logo
Wersja dla niedowidzących
  
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 INFORMACJE O POWIECIE
minus Charakterystyka powiatu
minus Herb i flaga powiatu
minus Powiat w liczbach
minus Charakterystyka gospodarcza
minus Lista Gmin
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Powiatu
plus Zarząd Powiatu
 STAROSTWO POWIATOWE
minus Dane teleadresowe
minus Sekretarz Powiatu
minus Skarbnik Powiatu
plus Wydziały
minus Regulamin organizacyjny
minus Kodeks Etyki
plus Kontrole Starostwa
 PRAWO LOKALNE
minus Statut Powiatu
minus Prawo miejscowe
minus Dziennik Ustaw
minus Monitor Polski
minus Zarządzenia Starosty Wołowskiego
 WYBORY 2014
minus Obwieszczenie o okręgach wyborczych, ich numeracji i granicach, liczbie radnych wybieranych w okręgu wyborczym oraz wyznaczonej siedzibie Powiatowej Komisji Wyborczej.
minus Informacja Komisarza Wyborczego we Wrocławiu o składzie Powiatowej Komisji Wyborczej w Wołowie
plus Uchwała Nr 1/2/14 Powiatowej Komisji Wyborczej w Wołowie z dnia 24 października 2014r.
minus Uchwała Nr 1/4/14 Powołanie pełnomocnika komisji ds. obsługi informatycznej
minus Uchwała Nr 5/2014 Sprostowanie omyłki w protokole rejestracji
minus Uchwała Nr 6/2014 Sprostowanie omyłki w protokole rejestracji
minus Uchwała Nr 7/8/2014 w sprawie obwieszczenia i zarejestrowanych listach kandydatów na radnych w wyborach do Rady Powiatu Wołowskiego
minus Wynik wyborów - do Rady Powiatu
minus Wynik wyborów - do Sejmiku Województwa
minus Uchwała Nr 9/2014 w sprawie sprostowania zbiorczego protokołu wyników głosowania do Sejmiku Województwa Dolnośląskiego
 FINANSE I MIENIE
plus Budżet Powiatu
plus Majątek Powiatu
minus Pomoc Publiczna
minus Dług Publiczny
minus Ciężary Publiczne
 INFORMACJE DLA KLIENTÓW
plus Programy
plus Klient w Urzędzie
minus Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej
minus Biuro Rzeczy Znalezionych
minus Informacje nieudostępnione
minus Ankieta
 SPRAWOZDANIA
plus 2013
 JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE
minus Wykaz jednostek organizacyjnych
plus Placówki oświatowe
plus Inne
 OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
plus Rada Powiatu
plus Zarząd Powiatu
plus Starostwo Powiatowe
plus Jednostki Organizacyjne
 INNE
plus Służby, Inspekcje i Straże
minus Organizacje pozarządowe
plus Instrukcja obsługi biuletynu
minus Redakcja Biuletynu
 URZĘDY CENTRALNE
minus Spis adresów
 ZAŁATWIANIE SPRAW W URZĘDZIE
minus Kolejność załatwiania spraw
minus Wyszukaj swoją sprawę
 ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA
minus Elektroniczna Skrzynka Podawcza
 ARCHIWUM
plus 2006
 Nabór do pracy
minus Aktualne rekrutacje
minus Postępowania w toku
minus Wyniki postępowań
minus Archiwum rekrutacji
 Informacje
plus Uchwały
minusPrzetargi
   plus2004
   plus2005
   plus2006
   plus2007
   plus2008
   plus2009
   plus2010
   plus2011
   plus2012
   plus2013
   plus2014
   plus2015
   plus2016
   plus2017
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
 Podział administracyjny kraju
A A A


Przetargi: 2013 > grudzień > 2013-12-09
Wyjaśnienia treści SIWZ do przetargu na zadanie pn. Utworzenie Centrum Edukacji Ekologicznej STACJA WOŁÓW - NATURA 2000 w Wołowie” nr UDA.RPDS.04.07.00-02-001/13-00 w ramach Priorytetu nr 4 Pop

 

POWIAT WOŁOWSKI

tel. (071) 380 59 01                                                      Plac Piastowski 2

fax (071) 380 59 00                                                        56-100 Wołów

e-mail: starostwo@powiatwolowski.pl                       

www.powiatwolowski.pl

 

IZP 272.39.2013.11.2013                                                                               Wołów, dn. 09.12.2013r.

