Nr sprawy: 6/ZDP/ZP/08
Zarząd Dróg Powiatowych w Wołowie
ul. Piłsudskiego 10, 56-100 Wołów
tel./fax 071 389 47 25
e-mail: zdp_wolow@wp.pl
Ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na zadanie:
„Zimowe utrzymanie dróg powiatowych w sezonie 2008/2009 na trenie Powiatu Wołów
w rozbiciu na V zadań”
Oferty należy składać do dnia 06.10.2008 r. do godz. 10.00 w:
Zarządzie Dróg Powiatowych w Wołowie
ul. Piłsudskiego 10, 56-100 Wołów
pok. Nr 13
Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu 06.10.2007 r. o godz. 10.10 w:
Zarządzie Dróg Powiatowych w Wołowie
ul. Piłsudskiego 10, 56-100 Wołów
pok. Nr 14.
Termin wykonania zamówienia: od dnia podpisania umowy do dnia 31.03.2009 r.
Tryb zamówienia publicznego: Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na usługi i dostawy o wartości szacunkowej powyżej 14.000 euro a poniżej progów procedury unijnej.
Opis przedmiotu zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług i dostaw związanych z zimowym utrzymanie dróg powiatowych w sezonie 2008/2009 z podziałem na V zadań (części):
Zadanie I – odśnieżanie i zwalczanie śliskości na drogach powiatowych Powiatu Wołów z terenu bazy w Wińsku, ilość km dróg – 99 km
Zadanie II – odśnieżanie i zwalczanie śliskości na drogach powiatowych Powiatu Wołów wraz z zabezpieczeniem składowiska materiałów uszorstniających z terenu bazy w Wołowie, ilość km dróg – 90 km
Zadanie III – odśnieżanie i zwalczanie śliskości na drogach powiatowych Powiatu Wołów w m. Brzeg Dolny wraz z materiałem uszorstniającym, ilość km dróg – 15 km
Zadanie IV – dostawa piasku (materiał z transportem) do zimowego utrzymania dróg na teren bazy w Wińsku – 1.110 t
Zadanie V – dostawa piasku (materiał z transportem) do zimowego utrzymania dróg na teren bazy w Wołowie – 1.110 t
Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można otrzymać w Zarządzie Dróg Powiatowych w Wołowie, ul. Piłsudskiego 10, 56-100 Wołów, pok. Nr 14, w godz. 7.00 do 15.00, od dnia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych, tj. od dnia 23.09.2008 r. pod nr 173668-2007 oraz na stronie internetowej Powiatu wołowskiego (BIP) – www.powiatwolowski.pl
Nomenklatura: Wspólny Słownik Zamówień (CPV) – 90.62.00.00-9 – usługi odśnieżania; 90.63.00.00-2 – usługi usuwania oblodzeń; 14.21.10.00-3 – dostawa piasku
O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
Doświadczenie:
· wykonawca musi wykazać, że zrealizował w okresie ostatnich 3 lat, przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia usługi odpowiadające swoim rodzajem i wartością usługom objętym zamówieniem,
· wykonawca musi załączyć dokumenty stwierdzające należyte wykonanie usługi,
Potencjał techniczny
· posiadają lub mają zapewniony dostęp (poprzez dzierżawę, wynajem, umowę kupna lub w inny sposób) do w pełni sprawnego sprzętu: dla zadań I i II - piaskarka – 1 szt., pług średni – 1 szt., pług ciężki – 1 szt. ładowarka – 1 szt., równiarka lub spycharka – 1 szt. dla zadania III - piaskarka – 1 szt., pług średni – 1 szt., ładowarka – 1 szt.,
· posiadają lub mają zapewniony dostęp (poprzez dzierżawę, wynajem, umowę kupna lub w inny sposób) do sprawnych środków transportowych, zapewniających możliwość montażu pługów oraz piaskarek, oraz dostaw piasku i soli: dla zadań I i II – min. 3 szt.,dla zadania III – min. 1 szt., dla zadania IV i V – min. 2 szt. o ładowności powyżej 12,0 t
Potencjał kadrowy
· mają do dyspozycji odpowiednio wykwalifikowany personel, przeszkolony w zakresie obsługi sprzętu do zimowego utrzymania dróg, mogący wykazać się kwalifikacjami odpowiednimi do powierzonych im stanowisk,
3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia:
- posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej
4. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia,
5. Spełniają wymogi specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Sposób dokonania oceny spełnienia tych warunków:
A) W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych z udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne Wykonawca składa następujące oświadczenia i dokumenty (oryginały lub kserokopie poświadczone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem):
1. Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ustawy Pzp.
2. Aktualny odpis z właściwegorejestru albo aktualne zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcyprzed upływem terminu składania ofert.
3. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
B) W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia objętego postępowaniem, Wykonawca składa następujące dokumenty (oryginały lub kserokopie poświadczone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem):
1. Informację o doświadczeniu Wykonawcy „Doświadczenie zawodowe” zawierającą wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom objętym zamówieniem. Do informacji należy dołączyć dokumenty stwierdzające należyte wykonanie usługi,
2. Informację o posiadanym sprzęcie i środkach transportowych „Potencjał techniczny” zawierającą wykaz niezbędnego wyposażenia do wykonania zamówienia.
3. Informację o osobach „Potencjał kadrowy” zawierającą wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, odpowiednimi do stanowisk, jakie zostaną im powierzone. Do informacji należy dołączyć kopie uprawnień do prowadzenia pojazdów mechanicznych, jeżeli wykonywane czynności tego wymagają.
c) W celu potwierdzenia opisanego przez zamawiającego warunku znajdowania się przez Wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej Wykonawca składa następujące dokumenty (oryginały lub kserokopie poświadczone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem):
1. Polisa lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się Wykonawców, którzy:
- nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ustawy Prawo zamówień publicznych,
- nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, o których mowa w art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych,
- wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji
- złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania,
- nie złożyli oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnienie tych warunków z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp.
Zamawiający odrzuca ofertę, która:
1. jest niezgodna z ustawą Pzp lub jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
2. jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
3. zawiera rażąco nisko cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
4. wykonawca został wykluczony z udziału o postępowanie,
5. zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie art. 88 lub błędy w obliczeniu ceny,
6. Wykonawca w ciągu 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na poprawienia omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny,
7. nieważnej na podstawie odrębnych przepisów.
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
Informacja na temat części zamówienia: Zamawiający dopuszcza składanie ofert na poszczególne zadania (części), nie więcej jednak niż na dwa zadania.
Informacja o ofertach wariantowych, umowie ramowej, aukcji elektronicznej: Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych, nie przewiduje zawarcia umowy ramowej oraz nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej.
Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: cena 100 %.
Termin związania ofertą: okres 30 dni od upływu terminu do składania ofert.
Osoba odpowiedzialna za kontakt z oferentem: Beata Frala iTadeusz Wróblewski, tel. 071 389 47 25
Ogłoszone w BZP Nr 235275 z dnia 25.09.2008 r.
Dyrektor ZDP
Marek Tracichleb