1. Prowadzenie tematycznych godzin do dyspozycji wychowawcy związanych z problematyką programu wychowawczego.
2. Włączenie problematyki programu wychowawczego do realizacji wszystkich przedmiotów nauczania.
3. Organizacja szkoleń prowadzonych przez specjalistów dla nauczycieli, uczniów i rodziców.
4. Prowadzenie lekcji koleżeńskich otwartych upowszechniających ciekawe metody pracy z uczniami.
5. Systematyczne podnoszenie kwalifikacji zawodowych nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli.
6. Opracowanie autorskich programów pracy z klasą.
7. Ciągłe wzbogacanie biblioteki szkolnej w nowości wydawnicze, sal lekcyjnych w środki audiowizualne, prenumerata odpowiednich czasopism.
8. Opracowanie bibliografii do tematów związanych z programem wychowawczym.
9. Organizowanie konkursów przedmiotowych i tematycznych.
10. Organizowanie wycieczek przedmiotowych, krajoznawczych i turystycznych.
11. Prowadzenie kół zainteresowań i zajęć pozalekcyjnych.
12. Promowanie osiągnięć uczniów w środkach masowego przekazu.
13. Prowadzenie Złotej Księgi - spisu uczniów wyróżniających się.
14. Prezentacja dorobku szkoły na terenie miasta, gminy i powiatu.
15. Kultywowanie szkolnych obrzędów i tradycji:
a) spotkania dyrekcji i pedagoga z uczniami klas pierwszych ( wrzesień),
b) udział w akcji Sprzątanie świata (wrzesień),
c) otrzęsiny uczniów klas pierwszych (wrzesień),
d) święto patrona szkoły - Komisji Edukacji Narodowej (październik),
e) ślubowanie uczniów klas pierwszych (październik ),
f) szkolna dyskoteka Andrzejkowa (październik ),
g) wigilie klasowe i szkolna (grudzień),
h) zabawa karnawałowa (styczeń),
i) studniówka klas maturalnych (styczeń-luty),
j) półmetki klasowe,
k) święto wiosny (marzec),
l) Dzień Ziemi (kwiecień),
m) dni otwarte szkoły ( kwiecień),
n) dzień sportu szkolnego (czerwiec),
o) pożegnanie uczniów klas kończących (czerwiec).
16. Prowadzenie kroniki szkoły, kronik klas, kół i organizacji.
17. Rozpoznawanie sytuacji materialnej i rodzinnej uczniów.
18. Organizowanie zajęć integracyjnych dla uczniów klas pierwszych.
19. Funkcjonowanie Rady Szkoły, Komisji Wychowawczej Samorządu Uczniowskiego.
20. Udział uczniów i rodziców w posiedzeniach Rady Pedagogicznej i Komisji Wychowawczej.
21. Włączenie rodziców do organizacji wycieczek i imprez szkolnych.
22. Prowadzenie dyżurów uczniowskich.
23. Dbanie o systematyczne wpłaty na Fundusz Pomocy Szkole - uświadamianie konieczności powołania funduszu i korzyści wynikających z jego funkcjonowania.
24. Współpraca z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej, przedstawicielami władz samorządowych, Dolnobrzeskim Ośrodkiem Kultury, lokalnymi mediami.
25. Stopniowe poszerzanie obszaru komunikowania się o region, kraj i świat.
26. Prowadzenie współpracy ze szkołami z innych krajów Europy.
27. Punktualność i dobra organizacja lekcji.
28. Realizacja szkolnego programu profilaktyki uzależnień.
Przeprowadzanie ankiet wśród uczniów i rodziców diagnozujących realizację programu wychowawczego.