logo
Wersja dla niedowidzących
  
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 INFORMACJE O POWIECIE
minus Charakterystyka powiatu
minus Herb i flaga powiatu
minus Powiat w liczbach
minus Charakterystyka gospodarcza
minus Lista Gmin
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Powiatu
plus Zarząd Powiatu
 STAROSTWO POWIATOWE
minus Dane teleadresowe
minus Sekretarz Powiatu
minus Skarbnik Powiatu
plus Wydziały
minus Regulamin organizacyjny
minus Kodeks Etyki
plus Kontrole Starostwa
 PRAWO LOKALNE
minus Statut Powiatu
minus Prawo miejscowe
minus Dziennik Ustaw
minus Monitor Polski
minus Zarządzenia Starosty Wołowskiego
 WYBORY 2014
minus Obwieszczenie o okręgach wyborczych, ich numeracji i granicach, liczbie radnych wybieranych w okręgu wyborczym oraz wyznaczonej siedzibie Powiatowej Komisji Wyborczej.
minus Informacja Komisarza Wyborczego we Wrocławiu o składzie Powiatowej Komisji Wyborczej w Wołowie
plus Uchwała Nr 1/2/14 Powiatowej Komisji Wyborczej w Wołowie z dnia 24 października 2014r.
minus Uchwała Nr 1/4/14 Powołanie pełnomocnika komisji ds. obsługi informatycznej
minus Uchwała Nr 5/2014 Sprostowanie omyłki w protokole rejestracji
minus Uchwała Nr 6/2014 Sprostowanie omyłki w protokole rejestracji
minus Uchwała Nr 7/8/2014 w sprawie obwieszczenia i zarejestrowanych listach kandydatów na radnych w wyborach do Rady Powiatu Wołowskiego
minus Wynik wyborów - do Rady Powiatu
minus Wynik wyborów - do Sejmiku Województwa
minus Uchwała Nr 9/2014 w sprawie sprostowania zbiorczego protokołu wyników głosowania do Sejmiku Województwa Dolnośląskiego
 FINANSE I MIENIE
plus Budżet Powiatu
plus Majątek Powiatu
minus Pomoc Publiczna
minus Dług Publiczny
minus Ciężary Publiczne
 INFORMACJE DLA KLIENTÓW
plus Programy
plus Klient w Urzędzie
minus Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej
minus Biuro Rzeczy Znalezionych
minus Informacje nieudostępnione
minus Ankieta
 SPRAWOZDANIA
plus 2013
 JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE
minus Wykaz jednostek organizacyjnych
plus Placówki oświatowe
plus Inne
 OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
plus Rada Powiatu
plus Zarząd Powiatu
plus Starostwo Powiatowe
plus Jednostki Organizacyjne
 INNE
plus Służby, Inspekcje i Straże
minus Organizacje pozarządowe
plus Instrukcja obsługi biuletynu
minus Redakcja Biuletynu
 URZĘDY CENTRALNE
minus Spis adresów
 ZAŁATWIANIE SPRAW W URZĘDZIE
minus Kolejność załatwiania spraw
minus Wyszukaj swoją sprawę
 ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA
minus Elektroniczna Skrzynka Podawcza
 ARCHIWUM
plus 2006
 Nabór do pracy
minus Aktualne rekrutacje
minus Postępowania w toku
minus Wyniki postępowań
minus Archiwum rekrutacji
 Informacje
plus Uchwały
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
 Podział administracyjny kraju
A A A


 Powiatowa Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza

Godzięcin 50D, 56-120 Brzeg Dolny

tel. (071) 319 58 56

Status prawny.

Powiatowa Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza działa na podstawie następujących przepisów:

-   ustawy z dnia 29 listopada 1990 r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 1998 r., nr 64, poz. 414 z późn. zm.),

-   ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz.U. nr 34, poz. 19, z późn. zm.),

-   ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz.U. nr 155, poz. 1),

-   ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j.Dz.U. nr 142, poz. 1592),

-   rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 1 września 2000 r. w sprawie placówek opiekuńczo-wychowawczych (Dz.U. nr 80, poz. 900),

-   rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 sierpnia 2000 r. w sprawie szczegółowych zasad nadzoru nad przestrzeganiem standardu wychowania i opieki w placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz nadzoru nad jakością działań ośrodków adopcyjno-opiekuńczych (Dz.U. nr 74, poz. 862),

-   rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 października 2001 r. w sprawie udzielania pomocy na usamodzielnienie, kontynuowanie nauki oraz zagospodarowanie dla pełnoletnich osób z rodzin zastępczych oraz osób opuszczających niektróre typy placówek opiekuńczo-wychowawczych i domów pomocy społecznej, zakłady poprawcze, schroniska dla nieletnich i specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze (Dz.U. nr 120, poz. 1293),

-   rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 lutego 1994 r. w sprawie rodzajów i zasad działania placówek opiekuńczo-wychowawczych i socjalizacyjnych (Dz.U. nr 41, poz. 156),

-   rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 4 października 1993 r. w sprawie zasad organizowania opieki nad uczniami niepełnosprawnymi, ich kształcenia w ogólnodostępnych i integracyjnych publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach oraz organizacji kształcenia specjalnego (Dz.Urz.MEN z dnia 15.10.1993 r., nr 9, poz. 36),

-   Konwencji o Prawach Dziecka przyjętej przez ONZ dnia 20 listopada 1989 r. (Dz.U. z roku 1991, nr 120, poz. 526),

-   Europejskiej Konwencji o wykonywaniu praw dzieci sporządzonej w Strasburgu dnia 25 stycznia 1996 r. (Dz.U. z roku 2000, nr 107, poz. 1128),

-   Uchwały Rady Powiatu nr XXXVII/327/2002, z dn. 19.09.2002 r.,

-   innych przepisów obowiązujących związanych z działalnością placówek opiekuńczo-wychowawczych.

Placówka jest jednostką organizacyjną Powiatu Wołowskiego, który swoje zadania w tym zakresie realizuje przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie pełniącego jednocześnie funkcję organu prowadzącego. Placówką kieruje dyrektor.

Cele i zadania Placówki.

Celem działalności placówki jest tworzenie właściwych dla prawidłowego rozwoju dzieci warunków wychowawczych, zdrowotnych i materialnych. Placówka przyjmuje dzieci i młodzież przez całą dobę, w tym również nieletnie w ciąży.

Placówka w szczególności zapewnia:

1)   warunki pełnego rozwoju umysłowego, emocjonalnego, psychicznego, fizycznego w zgodzie z potrzebami i możliwościami psychofizycznymi dzieci,

2)   poszanowanie podmiotowości dziecka,

3)   kształtowanie należytego stosunku do obowiązków sprzyjających tworzeniu takich cech osobowości, jak sumienność, pracowitość, rzetelność, dokładność, punktualność, solidarność oraz dyscyplinę wewnętrzną,

4)   odpowiednie warunki mieszkaniowe, całodzienne wyżywienie, zaopatrzenie w odzież, podręczniki i inne przedmioty osobistego użytku, w tym zabawki,

5)   opiekę pielęgnacyjną, kształtowanie nawyków i zachowań prozdrowotnych,

6)   realizowanie obowiązku szkolnego oraz warunki do dalszego kształcenia gwarantującego zdobycie kwalifikacji zawodowych, zgodnych z uzdolnieniami i zainteresowaniami dziecka,

7)   zdobywanie niezbędnej wiedzy w zakresie przygotowania do samodzielnego życia,

8)   wyrównywanie deficytów rozwojowych dziecka.

Organy Placówki.

Organami Placówki są:

1)   Dyrektor,

2)   Samorząd Dzieci.

Do zadań Dyrektora Placówki w szczególności należy:

1)   organizowanie pracy w placówce, kierowanie bieżącą działalnością opiekuńczo-wychowawczą placówki oraz reprezentownie jej na zewnątrz,

2)   umożliwianie pracownikom ustawicznego dokształcania i informowanie ich o podstawowych zagadnieniach pedagogicznych związanych z funkcjonowaniem placówki,

3)   powoływanie komisji kwalifikacyjnej dla nauczycieli, wychowawców ubiegających się o awans na stopień nauczyciela kontraktowego,

4)   realizowanie wniosków stałego zespołu do spraw okresowej oceny sytuacji dziecka oraz postanowień samorządu dzieci, podjętych w ramach ich kompetencji stanowiących,

5)   dysponowanie środkami określonymi w planach finansowych placówki,

6)   dyrektor jest pracodawcą dla zatrudnionych w placówce nauczycieli, wychowawców i pracowników nie będących nauczycielami.

Dyrektor odpowiada przed organem prowadzącym za:

1)   bezpieczeństwo osób znajdujących się w obiekcie placówki, stan sanitarny i stan ochrony przeciwpożarowej domu,

2)   prowadzenie dokumentacji zgodnej z obowiązującymi przepisami,

3)   bezpieczeństwo pieczęci i druków ścisłego zarachowania.

Samorząd Dzieci.

Organy samorządu są jedynymi reprezentantami ogółu dzieci. Opiekuna samorządu wybierają dzieci spośród pracowników zatrudnionych w placówce. Samorząd może przedstawiać dyrektorowi wnioski i opinie we wszystkich sprawach dotyczących funkcjonowania placówki, a w szczególności:

a)   współdziałania przy opracowywaniu wewnętrznego regulaminu placówki,

b)   prawa do współdecydowania w organizacji życia w placówce,

c)   prawa do redagowania i wydawania gazetki dzieci,

d)   prawa do organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi w porozumieniu z dyrektorem, wychowawcą lub opiekunem samorządu,

e)   uczestniczenia w posiedzeniach pracowników pedagogicznych w części dotyczącej problemów wnoszonych przez dzieci,

f)   ustalania w porozumieniu z dyrektorem wysokości kieszonkowego.

Organizacja Placówki.

Jest placówką koedukacyjną, w której przebywają dzieci w wieku od 3 do 18 lat, a po uzyskaniu pełnoletności do czasu ukończenia nauki w szkole, nie dłużej jednak niż do ukończenia 25-go r.ż.

Wielofunkcyjną Placówkę Opiekuńczo-Wychowawczą tworzą:

1)   grupa integracyjna,

2)   grupy usamodzielnienia,

3)   grupy mieszkaniowe,

4)   placówka interwencyjna,

5)   placówka wsparcia dziennego.

Placówka obejmuje opieką dzieci pozostające w rodzinach własnych, które nie zapewniają im prawidłowych warunków rozwoju, która w szczególności obejmuje:

a.   korzystanie z posiłków,

b.   pomoc w odrabianiu lekcji,

c.  udział w zajęciach wychowawczych, edukacyjnych, socjoterapeutycznych, sportowych i rekreacyjnych organizowanych w placówce.

W Placówce działa stały zespół do spraw okresowej oceny sytuacji dziecka. W jego skład wchodzą: dyrektor lub osoba przez niego wyznaczona, pedagog, psycholog, wychowawca bezpośrednio kierujący procesem wychowawczym dziecka, pracownik socjalny.

Do zadań zespołu w szczególności należy: analiza karty pobytu dziecka, okresowa ocena sytuacji dziecka, ocena aktualnej sytuacji rodziny dziacka, analiza stosowanych metod pracy z dzieckiem i rodziną, modyfikowanie indywidualnego planu pracy, ocena zasadności dalszego pobytu dziecka w placówce, formułowanie na piśmie wniosku dotyczącego zasadności dalszego pobytu dziecka w placówce.

Placówka zapewnia dzieciom:

1)   dostęp do nauki,

2)   pomoc w nauce,

3)   uczestnictwo w zajęciach pozalekcyjnych i rekreacyjno-sporotwych,

4)   opłatę za pobyt w bursie lub internacie, jeżeli dziecko uczy się poza miejscowością, w której znajduje się placówka,

5)   pokrycie kosztów przejazdu do i z miejsca uzasadnionego pobytu poza placówką.

Jeżeli w placówce przebywa wychowanka będąca w ciąży, placówka zapewnia jej w okresie ciąży, porodu i po porodzie stosowną opiekę.

Zasady kierowania i kwalifikowania dzieci do placówki.

W ychowanków do placówki kieruje powiat właściwy ze względu na miejsce zamieszkania dziecka przy pomocy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wołowie. W uzasadnionych sytuacjach dziecko do placówki może być przyjęte na wniosek dziecka, jego rodziców lub opiekuna prawnego. Przyjmowanie wychowanka do placówki odbywa się całodobowo.

Do placówki nie przyjnuje się dzieci i młodzieży:

1)   upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim oraz niepełnosprawnych ruchowo,

2)   uzależnionych od środków odurzających i psychotropowych.

Placówka przyjmuje bez skierowania oraz bez uzyskania zgody przedstawicieli ustawowych lub bez orzeczenia sądu każde dziecko w wieku poniżej 13-go r.ż. i zapewnia mu opiekę do czasu wyjaśnienia jego sytuacji w przypadkach wymagających natychmiastowego zapewnienia mu opieki - na polecenie sędziego, doprowadzone przez policję, szkołę lub osoby stwierdzające porzucenie dziecka, zagrożenie jego zdrowia lub życia.

Pobyt w Placówce ustaje, gdy:

1.   ustały przyczyny z powodów, których zostało skierowane do placówki,

2.   zostanie umieszczone w rodzinie zastępczej,

3.   zostanie skierowane do innej placówki,

4.   usamodzielni się,

5.   zostanie skreślone z listy ewidencji decyzją dyrektora placówki,

6.   zostanie wydanie orzeczenie sądu o zakończeniu pobytu dziecka w placówce.

W przypadku nieusprawiedliwionej nieobecności dziecka w placówce stały zespół do spraw okresowej oceny sytuacji dziecka ocenia zasadność dalszego pobytu dziecka w placówce. Osobę, która ukończyła 18-ty r.ż., w przypadku samodzielnego opuszczenia placówki lub rażącego naruszenia zasad współżycia w placówce, dyrektor może wykreślić z ewidencji przebywających w placówce.

Prawa i obowiązki dzieci.

Dzieci są współgospodarzami placówki i powinny być wdrażane do pracy na rzecz placówki stosownie do ich wieku i możliwości.

Wychowanek ma prawo:

1)   do pełnego rozwoju psychicznego i fizycznego,

2)   do poszanowania jego podmiotowości, wysłuchiwania jego zdania i w mierę możliwości uwzględnienia jego wniosków we wszystkich dotyczących go sprawach,

3)   do informacj io podejmowanych wobec niego działaniach,

4)   do poszanowania i podtrzymywania związków emocjonalnych z rodzicami, rodzeństwem i innymi osobami zarówno spoza placówki, jak i przebywającymi lub zatrudnionymi w placówce,

5)   do uczenia się anwiązywania więzi uczuciowych oraz związków interpersonalnych,

6)   do poszanowania tradycji i ciągłości kulturowej,

7)   do uczenia się planowania i organizowania codziennych zajęć stosownie do danego wieku,

8)   uczenia się organizowania czasu wolnego, w tym uczestnictwa w zajęciach kulturalnych i sportowych,

9)   do uczenia się podejmowania odpowiedzialności w życiu,

10) do pomocy w wyrównywaniu deficytów rozwojowych, do uzgadniania istotnych decyzji z rodzicami lub opiekunami,

11) do dostępu do nauki,

12) do pomocy w nauce, w szczególności przy odrabianiu zadań domowych oraz w miarę potrzeby przez udział w zajęciach wyrównawczych,

13) do uczestnictwa w miarę możliwości w zajęciach pozalekcyjnych i rekreacyjno-sportowych,

14) do pokrycia kosztów przejazdu do i z miejsca uzasadnionego pobytu poza placówką,

15) do opłaty przez placówkę pobytu w bursie lub internacie, jeżeli dziecko uczy isę poza miejscowością, w której znajduje się placówka,

16) do wyżywienia dostosowanego do jego potrzeb rozwojowych,

17) do wyposażenia w niezbędne rzeczy i przedmioty osobistego użytku stosownie do wieku i indywidualnych potrzeb,

18) do zaopatrzenia w leki, podręczniki i przybory szkolne,

19) kieszonkowego wypłacanego raz w miesiącu.

Do obowiązków wychowanka należy w szczególności:

1)   przestrzegać postanowień zawartych w Regulaminie Placówki,

2)   uznawać godność i podmiotowość innych osób,

3)   być odpowiedzialnym za własne życie, higienę i rozwój,

4)   dbać o wspólne dobro, ład i porządek w placówce,

5)   realizować obowiązek szkolny,

6)   współdziałać z wychowawcami w programowaniu i organizowaniu czasu wolnego,

7)   brać udział w pracach na rzecz grupy i domu,

8)   udzielać pomocy i służyć opieką dzieciom młodszym i słabszym,

9)   szanować mienie swoje i innych,

10) przestrzegać zasady dobrego zachowania się na terenie placówki i poza nią.

Struktura organizacyjna.

Placówka zatrudnia:

1.   wychowawców,

2.   pedagoga,

3.   terapeutę,

4.   psychologa,

5.   pracownika socjalnego,

6.   pielęgniarkę,

7.   pracowników obsługi,

8.   pracowników administracji.

Pracownicy mają obowiązek ustawicznego dokształcania.

Do zadań pedagoga należy: indywidualna diagnoza dziecka, rozpoznanie jego sytacji wychowawczej, prawnej i opiekuńczej; prowadzenie zajęć kompensacyjno-korekcyjnych;prowadzenie poradnictwa pedagogicznego dla rodziców dzieci przebywających w placówce; współdziałanie z sądami, ośrodkami adopcyjno-opiekuńczymi i innymi zajmującymi się problematyką rodziny i dziecka; współpraca ze szkołami, udzialanie pomocy dzieciom w rozwiązywaniu szczególnie trudnych problemów życiowych; współdziałanie z wychopwawcą i psychologiem w opracowywaniu indywidualnych planów pracy.

Do zadań terapeuty należy:prowadzenie zajęć terapii; współpraca zpsychologiem i pedagogiem przy opracowywaniu planu terapii indywidualnej i grupowej; ustalenie odpowiednich metod pracy umożliwiających eliminowanie zaburzeń rozwojowych i emocjonalnych dziecka; dokonanie indywidualnej diagnozy zaburzeń u dziecka; współdziałanie z wychowawcą bezpośrednio odpowiedzialnym za kierowanie procesem wychowawczym dziecka; opracowywanie programów zajęć specjalistycznych.

Do zadań psychologa należy: prowadzenie badań psychologicznych służących dokładnemu poznaniu dziecka oraz określenia najkorzystniejszych warunków jego rozwoju; ustalenie odpowiednich metod pracy, umożliwających eliminowanie przyczyn niepowodzeń i zaburzeń rozwojowych dziecka; sprawowanie indywidualnej opieki psychologicznej nad dzieckiem; opracowywanie opinii psychologicznych o dziecku; prowadzenie zajęć o charakterze psychoterapetycznym; opracowywanie programów zajęć specjalistycznych; współdziałanie z wychowawcą i pedagogiem w opracowywaniu indywidualnych planów pracy; prowadzenie poradnictwa psychologicznego dla rodziców dzieci przebywających w placówce.

Do zadań wychowawcy należy: kierowanie procesem wychowawczym dziecka w placówce; nawiązywanie pozytywnych więzi z wychowankiem; opracowywanie przy udziale dziecka indywidualnego planu pracy w porozumieniu z psychologiem, pedagogiem, pracownikiem socjalnym, a także innymi specjalistami; prowadzenie karty pobytu dziecka; organizowanie pracy w grupie dzieci oraz indywidualnej pracy z dzieckiem; utrzymywanie stałego kontaktu z rodziną dziecka; zapewnienie dzieciom odpowiednio wyposażonego miejsca do spania, pracy i wypoczynku; zaopatrzenie dzieci w odzież i inne przedmioty osobistego użytku; dopilnowanie, aby dzieci korzystały ze wszystkich posiłków; wdrażanie dzieci do przestrzegania higieny osobistej oraz porządku i czystości otoczenia; współdziałanie z lekarzem, pielęgniarką w zakresie utrzymania dobrego stanu zdrowia dzieci oraz opieka w czasie choroby; zapewnienie dzieciom niezbędnych do nauki pomocy i przyborów szkolnych; współpraca z wychowawcami klas w celu zapewnienia dzieciom warunków do uzyskania jak najlepszych wyników w nauce; udzielanie pomocy w nauce dzieciom mającym trudności w opanowaniu materiału programowego, wyrównywanie deficytów rozwojowych dzieci; tworzenie serdecznej, rodzinnej atmosfery sprzyjającej rozwojowi uczuć koleżeństwa i przyjaźni wśród dzieci; tworzenie warunków do rozwoju samorządnej działalności dzieci; stwarzanie warunków sprzyjających ujawnianiu i rozwijaniu zainteresowań dzieci; wyposażanie podopiecznych w podstawowe wiadomości i umiejętności niezbędne w organizacji samodzielnego życia; dbanie o poszanowanie i podtrzymywanie związków emocjonalnych dziecka z rodzicami, rodzeństwem i innymi osobami ważnymi dla dziecka; uzgadnianie istotnych decyzji dotyczących dziecka z jego rodziacami lub opiekunami; prowadzenie dokumentacji zawartej w regulaminie.

Do zadań pracownika socjalnego należy: prowadzeni pracy socjalnej z rodziną dziecka; inicjowanie działań niezbędnych do unormowania sytuacji rodziny dziecka i umożliwienie powrotu dziecka do rodziny; utrzymywanie kontaktu i współdziałanie z instytucjami wspierającymi rodzinę dziecka; współpraca z pracownikami socjalnymi ośrodków pomocy społecznej właściwych dla miejsca zamieszkania dziecka; wspomaganie osób i rodzin dzieci wymagających pomocy w osiągnięciu możliwie pełnej aktywności społecznej; organizowanie pomocy spocjalnej rodzinom dzieci, ich godności i prawa tych osób do samostanowienia; przeciwdziałanie praktykom niehumanitarnym i dyskryminującym osobę, rodzinę dziecka; udzielanie osobom, którym służy, pełnej informacji o przysługujących im świadczeniach i dostępnych formach pomocy; zachowanie w tajemnicy informacji uzyskanych w toku czynności zawodowych, także po ustaniu zatrudnienia, chyba że działa to przeciwko dobru osoby lub rodziny.

Działalność placówki może być uzupełniana pracą wolontariuszy, której celem w szczególności jest: rozszerzenie zakresu opieki nad dzieckiem; wpsarcie pracy wychowawców poprzez organizowanie kół zainteresowań i rozwijanie indywidualnych zdolności dzieci; zapoznanie środowiska lokalnego z problemami placówki; promocja wolontariatu. Wolontariusz wykonuje pracę pod nadzorem dyrektora lub wyznaczonego przez dyrektora wychowawcy.

Dokumentacja Placówki.

Placówka prowadzi dokumentację dotyczącą pobytu dzieci:

1.   księgę ewidencji dzieci,

2.   kartę pobytu dziekca,

3.   indywidualny plan pomocy dziecku i rodzinie,

4.   kartę wyposażenia dziecka,

5.   dokumentację osobistą dziecka,

6.   księgę raportów,

7.   zeszyt kontaktów wychowawców,

8.   rejestr przepustek dzieci,

9.   rejestr samowol;nych oddaleń wychowawnków,

10. protokoły posiedzeń stałego zespołu do spraw okresowej oceny sytuacji dziecka.

Zasady finansowania.

Działalność placówki finansowana jest:

1.   z dotacji wojewody,

2.   ze środków pozabudżetowych.

Ilość odwiedzin: 1873
Osoba, która wytworzyła informację: Ewa Czybier
Osoba, która wprowadzała dane: Ewa Czybier
Data wytworzenia informacji: 2003-06-25 15:36:05
Data udostępnienia informacji: 2003-06-25 15:36:05

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner