| ZAŁATWIANIE SPRAW W URZĘDZIE |
| ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA |
|
Sposób przyjmowania i załatwiania spraw w Wydziale Spraw Obywatelskich i Ochrony Cywilnej
Zadania Wydziału:
- Prowadzenie Punktu Obsługi Klienta, w tym:
- wykonywanie obsługi kancelaryjnej i kontrola obiegu dokumentów w Starostwie,
- udzielanie informacji Klientom w sprawach realizowanych przez Starostwo oraz wydawanie druków w tym zakresie,
- Wydawanie zezwoleń na zbiórki publiczne przeprowadzane na obszarze powiatu lub jego części obejmującej więcej niż jedną gminę oraz sprawowanie kontroli w okresie udzielonego pozwolenia. Załatwianie spraw związanych z wprowadzeniem przez Radę Powiatu zakazu przeprowadzania imprez masowych na terenie powiatu lub jego części.
- Prowadzenie spraw związanych z organizowaniem imprez masowych.
- Sprawowanie nadzoru nad stowarzyszeniami.
- Przyjmowanie podań o wydanie kart wędkarskich, wypisywanie i wydawanie tych kart.
- Prowadzenie obsługi administracyjno – biurowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.
- Realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy o ochronie informacji niejawnych.
- Prowadzenie Tajnej Kancelarii
Zadania Kancelarii Tajnej:
- wykonywanie poleceń pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych,
- bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych w Starostwie,
- zapewnienie rejestrowania, przechowywania, obiegu i wydawania dokumentów zawierających informacje niejawne oznaczone klauzulą ?zastrzeżone? i ?poufne?,
- udostępnianie dokumentów zawierających informacje niejawne oznaczone klauzulą ?zastrzeżone? i ?poufne? osobom posiadającym stosowne poświadczenie bezpieczeństwa,
- egzekwowanie zwrotu zwrotu dokumentów zawierających informacje niejawne,
- kontrola przestrzegania właściwego oznakowania i rejestrowania dokumentów w kancelarii tajnej,
- prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami zawierającymi informacje niejawne, które zostały udostępnione pracownikom,
- odnotowywanie faktu zapoznania się przez osobę uprawnioną z dokumentem zawierającym informacje niejawne.
- Współpraca ze służbami, strażami i inspekcjami powiatu.
- Przygotowanie i przeprowadzenie poboru wojskowego.
- Przygotowanie i przeprowadzenie akcji kurierskiej.
- Realizacja programów wynikających z polityki województwa w zakresie ochrony cywilnej.
- Opracowywanie powiatowych programów obrony cywilnej.
- Organizowanie szkoleń i ćwiczeń dla Samorządowych jednostek organizacyjnych powiatu i gmin.
- Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych przy pomocy Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego.
- Planowanie zapobiegania zagrożeniom związanym z rozwojem cywilizacyjnym lub siłami natury na terenie powiatu.
- Monitorowanie i alarmowanie ludności oraz koordynowanie działań ratowniczych i porządkowo – ochronnych przy pomocy Powiatowego Zespołu Reagowania Kryzysowego.
- Koordynacja i współdziałanie z krajowym systemem ratowniczo – gaśniczym w ramach Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego.
- Prowadzenie dokumentacji Powiatowego Planu Operacyjnego Ochrony przed Powodzią, współdziałanie i współpraca z gminnymi zespołami reagowania na terenie powiatu.
- Przygotowywanie propozycji w zakresie podejmowania rozstrzygnięć wynikających z zagrożeń pożarowych oraz zagrożeń przestrzegania porządku publicznego.
- Prowadzenie obsługi administracyjno – biurowej Komisji bezpieczeństwa i Porządku.
- Prowadzenie Biura Rzeczy Znalezionych.
- Przygotowywanie projektów uchwał Zarządu i Rady Powiatu w sprawach należących do kompetencji Wydziału.
- Archiwizacja dokumentów wydziałowych.
Nazwa dokumentu: | Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego - Kompetencje i Zadania | Osoba, która wprowadzała dane: | Administrator | Data wytworzenia informacji: | 2003-06-26 09:54:11 | Data udostępnienia informacji: | 2003-06-26 09:54:11 | Data ostatniej aktualizacji: | 2007-08-31 15:47:20 |
Wersja do wydruku...
|