logo
Wersja dla niedowidzących
  
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 INFORMACJE O POWIECIE
minus Charakterystyka powiatu
minus Herb i flaga powiatu
minus Powiat w liczbach
minus Charakterystyka gospodarcza
minus Lista Gmin
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Powiatu
plus Zarząd Powiatu
 STAROSTWO POWIATOWE
minus Dane teleadresowe
minus Sekretarz Powiatu
minus Skarbnik Powiatu
plus Wydziały
minus Regulamin organizacyjny
minus Kodeks Etyki
plus Kontrole Starostwa
 PRAWO LOKALNE
minus Statut Powiatu
minus Prawo miejscowe
minus Dziennik Ustaw
minus Monitor Polski
minus Zarządzenia Starosty Wołowskiego
 WYBORY 2014
minus Obwieszczenie o okręgach wyborczych, ich numeracji i granicach, liczbie radnych wybieranych w okręgu wyborczym oraz wyznaczonej siedzibie Powiatowej Komisji Wyborczej.
minus Informacja Komisarza Wyborczego we Wrocławiu o składzie Powiatowej Komisji Wyborczej w Wołowie
plus Uchwała Nr 1/2/14 Powiatowej Komisji Wyborczej w Wołowie z dnia 24 października 2014r.
minus Uchwała Nr 1/4/14 Powołanie pełnomocnika komisji ds. obsługi informatycznej
minus Uchwała Nr 5/2014 Sprostowanie omyłki w protokole rejestracji
minus Uchwała Nr 6/2014 Sprostowanie omyłki w protokole rejestracji
minus Uchwała Nr 7/8/2014 w sprawie obwieszczenia i zarejestrowanych listach kandydatów na radnych w wyborach do Rady Powiatu Wołowskiego
minus Wynik wyborów - do Rady Powiatu
minus Wynik wyborów - do Sejmiku Województwa
minus Uchwała Nr 9/2014 w sprawie sprostowania zbiorczego protokołu wyników głosowania do Sejmiku Województwa Dolnośląskiego
 FINANSE I MIENIE
plus Budżet Powiatu
plus Majątek Powiatu
minus Pomoc Publiczna
minus Dług Publiczny
minus Ciężary Publiczne
 INFORMACJE DLA KLIENTÓW
plus Programy
plus Klient w Urzędzie
minus Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej
minus Biuro Rzeczy Znalezionych
minus Informacje nieudostępnione
minus Ankieta
 SPRAWOZDANIA
plus 2013
 JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE
minus Wykaz jednostek organizacyjnych
plus Placówki oświatowe
plus Inne
 OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
plus Rada Powiatu
plus Zarząd Powiatu
plus Starostwo Powiatowe
plus Jednostki Organizacyjne
 INNE
plus Służby, Inspekcje i Straże
minus Organizacje pozarządowe
plus Instrukcja obsługi biuletynu
minus Redakcja Biuletynu
 URZĘDY CENTRALNE
minus Spis adresów
 ZAŁATWIANIE SPRAW W URZĘDZIE
minus Kolejność załatwiania spraw
minus Wyszukaj swoją sprawę
 ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA
minus Elektroniczna Skrzynka Podawcza
 ARCHIWUM
plus 2006
 Nabór do pracy
minus Aktualne rekrutacje
minus Postępowania w toku
minus Wyniki postępowań
minus Archiwum rekrutacji
 Informacje
plus Uchwały
minusPrzetargi
   plus2004
   plus2005
   plus2006
   plus2007
   plus2008
   plus2009
   plus2010
   plus2011
   plus2012
   minus2013
   plus2014
   plus2015
   plus2016
   plus2017
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
 Podział administracyjny kraju
A A A


Przetargi: 2013 > kwiecień > 2013-04-11
Przetarg nieograniczony " Dostawa enegrii elektrycznej na potrzeby Starostwa Powiatowego w Wołowie"

 

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
(zwana dalej „SIWZ”)
 
prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. Nr 113, poz. 759) zwanej dalej „Ustawą”,
o wartości mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy
 
 
 
STAROSTWO POWIATOWE W WOŁOWIE
pl. Piastowski 2
56-100 Wołów
 
 
 
 
PRZETARG NIEOGRANICZONY NA:
 
 
Dostawa energii elektrycznej
na potrzeby Starostwa Powiatowego w Wołowie
 
 
 
 
 
 
ZATWIERDZAM:
 
 
                                                                       …………………………..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Wołów, 10 kwietnia 2013 r.


 
SPIS TREŚCI:
 


 
1.    Postępowanie o udzielanie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia  29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. Nr 113, poz. 759), zwanej dalej ustawą oraz aktów wykonawczych do ustawy.
2.    Nazwa zamawiającego:
Starostwo Powiatowe w Wołowie
Adres zamawiającego:           pl. Piastowski 2
Kod Miejscowość:                    56 – 100 Wołów
Telefon:                                                       (0-71) 380 59 01
Faks:                                                                              (0-71) 380 59 00
Adres poczty elektronicznej: zamowienia@powiatwolowski.pl
Godziny urzędowania:           7:45 – 15:45
3.    Miejsce publikacji ogłoszenia o przetargu:
-    Biuletyn Zamówień Publicznych
-    strona internetowa Zamawiającego – www.bip.powiatwolowski.pl
-    tablica ogłoszeń w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie Zamawiającego.
1.       Przedmiotem zamówienia jest sprzedaż energii elektrycznej w rozumieniu ustawy Prawo energetyczne (Dz.U. z 2006 r. Nr 81 poz. 615 z późn. zm.),do obiektu Starostwa Powiatowego w Wołowie, pl. Piastowski 2, 56-100 Wołów.
2.       Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
1)      Punkt poboru energii – budynek Starostwa Powiatowego w Wołowie, pl. Piastowski 2, 56-100 Wołów,
2)      Numer ewidencyjny OSD: 528001074
3)      szacunkowa ilość dostarczanej energii (+/- 10%): 110 000 kWh,
4)      grupa taryfowa: C11
5)      moc umowna 15 kW,
6)      Dane płatnika: Starostwo Powiatowe w Wołowie, Plac Piastowski 2, 56-100 Wołów, NIP:           988-01-33-369, REGON: 931950353        
7)      Dotychczasowy dostawca            TAURON Sprzedaż Sp. z o.o.
8)      Dostawa codzienna energii elektrycznej, spełniającej parametry techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami,
9)      Obiekt należy do V grupy przyłączeniowej.
10)   Określenie przewidywanego (maksymalnego) poboru energii służy wyborowi najkorzystniejszej oferty i nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu energii elektrycznej w podanych ilościach.
11)   Rozliczenie dostawy energii odbywać się będzie na podstawie faktycznego zużycia energii wg cen i stawek opłat wynikających ze złożonej oferty.
3.       Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie wykonanie na rzecz Zamawiającego następujących czynności na podstawie pełnomocnictwa, który będzie stanowił załącznik do umowy z Wykonawcą:
1)      zgłoszenia wskazanemu Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego do realizacji zawartej z Wykonawcą umowy sprzedaży energii elektrycznej,
2)      reprezentowania Zamawiającego przed właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego w sprawach związanych z zawarciem umowy o świadczenie usług dystrybucji na warunkach dotychczas obowiązującej umowy, z uwzględnieniem wskazanych taryf oraz mocy umownych dla poszczególnych obiektów, tj. w szczególności uzyskać, ustalić treść i przedłożyć Zamawiającemu do podpisania niezbędne dokumenty, pod warunkiem pozytywnego rozpatrzenia wniosku przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego.
4.       Zamawiający dodatkowo informuje, że:
1)      procedura zmiany dostawcy przeprowadzana będzie po raz pierwszy;
2)      dotychczasowa umowa zawarta jest na czas określony, do dnia 26 kwietnia 2013 r. oraz ma charakter kompleksowy, na sprzedaż i dystrybucję.          Obowiązkiem Wykonawcy jest dochowanie wszelkich starań, tak aby zawarcie nowej umowy dystrybucyjnej nastąpiło bez przeszkód i przerw w dostawach od 27 kwietnia 2013 r . (tj. pierwszego dnia dostawy, zgodnie ze wzorem umowy);
3)      Zamawiający przewiduje udzielenie Wykonawcy pełnomocnictwa do zgłoszenia w imieniu Zamawiającego zawartej umowy sprzedaży energii elektrycznej do OSD oraz wykonania wszelkich czynności niezbędnych do szybkiego i sprawnego przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy u OSD.
 
Nomenklatura CPV 09300000-2 (Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa)
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Termin wykonania zamówienia (sprzedaży energii elektrycznej): od 27.04.2013 r. do 31.12.2013 r.
Zamawiający zastrzega, że ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, jego wykonanie nie może zostać powierzone podwykonawcom
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie (w tym wykonawcy działający jako spółka cywilna):
1)        ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania;
2)        zobowiązani są ustanowić Pełnomocnikado reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem wszystkich dokumentów;
3)        pełnomocnictwo musi wynikać z umowy lub z innej czynności prawnej, mieć formę pisemną; fakt ustanowienia Pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów, wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem;
4)        jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający może przed zawarciem umowy wezwać pełnomocnika do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
Rozdział 9.               Waluta, w jakiej będą prowadzone rozliczenia związane z realizacją niniejszego zamówienia publicznego
Wszelkie rozliczenia związane z realizacją niniejszego zamówienia dokonywane będą w złotych polskich [ PLN ]. 
1.       O udzielenie zamówienia publicznego mogą się ubiegać Wykonawcy spełniający warunki wymienione w art. 22 ust. 1 ustawy, którzy:
1)      Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, tj.
a) posiadają obowiązującą koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki ważną w okresie realizacji umowy,
b) posiadają zawartą umowę o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej z operatorem systemu dystrybucyjnego działającym na terenie powiatu wołowskiego.
Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie stosownych oświadczeń na formularzu oferty (zał. nr 1 do SIWZ);
2)      Zamawiający nie precyzuje wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny, w zakresie:
a)      posiadania wiedzy i doświadczenia,
b)      dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym,
c)       dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
d)      znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia (zał. nr 2 do SIWZ);
2.       O udzielenie zamówienia publicznego ubiegać się mogą Wykonawcy którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy.
3.       Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty zgodnie z rozdziałem 11 SIWZ.
4.       Zamawiający wzywa wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert.
1.                   W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
1)               Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Załącznik Nr 2 do niniejszej SIWZ);
2.                   W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
1)        Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (Załącznik Nr 3 do niniejszej SIWZ);
2)        Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, przy czym osoby fizyczne zobowiązane są do przedstawienia wyłącznie oświadczenia o którym mowa w pkt 1;
3)        Aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego, potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
4)        Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
3.                   W celu wykazania spełnienie warunku udziału w postępowaniu dotyczącego braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy należy złożyć następujące dokumenty:
1)      listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, albo informację o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej (Załącznik nr 5 do SIWZ)
 
Wykonawca, w myśl art. 26 ust. 2 b ustawy, może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne (tj. w oryginale) zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
W przypadku, gdy podmiot(y) przedstawiający pisemne zobowiązanie, o którym mowa wyżej, będzie uczestniczył w części wykonania zamówienia, Zamawiający dodatkowo żąda podmiot(y) ten przedłożył następujące dokumenty i oświadczenia:
1)        Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (Załącznik Nr 3 do niniejszej SIWZ);
2)        Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy;
3)        Aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego, potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
4)        Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
1.         Wykonawca składając ofertę pozostaje nią związany przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z dniem wskazanym jako termin składania ofert.
2.         Wykonawca samodzielnie lub na wniosek zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym że zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
3.         Wniesienie środków ochrony prawnej po upływie terminu składania ofert zawiesza bieg terminu związania ofertą do czasu ich rozstrzygnięcia.
1.         W niniejszym postępowaniu wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane będą w formie pisemnej. Dopuszcza się porozumiewanie faksem i drogą e-mail (na adres znajdujący się w ROZDZIALE 1 ust. 2 SIWZ), przy zachowaniu minimum formalności, to jest przesłania zeskanowanego pisma.
2.         Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują korespondencję za pomocą e-mail lub faksu, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
3.         Dla ofert, a tym samym dokumentów przesyłanych na ewentualne wezwanie z art. 26 ust. 3 pzp dopuszczalna jest wyłącznie forma pisemna. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o przekazanie SIWZ. We wniosku należy podać:
1)    nazwę i adres Wykonawcy,
2)    nr telefonu i faksu, e-mail,
3)    imię i nazwisko osoby upoważnionej do kontaktów z Zamawiającym w sprawach dotyczących niniejszego postępowania,
4.         SIWZ można także odebrać w siedzibie Zamawiającego, w pok. nr 41 w godzinach urzędowania Zamawiającego.
5.         Wykonawca może zwracać się pisemnie do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ.
6.         W uzasadnionych przypadkach zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Dokonaną zmianę specyfikacji zamawiający przekazuje niezwłocznie wszystkim wykonawcom, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia oraz zamieści ją na swojej stronie internetowej.
7.         Do kontaktowania się z Wykonawcami Zamawiający upoważnia p. Daniela Luchowskiego, tel. 604 540 183.
1.       Treść oferty musi odpowiadać treści SIWZ. Formularz oferty stanowi załącznik nr 1 do SIWZ.
2.       Oferta i oświadczenia muszą być podpisane przez:
1)      osobę/osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy/ Wykonawców w obrocie prawnym zgodnie z danymi ujawnionymi w rejestrze przedsiębiorców albo w ewidencji działalności gospodarczej lub Pełnomocnika,
2)      w przypadku składania wspólnej oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców przez osobę/osoby posiadające Pełnomocnictwo.
3.       Zaleca się, aby każda zawierająca jakąkolwiek treść strona oferty była podpisana lub parafowana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy.
4.       Zaleca się, aby wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty były parafowane i datowane własnoręcznie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy.
5.       Zaleca się, aby strony oferty były ze sobą trwale połączone i kolejno ponumerowane. Numeracja stron winna rozpoczynać się od numeru 1, umieszczonego na pierwszej stronie oferty, przy czym wykonawca może nie numerować stron niezapisanych. W treści oferty winna być umieszczona informacja o ilości stron.
6.       Zaleca się przy sporządzaniu oferty skorzystanie ze wzorów przygotowanych przez Zamawiającego. Wykonawca może przedstawić ofertę na swoich formularzach z zastrzeżeniem, że muszą one zawierać wszystkie informacje określone przez Zamawiającego w przygotowanych wzorach.
7.       Forma dokumentów i oświadczeń:
1)      dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty składa się w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub Pełnomocnika;
2)      w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w § 3 ust. 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013, poz. 231)., kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty;
3)      w przypadku dokumentów lub oświadczeń sporządzonych w językach obcych należy dołączyć tłumaczenie na język polski podpisane przez Wykonawcę.
8.       Tajemnica przedsiębiorstwa:
1)      jeżeli według Wykonawcy oferta będzie zawierała informacje objęte tajemnicą jego przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. z 2003 r. nr 153, poz. 1503, z późn. zm.), dokumenty i oświadczenia takie muszą być oznaczone klauzulą NIE UDOSTĘPNIAĆ – TAJEMNICA PRZEDSIĘBIORSTWA. Zaleca się umieścić takie dokumenty na końcu oferty (ostatnie strony w ofercie lub osobno);
2)      W sytuacji, gdy wykonawca zastrzeże w ofercie informacje, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa lub są jawne na podstawie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych lub odrębnych przepisów, informacje te będą podlegały udostępnieniu na takich samych zasadach, jak pozostałe niezastrzeżone dokumenty.
9.       Opakowanie i adresowanie oferty.
1)      Wykonawca umieści ofertę w dwóch kopertach – zewnętrznej i wewnętrznej. Koperty powinny być szczelnie zamknięte w sposób uniemożliwiający zapoznanie się z treścią oferty przed terminem ich otwarcia:
a)      Koperta zewnętrzna nie może być oznakowana nazwą firmy Wykonawcy a nosić będzie jedynie adres Zamawiającego oraz następujący dopisek: „Oferta w przetargu nieograniczonym na dostawę energii. Nie otwierać przed dniem 17 kwietnia 2013 r.”
b)      Koperta wewnętrzna zawierająca dokumenty ofertowe, oznaczona będzie pełnymi danymi Wykonawcy (nazwa i adres) tak, aby można było odesłać bez otwierania, jeśli wpłynie po terminie, zaadresowana na adres Zamawiającego i oznakowana „Oferta w przetargu nieograniczonym na dostawę energii. Nie otwierać przed dniem 17 kwietnia 2013 r.”
2)      Jeżeli oferta wykonawcy nie będzie oznaczona we wskazany w pkt 1 sposób, Zamawiający nie będzie ponosić żadnej odpowiedzialności za nieterminowe wpłynięcie oferty bądź otwarcie wadliwie złożonej oferty przed terminem składania ofert.
10.   Wykonawca może wprowadzić zmiany oraz wycofać złożoną przez siebie ofertę przed terminem składania ofert.
1)      w przypadku wycofania oferty, wykonawca składa pisemne oświadczenie, że ofertę swą wycofuje, w zamkniętej kopercie zaadresowanej jak w poprzedzającym ustępie, z dopiskiem „wycofanie”;
2)      w przypadku zmiany oferty, wykonawca składa pisemne oświadczenie, iż ofertę swą zmienia, określając zakres i rodzaj tych zmian a jeśli oświadczenie o zmianie pociąga za sobą konieczność wymiany czy też przedłożenia nowych dokumentów – wykonawca winien dokumenty te złożyć.
Powyższe oświadczenie i ew. dokumenty należy zamieścić w kopercie wewnętrznej i zewnętrznej, oznaczonych jak w poprzedzającym ustępie, przy czym koperta zewnętrzna powinna mieć dopisek „zmiany”;
3)      Wykonawca nie może wprowadzić zmian do oferty oraz wycofać jej po upływie terminu składania ofert;
4)      Oferty złożone po terminie składania zamawiający zwraca wykonawcom niezwłocznie.
11.   Informacje pozostałe:
1)    Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty;
2)    Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę przygotowaną według wymagań określonych w niniejszej SIWZ;
3)    Oferta musi być sporządzona:
a)    w języku polskim;
b)   w formie pisemnej.
12.   Prawidłowo sporządzona oferta powinna zawierać następujące dokumenty:
1)      Formularz oferty (załącznik nr 1 do SIWZ);
2)      Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Załącznik Nr 2 do SIWZ);
3)      Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (Załącznik Nr 3 do  SIWZ);
4)      Formularz cenowy wg wzoru stanowiącego zał. nr 4 do SIWZ;
5)      Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, a dla osób fizycznych oświadczenie o którym mowa w pkt 3;
6)      Aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego;
7)      Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego;
8)      Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, albo informację o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej (Załącznik nr 5 do SIWZ);
9)      Pełnomocnictwo (w przypadku składania oferty wspólnej lub gdy osoba upoważniona do reprezentowania Wykonawcy działa na podstawie pełnomocnictwa).
1.       Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego Starostwo Powiatowe w Wołowie pl. Piastowski 2, 56 – 100 Wołów w pokoju nr 5, w terminie do dnia 17 kwietnia 2013 r. do godz. 10.00, osobiście lub za pośrednictwem poczty.
2.       Złożona oferta zostanie zarejestrowana (dzień, godzina) oraz otrzyma kolejny numer.
3.       Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego – pok. 18, w dniu 17 kwietnia 2013 r. o godz. 10.10
4.       Otwarcie ofert jest jawne.
5.       Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
6.       Otwierając oferty, wg kolejności wpływu, Zamawiający poda nazwy (firmy) oraz adresy Wykonawców, którzy złożyli oferty a także informacje dotyczące cen.
7.       Informacje, o których mowa w ust. 5 i 6 przekazuje się niezwłocznie Wykonawcom, którzy nie byli przy otwarciu ofert, na ich wniosek.
8.       UWAGA – za termin złożenia oferty przyjmuje się datę i godzinę wpływu oferty do Zamawiającego.
1.         Wykonawca określi cenę realizacji zamówienia zgodnie z Formularzem oferty, który stanowi załącznik nr 1 do SIWZ. Ceny zawarte w Formularzu oferty muszą być wyrażone w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
2.         Ceny jednostkowe stanowią ceny wyliczone w Formularzu cenowym, który stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. Ceny jednostkowe zawarte w Formularzu cenowym, o którym mowa powyżej muszą być wyrażone w złotych polskich z dokładnością do czterech miejsc po przecinku.
3.         Wszelkie rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w złotych polskich.
4.         Wykonawca oblicza cenę brutto według stawki VAT obowiązującej w dniu składania oferty.
5.         Cena jednostkowa netto (tj. cena bez podatku VAT) podane w formularzu cenowym będzie podlegała zmianie tylko w przypadku ustawowej zmiany opodatkowania energii elektrycznej podatkiem akcyzowym.
6.         Cena oferty brutto jest ceną ostateczną obejmującą wszystkie koszty i składniki związane z realizacją zamówienia, w tym m.in. podatek VAT, upusty, rabaty.
7.         Jeżeli złożona oferta powodować będzie powstanie obowiązku podatkowego Zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, Zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do oferowanej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Jedynym kryterium wyboru jest cena.
1.         Zamawiający zawrze umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie i sposób określony w art. 94 ustawy.
2.         Umowa w sprawie zamówienia publicznego może zostać zawarta po upływie terminu związania ofertą, jeżeli Zamawiający przekaże wykonawcom informację o wyborze oferty przed upływem terminu związania ofertą, a Wykonawca wyrazi zgodę na zawarcie umowy na warunkach określonych w złożonej ofercie.
Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Istotne postanowienia umowy zawarte zostały w Załączniku Nr 6 do SIWZ.
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian do umowy na podstawie art. 144 ust. 1 Ustawy w sytuacji:
1)      zmiany terminu określonego w umowie w przypadku:
a)      wstrzymania wykonywania usług przez OSD,
b)     odmowy wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę,
c)      działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania usługi,
d)     wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności,
e)     na skutek działań osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia zmiany stawki podatku od towarów i usług na elementy objęte zamówieniem;
2)      W przypadku zmiany ustawowej stawki podatku od towarów i usług, na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego strony dokonają zmiany umowy w sposób odpowiednio uwzględniający zmianę stawki podatku od towarów i usług. Do czasu dokonania zmiany umowy w tym zakresie ryzyko wzrostu stawki podatku od towarów i usług oraz związane z tym ewentualne koszty obciążają Wykonawcę.
3)      Cena jednostkowa netto (tj. cena bez podatku VAT) podane w formularzu cenowym będzie podlegała zmianie tylko w przypadku ustawowej zmiany opodatkowania energii elektrycznej podatkiem akcyzowym.
 
Zmiany postanowień umowy bez stosunku do treści oferty wybranego Wykonawcy będą dokonywane sukcesywnie, tak aby jak najlepiej oddać istotę przedmiotu zamówienia oraz w celu wyeliminowania nieskutecznych zapisów umownych.
 
Strona dążąca do zmiany umowy każdorazowo obowiązana jest przedstawić na piśmie argumenty przemawiające za dokonaniem zmian do umowy.
1. Nie przewiduje się:
1)        zawarcia umowy ramowej,
2)        ustanowienia dynamicznego systemu zakupów,
3)        wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej,
4)        udzielenia zamówień uzupełniających.
SIWZ zawiera 6 załączników, które stanowią jej integralną część:
Załącznik Nr 1                Formularz oferty
Załącznik Nr 2                Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych
Załącznik Nr 3                Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania
Załącznik Nr 4                Formularz cenowy
Załącznik Nr 5                Informacja nt. grupy kapitałowej
Załącznik Nr 6                Wzór umowy
 
 
 
                                           
Załącznik Nr 1 do SIWZWzór oferty

 

 
 
 
 
Pieczęć Wykonawcy
 
 

 

 

Starostwo Powiatowe w Wołowie
Plac Piastowski 2
56-100 Wołów
       
 
 
OFERTA
 
Odpowiadając na ogłoszenie o przetargu nieograniczonym pn. Dostawa energii elektrycznej na potrzeby Starostwa Powiatowego w Wołowie oferujemy wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z wymogami zawartymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia za cenę:
 
Cena energii elektrycznej za 110 000 kWh
…………………………………………………zł BRUTTO, w tym należny podatek VAT
 
słownie złotych:…………………………………………………………………………………………………………………………………….
 ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………
1.    Oświadczamy, że:
1)    cena oferty jest obliczona z zastosowaniem cen jednostkowych określonych w Formularzu cenowym (zał. nr 4 do SIWZ);
2)    zobowiązujemy się wykonać zamówienie w terminie 27.04.2013 do 31.12.2013 r.;
3)    zapoznaliśmy się z warunkami podanymi przez Zamawiającego w SIWZ i nie wnosimy do nich żadnych zastrzeżeń;
4)    uzyskaliśmy wszelkie niezbędne informacje do przygotowania oferty i wykonania zamówienia;
5)    przedmiot zamówienia oferowany przez nas spełnia wszystkie wymogi określone przez Zamawiającego w dokumentacji przetargowej;
6)    na dzień składania oferty posiadamy obowiązującą koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną nr ……………… ………………………………………wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki;
7)    na dzień składania oferty posiadamy aktualną umowę z TAURON Dystrybucja S.A nr………………………………………….., zawartą dnia ………………………………………….. umożliwiającą sprzedaż energii elektrycznej za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej TAURON Dystrybucja S.A do obiektów Zamawiającego;
8)    uważamy się za związanych niniejszą ofertą przez 30 dni od dnia upływu terminu składania ofert;
9)    akceptujemy wzór umowy i w przypadku udzielenia nam zamówienia zobowiązujemy się do zawarcia umowy w miejscu i terminie wskazanym przez Zamawiającego;
2.         Oferta została złożona na …………… stronach
3.         Do oferty dołączono następujące dokumenty:
- ……………………………….…………………………………………………………………………………………………..
- ……………………………….…………………………………………………………………………………………………..
- ……………………………….…………………………………………………………………………………………………..
- ……………………………….…………………………………………………………………………………………………..
- ……………………………….…………………………………………………………………………………………………..
- ……………………………….…………………………………………………………………………………………………..
- ……………………………….…………………………………………………………………………………………………..
Nazwa i adres WYKONAWCY:
...................................................................................................................................................................………………………………………………………………………………..............................................................................
NIP .......................................................  
REGON ..................................................................
Adres, na który Zamawiający powinien przesyłać ewentualną korespondencję:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Strona internetowa Wykonawcy :
.......................................................................................
Osoba wyznaczona do kontaktów z Zamawiającym:
........................................................................................................................... numer telefonu: …………………………………………………………………… Numer faksu: ……………………………………………………………
e-mail ................................................................................................
 
 
 
 
………............................, dn. _ _ . _ _ . _ _ _ _      r.                                            ……………………………………………………………
Podpis osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy oraz pieczątka / pieczątki
 
 
 
 
 
 
 

 
 

 

 
 
 
Pieczęć Wykonawcy
 
 

 

 
 
 
 
 

                                                             
Oświadczenie*
 
 
Składając ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn. Dostawa energii elektrycznej na potrzeby Starostwa Powiatowego w Wołowie oświadczam/myże zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 1-4 ustawy z dnia 29  stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. Nr 113, poz. 759) oświadczam/my, że spełniam/my warunki udziału w postępowaniu, określone w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz.U. Nr 113, poz. 759 ze zm.):
 
 
 
 
 
 
 
 
 
………........................., dn. .........................                                                      ........................................................
Podpis osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy oraz pieczątka / pieczątki
 
 
 
 
 
 
 
 
 
*       Oświadczenie należy złożyć w oryginale. Podpisuje każdy Wykonawca składający ofertę. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie powyższy dokument podpisują wszyscy członkowie konsorcjum lub Pełnomocnik w imieniu całego konsorcjum.
 

 
Załącznik Nr 3 do SIWZ           Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania
 

 

 
 
 
 
 
Pieczęć Wykonawcy
 
 

 

 
 
 
 
 
 

                                                                                                            
 
 
 
Oświadczenie*
 
 
Składając ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn. Dostawa energii elektrycznejna potrzeby Starostwa Powiatowego w Wołowie oświadczam/my, że zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. Nr 113, poz. 759) brak jest podstaw do wykluczenia mnie z postępowania o udzielenie przedmiotowego zamówienia, w szczególności w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 pzp, zgodnie z którym z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
...…………......................, dn. .........................                                   ........................................................
Podpis osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy oraz pieczątka / pieczątki
 
 
 
 
* Podpisujekażdy Wykonawca składający ofertę, w imieniu własnym. (Oświadczenie co do zasady powinno być złożone w formie oryginału. W przypadku Wykonawców składających ofertę wspólnie, można przedłożyć kopię własnoręcznie podpisanego oświadczenia, obowiązkowo poświadczoną za zgodność z oryginałem przez pełnomocnika konsorcjum)
W przypadku osób fizycznych, złożenie niniejszego oświadczenia wyczerpuje wymogi Rozdziału 11, ust. 2 pkt 1 SIWZ

 

 

 
 
 
 
 
Pieczęć Wykonawcy
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 

FORMULARZ CENOWY
 
 
Cena energii elektrycznej *
 
Cena Netto
Wartość Vat**
Cena Brutto
Cena jednostkowa za energię elektryczną czynną - całodobową w zł/kWh
 
 
 
 
*Cena powinna być podana w formacie 0,0000 zł. tj. z dokładnością do czterech miejsc po przecinku.
** Podatek Vat powinien zostać wyliczony zgodnie z obowiązującymi w dniu składania oferty przepisami prawa.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
...…………......................, dn. .........................                                   ........................................................
Podpis osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy oraz pieczątka / pieczątki
 
 

 
 

 

 
 
 
Pieczęć Wykonawcy
 
 

 

 
 
 
 
 

Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej/
informacja o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej
*.
 
Składając ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na:
Dostawa energii elektrycznej na potrzeby Starostwa Powiatowego w Wołowie
zgodnie z art. 26 ust. 2 pkt. 2d ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.)
 
1.         składamy listę podmiotów, razem z którymi należymy do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. O ochronie konkurencji i konsumentów
(Dz. U. nr 50 poz. 331 z późn. zm.).
 
Lp.
Nazwa podmiotu
Adres podmiotu
1.
 
 
2.
 
 
3.
 
 
…..
 
 
 
.......................................
           (miejscowość, data)        
..................................................................
                                                                                                                                                                                                                           Podpis osób uprawnionych do składania oświadczeń woli
                                                                                                                                                                                                                                           w imieniu Wykonawcy oraz pieczątka / pieczątki

2.       Informujemy, że nie należymy do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
 
 
.......................................
           (miejscowość, data)        
..................................................................
Podpis osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy oraz pieczątka / pieczątki
* - należy wypełnić pkt. 1 lub pkt. 2
Załącznik Nr 6 do SIWZWzór umowy
 
Umowa nr…………………………..
Zawarta w dniu ……………………………………… w Wołowie pomiędzy:
Starostwem Powiatowym w Wołowie z siedzibą przy Pl. Piastowskim 2, 56 -100 Wołów, zwanym w dalszej części umowy „Zamawiającym”, reprezentowanym przez:
…………………………………………………………
…………………………………………………………
a
...................................................................................................................................................
.......................................................................... nr KRS.............................................................
REGON:……………………………………………………………………….. NIP………………………………………………………………………………….
zwanym dalej „Wykonawcą” reprezentowanym przez:
1.      ............................................................................
2.      ............................................................................
 
który wyłoniony został w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego przeprowadzonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.)
 
o następującej treści:
 
Wykonawca i Zamawiający w treści umowy zwani są Stronami.
Strony, mając na uwadze zasadę ekwiwalentności wzajemnych świadczeń, ustaliły następujące zasady i warunki dostawy energii elektrycznej:
 
§1. Postanowienia wstępne
1.      Sprzedaż energii elektrycznej odbywa się na warunkach określonych przepisami ustawy                z dnia 10. kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (tekst jednolity: Dz.U. z 2012 r.                          poz. 1059) zwanej dalej „Prawo energetyczne”, zgodnie z obowiązującymi rozporządzeniami do ww. ustawy oraz przepisami ustawy z dnia 23. kwietnia 1964 r. - Kodeks Cywilny (Dz.U. Nr 16, poz. 93, z późn. zm., zwanej dalej „Kodeks Cywilny”), zasadami określonymi w koncesjach, postanowieniami niniejszej Umowy, oraz zgodnie z oświadczeniem Zamawiającego w oparciu oustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz.U z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.).
2.      Sprzedaż odbywa się za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej należącej do TAURON Dystrybucja S.A (zwanego dalej OSD), z którym Zamawiający ma podpisaną umowę o świadczenie usług dystrybucji lub będzie miał podpisaną umowę o świadczenie takich usług najpóźniej w dniu rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej. Niniejsza Umowa reguluje wyłącznie warunki sprzedaży energii elektrycznej i nie zastępuje umowy o świadczenie usług dystrybucyjnych.
3.      Wykonawca oświadcza, że posiada koncesję na obrót energią elektryczną nr ………………, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
4.      Wykonawca oświadcza, że ma zawartą stosowną umowę z OSD, umożliwiającą sprzedaż energii elektrycznej do obiektów Zamawiającego za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej OSD.
5.      Zamawiający oświadcza, że dysponuje tytułem prawnym do korzystania z obiektu/obiektów, do którego/których ma być dostarczana energia elektryczna na podstawie niniejszej Umowy.
 
§ 2. Zobowiązania Stron
1.    Wykonawca zobowiązuje się do sprzedaży energii elektrycznej do obiektu Zamawiającego: budynek Starostwa Powiatowego w Wołowie, pl. Piastowski 2, 56-100 Wołów.
2.    Wykonawca zobowiązuje się do:
1)    sprzedaży energii elektrycznej z zachowaniem obowiązujących standardów jakościowych wskazanych w § 4 umowy;
2)    prowadzenia ewidencji wpłat należności zapewniającą poprawność rozliczeń;
3)    udostępnienia Zamawiającemu danych pomiarowo-rozliczeniowych w zakresie sprzedaży energii elektrycznej do obiektów objętych umową;
4)    sporządzenia raportu na koniec danego okresu obowiązywania umowy zużycia energii elektrycznej liczonych w kWh. Przedmiotowy raport będzie dostarczony z fakturą VAT za ostatni miesiąc obowiązywania umowy;
3. Zamawiający zobowiązuje się do:
1)      pobierania energii zgodnie z obowiązującymi przepisami i warunkami Umowy;
2)      zabezpieczenia przed uszkodzeniem lub zniszczeniem urządzeń pomiarowych oraz plomb, w tym plomb legalizacyjnych na wszystkich elementach, a w szczególności plomb zabezpieczeń głównych i w układzie pomiarowo‑rozliczeniowym;
3)      terminowego regulowania należności za energię elektryczną oraz innych należności związanych ze sprzedażą tej energii.
4. Zamawiający oświadcza, iż zawrze umowę na świadczenie usług dystrybucji oraz zapewni jej utrzymanie w mocy przez cały okres trwania Umowy Sprzedaży energii elektrycznej. W przypadku rozwiązania umowy na świadczenie usług dystrybucji zawartej pomiędzy Zamawiającym a OSD lub zamiarze jej rozwiązania Zamawiający zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Wykonawcę o tym fakcie.
5. Strony zobowiązują się do:
1)        niezwłocznego wzajemnego informowania się o zauważonych wadach lub usterkach w układzie pomiarowo-rozliczeniowym oraz innych okolicznościach mających wpływ na rozliczenia za energię;
2)        zapewnienia wzajemnego dostępu do danych oraz wglądu do materiałów stanowiących podstawę do rozliczeń za dostarczoną energię.
6.      Strony ustalają, że w przypadku wprowadzenia w trybie zgodnym z prawem ograniczeń w dostarczaniu i poborze energii, Zamawiający jest obowiązany do dostosowania dobowego poboru energii do planu ograniczeń stosownie do komunikatów radiowych lub indywidualnego zawiadomienia. Za ewentualnie wynikłe z tego tytułu szkody Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności.
§ 3. Bilansowanie handlowe
1.      Zgodnie z art. 3 pkt 40 Prawa energetycznego, bilansowanie handlowe jest to zgłoszenie operatorowi systemu przesyłowego elektroenergetycznego przez podmiot odpowiedzialny za bilansowanie handlowe realizacji umów sprzedaży energii elektrycznej zawartych przez użytkowników systemu i prowadzenie z nimi rozliczeń różnicy rzeczywistej ilości dostarczonej albo pobranej energii elektrycznej i wielkości określonych w tych umowach dla każdego okresu rozliczeniowego.
2.      W ramach Umowy Wykonawca jest odpowiedzialny za bilansowanie handlowe.
3.      Wykonawca zwalnia Zamawiającego z wszelkich kosztów i obowiązków związanych z niezbilansowaniem.
4.      Zamawiający oświadcza, iż wszystkie prawa i obowiązki związane z bilansowaniem handlowym z niniejszej Umowy, w tym opracowywanie i zgłaszanie grafików handlowych do OSD, przysługują Wykonawcy.
 
§ 4. Standardy jakościowe
1.      Wykonawca zobowiązuje się zapewnić Zamawiającemu standardy jakościowe obsługi zgodne z przepisami Prawa energetycznego.
2.      Wykonawca nie gwarantuje ciągłości sprzedaży energii elektrycznej oraz nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie energii elektrycznej do obiektów Zamawiającego w przypadku klęsk żywiołowych, innych przypadków siły wyższej, awarii w systemie przesyłu oraz awarii sieciowych, jak również z powodu wyłączeń dokonywanych przez OSD.
3.      W przypadku niedotrzymania standardów jakościowych obsługi określonych obowiązującymi przepisami Prawa energetycznego, Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia bonifikat w wysokości określonych Prawem energetycznym oraz zgodnie z obowiązującymi rozporządzeniami do ww. ustawy.
§ 5. Ceny i stawki opłat
1.      Strony ustalają jednostkową cenę za energię elektryczną w zł/kWh: netto .............. zł/kWh, brutto..................... zł/kWh.
2.      Cena jednostkowa netto (tj. cena bez podatku VAT) podane w formularzu cenowym będzie podlegała zmianie tylko w przypadku ustawowej zmiany opodatkowania energii elektrycznej podatkiem akcyzowym.
3.      Cena brutto będzie podlegała zmianie wyłącznie w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT lub ustawowej zmianie opodatkowania energii elektrycznej podatkiem akcyzowym.
4.      Podana w ust. 1 cena obowiązuje w okresie od 27 kwietnia 2013 r. do 31 grudnia 2013 r.
 
§ 6. Rozliczenia
1.      Rozliczenia za pobraną energię elektryczną odbywać się będą zgodnie z okresem rozliczeniowym stosowanym przez OSD działającym na danym terenie. Wykonawca otrzymywać będzie wynagrodzenie z tytułu realizacji umowy w wysokości określonej w § 5 ust. 1 netto za 1 kWh zużytej energii elektrycznej na podstawie wskazań układu pomiarowo – rozliczeniowego dostarczonych przez OSD w danym okresie rozliczeniowym do obiektu Zamawiającego, powiększone o podatek VAT.
2.      W przypadku stwierdzenia błędów w pomiarze lub odczycie wskazań układu pomiarowo-rozliczeniowego, które spowodowały zaniżenie lub zawyżenie faktycznie pobranej energii elektrycznej Zamawiający jest obowiązany do uregulowania należności za energię elektryczną na podstawie ilości energii elektrycznej stanowiącej średnią liczbę jednostek energii elektrycznej za okres doby, obliczaną na podstawie sumy jednostek energii elektrycznej prawidłowo wykazanych przez układ pomiarowo-rozliczeniowy w poprzednim okresie rozliczeniowym, pomnożoną przez liczbę dni okresu, którego dotyczy korekta faktury. W wyliczaniu wielkości korekty należy uwzględnić sezonowość poboru energii elektrycznej oraz inne udokumentowane okoliczności mające wpływ na wielkość poboru tej energii.
3.      Jeżeli nie można ustalić średniego dobowego zużycia energii elektrycznej na podstawie poprzedniego okresu rozliczeniowego, podstawą wyliczenia wielkości korekty jest wskazanie układu pomiarowo-rozliczeniowego z następnego okresu rozliczeniowego.
4.      Jeżeli błędy wskazane w ust. 2 spowodowały zawyżenie lub zaniżenie należności za dostarczoną energię elektryczną Wykonawca jest obowiązany dokonać korekty uprzednio wystawionych faktur VAT.
5.      Strony ustalają następujący sposób rozliczeń, w którym Wykonawca wystawia Zamawiającemu na koniec okresu rozliczeniowego fakturę VAT rozliczeniową, przy czym termin płatności faktury rozliczeniowej przypada nie wcześniej niż na 20 dzień miesiąca kalendarzowego po ostatnim dniu okresu rozliczeniowego.
6.      Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie tyko za faktycznie zużytą ilość kWh. W przypadku niewykorzystania prognozowanej ilości kWh określonej w SIWZ, Wykonawca nie będzie żądał wynagrodzenia.
7.      Faktury winne zawierać takie same dane jak faktury za dystrybucję energii elektrycznej tj. nr ewidencyjny, nr punktu poboru energii oraz szczegółowy opis punktu poboru łącznie z adresem.
§ 7. Płatności
1.      Strony określają, że terminem spełnienia świadczenia jest data wystawienia przez Zamawiającego polecenia przelewu wynagrodzenia na konto Wykonawcy.
2.      W przypadku niedotrzymania terminu płatności Wykonawca obciąży Zamawiającego odsetkami ustawowymi.
3.      W przypadku doręczenia faktury VAT w czasie uniemożliwiającym terminowe wykonanie zobowiązania - płatności należy dokonać nie później, niż w siódmym dniu roboczym od daty otrzymania faktury.
4.      O zmianach danych kont bankowych lub danych adresowych Strony zobowiązują się wzajemnie powiadamiać pod rygorem poniesienia kosztów związanych z mylnymi operacjami bankowymi.
 
§ 8. Wstrzymanie sprzedaży energii
1.      Wykonawca może wstrzymać sprzedaż energii elektrycznej do punktu poboru energii w przypadku nie uiszczenia przez Zamawiającego należności za energię elektryczną oraz innych należności związanych z dostarczaniem tej energii.
2.      Wstrzymanie sprzedaży energii elektrycznej następuje poprzez wstrzymanie dostarczania energii elektrycznej przez OSD na wniosek Wykonawcy.
3.      Wykonawca może wstrzymać sprzedaż energii elektrycznej, gdy Zamawiający zwleka z zapłatą za pobraną energię elektryczną, co najmniej miesiąc po upływie terminu płatności, pomimo uprzedniego bezskutecznego wezwania do zapłaty zaległych i bieżących należności w dodatkowym dwutygodniowym terminie oraz powiadomienia Zamawiającego na piśmie o zamiarze wstrzymania sprzedaży energii elektrycznej i wypowiedzenia Umowy.
4.      Wznowienie dostarczania energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji przez OSD na wniosek Wykonawcy może nastąpić po uregulowaniu zaległych należności za energię elektryczną oraz innych należności związanych z dostarczaniem tej energii.
5.      Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane wstrzymaniem sprzedaży energii elektrycznej wskutek naruszenia przez Zamawiającego warunków umowy i obowiązujących przepisów Prawa energetycznego oraz Kodeksu Cywilnego.
 
§ 9. Okres obowiązywania Umowy
1.      Strony ustalają, że umowa wchodzi w życie z dniem podpisania, jednak rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej nastąpi, nie wcześniej, niż po spełnieniu wszystkich warunków przyłączenia do sieci OSD, oraz nie wcześniej niż z dniem wejścia w życie umowy o świadczenie usług dystrybucji, tj. 27 kwietnia 2013 r.
2.      Umowa niniejsza zawarta zostaje na czas określony, do dnia 31 grudnia 2013 r.
 
§ 10. Rozwiązanie Umowy
1.      Rozwiązanie Umowy nie zwalnia Stron z obowiązku uregulowania wobec drugiej Strony wszelkich zobowiązań z niej wynikających.
2.      Strony dopuszczają możliwość dokonania cesji praw i obowiązków z niniejszej Umowy na inny podmiot w przypadku zmiany właściciela lub posiadacza obiektu, do którego dostarczana jest energia elektryczna na podstawie niniejszej Umowy. W takim przypadku cesja nastąpi zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego.
3.      Umowa może być rozwiązana przez jedną ze Stron w trybie natychmiastowym w przypadku, gdy druga ze Stron pomimo pisemnego wezwania rażąco i uporczywie narusza warunki Umowy.
§ 11. Zmiana postanowień umowy
1.      Zmiana postanowień umowy może nastąpić za zgodą Stron wyrażoną na piśmie, w formie aneksu do umowy z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności takiej zmiany.
2.      Zamawiający działając w oparciu o art. 144 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych określa następujące okoliczności zmiany terminu ustalonego w  § 9 ust. 2 niniejszej umowy, w szczególności:
1)      wstrzymania wykonywania usług przez OSD,
2)      odmowy wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę,
3)      działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania usługi,
4)      wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności,
5)      na skutek działań osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia,
3.      Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy chyba, że zmiana będzie dotyczyła następujących zdarzeń:
1)     wystąpienie oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy,
2)     zmiany ceny brutto określonej w § 5 ust. 1 umowy w przypadku ustawowej zmiany stawki VAT strony zobowiązują się do zawarcia aneksu do umowy regulującego wysokość VAT .
3)     zmiany ceny brutto określonej w § 5 ust. 1 umowy w przypadku ustawowej zmiany opodatkowania energii elektrycznej podatkiem akcyzowym.
 
§ 12. Postanowienia końcowe
1.      Wykonawca zobowiązuje się terminowo dokonać zgłoszenia umowy do OSD.
2.      Wykonawca zobowiązuje się do pomocy w zawarciu przez Zamawiającego z OSD umowy dystrybucyjnej, zgodnie z załączonym do umowy mowy pełnomocnictwem, tj. w szczególności przygotować niezbędne dokumenty i przedłożyć Zamawiającemu do podpisania.
3.      Obowiązkiem Wykonawcy jest dochowanie wszelkich starań, tak aby zawarcie umowy dystrybucyjnej nastąpiło bez przeszkód i przerw w dostawach od 27 kwietnia 2013 r .
4.      W zakresie nie uregulowanym umową stosuje się Kodeks Cywilny, Prawo energetyczne wraz z aktami wykonawczymi oraz Prawo zamówień publicznych.
5.      Wszelkie zmiany do umowy, będą następowały zgodnie z zapisem §11 i wymagają pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.
6.      Wszelkie spory wynikające z realizacji przedmiotowej umowy rozstrzygane będą przez Sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
7.      Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, jeden dla Wykonawcy i jeden dla Zamawiającego.
8.      Integralną częścią umowy jest Załącznik nr 1 - Pełnomocnictwo
 
 
Wykonawca                                                                                                              Zamawiający
 
 
Ilość odwiedzin: 324
Osoba, która wytworzyła informację: Mariusz Pasternak
Osoba, która odpowiada za treść: Mariusz Pasternak
Osoba, która wprowadzała dane: Mariusz Pasternak
Data wytworzenia informacji: 2013-04-11 15:04:47
Data udostępnienia informacji: 2013-04-11 15:04:47
Data ostatniej aktualizacji: 2013-04-11 15:08:44

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner