Wołów, dn. 27.06.2014 r.
WYJAŚNIENIA I ZMIANA TREŚCI ZAPYTANIA OFERTOWEGO
dot.: Zapytanie ofertowe dotyczące świadczenia usługi dostępu do Internetu w ramach projektu pn.
„Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w powiecie wołowskim”
W odpowiedzi na skierowane do Zamawiającego zapytaniE (pisownia oryginalna) dotyczące treści zapytania ofertowego informujemy, że pytania oraz odpowiedzi na nie, stają się integralną częścią zapytania i będą wiążące przy składaniu ofert. Zamawiający informuje jednocześnie, że obowiązująca treść zapytania ofertowego, uwzględniająca poniższe zmiana, wraz z uaktualnionym formularzem ofertowym znajduje się w załączeniu do niniejszej informacji
1. 1. Czy Zamawiający wyraża zgodę na zawarcie umowy na wzorze umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych Wykonawcy?
Odp.: Zamawiający wyraził zgodę na zawarcie umowy na wzorze umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych Wykonawcy. Stosowny zapis znajduje się w punkcie 32. „Zamawiający wyraża zgodę na zawarcie umowy na wzorze umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych Wykonawcy z zastrzeżeniem, że istotne postanowienia umowy zawarte w zapytaniu ofertowym zostaną uwzględnione oraz, ze zapisy proponowanej umowy nie będą z nimi sprzeczne.”
2.
2. Zwracamy się do Zamawiającego z zapytaniem, czy Zamawiający zgodzi się na wydłużenie terminu składania ofert co najmniej do dnia 4 lipca 2014?
Wymagania określone w przetargu przez Zamawiającego wymagają dłuższego czasu na opracowanie oferty, niż został pierwotnie wyznaczony w SIWZ.
Odp.: Zamawiający wyraża zgodę na zmianę terminu składania ofert.
Zamawiający zmienia termin składania ofert. Oferty należy składać do dnia 7.7.2014 r. do godz.: 10:00.
3. par 18 Kary umowne
Wnosimy o doprecyzowanie iż naliczanie kar może nastąpić po zakończeniu procedury reklamacyjnej. Postepowania reklamacyjne wynikłe w toku realizacji umowy będą prowadzone na zasadach i warunkach określonych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie trybu postepowania reklamacyjnego oraz warunków jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej (Dz. U. Nr 226, poz. 2291).
Informujemy iż Wykonawca nie może stać w pozycji dyskryminowanej, co oznacza pozostawienie tego zapisu o swobodne naliczanie kar bez informowania Wykonawcy o zastrzeżeniach. Wyrażenie zgody Wykonawcy na ustosunkowanie się do reklamacji powinno być podstawą właściwej współpracy pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą.
Odp.: Zapis zgodny z wnioskowanym doprecyzowaniem znajduje się w punkcie 23 „Naliczanie kar umownych związanych ze świadczeniem usług telekomunikacyjnych może nastąpić po zakończeniu procedury reklamacyjnej, przeprowadzonej na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej (Dz.U. zNr 226, poz. 2291). „
4. par 18 Kary umowne
Prosimy o potwierdzenie, że stosowanie przewidzianych przez Zamawiającego sankcji w postaci kar umownych nie dotyczy sytuacji, w których ewentualne niedotrzymanie terminów lub kryteriów świadczenia usług wynika z okoliczności niezawinionych przez Wykonawcę (jak przykładowo: siła wyższa, przypadek, czy bezprawne działania osób trzecich). Pytanie to ma w swojej podstawie ugruntowaną linię orzeczniczą Sądu Najwyższego, w szczególności wyrażoną w wyroku SN z dnia 20 marca 1968 r. (sygn. akt II CR 419/67) zgodnie z którym, jeżeli niewykonanie lub nienależyte wykonanie danego zobowiązania jest następstwem okoliczności, za które strona zobowiązana nie podnosi odpowiedzialności (art. 471 k. c.), kary umownej nie nalicza się.
Odp.: Zapis mówiący o odpowiedzialności za za niewykonanie umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy znajduje się w punkcie 17. „Wykonawca odpowiada za ewentualne nienależyte wykonanie umowy z przyczyn leżących po jego stronie.”
Zamawiający niniejszym potwierdza, ze Wykonawca odpowiada jedynie za nienależyte wykonanie obowiązków umowy z przyczyn leżących po jego stronie.”
5. par 18 Kary umowne
Odnośnie postanowień zawartych w Załącznik nr 9 – wzór umowy, czy Zamawiający dopuszcza zmniejszenie wysokości kar umownych o 1/2?
Odp.: Zamawiający informuje iż w opublikowanej treści zapytania ofertowego nie znajduje się wzór umowy.
6. par 18 Kary umowne
Czy Zamawiający dopuszcza modyfikację postanowień Umowy , tak by zawierała również treść „Całkowita suma kar umownych naliczonych Wykonawcy na podstawie umowy nie przekroczy 20% wartości łącznego wynagrodzenia brutto?
Odp.: Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenia powyższego zapisu.
7. par 18 Kary umowne
Prosimy o informację czy Zamawiający zgadza się na zawarcie w treści Umowy paragrafu o brzmieniu : „W sprawach nie uregulowanych Umową zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych , ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. Nr 171, poz. 1800 z późn. zm.), Regulamin i cennik Wykonawcy ze zmianami wynikającymi z Umowy.”
Odp.: Stosowny zapis znajduje się w punkcie 31. „W sprawach nieuregulowanych niniejszą Umową mają zastosowanie w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego oraz inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa.”
Zamawiający wyraża zgodę na rozszerzenie zapisu o Regulamin i cennik Wykonawcy z zastrzeżeniem że istotne postanowienia umowy zawarte w zapytaniu ofertowym zostaną uwzględnione oraz, ze zapisy Regulaminu lub cennika nie będą z nimi sprzeczne.
8. par 18 Kary umowne
Zwracam się do Zamawiającego z zapytaniem, czy zgadza się na modyfikację treści SIWZ i zmianę powyższego zapisu w następujący sposób:
„Ewentualne sporne kwestie wynikłe w trakcie realizacji niniejszej Umowy Strony rozstrzygać będą polubownie. W przypadku braku porozumienia Stron właściwym do rozpoznania sporów wynikłych na tle realizacji niniejszej umowy jest sąd właściwy miejscowo dla Zamawiającego ?
Wykonawca stoi na stanowisku, że zapis taki jest korzystny zarówno dla Wykonawcy, jak i dla Zamawiającego, ponieważ zapewnia w pierwszej kolejności możliwość polubownego uzgodnienia stanowisk i rozwiązania sporu bez konieczności odwoływania się do sądów powszechnych.
Odp.:
Stosowny zapis znajduje się w treści zapytania ofertowego w punkcie 30. „Ewentualne spory, jakie mogą powstać przy realizacji niniejszej Umowy, Strony zobowiązują się w pierwszej kolejności rozstrzygać polubownie, a w razie braku porozumienia będą rozstrzygane przez Sąd powszechny. „
9. Pkt. 15. Ad. Wykonawca zobowiązuje się do reakcji serwisu w ciągu max. 24 h w dni robocze oraz usunięcia awarii w ciągu 48 h w dni robocze od momentu zgłoszenia awarii.
Prosimy o doprecyzowanie, że chodzi o awarie w dostępie do sieci Wykonawcy a nie o sprawy związane z obsługa serwisową sprzętu dostarczonego odbiorcom końcowym. Wykonawca informuje, że sprzęt powinien być przekazywany do naprawy do salonu sprzedaży Wykonawcy znajdującego się w Wołowie.
Odp.: Zamawiający informuje, że w opublikowanej treści zapytania ofertowego punkt 15 ma brzmienie odmienne od przytoczonego w pytaniu : „Wykonawca użyczy Zamawiającemu dwie sztuki modemów dostępowych, które traktowane będą jako serwisowe i dzięki którym Zamawiający zapewni ciągłość korzystania przez użytkownika z dostępu do internetu w czasie naprawy podstawowego urządzenia dostępowego. „
Stosowne zapisy zgodne z wnioskowanym doprecyzowaniem znajdują się w punkcie 14 oraz 12 „Wykonawca zobowiązuje się do reakcji serwisu w ciągu max. 1 dnia roboczego, usunięcia awarii sieci w ciągu 2 dni roboczych oraz naprawy lub wymiany sprzętu w terminie 14 dni kalendarzowych od momentu zgłoszenia awarii. „Zamawiający wyraża zgodę na dostarczenie sprzętu do najbliższego salonu Wykonawcy z zastrzeżeniem, że salon ten powinien znajdować się na terenie powiatu wołowskiego.”
10. Pkt. 17. Ad. Zgłoszenie awarii następuje telefonicznie/faxem na numer telefonu/faxu ……….…………….. , e-mail................................ .
Czy zamawiający zgodzi się zgłaszać uszkodzenia i awarie telefonicznie na wskazaną przez wykonawcę Infolinię? Wykonawca informuje, że w kanale telefonicznym może zapewnić najkrótszy czas reakcji na zgłoszenie a ponadto Doradca telefoniczny może już przez telefon załatwić wiele z tego typu spraw co w mniemaniu Wykonawcy zwiększy zadowolenie Zamawiającego z obsługi.
Ponadto Wykonawca tylko w tym kanale kontaktu może zagwarantować natychmiastowe potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia. Wszystkie rozmowy z Doradcami są nagrywane i w razie reklamacji odsłuchiwane dlatego Zamawiający może mieć pewność prawidłowego przyjęcia jego zgłoszenia.
Odp.: Zamawiający informuje, że w opublikowanej treści zapytania ofertowego punkt 17 ma brzmienie odmienne od przytoczonego w pytaniu: „Wykonawca odpowiada za ewentualne nienależyte wykonanie umowy z przyczyn leżących po jego stronie.”
Zamawiający wyraża zgodę na wskazanie infolinii jako numeru pod którym należy zgłaszać awarie lub uszkodzenia.”
11. XIV Istotne postanowienia umowy, Pkt 9- Ad. Faktury są wystawiane zgodnie z przyjętym harmonogramem.
W odniesieniu do zapisu informuję, że termin płatności liczony jest od dnia wystawienia f-ry z uwagi, że data doręczenia jest nam nieznana. Data początkowa jest datą wystawienia faktury- nie ma możliwości automatycznego przedłużenia terminu o czas opóźnienia. System rozliczeniowy Wykonawcy nie ma funkcjonalności która umożliwiłaby automatyczne przedłużenie terminu w przypadku opóźnienia w doręczeniu f-ry.
Czy Zamawiający wyraża zgodę na modyfikację zapisu na: „za dzień dokonania zapłaty uważany jest dzień wpływu środków na konto ORANGE (w tym wypadku wykonawcy) a nie obciążenie konta Zamawiającego:?
Odp.: Zamawiający zmienia treść punktu 9
Zamawiający informuje, że w opublikowanej treści zapytania ofertowego nie znajdują się zapisy mówiące o obciążeniu konta Zamawiającego jako momentu dokonania płatności. W związku z powyższym Zamawiający wyraża zgodę na dodanie w/w zapisu w treści istotnych postanowień umowy.
Zamawiający dodaje punkt 33 o następującym brzmieniu:
33. za dzień dokonania zapłaty uważany jest dzień wpływu środków na konto Wykonawcy.