logo
Wersja dla niedowidzących
  
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 INFORMACJE O POWIECIE
minus Charakterystyka powiatu
minus Herb i flaga powiatu
minus Powiat w liczbach
minus Charakterystyka gospodarcza
minus Lista Gmin
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Powiatu
plus Zarząd Powiatu
 STAROSTWO POWIATOWE
minus Dane teleadresowe
minus Sekretarz Powiatu
minus Skarbnik Powiatu
plus Wydziały
minus Regulamin organizacyjny
minus Kodeks Etyki
plus Kontrole Starostwa
 PRAWO LOKALNE
minus Statut Powiatu
minus Prawo miejscowe
minus Dziennik Ustaw
minus Monitor Polski
minus Zarządzenia Starosty Wołowskiego
 WYBORY 2014
minus Obwieszczenie o okręgach wyborczych, ich numeracji i granicach, liczbie radnych wybieranych w okręgu wyborczym oraz wyznaczonej siedzibie Powiatowej Komisji Wyborczej.
minus Informacja Komisarza Wyborczego we Wrocławiu o składzie Powiatowej Komisji Wyborczej w Wołowie
plus Uchwała Nr 1/2/14 Powiatowej Komisji Wyborczej w Wołowie z dnia 24 października 2014r.
minus Uchwała Nr 1/4/14 Powołanie pełnomocnika komisji ds. obsługi informatycznej
minus Uchwała Nr 5/2014 Sprostowanie omyłki w protokole rejestracji
minus Uchwała Nr 6/2014 Sprostowanie omyłki w protokole rejestracji
minus Uchwała Nr 7/8/2014 w sprawie obwieszczenia i zarejestrowanych listach kandydatów na radnych w wyborach do Rady Powiatu Wołowskiego
minus Wynik wyborów - do Rady Powiatu
minus Wynik wyborów - do Sejmiku Województwa
minus Uchwała Nr 9/2014 w sprawie sprostowania zbiorczego protokołu wyników głosowania do Sejmiku Województwa Dolnośląskiego
 FINANSE I MIENIE
plus Budżet Powiatu
plus Majątek Powiatu
minus Pomoc Publiczna
minus Dług Publiczny
minus Ciężary Publiczne
 INFORMACJE DLA KLIENTÓW
plus Programy
plus Klient w Urzędzie
minus Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej
minus Biuro Rzeczy Znalezionych
minus Informacje nieudostępnione
minus Ankieta
 SPRAWOZDANIA
plus 2013
 JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE
minus Wykaz jednostek organizacyjnych
plus Placówki oświatowe
plus Inne
 OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
plus Rada Powiatu
plus Zarząd Powiatu
plus Starostwo Powiatowe
plus Jednostki Organizacyjne
 INNE
plus Służby, Inspekcje i Straże
minus Organizacje pozarządowe
plus Instrukcja obsługi biuletynu
minus Redakcja Biuletynu
 URZĘDY CENTRALNE
minus Spis adresów
 ZAŁATWIANIE SPRAW W URZĘDZIE
minus Kolejność załatwiania spraw
minus Wyszukaj swoją sprawę
 ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA
minus Elektroniczna Skrzynka Podawcza
 ARCHIWUM
plus 2006
 Nabór do pracy
minus Aktualne rekrutacje
minus Postępowania w toku
minus Wyniki postępowań
minus Archiwum rekrutacji
 Informacje
plus Uchwały
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
 Podział administracyjny kraju
A A A


Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wołowie

ul. Inwalidów Wojnnych 24, 56-100 Wołów

tel. (071) 389 53 00, 389 59 10

NIP: 988-01-53-633, REGON: 932087407

pcpr_wolow@interia.pl

czynne: poniedziałek - piątek

w godzinach: 7.45 - 15.45

P.O. kierownik: Małgorzata Tkaczyk

Status prawny.

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wołowie działa na podstawie następujących przepisów:

1.    ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. nr 91, poz. 578, z późn. zm.)

2.    ustawy z dnia 29 listopada 1990 r. o pomocy społecznej (Dz.U nr 64/98, poz. 414, z późn. zm.)

3.    ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. 123, poz. 776, z późn. zm.)

4.    ustawy z dnia 1 grudnia 1994 r. o zasiłkach rodzinnych i pielęgnacyjnych (Dz.U. nr 4/95, poz. 17, z późn. zm.)

5.     ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz.U. nr 155, poz. 1014)

6.     ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U  z roku 1997)

7.     Uchwały Rady Powiatu Wołowskiego IV/10/98 z dnia 30 grudnia 1998 r. w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Wołowskiego

8.     Uchwały Rady Powiatu Wołowskiego V/25/99 z dnia 24 lutego 1999 r. w sprawie utworzenia Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wołowie

9.     ustawy z dnia 9 listopada 2000 o repatriacji (Dz.U. nr 106, poz. 118)

10.   rozporządzenia wykonawcze do w/w ustaw.

Centrum funkcjonuje na zasadzie jednoosobowego kierownika, którego powołuje i odwołuje Zarząd Powiatu, służbowego podporządkowania, podziału uprawnień i obowiązków indywidualnej odpowiedzialności związanych z wykonywaniem działań.Kierownik organizuje pracę Centrum i reprezentuje Centrum na zewnątrz. Zadania Centrum realizują pracownicy Centrum, stosownie do wewnętrznego podziału pracy, a stanowiska pracy pozostają pod bezpośrednim nazdorem kierownika Centrum. 

W postępowaniu z dokumentami stanowiącymi tajemnicę służbową obok zasad ujętych w instrukcji kancelaryjnej stosuje się zasady ustalone przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Struktura wewnętrzna Centrum.

Strukturę organizacyjną Centrum tworzą następujące samodzielne stanowiska pracy:

1)      Kierownik,

2)    stanowisko pracy ds. rodzin zastępczych i pomocy społecznej,

3)      stanowisko pracy ds. placówek opiekuńczo-wychowawczych,

4)      stanowisko pracy ds. PFRON,

5)      stanowisko pracy ds. finansowo-księgowych.

Szczegółowy zakres działania.

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie jest podstawowym ogniwem samorządu powiatowego powołanym do rozwiązywania problemów socjalnych społeczności, w tym rehabilitacji osób niepełnosprawnych, pomocy najuboższym i opieki nad dziećmi. Wykonuje kompleksowo wszystkie zadania powiatu z zakresu pomocy społecznej przy udziale innych wyspecjalizowanych jednostek organizacyjnych:

-   Powiatowej Wielofunkcyjnej Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej w Godzięcinie,

-   Wielofunkcyjnej Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej w Krzydlinie Małej,

-   Placówek Rodzinnych nr 1, 2 i 4,

-   Powiatowego Ośrodka Wsparcia - Środowiskowego Domu Samopomocy w Wołowie,

-   Powiatowego Zespołu d/s Orzekania o Niepelnosprawności w Wołowie.

Do zadań stanowiska kierownika Centrum należy:

-   określenie i wdrożenie odpowiedniej struktury organizacyjnej

-   dobór kadr i podział zadań – sporządzenie planów pracy oraz nadzór nad ich realizacją,

-   współpraca z organami administracji rządowej i samorządowej, organizacjami społecznymi,

-   składanie Radzie Powiatu corocznego sprawozdania z działalności Centrum oraz przedstawianie wykazu potrzeb w zakresie pomocy społecznej,

-   z upoważnienia Starosty wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu pomocy społecznej należących do właściwości powiatu.

Do zadań stanowiska pracy ds. placówek opiekuńczo-wychowawczych należy:

-   kierowanie do placówek opiekuńczo-wychowawczych na podstawie postanowień sądu i prośby rodziców,

-   ustalanie wysokości odpłatności rodziców biologicznych za pobyt dzieci w placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz kontynuujących naukę,

-   usamodzielnianie dzieci opuszczających zakłady dla nieletnich oraz niektóre placówki opiekuńczo-wychowawcze (opracowywanie dla każdego wychowanka indywidualnego programu usamodzielnienia), znajdujące się na terenie powiatu wołowskiego, a także dzieci, których miejscem pochodzenia, jak i osiedlenia jest powiat wołowski,

-   udzielanie pomocy pieniężnej na kontynuowanie nauki wychowankom placówek opiekuńczo-wychowawczych,

-   pomoc w integracji ze środowiskiem osobom opuszczającym niektóre placówki opiekuńczo-wychowawcze oraz zakłady dla nieletnich,

-   organizowanie i nadzór nad prowadzeniem placówek opiekuńczo-wychowawczym (placówki rodzinne, placówki socjalizacyjne),

-   wyszukiwanie i zapewnienie odpowiedniego przygotowania i szkolenia osobom i rodzinom podejmującym się prowadzić placówki rodzinne,

-   organizowanie nowych placówek opiekuńczo-wychowawczych (placówek rodzinnych),

-   analizowanie potrzeb pomocy społecznej w powicie oraz opracowywanie planów działania,

-   podejmowanie różnych działań wynikających z rozeznanych potrzeb,

-   sporządzanie sprawozdań z zakresu działania stanowiska pracy na potrzeby Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, Zarządu Powiatu, Rady Powiatu oraz Samorządu Województwa,

-   realizacja zadań wynikających z Karty Nauczyciela w placówkach opiekuńczo-wychowawczych,

-   realizowanie monitoringów powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych oraz imprez w ramach zadań PCPR,

-   udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach,

-   przeprowadzanie wywiadów środowiskowych.

Do zakresu działania stanowiska ds. rodzin zastępczych i pomocy społecznej należy:

-   podejmowanie różnych działań wynikających z rozeznanych potrzeb,

-   kwalifikowanie i kierowanie do domów pomocy społecznej,

-   organizowanie opieki w rodzinach zastępczych,

-   udzielanie pomocy pieniężnej na częściowe pokrycie kosztów utrzymania dzieci umieszczonych w rodzinach zastępczych,

-   naliczanie odpłatności rodzicom naturalnym za pobyt ich dzieci w rodzinach zastępczych,

-   opracowywanie indywidualnych programów usamodzielnienia wraz z osobą uzyskującą pełnoletność w rodzinie zastępczej,

-   udzielanie pomocy pieniężnej na usamodzielnienie i kontynuowanie nauki dla osób uzyskujących pełnoletność w rodzinach zastępczych,

-   pomoc w integracji  ze środowiskiem osobom opuszczającm rodziny zastępcze,

-   wyszukiwanie i zapewnienie odpowiedniego przygotowania i szkolenia osobom i rodzinom podejmującym się funkcji rodziny zastępczej,

-   pomoc uchodźcom i repatriantom,

-   udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach,

-   prowadzenie powiatowego ośrodka wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi – kontrola działalności merytorycznej,

-   przeprowadzanie wywiadów środowiskowych,

-   sporządzanie sprawozdań z zakresu działania stanowiska pracy i z zakresu obowiązków na potrzeby Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, Zarządu Powiatu, Rady Powiatu oraz Samorządu Województwa.

Do zadań stanowiska pracy ds. PFRON należy:

-   dofinansowanie do uczestnictwa osób niepełnosprawnych w turnusach rehabilitacyjnych,

-   dofinansowanie likwidacji barier architektonicznych, urbanistycznych, transportowych, w komunikowaniu się i technicznych,

-   dofinansowanie działania warsztatów terapii zajęciowej,

-   dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze przyznawane osobom niepełnosprawnym,

-   dofinansowanie do budowy, rozbudowy i modernizacji obiektów służących rehabilitacji,

-   opracowywanie i przedstawianie planów zadań i informacji z prowadzonej działalności na potrzeby Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, Zarządu Powiatu, Rady Powiatu oraz Samorządu Województwa,

-   działanie według rozeznanych potrzeb,

-   udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach.

Do zadań głównego księgowego należy:

-   obsługa finansowo-księgowa PCPR,

-   analizowanie oceny kontroli oraz sprawozdawczości i jego realizacja,

-   kompleksowe planowanie budżetu w zakresie finansowym i rzeczowym Centrum,

-   obsługa finansowo-księgowa Powiatowego Zespołu d/s Orzekania o Niepełnosprawności,

-   koordynacja prac w zakresie opracowywania budżetu, szczegółowego układu wykonawczego, koordynacja prac planistycznych,

-   opiniowanie projektów aktów prawnych kierownika PCPR oraz decyzji rodzących skutki finansowe,

-   gospodarowanie rzeczowymi składnikami majątkowymi oraz współpraca i współdziałanie w tym zakresie z pozostałymi stanowiskami pracy PCPR,

-   planowanie i realizacja inwestycji oraz zakupów inwestycyjnych i opracowanie sprawozdawczości w tym zakresie,

-   prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami,

-   organizowanie sporządzania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentów w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji gospodarczych, ochronę mienia będącego w posiadaniu jednostki, sporządzanie kalkulacji wynikających z kosztów wykonywanych zadań oraz sprawozdawczości finansowej,

-   bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości oraz sporządzanie kalkulacji wynikowej kosztów wykonywanych zadań sprawozdawczości finansowej w sposób umożliwiający terminowe przekazywanie informacji ekonomicznych, ochronę mienia będącego w posiadaniu jednostki oraz terminowe rozliczanie osób mających odpowiedzialność za to mienie, prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych, nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości, wykonywanych przez poszczególne stanowiska organizacyjne,

-   prowadzenie gospodarki finansowej jednostki zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegające zwłaszcza na wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi, i innymi będącymi w dyspozycji jednostki, zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez jednostkę, przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych, zapewnieniu terminowego ściągania należności i dochodzenia rozliczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,

-   opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych  wydawanych przez kierownika jednostki, dotyczących prowadzenia rachunkowości, a wszczególności zakładowego planu kont, obiegu dokumentów, zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji,

-   kontrola legalności dokumentów dotyczących wykonania budżetu oraz ich zmian,

opracowywanie zbiorowych sprawozdań finansowych z wykonywania budżetu i ich analiz.

Finanse.

Działalność Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie finansowana jest:

1.   ze środków budżetu państwa - dotacja celowa,

2.   ze środków budżetu wojewody,

3.   ze środków budżetu powiatu,

4.   ze środków pozabudżetowych - środki specjalne, na które składają się darowizny z celem wydatkowania wskazanym przez darczyńców.

Osoba, która wytworzyła informację: Ewa Czybier
Osoba, która wprowadzała dane: Ewa Czybier
Data ostatniej aktualizacji: 2004-11-25 10:05:28

Wersja do wydruku...

corner   corner