logo
Wersja dla niedowidzących
  
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 INFORMACJE O POWIECIE
minus Charakterystyka powiatu
minus Herb i flaga powiatu
minus Powiat w liczbach
minus Charakterystyka gospodarcza
minus Lista Gmin
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Powiatu
plus Zarząd Powiatu
 STAROSTWO POWIATOWE
minus Dane teleadresowe
minus Sekretarz Powiatu
minus Skarbnik Powiatu
plus Wydziały
minus Regulamin organizacyjny
minus Kodeks Etyki
plus Kontrole Starostwa
 PRAWO LOKALNE
minus Statut Powiatu
minus Prawo miejscowe
minus Dziennik Ustaw
minus Monitor Polski
minus Zarządzenia Starosty Wołowskiego
 WYBORY 2014
minus Obwieszczenie o okręgach wyborczych, ich numeracji i granicach, liczbie radnych wybieranych w okręgu wyborczym oraz wyznaczonej siedzibie Powiatowej Komisji Wyborczej.
minus Informacja Komisarza Wyborczego we Wrocławiu o składzie Powiatowej Komisji Wyborczej w Wołowie
plus Uchwała Nr 1/2/14 Powiatowej Komisji Wyborczej w Wołowie z dnia 24 października 2014r.
minus Uchwała Nr 1/4/14 Powołanie pełnomocnika komisji ds. obsługi informatycznej
minus Uchwała Nr 5/2014 Sprostowanie omyłki w protokole rejestracji
minus Uchwała Nr 6/2014 Sprostowanie omyłki w protokole rejestracji
minus Uchwała Nr 7/8/2014 w sprawie obwieszczenia i zarejestrowanych listach kandydatów na radnych w wyborach do Rady Powiatu Wołowskiego
minus Wynik wyborów - do Rady Powiatu
minus Wynik wyborów - do Sejmiku Województwa
minus Uchwała Nr 9/2014 w sprawie sprostowania zbiorczego protokołu wyników głosowania do Sejmiku Województwa Dolnośląskiego
 FINANSE I MIENIE
plus Budżet Powiatu
plus Majątek Powiatu
minus Pomoc Publiczna
minus Dług Publiczny
minus Ciężary Publiczne
 INFORMACJE DLA KLIENTÓW
plus Programy
plus Klient w Urzędzie
minus Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej
minus Biuro Rzeczy Znalezionych
minus Informacje nieudostępnione
minus Ankieta
 SPRAWOZDANIA
plus 2013
 JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE
minus Wykaz jednostek organizacyjnych
plus Placówki oświatowe
plus Inne
 OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
plus Rada Powiatu
plus Zarząd Powiatu
plus Starostwo Powiatowe
plus Jednostki Organizacyjne
 INNE
plus Służby, Inspekcje i Straże
minus Organizacje pozarządowe
plus Instrukcja obsługi biuletynu
minus Redakcja Biuletynu
 URZĘDY CENTRALNE
minus Spis adresów
 ZAŁATWIANIE SPRAW W URZĘDZIE
minus Kolejność załatwiania spraw
minus Wyszukaj swoją sprawę
 ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA
minus Elektroniczna Skrzynka Podawcza
 ARCHIWUM
plus 2006
 Nabór do pracy
minus Aktualne rekrutacje
minus Postępowania w toku
minus Wyniki postępowań
minus Archiwum rekrutacji
 Informacje
plus Uchwały
minusPrzetargi
   plus2004
   plus2005
   plus2006
   plus2007
   plus2008
   plus2009
   plus2010
   plus2011
   plus2012
   plus2013
   plus2014
   plus2015
   plus2016
   plus2017
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
 Podział administracyjny kraju
A A A


Przetargi: 2014 > maj > 2014-05-09
Wyjaśnienia do zapytania ofertowego dotyczącego świadczenia usługi dostępu do Internetu w ramach projektu pn. Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu ...

Wołów, dn. 9.05.2014 r.

 

WYJAŚNIENIA I ZMIANA TREŚCI ZAPYTANIA OFERTOWEGO

dot.: Zapytanie ofertowe dotyczące świadczenia usługi dostępu do Internetu w ramach projektu pn.
„Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w powiecie wołowskim”

W odpowiedzi na skierowane do Zamawiającego zapytaniE (pisownia oryginalna) dotyczące treści zapytania ofertowego informujemy, że pytania oraz odpowiedzi na nie, stają się integralną częścią zapytania i będą wiążące przy składaniu ofert. Zamawiający informuje jednocześnie, że obowiązująca treść zapytania ofertowego, uwzględniająca poniższe zmiana, wraz z uaktualnionym formularzem ofertowym znajduje się w załączeniu do niniejszej informacji

1. Zwracamy się do Zamawiającego z zapytaniem, czy Zamawiający zgodzi się na wydłużenie terminu składania ofert co najmniej do dnia 15 maja 2014?

W uzasadnieniu informuję, że Wykonawca w celu należytego przygotowania oferty w przedmiotowym postępowaniu przeprowadzić musi analizę techniczną dotyczącą określenia możliwości realizacji wymagań Zamawiającego. Wymagania określone w przetargu przez Zamawiającego wymagają dłuższego czasu na opracowanie oferty, niż został pierwotnie wyznaczony w SIWZ.

Dokładny audyt techniczny przeprowadzony przez Wykonawcę działa również na korzyść Zamawiającego, ponieważ zapewnia prawidłową realizację zamówienia i eliminuje ewentualne błędy wynikające np. wskutek pośpiechu. Zamawiający, jako podmiot określony w ustawie zobowiązany jest do prowadzenia takich postępowań znacznie częściej i ma świadomość jakie działania wykonawcy muszą podjąć na etapie składania ofert aby prawidłowo przygotować oferty i oszacować wartość zamówienia. Wybrany termin przeprowadzenia postępowania jest wręcz nierealny dla wykonawców na sporządzenie ofert, co prowadzi do ograniczenia możliwości wzięcia udziału w postępowaniu i złożenia ofert przez większe grono oferentów. W takim przypadku inni wykonawcy mają mniejsze szanse na złożenie oferty z uwagi na krótki okres na jej przygotowanie..

Wykonawca podkreśla, że każda przychylna odpowiedź Zamawiającego ułatwiająca Wykonawcy przygotowanie rzetelnej oferty przetargowej wpływa na koszty realizacji zamówienia przez Wykonawcę, a więc wpływa korzystnie dla Zamawiającego na wycenę ofert przetargowych potencjalnych Wykonawców.

Zamawiający wyraża zgodę na wydłużenie terminu składania ofert. Nowy termin składania oferty zostaje wyznaczony na dzień 19.05.2014 r. godz.: 15:00

2. Rozdział V pkt. 1-4

Zwracamy się z prośbą do Zamawiającego o modyfikację SIWZ dot. prędkości dostępu do sieci Internet i rezygnację z wymogu zapewnienia minimalnej prędkości dostępu do sieci Internet. Wyjaśniamy, że Wykonawca nie jest w stanie spełnić/zagwarantować zobowiązania dotyczącego minimalnych przepływności, obecna architektura sieci Wykonawcy nie zapewnienia minimalnych parametrów transmisyjnych.

Wnosimy o modyfikację zapisów SIWZ na: Prędkość przesyłania danych: uzależniona od modemu, zasięgu sieci operatora, obciążenia siły nadawczej, siły odbieranego sygnału, warunków atmosferycznych Wykonawca zobowiązuje się do zwiększenia prędkości wymienionej wyżej w przypadku zaistnienia możliwości technicznych w czasie trwania niniejszej umowy bez zmiany ceny usługi.

Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zagwarantował stałe parametry połączenia pomiędzy urządzeniami zainstalowanymi u Beneficjentów Ostatecznych a urządzeniami stanowiącymi punkt styku do sieci. Prędkość ta nie może być niższa niż zawarta w tabeli.

Prędkość transmisji danych z i do internetu może być niższa od tej prędkości, nie może jednakże spaść poniżej wartości 256 kb/s dla pobierania oraz 128 kb/s dla wysyłania.

Prędkość będzie weryfikowana za pomocą stron:

- http://speedtest.net

- http://www.speedtest.pl/

Oraz stron specyficznych dla wybranego Zamawiającego (np. dla Orange jest to strona http://www.orange.pl/kid,4002321508,id,4003284667,title,Speedtest,helparticle.html )

Uzyskanie 3 wyników o wartościach poniżej w/w progów będzie stanowiło podstawę do reklamacji działania usługi.

3. Zwracamy się z prośbą do Zamawiającego o podanie pełnych danych odnośnie lokalizacji, w których świadczona będzie usługa dostępu do internetu. Dane te są niezbędne do właściwego zbadania warunków technicznych. Prosimy o podanie następujących danych dla każdej lokalizacji: Województwo, Gmina, Miejscowość, ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy.

Zamawiający informuje, że wszystkie lokalizacje znajdują się w województwie dolnośląskim, powiecie wołowskim, gminach Wołów, Brzeg Dolny i Wińsko. Dane adresowe znajdują się w części 1. Zapytania ofertowego. Kody pocztowe to 56-100 dla Wołowa, 56-120 dla Brzegu Dolnego i dla 56-160 dla Wińska.

Zamawiający informuje, że zmianie ulega adres instalacji znajdujący się pod pozycją 13 w mieście Wołów.

 Przed zmianą Reja 1/2

Po zmianie Chemiczna 1/9

 4. Rozdz. XIV, pn16

Prosimy o doprecyzowanie, co Zamawiający określa pojęciem awarii - czy chodzi o awarię działania sieci radiowej Wykonawcy, czy wszystkie możliwe niesprawności z dostępem do sieci Internet ( w tym awarie posiadanego sprzętu)? Czy zakłócenia działania to też awaria? W pojęciu technicznym, za awarie przyjmujemy brak dostępu do usług Wykonawcy.

 Zamawiający pod pojęciem awarii rozumie brak dostępu do usług Wykonawcy spowodowany uszkodzeniem dostarczonego przez Wykonawcę sprzętu lub uszkodzeniem należącej do Wykonawcy infrastruktury.

 5. Rozdz. XIV, pn16

Zwracamy się z prośbą do Zamawiającego o modyfikację czasu reakcji oraz czasu usunięcia awarii na jeden dla wszystkich dni tygodnia tj.:

Czas reakcji serwisu we wszystkie dni tygodnia max. 24 godziny od momentu zgłoszenia awarii, czas usunięcia awarii max. 48 godzin.

 Zamawiający zmienia brzmienie punktu 16.

Przed zmianą:

16.   Wykonawca zobowiązuje się do usunięcia awarii w czasie nie dłuższym niż do końca drugiego dnia roboczego po dniu zgłoszenia awarii (usterki).

 Po zmianie:

Wykonawca zobowiązuje się do reakcji serwisu w ciągu max. 24 h oraz usunięcia awarii w ciągu 48 h od momentu zgłoszenia awarii.

 6. Czy Zamawiający wyraża zgodę na zawarcie umowy na wzorze umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych Wykonawcy?

Zamawiający wyraża zgodę na zawarcie umowy na wzorze umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych Wykonawcy z zastrzeżeniem, że istotne postanowienia umowy zawarte w zapytaniu ofertowym zostaną uwzględnione oraz, ze zapisy proponowanej umowy nie będą z nimi sprzeczne.

7. punkt 11:

Zapłata wynagrodzenia nastąpi przelewem na konto wskazane w fakturze VAT, w terminie 14 dni od daty doręczenia przez Wykonawcę prawidłowo wystawionej faktury VAT, którą wykonawca dostarczy do dnia 10 – go następnego miesiąca po miesiącu świadczenia usługi wraz z raportem z wykonania usługi za poprzedni miesiąc, który podlega akceptacji Zamawiającego, z zastrzeżeniem, że w październiku 2015 r. wynagrodzenie będzie płatne z góry za ten miesiąc.

Pragniemy zwrócić uwagę Zamawiającego na zapis dotyczący ustalenia terminu płatności od daty doręczenia faktury VAT do Zamawiającego, a więc od daty otrzymania faktury VAT przez kontrahenta. Ustalenie takie zarówno z punktu widzenia Wykonawcy usługi, jak i z punktu widzenia przepisów podatkowych, nie pozwala ustalić prawidłowej daty powstania obowiązku podatkowego, w konsekwencji naraża więc Wykonawcę na sankcje skarbowe z tytułu nieterminowego odprowadzenia podatku VAT i podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 19 ust. 13b ustawy z dnia 05.04.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54 poz. 535 z późn. zm.) oraz art. 12 ust. 3d ustawy z dnia 15.02.1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.). Również Zamawiającego jako podatnika VAT dotyczą zapisy ustawy o podatku od towarów i usług, tzn. zgodnie z art. 86 ust. 10 pkt 3 oraz art. 86 ust. 11 tej ustawy, prawo do obniżania kwoty podatku należnego o podatek naliczony powstaje w rozliczeniu za okres, w którym przypada okres płatności lub w miesiącu następnym. W przypadku proponowanego brzmienia zapisu Wykonawca nie jest w stanie precyzyjnie określić momentu otrzymania faktury przez Zamawiającego, co w konsekwencji doprowadzić może do nieprawidłowego wyliczenia kwot należnych podatków. Rozwiązaniem może być uzależnienie terminu płatności, np. 30 dni, jedynie od daty prawidłowego wystawienia faktury VAT (z punktu widzenia Wykonawcy jest to data pewna), nie zaś od daty jej otrzymania przez Zamawiającego. W związku z powyższym zwracam się z zapytaniem, czy Zamawiający zgodzi się na doprecyzowanie SIWZ i zapisanie kwestii terminu płatności w ten sposób, aby podany był on w treści wystawianej przez Wykonawcę faktury VAT i określony na 30 dni od daty wystawienia faktury VAT przez Wykonawcę, przelewem na konto Wykonawcy wskazane w treści faktury VAT, z tym zastrzeżeniem, że Wykonawca zobowiązany będzie do doręczenia faktury na co najmniej 21 dni przed tak określonym terminem płatności, a w razie niezachowania tego terminu, termin płatności wskazany w fakturze VAT zostanie przedłużony o czas opóźnienia? Taki sposób zapisania terminu płatności zapewnia finansowe bezpieczeństwo Zamawiającego, który nie będzie mógł zostać przez Wykonawcę obciążony za nieterminową zapłatę faktury VAT w przypadku, kiedy ta faktura nie zostanie Zamawiającemu doręczona. Jednocześnie podkreślam tutaj bezsporny fakt, że postępowanie Zamawiającego i Wykonawców nie może powodować jednocześnie konfliktu z obowiązującymi ustawami, takimi jak Prawo telekomunikacyjne, czy też Ustawa o podatku od towarów i usług. Ponadto system rozliczeniowy z powyżej opisanych względów nie przewiduje możliwości wpisania na fakturę innego terminu płatności niż od daty wystawienia faktury.

Zamawiający podtrzymuje dotychczasowe brzmienie punktu 11.

8. punkt 13: Dniem zapłaty jest dzień obciążenia rachunku Zamawiającego.

Wnosimy o zmianę tego zapisu na taki określający precyzyjnie datę płatności, jako datę uznania rachunku Wykonawcy. Bieżący zapis może oznaczać, iż przekazanie dyspozycji do banku może zostać wysłane np w piątek po godz. 16-tej gdy bank już nie będzie wykonywał przelewów, co dla Wykonawcy będzie oznaczać wpływ środków po ok 3 dniach kalendarzowych. Poza tym skąd Wykonawca będzie miał pobrać informację o fakcie przekazania dyspozycji? Bieżący zapis jest niejasny i niekorzystny dla każdego Wykonawcy, wnosimy o zmianę brzmienia na proponowaną.

Zamawiający podtrzymuje dotychczasowe brzmienie punktu 13.

9. Rozdz. V pkt. 5 wymagania dodatkowe

Wykonawca ma dołożyć wszelkich starań aby zapewnić niezawodność usługi w miesiącu na poziomie nie niższym niż 99% podczas całego okresu trwania umowy.

Zwracamy się z prośbą o doprecyzowanie, w jaki sposób będzie liczony ten wskaźnik?

Zamawiający informuje, że wskaźnik będzie liczony w oparciu o raporty zawierające informacje o czasie braku dostępu do usługi wynikające z awarii sprzętu lub infrastruktury Wykonawcy.

10. Rozdz. V pkt. 2 wymagania dodatkowe

Zwracamy się z pytaniem czy Zamawiający dopuszcza możliwość odstąpienia od zapisu mówiącego o konieczności przeprowadzenia instalacji i konfiguracji przez Wykonawcę w lokalizacjach, w których usługi będą świadczone w technologii bezprzewodowej? Modemy obecne na rynku są bardzo proste w obsłudze i nawet osoba niedoświadczona jest w stanie przejść samodzielnie przez proces instalacji korzystając z załączonej instrukcji. Rezygnacja z tego wymagania będzie miała również znaczący wpływ na wartość końcową oferty.

Zamawiający wyraża zgodę na samodzielną instalację modemów w lokalizacjach, w których usługi świadczone będą w technologii bezprzewodowej, pod warunkiem, że instalacja będzie polegała wyłącznie na podłączeniu urządzenia do komputera i instalacji oprogramowania. W przypadku konieczności instalacji urządzeń zewnętrznych (np. anten) instalacja musi zostać wykonana przez pracowników Wykonawcy.

11. XIV. IPU pkt. 6

Czy Zamawiający zrezygnuje z konieczności powiadomienia o terminach i miejscach instalacji – jest to warunek bardzo uciążliwy dla Wykonawcy?

Zamawiający rezygnuje z obowiązku pisemnego powiadomienia Zamawiającego o terminach instalacji.

12. XIV. IPU pkt.11

Zapłata wynagrodzenia nastąpi przelewem na konto wskazane w fakturze VAT, w terminie 14 dni od daty doręczenia przez Wykonawcę prawidłowo wystawionej faktury VAT, którą wykonawca dostarczy do dnia 10 – go następnego miesiąca po miesiącu świadczenia usługi wraz z raportem z wykonania usługi za poprzedni miesiąc, który podlega akceptacji Zamawiającego, z zastrzeżeniem, że w październiku 2015 r. wynagrodzenie będzie płatne z góry za ten miesiąc.

- Pragniemy zwrócić uwagę Zamawiającego na zapis dotyczący ustalenia terminu płatności od daty doręczenia faktury VAT do Zamawiającego, a więc od daty otrzymania faktury VAT przez kontrahenta. Ustalenie takie zarówno z punktu widzenia Wykonawcy usługi, jak i z punktu widzenia przepisów podatkowych, nie pozwala ustalić prawidłowej daty powstania obowiązku podatkowego, w konsekwencji naraża więc Wykonawcę na sankcje skarbowe z tytułu nieterminowego odprowadzenia podatku VAT i podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 19 ust. 13b ustawy z dnia 05.04.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54 poz. 535 z późn. zm.) oraz art. 12 ust. 3d ustawy z dnia 15.02.1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.). Również Zamawiającego jako podatnika VAT dotyczą zapisy ustawy o podatku od towarów i usług, tzn. zgodnie z art. 86 ust. 10 pkt 3 oraz art. 86 ust. 11 tej ustawy, prawo do obniżania kwoty podatku należnego o podatek naliczony powstaje w rozliczeniu za okres, w którym przypada okres płatności lub w miesiącu następnym. W przypadku proponowanego brzmienia zapisu Wykonawca nie jest w stanie precyzyjnie określić momentu otrzymania faktury przez Zamawiającego, co w konsekwencji doprowadzić może do nieprawidłowego wyliczenia kwot należnych podatków. Rozwiązaniem może być uzależnienie terminu płatności, np. 30 dni, jedynie od daty prawidłowego wystawienia faktury VAT (z punktu widzenia Wykonawcy jest to data pewna), nie zaś od daty jej otrzymania przez Zamawiającego. W związku z powyższym zwracam się z zapytaniem, czy Zamawiający zgodzi się na doprecyzowanie SIWZ i zapisanie kwestii terminu płatności w ten sposób, aby podany był on w treści wystawianej przez Wykonawcę faktury VAT i określony na 30 dni od daty wystawienia faktury VAT przez Wykonawcę, przelewem na konto Wykonawcy wskazane w treści faktury VAT, z tym zastrzeżeniem, że Wykonawca zobowiązany będzie do doręczenia faktury na co najmniej 21 dni przed tak określonym terminem płatności, a w razie niezachowania tego terminu, termin płatności wskazany w fakturze VAT zostanie przedłużony o czas opóźnienia? Taki sposób zapisania terminu płatności zapewnia finansowe bezpieczeństwo Zamawiającego, który nie będzie mógł zostać przez Wykonawcę obciążony za nieterminową zapłatę faktury VAT w przypadku, kiedy ta faktura nie zostanie Zamawiającemu doręczona. Jednocześnie podkreślam tutaj bezsporny fakt, że postępowanie Zamawiającego i Wykonawców nie może powodować jednocześnie konfliktu z obowiązującymi ustawami, takimi jak Prawo telekomunikacyjne, czy też Ustawa o podatku od towarów i usług. Ponadto system rozliczeniowy z powyżej opisanych względów nie przewiduje możliwości wpisania na fakturę innego terminu płatności niż od daty wystawienia faktury.

 - Zwracam się z zapytaniem, o jaki raport wykonania Chodzi Zamawiającemu? Czy chodzi o fakturę? W jaki sposób Zamawiający chce akceptować faktury? Prosimy o wykreślenie tego punktu, jako niejasny i niezgodny z prawem

 Zamawiający wymaga, aby wraz z fakturą dostarczony był raport zawierający informacje o czasie braku dostępu do usługi wynikające z awarii sprzętu lub infrastruktury Wykonawcy. Akceptacja faktury nastąpi w oparciu procentowy wskaźnik procentowy wyliczony ze wzoru (liczba godzin w miesiacu – liczba godzin bez dostępu do uslugi)*100/liczba godzin w miesiącu. W przypadku gdy wyliczony wskaźnik będzie niższy niż 99 % Wykonawca zobowiązany jest do proporcjonalnego obniżenia kwoty faktury uwzględniając czas braku dostępu do usługi.

 13. XIV. IPU pkt.13

Dniem zapłaty jest dzień obciążenia rachunku Zamawiającego.