                                                                   WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ

dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Numer sprawy: IZP.272.39.2013 Nazwa zadania: „Utworzenie Centrum Edukacji Ekologicznej STACJA WOŁÓW - NATURA 2000 w Wołowie” nr UDA.RPDS.04.07.00-02-001/13-00 w ramach Priorytetu nr 4 Poprawa stanu środowiska naturalnego oraz bezpieczeństwa ekologicznego i przeciwpowodziowego Dolnego Śląska (Środowisko i bezpieczeństwo ekologiczne) Działania nr 4.7 Ochrona bioróżnorodności i edukacja ekologiczna Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013.

W odpowiedzi na skierowane do zamawiającego zapytania dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia informujemy:

Wyjaśnienia

Zamawiający informuje, że pytania oraz odpowiedzi na nie, stają się integralną częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert.

  1. Pytanie: Czy instalacja przeciwpożarowa ma być zaprojektowana w całym budynku?

Odpowiedź: Zgodnie z pkt 3.1.3.5  str. 12 , pkt 3.1.4.4.1. str. 14, pkt 3.2.4.1.4 str. 23, pkt 3.3.1.2. str. 33 PFU należy wykonać instalację p-poż. Instalacja przeciwpożarowa powinna być zaprojektowana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego oraz przepisami techniczno-budowlanymi. Nadmieniam, iż zakres ocenia projektant w oparciu o ocenę stanu faktycznego przedmiotu opracowania i wymogi w/w przepisów.

  1. Pytanie: W istniejącej instalacji wodociągowej należy zrobić nad wodomierzem rozdział instalacji wodociągowej dla celów bytowych i przeciwpożarowych wraz z wprowadzeniem zaworów antyskażeniowych. Czy projekt ma to obejmować?

Odpowiedź:  Tak, zgodnie z pkt 3.1.4.4.1. str. 14 PFU.

  1. Pytanie: Czy instalacja C.O dla modernizowanej części budynku ma posiadać oddzielone zasilanie od rozdzielaczy, czy ciepło ma być dostarczone z rozbudowanych istniejących pionów C.O?

Odpowiedź: Instalacja C.O. dla modernizowanej części budynku nie musi posiadać oddzielonego zasilania (zasilana jest z istniejącej kotłowni). Ciepło powinno być dostarczone z zaprojektowanej i wykonanej instalacji C.O. zgodnie z pkt 3.1.3.5. str. 12 (zaprojektować i wykonać) pkt 3.1.4.4.3 str. 14 oraz z pkt 3.2.4.2. str. 23 PFU.

  1. Pytanie: W p. 3.2.4.1.1 jest zapis „na podejściach pod piony cyrkulacyjne należy umieścić zawory MTCV”. Czy w istniejącej instalacji są one w chwili obecnej zamontowane?

Odpowiedź: W istniejącej instalacji nie są zamontowane zawory MTCV.

  1. Pytanie: W p. 3.2.4.2. jest zapis „na podejściach do pionów należy stosować zawory regulacyjne pod pionowe”. Czy w istniejącej instalacji w chwili obecnej są zamontowane zawory regulacyjne? Czy należy je zamontować w celu regulacji instalacji w całym budynku?

Odpowiedź:

W istniejącej instalacji w chwili obecnej nie są zamontowane zawory regulacyjne. W celu regulacji instalacji w całym budynku należy je zamontować.

  1. Pytanie: Czy inwestor posiada inwentaryzację instalacji C.O. i wodociągowej na wszystkich kondygnacjach budynku, czy należy ją wykonać?

Odpowiedź:

Inwestor nie posiada inwentaryzacji instalacji C.O. i wodociągowej na wszystkich kondygnacjach budynku, należy ją wykonać dla celów projektowych wykonania nowej instalacji C.O., rozbudowy instalacji wody i wykonania instalacji p-poż. 

  1. Pytanie: Czy projekt budowlany będzie wykonywany na podstawie decyzji o warunkach zabudowy, czy na podstawie ustaleń miejscowego plany zagospodarowania przestrzennego. Czy w związku z tym uzyskanie decyzji o warunkach zabudowy leży po stronie zamawiającego, czy oferenta.

Odpowiedź: Przedmiot zamówienia jest realizowany w trybie „zaprojektuj – wybuduj” wobec powyższego po stronie oferenta zgodnie z pkt 3.1. str. 7 „Należy wykonać projekt budowlany i uzyskać decyzję o pozwoleniu na budowę. Na podstawie zatwierdzonego projektu budowlanego należy wykonać projekty wykonawcze a następnie na ich podstawie wykonać roboty budowlane, uruchomić inwestycję, uzyskać wszelkie niezbędne pozwolenia na etapie projektowym, wykonawczym, oraz odbiorowym i uruchomienia inwestycji, oraz przekazaniem do użytkowania”, oraz pkt 3.3.1. str. 31-32 Teren, na którym znajduje się przedmiotowy budynek posiada miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. (zał. 4.3.3. PFU).

  1. Pytanie: Czy uzyskanie mapy do celów projektowych jest obowiązkiem zamawiającego czy oferenta?

Odpowiedź: Uzyskanie mapy do celów projektowych jest obowiązkiem projektanta i wynika z art. 34 Prawa budowlanego.

  1. Pytanie: Czy zamawiający dostarczy inwentaryzację budowlaną obiektu. Może bowiem pojawiać się problem z szerokością schodów na poddasze (czy jest wystarczająca do zapewnienia ewakuacji osób z poddasza).

Odpowiedź: Zamawiający nie posiada inwentaryzacji budowlanej obiektu. Oceny stanu faktycznego dokonuje Projektant i sporządza projekt budowlany w formie i zakresie zgodnym z obowiązującymi przepisami. Wykonanie prawidłowego projektu budowlanego oraz jego zatwierdzenie i uzyskanie pozwolenia na budowę leży po stronie Wykonawcy. Remont realizowany jest w obiekcie istniejącym.

  1. Pytanie: Prosimy o uzupełnienie dokumentacji przetargowej o:
  1. rysunki inwentaryzacyjne – nie zostały wykonane,
  2. rzuty koncepcyjne wszystkich kondygnacji – dodano załącznik 4.4 rzuty remontowanych pomieszczeń (modyfikacja z dnia 09.12.2013r.),
  3. tabelę z zestawieniem ilości i typów wymaganych do zaprojektowania i wykonania pomieszczeń pracowni – zestawienia zostały ujęte w Programie Funkcjonalno-Użytkowym str. 8 tab. nr 1, str. 12 tab. Nr 4.
  1.  Pytanie: W PFU opis wymagań dotyczących okien, drzwi i okien połaciowych zawiera punkt 7, który określa współczynnik przenikania ciepła dla tych elementów na  <0,3 W/m2K. Informujemy, że takie parametry są nieosiągalne nawet dla wyrobów wykonywanych z PCV lub aluminium, a tym bardziej dla stolarki drewnianej. Prosimy o sprostowanie tego wymogu lub podanie przykładowego producenta stolarki o takich parametrach.

Odpowiedź:  Wyjaśniamy, iż wystąpił błąd w tabeli nr 6 pkt 7 ma być współczynnik 1,3 a nie 0,3.

  1. Pytanie: Zamawiający w SIWZ zawiadomił, że uzyskanie pozwolenia na budowę planuje na 3 kwartał 2013 roku, ponieważ jest to termin nie możliwy do wykonania w jaki sposób zamawiający będzie egzekwował zapis.

Odpowiedź:  Zamawiający w SIWZ nie wyznaczył terminu uzyskania pozwolenia na budowę wskazał jedynie termin wykonania zadania na 30 września 2014 r. w/w termin pojawił się w załączniku do SIWZ. Jednocześnie wyjaśniam, iż ze względu na termin ogłoszenia niniejszego zmówienia w gestii wykonawcy pozostawiono wyznaczenie terminu realizacji I etapu, który należy przedstawić w załączniku nr 8 „Harmonogram rzeczowo-finansowy, stanowiący jednocześnie załączniki do umowy.

 

 

            _____________________________________

                               Podpis Zamawiającego

 

Otrzymują:

  1. a/a
  2. wszyscy uczestnicy postępowania

Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 - 2013

Ilość odwiedzin: 109
Osoba, która wytworzyła informację: Katarzyna Jankowska
Osoba, która odpowiada za treść: Katarzyna Jankowska
Osoba, która wprowadzała dane: Anna Szadkowska-Czupa
Data wytworzenia informacji: 2013-12-09 15:29:24
Data udostępnienia informacji: 2013-12-09 15:29:24
Data ostatniej aktualizacji: 2013-12-09 15:35:39

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner