ dla tych osób.
 
63. pytanie: Załącznik nr 4 do SIWZ – proszę o wyjaśnienie czy załączniku nr 4 Wykonawca poza kierownikiem budowy ma dopisać pozostałych specjalistów tj. konserwatora, archeologa, historyka architektury itd. czy wystarczy załączenie samych zobowiązań w/w osób. 
Odp.: Wykonawca poza Kierownikiem Budowy ma dopisać w załączniku NR 4 pozostałych specjalistów żądanych w SWIZ.
 
64. pytanie: SIWZ punkt 14, cyt.: „Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty przewidującej odmienne niż określony przez niego sposób wykonania zamówienia (oferty wariantowej).” Informujemy że w dokumentacji projektowej wielokrotnie pojawiają się zapisy wskazujące na wariantować proponowanych rozwiązań , wskazania kilku rozwiązań na zasadzie „lub” – „alternatywnie” co jest niespójne z zapisami SIWZ niezgodne z zapisami PZP. W związku z nadrzędnością SIWZ do dokumentacji wnosimy o rewizję projektu i dostosowanie do wymogów SIWZ i PZP.
Odp.: Wykonawca nie dopuszcza złożenia oferty wariantowej.
 
65. pytanie: SIWZ punkt 14.3 czy w związku z zapisem ppkt. 9 cyt.:
”9) W przypadku, gdy przedmiotem postępowania jest zamówienie, do którego wykonania wymagane jest odnośnymi ustawami, posiadanie zezwoleń lub koncesji na prowadzenie działalności, każdy z wykonawców występujących wspólnie musi wykazać, iż posiada takie zezwolenie lub koncesję.” Oraz par.4 ust.6 projektu umowy
Winien do oferty załączyć aktualne zezwolenie i zatwierdzony program gospodarowania odpadami co jest wymagane ustawą jak w treści cytowanego punktu SIWZ i projektu umowy?
Odp.: Każdy z wykonawców biorący udział w postępowaniu musi wykazać iż posiada aktualne zezwolenie lub koncesję na prowadzenie działalności w zakresie obrotu odpadami zgodnie z ustawą i przepisami.
 
66. pytanie: Zamawiający nie wymaga załączenia kosztorysu ofertowego, wobec powyższego prosimy określić wskaźnik % ceny który Zamawiający uzna jako rażąco niska cena , w odniesieniu do środków przeznaczonych na realizację inwestycji.
Np. Czy oferta na wykonanie robót za 60% wartości środków przeznaczonych na realizację zadania będzie uznana za ważną w odniesieniu do oceny rażąco niskiej ceny.
Odp.: Zmawiający nie wymaga załączenia kosztorysu ofertowego inwestycja będzie realizowana ryczałtowo. Zmawiający w celu ustalenia czy oferta zawiera rażąco niska cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. Zwraca się do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczącym elementów mających wpływ na wysokości ceny.
 
67. pytanie: Projekt umowy par. 3 ust.9 – w jaki sposób Zamawiający zamierza ustalić ilość robót wycenionych przez Oferenta wobec braku wymogu załączenia do oferty kosztorysów ofertowych ?
Odp.: Inwestycja będzie realizowana ryczałtowo bez wymogu załączania kosztorysu ofertowego.
Przedstawiono dokumentacje i przedmiary oraz w ofercie Wykonawcy podane zostaną podstawowe dane wyjściowe do kosztorysowania ,które będą pomocne przy ustaleniu ceny wykonawcy
 
68. pytanie: Projekt umowy par. 3 ust.4 – informujemy że zgodnie z PZP cena na roboty budowlane jest definiowana ustawą z dnia 5 lipca 2001r. i przy sporządzeniu oferty Oferent ustala ceny jednostkowe na roboty budowlane – wobec powyższego wnosimy o zmianę zapisu odpowiednio do obowiązującej wykładni prawnej.
Odp.: Przedstawiona dokumentacja oraz przedmiary będą pomocne przy ustaleniu ceny ryczałtowej za wykonany przedmiot umowy.
 
69. pytanie: Wnosimy o wykreślenie z projektu umowy ust.7 par.4 . Zamawiający winien opisać przedmiot umowy w sposób jednoznaczny nie budzący wątpliwości , w związku z powyższym wymóg przedkładania kilku propozycji materiałowych Zamawiającemu uznajemy za omyłkę w sporządzeniu projektu umowy. Informujemy, że zasadniczym dokumentem ustalającym właściwości wbudowywanych wyrobów jest STWIOR i stosowane wyroby będą odpowiadać określonym w przywołanym dokumencie parametrom techniczno jakościowym. 
Odp.: Zamawiający opracował przedmiot umowy za pomocą dokumentacji projektowej i przedmiaru robót , Wykonawca winien złożyć jedną propozycję cenowa za wykonanie ryczałtowe umowy.
 
70. pytanie: Projekt umowy par. 8 ust. 4 . Proszę o zdefiniowanie wady istotnej w odniesieniu do przedmiotu zamówienia.
Odp.: Wada istotna to wada która Wykonawca jest wstanie usunąć a termin gwarancja ulega przedłużeniu o czas w którym wada była usuwana.
 
71. pytanie: Prosimy o wskazanie przez Zamawiającego miejsca i powierzchni jaką zamierza udostępnić na organizację zaplecza budowy.
Odp.: Zamawiający na czas realizacji inwestycji udostępni powierzchnię garażowa 30 m2 oraz dziedziniec o pow. około 60,0 m2na zaplecze budowy.
 
72. pytanie: Prosimy o potwierdzenie że wystąpienie robót dodatkowych np. ewentualne wzmocnienia po wykonaniu prac archeologicznych , wykonanie wyeksponowania ścian elewacji – będą stanowiły podstawę do możliwości wydłużenia terminu realizacji robót.
Odp.: Na chwile obecną czas realizacji inwestycji to koniec listopada 2013r.
 
73. pytanie: Prosimy o potwierdzenie, że wystąpienie nieprzewidzianych okoliczności np. polecenie wstrzymania prac po wykonaniu ekspertyzy ornitologa w związku z okresem lęgowym – będzie stanowić podstawę do możliwości wydłużenia terminu realizacji robót.
Odp.: Jak podana wyżej.
 
74. pytanie: Prosimy o potwierdzenie że w sytuacji stwierdzenia na etapie wykonywania robót wady otrzymanej od Zamawiającego dokumentacji projektowej lub konieczności jej uzupełnienia– czas w którym nastąpi usuniecie wady dokumentacji – będzie stanowić podstawę do możliwości wydłużenia terminu realizacji robót.
Odp.: Jak podana wyżej.
Uzupełnienie.
Przyczepność tynków nowych , wzmacnianych, renowacyjnych , istniejących należy uzyskać jako połączenie w oparciu o technologie wykonywania robót tynkarskich . Producent tynku Baumit określa sposób postępowania z nakładaniem każdych z warstw. Oczywistym jest wykonanie gruntowania, warstwy z czepnej , itp. prac jeśli tego wymaga dana struktura muru.
 Powłoka Antygrafiti – jest zalecana jedynie przez Projektanta. Decyzję podejmuje Inwestor.
Rodzaj blachy miedzianej dowolny, zalecana zwykła. Grubości podaje dokumentacja. Może zostać zamieniana na inną jeśli tego zażąda inspektor

 

Nazwa dokumentu: WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ żżśRenowacja Zamku Piastowskiego przy pl. Piastowskim 2 w Wołowie” nr UDA-RPDS.06.04.00-02-036/09-00 w ramach Priorytetu nr 9 ,,Odnowa zdegradowanych obszarów miejsk
Osoba, która wytworzyła informację: Mariusz Pasternak
Osoba, która odpowiada za treść: Mariusz Pasternak
Osoba, która wprowadzała dane: Mariusz Pasternak
Data wytworzenia informacji: 2013-04-05 14:05:18
Data udostępnienia informacji: 2013-04-05 14:05:18
Data ostatniej aktualizacji: 2013-04-05 14:10:26

Wersja do wydruku...

corner   corner