Zwracamy uwagę iż zgodnie z art.454 par 1 Kodeksu Cywilnego uznanie zapłaty należności następuje z chwilą postawienia środków pieniężnych do dyspozycji wierzyciela – czyt. Wykonawcy – co w przypadku płatności bezgotówkowej oznacza wpłynięcie środków na konto Wykonawcy. Zapis ten w bieżącej formie stoi w sprzeczności z tym artykułem - wnosimy o modyfikację poprzez określenie iż za dzień zapłaty uznaje się datę wpływu środków na rachunek bankowy Wykonawcy.

Kodeks Cywilny pozwala na inne formy uregulowań pomiędzy stronami, jednak może mieć to miejsce w przypadku uzgodnienia stanowisk pomiędzy stronami umowy. Wykonawca nie wyraża zgody na określenie daty płatności jako daty obciążenia rachunku Zamawiającego lub wydania dyspozycji do wykonania przelewu. W przypadku pozostawienia zapisu w obecnym brzmieniu nie będzie można mówić o uzgodnieniu stanowisk pomiędzy stronami, gdyż jedna strona (Zamawiający) narzuci Wykonawcy sposób spełnienia świadczenia.

 Zamawiający podtrzymuje dotychczasowe brzmienie punktu 13.

 14. XIV. IPU pkt.14

Wykonawca oświadcza, że udziela Zamawiającemu gwarancji jakości na sprzęt, zainstalowane oprogramowanie oraz świadczenie usługi. Okres obowiązywania gwarancji jakości rozpoczyna swój bieg w dniu podpisania przez strony protokołu odbioru z zainstalowanego sprzętu i trwa do 31 października 2015 r. Okres obowiązywania gwarancji nie może być liczony wcześniej niż od dnia odbioru, instalacji i uruchomienia dostarczonego sprzętu, a jej zakres obejmuje w szczególności:

1). wszystkie elementy dostarczonego sprzętu wraz z niezbędnym wyposażeniem. W okresie gwarancji Wykonawca zapewnia serwis techniczny i nie może odmówić wymiany niesprawnej, w tym uszkodzonej mechanicznie części na nową w przypadku, gdy jej naprawa nie gwarantuje prawidłowej pracy sprzętu. Wymiana następuje w ramach całkowitego wynagrodzenia Wykonawcy.

Wykonawca nie może ponosić odpowiedzialności za uszkodzenia mechaniczne dostarczonego sprzętu gdyż nie byłby w stanie wycenić takiej oferty prosimy o zmianę tego zapisu i wprowadzenia następującego:

Ponieważ to nie Wykonawca udziela gwarancji, a jedynie przekazuje dokumenty gwarancyjne producenta, czy Zamawiający dopuszcza gwarancję producenta terminali i to, aby proces przebiegał na zasadach producenta i w terminach określonych w karcie gwarancyjnej?

 Zamawiający zmienia punkt 14:

Przed zmianą:

1) wszystkie elementy dostarczonego sprzętu wraz z niezbędnym wyposażeniem. W okresie gwarancji Wykonawca zapewnia serwis techniczny i nie może odmówić wymiany niesprawnej, w tym uszkodzonej mechanicznie części na nową w przypadku, gdy jej naprawa nie gwarantuje prawidłowej pracy sprzętu. Wymiana następuje w ramach całkowitego wynagrodzenia Wykonawcy.

 Po zmianie:

1)" wszystkie elementy dostarczonego sprzętu wraz z niezbędnym wyposażeniem. W okresie gwarancji Wykonawca zapewnia serwis techniczny i nie może odmówić wymiany niesprawnej części na nową w przypadku, gdy jej naprawa nie gwarantuje prawidłowej pracy sprzętu. Wymiana następuje w ramach całkowitego wynagrodzenia Wykonawcy.

 15. XIV. IPU pkt.14.3

W przypadku awarii sprzętu objętego gwarancją, podjęcie działań mających na celu naprawę sprzętu, nadzór nad prawidłową realizacją naprawy gwarancyjnej (w tym w szczególności przekazanie przedmiotu naprawy odpowiedniemu serwisowi gwarancyjnemu i jego odbiór po dokonanej naprawie).

Czy Zamawiający zgodzi się, aby zepsuty sprzęt był dostarczany przez użytkownika do najbliższego salonu Wykonawcy?

 Zamawiający wyraża zgodę na dostarczenie sprzętu do najbliższego salonu Wykonawcy z zastrzeżeniem, że salon ten powinien znajdować się na terenie powiatu wołowskiego.

 16. XIV. IPU pkt.15

Prosimy o rezygnację z punktów 15-20 ponieważ to nie Wykonawca udziela gwarancji, a jedynie przekazuje dokumenty gwarancyjne producenta, czy Zamawiający dopuszcza gwarancję producenta terminali i to, aby proces przebiegał na zasadach producenta i w terminach określonych w karcie gwarancyjnej?

 Zamawiający podtrzymuje dotychczasowe brzmienie punktu 15.

Wykonawca niezależnie od przekazania dokumentów gwarancyjnych producenta sprzętu udziela Zamawiającemu gwarancji i rękojmi na świadczenie usługi. Zgodnie z rozdziałem XIV pkt 29 "Dochodzenie roszczeń z tytułu gwarancji udzielonej przez Wykonawcę nie wyklucza możliwości dochodzenia przez Zamawiającego roszczeń z tytułu gwarancji udzielonej przez samego producenta, zwłaszcza w przypadku, gdy uprawnienia z tytułu gwarancji udzielone przez producenta są korzystniejsze dla Zamawiającego"

 17. XIV. IPU pkt.21

 Czy Zamawiający wyraża zgodę na usunięcie słów „lub wady” – zgłoszenie uszkodzenia sprzętu jest możliwe zgodnie z gwarancją producenta w jego serwisie lub w salonie Wykonawcy? Wnosimy o modyfikację.

Zamawiający podtrzymuje dotychczasowe brzmienie punktu 21.

Zamawiający ma prawo zgłosić usterkę lub wadę u Wykonawcy, bądź bezpośrednio u producenta sprzętu, zwłaszcza, gdy uprawnienia z tytułu gwarancji producenta są korzystniejsze dla Zamawiającego.

 18. XIV. IPU pkt.22, 23, 24, 29 oraz 30 ppkt 3,4,5

Prosimy o rezygnację z punktów 22-23 oraz 24 i 29, ponieważ to nie Wykonawca udziela gwarancji, a jedynie przekazuje dokumenty gwarancyjne producenta, czy Zamawiający dopuszcza gwarancję producenta terminali i to, aby proces przebiegał na zasadach producenta i w terminach określonych w karcie gwarancyjnej?

 Zamawiający podtrzymuje dotychczasowe brzmienie punktów 22,23,24,29 oraz 30.

Wykonawca niezależnie od przekazania dokumentów gwarancyjnych producenta sprzętu udziela Zamawiającemu gwarancji i rękojmi na świadczenie usługi. Zgodnie z rozdziałem XIV pkt 29 "Dochodzenie roszczeń z tytułu gwarancji udzielonej przez Wykonawcę nie wyklucza możliwości dochodzenia przez Zamawiającego roszczeń z tytułu gwarancji udzielonej przez samego producenta, zwłaszcza w przypadku, gdy uprawnienia z tytułu gwarancji udzielone przez producenta są korzystniejsze dla Zamawiającego"

 19. XIV. IPU pkt. 30

Czy Zmawiający wyraża zgodę na modyfikację powyższych zapisów w następujący sposób „za każdy rozpoczęty dzień zwłoki w terminie podłączenia i świadczenia usługi – 0,5 % wartości umownej wynagrodzenia ryczałtowego brutto za usługi, które nie zostały podłączone i świadczone w terminie”?

Wykonawca zwraca uwagę na bardzo wygórowaną i niesprawiedliwą karę gdyż w przypadku np. problemów z jednym z łączy kara i tak liczona byłaby od całości zamówienia.  Oznacza to znaczne ryzyko dla Wykonawcy i znacznie może podrożyć ofertę.

 Zamawiający zmienia brzmienie punktu 30.

 Przed zmianą:

1) za każdy rozpoczęty dzień zwłoki w terminie podłączenia i świadczenia usługi – 0,5 % wartości umownej całkowitego wynagrodzenia ryczałtowego brutto;

 Po zmianie:

"1) za każdy rozpoczęty dzień zwłoki w terminie podłączenia i świadczenia usługi dla poszczególnego punktu dostępu do internetu – 0,5 % wartości umownej całkowitego wynagrodzenia ryczałtowego brutto;"

 20. XIV. IPU pkt. 30

Wnosimy o doprecyzowanie, iż naliczanie kar może nastąpić po zakończeniu procedury reklamacyjnej. Postepowania reklamacyjne wynikłe w toku realizacji umowy będą prowadzone na zasadach i warunkach określonych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie trybu postepowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej (Dz. U. Nr 226, poz. 2291).

Informujemy, iż Wykonawca nie może stać w pozycji dyskryminowanej, co oznacza pozostawienie tego zapisu o swobodne naliczanie kar bez informowania Wykonawcy o zastrzeżeniach. Wyrażenie zgody Wykonawcy na ustosunkowanie się do reklamacji powinno być podstawą właściwej współpracy pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą.

 Zamawiający informuje, że naliczanie kar zostało doprecyzowane w Rozdziale XIV pkt 33.

 21. XIV. IPU pkt. 30

Prosimy o potwierdzenie, że stosowanie przewidzianych przez Zamawiającego sankcji w postaci kar umownych nie dotyczy sytuacji, w których ewentualne niedotrzymanie terminów lub kryteriów świadczenia usług wynika z okoliczności niezawinionych przez Wykonawcę (jak przykładowo: siła wyższa, przypadek, czy bezprawne działania osób trzecich).  Pytanie to ma w swojej podstawie ugruntowaną linię orzeczniczą Sądu Najwyższego, w szczególności wyrażoną w wyroku SN z dnia 20 marca 1968 r. (sygn. akt II CR 419/67) zgodnie z którym, jeżeli niewykonanie lub nienależyte wykonanie danego zobowiązania jest następstwem okoliczności, za które strona zobowiązana nie podnosi odpowiedzialności (art. 471 k. c.), kary umownej nie nalicza się.

 Zamawiający potwierdza, że Wykonawca odpowiada za ewentualne nienależyte wykonanie umowy z przyczyn leżących po jego stronie

 22. XIV. IPU pkt. 30

Odnośnie postanowień zawartych w Załącznik nr 9 – wzór umowy, czy Zamawiający dopuszcza zmniejszenie wysokości kar umownych o 1/2?

 Zamawiający nie wyraża zgody na zmniejszenie kar umownych. Jednocześnie Zamawiający zwraca uwagę, na pomyłkę w numerze załącznika ujętego w pytaniu.

 23. XIV. IPU pkt. 30

Czy Zamawiający dopuszcza modyfikację postanowień Umowy , tak by zawierała również treść „Całkowita suma kar umownych naliczonych Wykonawcy na podstawie umowy nie przekroczy 20% wartości łącznego wynagrodzenia brutto?

 Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie wnioskowanych zapisów

 24. XIV. IPU pkt. 30

Prosimy o informację czy Zamawiający zgadza się na zawarcie w treści  Umowy  paragrafu o brzmieniu  : „W sprawach nie uregulowanych Umową zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ,  ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. Nr 171, poz. 1800 z późn. zm.), Regulamin i cennik Wykonawcy ze zmianami wynikającymi z Umowy.”

 Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie do umowy proponowanych przez wykonawcę zapisów. W umowie znajdą się zapisy jak w rozdziale XIV pkt. 41

 25. XIV. IPU pkt. 30

Zwracam się do Zamawiającego z zapytaniem, czy zgadza się na modyfikację treści SIWZ i zmianę powyższego zapisu w następujący sposób:

„Ewentualne sporne kwestie wynikłe w trakcie realizacji niniejszej Umowy Strony rozstrzygać będą polubownie. W przypadku braku porozumienia Stron właściwym do rozpoznania sporów wynikłych na tle realizacji niniejszej umowy jest sąd właściwy miejscowo dla Zamawiającego ?

  Wykonawca stoi na stanowisku, że zapis taki jest korzystny zarówno dla Wykonawcy, jak i dla Zamawiającego, ponieważ zapewnia w pierwszej kolejności możliwość polubownego uzgodnienia stanowisk i rozwiązania sporu bez konieczności odwoływania się do sądów powszechnych.

 Zamawiający informuje, że zapis o zbliżonej treści znajduje się w Rozdziale XIV w pkt 40.

 

_____________________________________

Podpis Zamawiającego

 

 

Otrzymują:

  1. a/a
  2. wszyscy uczestnicy postępowania

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013, Oś Priorytetowa 8 Społeczeństwo informacyjne – zwiększanie innowacyjności gospodarki, Działanie 8.3 „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu – eInclusion”.

Dotacje na innowacje. Inwestujemy w Waszą przyszłość

Załączniki do pobrania:

2014-05-09 23:14:59 - Zapytanie ofertowe po zmianach dn. 09.05.2014 r. (81.99 kB)

Ilość odwiedzin: 155
Osoba, która wytworzyła informację: Daniel Luchowski
Osoba, która odpowiada za treść: Daniel Luchowski
Osoba, która wprowadzała dane: Cezary Rytwiński
Data wytworzenia informacji: 2014-05-09 22:53:28
Data udostępnienia informacji: 2014-05-09 22:53:28
Data ostatniej aktualizacji: 2014-05-09 23:21:14

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner