Wołów, dn. 9.06.2014 r.
WYJAŚNIENIA I ZMIANA TREŚCI ZAPYTANIA OFERTOWEGO
dot.: Zapytanie ofertowe dotyczące świadczenia usługi dostępu do Internetu w ramach projektu pn.
„Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w powiecie wołowskim”
W odpowiedzi na skierowane do Zamawiającego zapytaniE (pisownia oryginalna) dotyczące treści zapytania ofertowego informujemy, że pytania oraz odpowiedzi na nie, stają się integralną częścią zapytania i będą wiążące przy składaniu ofert. Zamawiający informuje jednocześnie, że obowiązująca treść zapytania ofertowego, uwzględniająca poniższe zmiana, wraz z uaktualnionym formularzem ofertowym znajduje się w załączeniu do niniejszej informacji
1. Zwracamy się do Zamawiającego z zapytaniem, czy Zamawiający zgodzi się na wydłużenie terminu składania ofert, co najmniej do dnia 16 czerwca 2014
W uzasadnieniu informuję, że Wykonawca w celu należytego przygotowania oferty w przedmiotowym postępowaniu przeprowadzić musi analizę techniczną dotyczącą określenia możliwości realizacji wymagań Zamawiającego. Wymagania określone w przetargu przez Zamawiającego wymagają dłuższego czasu na opracowanie oferty, niż został pierwotnie wyznaczony w SIWZ.
Dokładny audyt techniczny przeprowadzony przez Wykonawcę działa również na korzyść Zamawiającego, ponieważ zapewnia prawidłową realizację zamówienia i eliminuje ewentualne błędy wynikające np. wskutek pośpiechu. Zamawiający, jako podmiot określony w ustawie zobowiązany jest do prowadzenia takich postępowań znacznie częściej i ma świadomość, jakie działania wykonawcy muszą podjąć na etapie składania ofert aby prawidłowo przygotować oferty i oszacować wartość zamówienia. Wybrany termin przeprowadzenia postępowania jest wręcz nierealny dla wykonawców na sporządzenie ofert, co prowadzi do ograniczenia możliwości wzięcia udziału w postępowaniu i złożenia ofert przez większe grono oferentów. W takim przypadku inni wykonawcy mają mniejsze szanse na złożenie oferty z uwagi na krótki okres na jej przygotowanie..
Wykonawca podkreśla, że każda przychylna odpowiedź Zamawiającego ułatwiająca Wykonawcy przygotowanie rzetelnej oferty przetargowej wpływa na koszty realizacji zamówienia przez Wykonawcę, a więc wpływa korzystnie dla Zamawiającego na wycenę ofert przetargowych potencjalnych Wykonawców.
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę na przedłużenie terminu składania ofert do dnia 13.06.2014 r. do godz.: 15:30
2. Str 3, SIWZ PKt 3. Dotyczy technologii mobilnej
Wnosimy o obniżenie minimalnego transferu do komputera download – 256 kbit/s, z wykreśleniem prędkości upload, wraz z dodatkowym zapisem, że w obszarze lepszych parametrów technicznych operator udostępni swoje wszystkie wyższe zasoby Internetowe. Wg Wykonawcy takie rozwiązanie daje możliwość startu w przetargu również operatorów mobilnych, a tym samym oferty będą bardziej konkurencyjne cenowo oraz możliwe do wdrożenia w podanym terminie. Ponadto pewnie większość użytkowników będzie korzystała z dużo większych prędkości niż określone obecnie.
Odpowiedź:
Zamawiający w tabeli znajdującej się w punkcie 3 określił minimalne prędkości połączenia oraz pobierania danych dla technologii mobilnej.
Jednocześnie w punkcie 2 wymagań dodatkowych określił minimalną prędkość pobierania i wysyłania danych z/do internetu na poziomie 128 kbit/s.
Do obowiązku Wykonawcy należy takie dobranie urządzeń nadawczo-odbiorczych zainstalowanych u odbiorcy końcowego, aby przy braku niesprzyjających zjawisk atmosferycznych takich jak opady, burze, mgły w/w urządzenia nawiązały łączność ze stacją bazową z prędkością określoną w tabeli, jako prędkość połączenia. W takiej sytuacji urządzenia powinny wynegocjować technologię połączenia umożliwiającą teoretyczną prędkość pobierania i wysyłania danych określoną w tabeli, jako prędkość pobierania i wysyłania danych.
Faktyczna, uzyskana prędkość pobierania danych powinna być na poziomie nie niższym niż 128 kbit/s.
3. Ad. 15 Wykonawca zobowiązuje się do reakcji serwisu w ciągu max 24 h w dni robocze oraz usunięcia awarii w ciągu 48 h w dni robocze od momentu awarii.
Prosimy o doprecyzowanie, ze chodzi o awarie w dostępie do sieci Wykonawcy a nie o sprawy związane z obsługą serwisową sprzętu dostarczonego odbiorcom końcowym.
Odpowiedź:
Zamawiający zmienia treść punktu 15.
Przed zmianą:
„ 15. Wykonawca zobowiązuje się do reakcji serwisu w ciągu max. 24 h w dni robocze oraz usunięcia awarii w ciągu 48 h w dni robocze od momentu zgłoszenia awarii.”
Po zmianie:
„15. Wykonawca zobowiązuje się do reakcji serwisu w ciągu max. 1 dnia roboczego, usunięcia awarii sieci w ciągu 2 dni roboczych oraz naprawy lub wymiany sprzętu w terminie 14 dni kalendarzowych od momentu zgłoszenia awarii.”
4. Ad. 17 Zgłoszenie awarii następuje telefonicznie/faxem na numer telefonu/faxu ………., e-mail ……………
Czy zamawiający zgodzi się zgłaszać uszkodzenia i awarie telefoniczne na wskazaną przez wykonawcę Infolinię? Wykonawca informuje, że w kanale telefonicznym może zapewnić najkrótszy czas reakcji na zgłoszenie a ponadto Doradca telefoniczny może już przez telefon załatwić wiele z tego typu spraw co w mniemaniu Wykonawcy zwiększy zadowolenie Zamawiającego z obsługi.
Ponadto Wykonawca tylko w tym kanale kontaktu może zagwarantować natychmiastowe potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia. Wszystkie rozmowy z Doradcami są nagrywane i w razie reklamacji odsłuchiwane, dlatego Zamawiający może mieć pewność prawidłowego przyjęcia jego zgłoszenia.
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę na wskazanie numeru Infolinii, jako numeru, pod którym należy zgłaszać uszkodzenia/awarie.
5. Ad. 9. Zapłata wynagrodzenia nastąpi w terminie 21 dni od daty wystawienia faktury VAT przez Wykonawcę, przelewem na konto Wykonawcy wskazane w treści faktury VAT, z zastrzeżeniem, że Wykonawca zobowiązany będzie do doręczenia faktury, co najmniej 14 dni przed określonym terminem płatności, a w razie niezachowania tego terminu, termin płatności wskazany w fakturze VAT zostanie przedłużony o czas opóźnienia z wykonania usługi.
Zwracamy się do Zamawiającego z zapytaniem, czy Zamawiający dopuszcza elektroniczny sposób dostarczenia faktur w celu wykluczenia ryzyka opóźnień w dostarczeniu faktury, na który Wykonawca nie ma wpływu.
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę na dostarczanie faktur drogą elektroniczną.
6. Rozdział V pkt. 1-4
Zwracamy się z prośbą do Zamawiającego o modyfikację SIWZ dot. prędkości dostępu do sieci Internet i rezygnację z wymogu zapewnienia minimalnej prędkości dostępu do sieci Internet. Wyjaśniamy, że Wykonawca nie jest w stanie spełnić/zagwarantować zobowiązania dotyczącego minimalnych przepływności, obecna architektura sieci Wykonawcy nie zapewnia minimalnych parametrów transmisyjnych.
Wnosimy o modyfikację zapisów SIWZ na: Prędkość przesyłania danych: uzależniona od modemu, zasięgu sieci operatora, obciążenia siły nadawczej, siły odbieranego sygnału, warunków atmosferycznych. Wykonawca zobowiązuje się do zwiększenia prędkości wymienionej wyżej w przypadku zaistnienia możliwości technicznych w czasie trwania niniejszej umowy bez zmiany ceny usługi.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie powyższych zapisów w punktach 1-4.
Z technicznego punktu widzenia wpływ warunków atmosferycznych różni się znacznie dla poszczególnych technologii wymienionych w punktach 1-4.
Dla połączeń zrealizowanych w technologii przewodowej opady atmosferyczne są bez znaczenia.
Podobnie jest z zasięgiem sieci operatora. Zasięg ten w przypadku technologii bezprzewodowej powinien zostać zweryfikowany przez Wykonawcę. Do obowiązków Wykonawcy należy odpowiednie dobranie modemu/routera wraz z ewentualnymi podzespołami takimi jak anteny i/lub wzmacniacze w taki sposób, aby poziom sygnału weryfikowany w dni bez opadów atmosferycznych był na poziomie umożliwiającym połączenie się ze stacją bazową z prędkością określoną w tabeli.
Zamawiający zwraca również uwagę na fakt, że wykreślenie minimalnych prędkości dostępu do Internetu spowodowałoby brak możliwości porównania ofert.
7. Zwracamy się z prośbą do Zamawiającego o podanie pełnych danych odnośnie lokalizacji, w których świadczona będzie usługa dostępu do internetu. Dane te są niezbędne do właściwego zbadania warunków technicznych. Prosimy o podanie następujących danych dla każdej lokalizacji: Województwo, Gmina, Miejscowość, ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że wnioskowane przez Wykonawcę informacje znajdują się w treści zapytania ofertowego (PKt V. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - Część 1 i 2)
8.Pn. 3
Zamawiający określił, ze w technice mobilnej, medium transmisyjne to technika LTE lub HSPA, HSPA+. Czy zamawiający wyraża zgodę na korektę zapisu poprzez dopuszczenie i dodanie zakresów U900(MOCN) i CDMA
Wnosimy o modyfikację.
Odpowiedź:
Zamawiający zmienia treść punktu 3.
Przed zmianą:
Medium transmisyjnym w tej technologii jest sieć operatorów komórkowych z wykorzystaniem technologii LTE, HSPA+ lub HSPA
Po zmianie:
Medium transmisyjnym w tej technologii jest sieć operatorów komórkowych z wykorzystaniem dowolnej technologii np. LTE, HSPA+, HSDPA.
9. Czy zamawiający dopuszcza możliwość zmiany lokalizacji na alternatywną w przypadku braku możliwości zapewnienia łączności w danej lokalizacji objętej niniejszym postępowaniem?
Odpowiedź:
Zamawiający nie dopuszcza możliwości zmiany lokalizacji w przypadku braku możliwości zapewnienia łączności w danej lokalizacji. Lista użytkowników końcowych tzw. Beneficjentów Ostatecznych nie może ulec zmianie z przyczyn innych niż rezygnacja Beneficjenta z udziału w projekcie lub złamanie przez Beneficjenta zapisów umowy użyczenia sprzętu.
_____________________________________
Podpis Zamawiającego
Otrzymują:
- a/a
- wszyscy uczestnicy postępowania
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013, Oś Priorytetowa 8 Społeczeństwo informacyjne – zwiększanie innowacyjności gospodarki, Działanie 8.3 „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu – eInclusion”.
Dotacje na innowacje. Inwestujemy w Waszą przyszłość