logo
Wersja dla niedowidzących
  
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 INFORMACJE O POWIECIE
minus Charakterystyka powiatu
minus Herb i flaga powiatu
minus Powiat w liczbach
minus Charakterystyka gospodarcza
minus Lista Gmin
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Powiatu
plus Zarząd Powiatu
 STAROSTWO POWIATOWE
minus Dane teleadresowe
minus Sekretarz Powiatu
minus Skarbnik Powiatu
plus Wydziały
minus Regulamin organizacyjny
minus Kodeks Etyki
plus Kontrole Starostwa
 PRAWO LOKALNE
minus Statut Powiatu
minus Prawo miejscowe
minus Dziennik Ustaw
minus Monitor Polski
minus Zarządzenia Starosty Wołowskiego
 WYBORY 2014
minus Obwieszczenie o okręgach wyborczych, ich numeracji i granicach, liczbie radnych wybieranych w okręgu wyborczym oraz wyznaczonej siedzibie Powiatowej Komisji Wyborczej.
minus Informacja Komisarza Wyborczego we Wrocławiu o składzie Powiatowej Komisji Wyborczej w Wołowie
plus Uchwała Nr 1/2/14 Powiatowej Komisji Wyborczej w Wołowie z dnia 24 października 2014r.
minus Uchwała Nr 1/4/14 Powołanie pełnomocnika komisji ds. obsługi informatycznej
minus Uchwała Nr 5/2014 Sprostowanie omyłki w protokole rejestracji
minus Uchwała Nr 6/2014 Sprostowanie omyłki w protokole rejestracji
minus Uchwała Nr 7/8/2014 w sprawie obwieszczenia i zarejestrowanych listach kandydatów na radnych w wyborach do Rady Powiatu Wołowskiego
minus Wynik wyborów - do Rady Powiatu
minus Wynik wyborów - do Sejmiku Województwa
minus Uchwała Nr 9/2014 w sprawie sprostowania zbiorczego protokołu wyników głosowania do Sejmiku Województwa Dolnośląskiego
 FINANSE I MIENIE
plus Budżet Powiatu
plus Majątek Powiatu
minus Pomoc Publiczna
minus Dług Publiczny
minus Ciężary Publiczne
 INFORMACJE DLA KLIENTÓW
plus Programy
plus Klient w Urzędzie
minus Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej
minus Biuro Rzeczy Znalezionych
minus Informacje nieudostępnione
minus Ankieta
 SPRAWOZDANIA
plus 2013
 JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE
minus Wykaz jednostek organizacyjnych
plus Placówki oświatowe
plus Inne
 OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
plus Rada Powiatu
plus Zarząd Powiatu
plus Starostwo Powiatowe
plus Jednostki Organizacyjne
 INNE
plus Służby, Inspekcje i Straże
minus Organizacje pozarządowe
plus Instrukcja obsługi biuletynu
minus Redakcja Biuletynu
 URZĘDY CENTRALNE
minus Spis adresów
 ZAŁATWIANIE SPRAW W URZĘDZIE
minus Kolejność załatwiania spraw
minus Wyszukaj swoją sprawę
 ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA
minus Elektroniczna Skrzynka Podawcza
 ARCHIWUM
plus 2006
 Nabór do pracy
minus Aktualne rekrutacje
minus Postępowania w toku
minus Wyniki postępowań
minus Archiwum rekrutacji
 Informacje
plus Uchwały
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
 Podział administracyjny kraju
A A A


 

IX  WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIA

 

§ 90

Ocenianie osiągnięć szkolnych uczniów jest procesem rozpoznawania przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez uczniów wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej i realizowanych w szkole programów nauczania uwzględniających tę podstawę, oraz formułowania oceny.

 

§91

Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu:

  1. poinformowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i postępach w tym zakresie,
  2. udzielanie uczniowi pomocy w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju,
  3. motywowanie ucznia do dalszej pracy,
  4. dostarczenie rodzicom (prawnym opiekunom) i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach i specjalnych uzdolnieniach ucznia,
  5. umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej.

 

§92

Ocenianie odbywa się zgodnie z zasadami poszanowania praw i godności ocenianego.

 

§93

Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:

  1. formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych oraz informowanie o nich uczniów i ich rodziców (prawnych opiekunów),
  2. bieżące ocenianie i śródroczne klasyfikowanie według skali i w formach określonych niniejszym dokumentem,
  3. przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych,
  4. ustalanie ocen klasyfikacyjnych na koniec roku szkolnego i warunków ich poprawiania.

 

§94

  1. Nauczyciele na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz rodziców (prawnych opiekunów) o wymaganiach edukacyjnych wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania oraz o sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów.
  2. Wychowawca klasy na początku każdego roku szkolnego informuje uczniów oraz rodziców (prawnych opiekunów) o zasadach oceniania zachowania.
  3. Wymagania edukacyjne z poszczególnych zajęć oraz zasady oceniania zachowania są udostępniane do wglądu uczniom i rodzicom (prawnym opiekunom) przez nauczycieli i wychowawców na terenie szkoły.
  4. Oceny są jawne dla ucznia i jego rodziców (prawnych opiekunów). Sprawdzone i ocenione pisemne prace kontrolne uczeń i jego rodzice (prawni opiekunowie) otrzymują do wglądu na zasadach określonych przez nauczycieli.
  5. Na prośbę ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów) nauczyciel ustalający ocenę powinien ją uzasadnić.

 

                                                             §95

Ocenianie ma charakter ciągły, a oceny są wystawiane systematycznie, zgodnie z wewnątrzszkolnymi kryteriami oceniania oraz z przyjętym w planie dydaktycznym nauczyciela harmonogramem sprawdzania i oceniania osiągnięć ucznia.

 

§96

Oceny dzielą się na:

a)  bieżące – określające poziom wiadomości i umiejętności ucznia ze zrealizowanej części zajęć edukacyjnych,

b)  śródroczne – mające na celu okresowe podsumowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych i ustalenie ocen zwanych klasyfikacyjnymi śródrocznymi, a także ustalenie oceny z zachowania,

c)  końcoworoczne – będące podsumowaniem osiągnięć ucznia w danym roku szkolnym i służące ustaleniu ocen klasyfikacyjnych końcoworocznych oraz oceny z zachowania.

§97

  1. Oceny bieżące oraz klasyfikacyjne śródroczne i końcoworoczne ustala się w stopniach według następującej skali:

Stopień - oznaczenie cyfrowe, skrót literowy

 

        1) stopień celujący – 6, cel.

 

         2) stopień bardzo dobry – 5, bdb.

 

         3) stopień dobry – 4, db.

 

         4) stopień dostateczny – 3, dost.

 

          5) stopień dopuszczający – 2, dop.

 

          6) stopień niedostateczny – 1, ndst.

 

  1. Przy ustalaniu oceny bieżącej dopuszcza się stosowanie znaków: + (podwyższającego ocenę) oraz – (obniżającego ocenę) z wyłączeniem ocen: celującej i niedostatecznej.
  2. W dokumentach szkolnych oceny klasyfikacyjne końcoworoczne podawane są w pełnym brzmieniu; przy opisie ocen klasyfikacyjnych śródrocznych można stosować odpowiednie skróty literowe.
  3. Na ocenę osiągnięć edukacyjnych ucznia nie ma wpływu jego zachowanie, wygląd, światopogląd, status społeczny i wcześniejsze osiągnięcia szkolne.
  4. Sporadyczne, jednostkowe niepowodzenia ucznia nie mogą rzutować na całościową ocenę klasyfikacyjną śródroczną (końcoworoczną).

 

 

§98

  1. Nauczyciel jest obowiązany, na podstawie pisemnej opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej lub innej poradni specjalistycznej, dostosować wymagania edukacyjne,   o których mowa w §79 ust. 1,  do indywidualnych potrzeb ucznia, u którego stwierdzono  trudności w uczeniu się, w tym specyficzne trudności,  uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom.
  2. Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego, techniki, informatyki i sztuki (muzyki i plastyki) – jeżeli nie są one zajęciami kierunkowymi – należy brać pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć.

 

 

§99

  1. W uzasadnionych przypadkach uczeń może być zwolniony na czas określony z zajęć z wychowania fizycznego.
  2. Decyzję o zwolnieniu ucznia z zajęć wychowania fizycznego podejmuje dyrektor szkoły na podstawie wydanej przez lekarza opinii o ograniczonych możliwościach uczestniczenia ucznia w tych zajęciach.
  3. W przypadku zwolnienia ucznia z zajęć z wychowania fizycznego w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej śródrocznej (końcoworocznej) wpisuje się zwolniony.
  4. Na podstawie pisemnej opinii publicznej poradni psychologiczno – pedagogicznej  lub innej publicznej poradni specjalistycznej oraz na pisemny wniosek rodziców (prawnych opiekunów), dyrektor szkoły zwalnia ucznia z wadą słuchu z nauki drugiego języka obcego.
  5. W przypadku zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się zwolniony.

 

§100

  1. Podstawowymi dokumentami rejestrującymi osiągnięcia ucznia są: dziennik lekcyjny, arkusz ocen, świadectwo ukończenia klasy i świadectwo ukończenia szkoły, świadectwo dojrzałości.
  2. Informacje o osiągnięciach ucznia są przekazywane jego rodzicom (prawnym opiekunom).

 

 

§101

Nauczyciel sprawdza i ocenia wiadomości i umiejętności uczniów w zakresie treści nauczania z poszczególnych zajęć edukacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem postępów ucznia.

§102

Sprawdzanie osiągnięć edukacyjnych uczniów może odbywać się na podstawie pisemnych prac uczniowskich, testów, sprawdzianów, odpowiedzi ustnych, prac wytwórczych, projektów, ćwiczeń praktycznych, prac domowych, obserwacji, samooceny dokonanej przez ucznia oraz innych form wynikających ze specyfiki poszczególnych zajęć edukacyjnych.

§103

  1. Pisemna praca klasowa (1–2 godz.) musi być zapowiedziana z tygodniowym wyprzedzeniem i odnotowana w dzienniku lekcyjnym. W ciągu tygodnia mogą być przeprowadzone w klasie nie więcej niż trzy prace klasowe.
  2. Ocena z pracy pisemnej, o której mowa w ust.1 wpisywane są do dziennika czerwonym kolorem.
  3. Sprawdziany (10–20 min) obejmujące treści nauczania ostatnich trzech kilku lekcji mogą być przeprowadzane bez uprzedzenia.
  4. Przed przystąpieniem do sprawdzianu pisemnego uczeń musi zostać zapoznany z kryteriami oceniania.
  5. Sprawdzone, ocenione oraz opatrzone komentarzem prace pisemne uczniowie otrzymują od nauczyciela do wglądu w ciągu dwóch tygodni od daty pisania sprawdzianu. z wyjątkiem przyczyn losowych (nieobecność nauczyciela, uczniów itp.) odwołania zajęć z różnych przyczyn.  W przypadku, gdy nauczyciel nie oddał prac w przewidzianym terminie (nie z przyczyn losowych) uczeń decyduje, czy ocenę wpisać do dziennika czy nie.
  6. Prace pisemne przechowywane są w szkole do końca danego roku szkolnego i udostępniane do wglądu rodzicom (prawnym opiekunom) po ustaleniu terminu z nauczycielem zajęć edukacyjnych.
  7. Uczeń ma prawo do poprawy oceny postawionej za pisemną pracę kontrolną na zasadach ustalonych przez nauczyciela.
  8. Uczeń może być zwolniony przez nauczyciela z bieżącej formy sprawdzania i oceniania w wyjątkowych sytuacjach losowych.
  9. Badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów prowadzone przez inne osoby niż nauczyciel danych zajęć edukacyjnych jest zapowiadane z co najmniej dwutygodniowym wyprzedzeniem.
  10. Szczegółowe zasady oceniania z poszczególnych zajęć edukacyjnych zawarte są w opracowanych przez nauczycieli i udostępnionych uczniom i rodzicom (prawnym opiekunom) przedmiotowych systemach oceniania.

 

§104

Oceny są ustalane na podstawie następujących kryteriów:

a)  stopień celujący (6) otrzymuje uczeń, który:
posiada wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania przedmiotu w danej klasie, samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia, biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów teoretycznych lub praktycznych z programu nauczania danej klasy, proponuje rozwiązania nietypowe lub osiąga sukcesy w konkursach i olimpiadach przedmiotowych, zawodach sportowych i innych, kwalifikuje się do finałów na szczeblu wojewódzkim (regionalnym) albo krajowym lub posiada inne porównywalne osiągnięcia,

b)  stopień bardzo dobry (5) otrzymuje uczeń, który:
opanował zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania przedmiotu w danej klasie oraz sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami, rozwiązuje samodzielnie problemy teoretyczne i praktyczne objęte programem nauczania, potrafi zastosować posiadaną wiedzę do rozwiązywania zadań i problemów w nowych sytuacjach,

c)  stopień dobry (4) otrzymuje uczeń, który:
nie opanował w pełni wiadomości określonych programem nauczania przedmiotu w danej klasie, ale opanował je w stopniu przekraczającym wymagania zawarte w podstawie programowej, a także poprawnie stosuje wiadomości, rozwiązuje (wykonuje) samodzielnie typowe zadania teoretyczne lub praktyczne,

d)  stopień dostateczny (3) otrzymuje uczeń, który:
opanował wiadomości i umiejętności określone programem nauczania w danej klasie na poziomie nieprzekraczającym wymagań zawartych w podstawie programowej oraz wykonuje (rozwiązuje) typowe zadania teoretyczne lub praktyczne o średnim stopniu trudności,

e)  stopień dopuszczający (2) otrzymuje uczeń, który:
ma braki w opanowaniu podstawy programowej niewykluczające jednak możliwości uzyskania przez ucznia podstawowej wiedzy w ciągu dalszej nauki, a przy tym rozwiązuje typowe zadania teoretyczne i praktyczne o niewielkim stopniu trudności,

f)    stopień niedostateczny (1) otrzymuje uczeń, który:
pomimo działań wspomagających i zapobiegawczych ze strony nauczyciela nie spełnia kryteriów oceny dopuszczającej.

 

§105

  1. Ocena zachowania uwzględnia funkcjonowanie ucznia w środowisku szkolnym oraz respektowanie zasad współżycia społecznego i ogólnie przyjętych norm etycznych.
  2. Ocenianiu podlega postawa ucznia w zakresie rozwoju osobowości, relacji międzyludzkich, motywacji i obowiązków szkolnych zgodnie z kryteriami przyjętymi do stosowania w szkole.

§106

Śródroczną i końcoworoczną ocenę z zachowania ustala się według następującej skali:

a)  wzorowe,

b)  dobre,

c)  poprawne,

d)  nieodpowiednie.

 

 

§107

  1. Ocenę zachowania ucznia ustala wychowawca klasy po uwzględnieniu opinii innych nauczycieli, pracowników szkoły, rodziców (prawnych opiekunów) oraz opinii i samooceny uczniów.
  2. Ocena zachowania ucznia ustalona przez wychowawcę zgodnie z powyższą procedurą jest ostateczna.
  3. Ocenę z zachowania ustala się, przyjmując za punkt wyjścia zachowanie dobre, przypisane uczniowi, który:

a)  dobrze wypełnia obowiązki szkolne,

b)  jest uczciwy, sumienny, dobrze wywiązuje się z podjętych zadań,

c)  nie ulega nałogom, dba o kulturę słowa,

d)  z szacunkiem odnosi się do wszystkich członków społeczności szkolnej,

e)  dba o czystość i estetykę szkoły,

f)    zauważa swe błędy i potrafi z własnej inicjatywy je naprawić,

g)  szanuje prawa innych.

  1. Ocenę wzorową otrzymuje uczeń, który przykładnie spełnia wszystkie wymagania zawarte w treści oceny dobrej i może być przykładem do naśladowania dla innych uczniów:

a)  jest pilny i sumienny w wypełnianiu obowiązków szkolnych,

b)  wyróżnia się kulturą osobistą w szkole i poza nią,

c)  bierze czynny udział w życiu klasy, szkoły i środowiska,

d)  systematycznie i punktualnie uczęszcza na zajęcia lekcyjne,

e)  rozwija własne zainteresowania i uzdolnienia,

f)    dba o swoje zdrowie, nie ulega nałogom,

g)  ubiera się stosownie do wymaganych okoliczności, dba o kulturę języka,

h)  jest uczciwy, tolerancyjny, życzliwy, szanuje godność własną i innych,

i)    godnie reprezentuje szkołę w środowisku.

  1. Ocenę poprawną otrzymuje uczeń, który:

a)  spóźnia się i opuszcza zajęcia bez usprawiedliwienia,

b)  nie angażuje się w życie klasy, szkoły, środowiska,

c)  czasami swoim zachowaniem stwarza zagrożenie dla siebie i innych,

d)  czasami zachowuje się nietaktownie i niekulturalnie,

e)  nie poczuwa się do winy za wykroczenia regulaminowe,

f)    jego wygląd sporadycznie budzi zastrzeżenia,

g)  nie dostrzega potrzeby niesienia pomocy innym,

h)  nie zawsze wywiązuje się z powierzonych mu prac i zadań.

  1. Ocenę nieodpowiednią otrzymuje uczeń, który:

a)  nagminnie spóźnia się lub opuszcza zajęcia bez usprawiedliwienia,

b)  łamie przepisy regulaminowe, nie dostrzega błędów i ich nie poprawia,

c)  utrudnia prowadzenie zajęć, świadomie stwarza zagrożenie dla innych,

d)  odnosi się z lekceważeniem do uczniów, nauczycieli i pracowników szkoły,

e)  niszczy mienie szkolne i środowiskowe, przywłaszcza sobie cudzą własność,

f)    ubiera się niestosownie do wymogów szkoły,

g)  ulega nałogom, nie dba o higienę osobistą,

h)  jest niekoleżeński, nietolerancyjny, niekulturalny,

i)    narusza godność osobistą i cielesną innych, jest agresywny,

j)     swym postępowaniem wywiera zły wpływ na innych,

k)  nie reaguje na uwagi i działania wychowawcze osób dorosłych,

l)     nie jest zainteresowany własnym rozwojem i uzyskiwaniem pozytywnych wyników w nauce.

§108

  1. Klasyfikowanie śródroczne polega na okresowym podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych określonych w szkolnym planie nauczania i na ustaleniu ocen klasyfikacyjnych oraz oceny z zachowania.
  2. Rok szkolny składa się z dwóch semestrów. Klasyfikowanie śródroczne uczniów przeprowadza się raz w ciągu roku szkolnego, w ostatnim tygodniu semestru.
  3. Klasyfikowanie końcoworoczne polega na określonym w szkolnym planie nauczania podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia w danym roku szkolnym z zajęć edukacyjnych i na ustalaniu ocen klasyfikacyjnych oraz oceny z zachowania.

§109

  1. Oceny klasyfikacyjne ustalają nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne, a ocenę z zachowania – wychowawca klasy zgodnie z §90 ust.1.
  2. Proponowane oceny klasyfikacyjne końcoworoczne niedostateczne nauczyciele są zobowiązani wystawić na 14  dni przed posiedzeniem klasyfikacyjnym Rady Pedagogicznej i jednocześnie uczeń i rodzice (opiekunowie prawni) muszą być o tym powiadomieni.
  3. Ocena klasyfikacyjna śródroczna niedostateczna wystawiona przez nauczyciela   może ulec zmianie w wyniku egzaminu weryfikacyjnego.
  4. Egzamin weryfikacyjny przeprowadzony jest na wniosek ucznia §86 ust. 11 lub rodziców (prawnych opiekunów) przed terminem posiedzenia klasyfikacyjnego.
  5. Decyzję o przeprowadzeniu egzaminu weryfikacyjnego podejmuje dyrektor szkoły.
  6. Ocena klasyfikacyjna końcoworoczna niedostateczna ustalona zgodnie z postanowieniami Wewnątrzszkolnego systemu oceniania może być zmieniona jedynie w wyniku egzaminu poprawkowego.
  7. Przed końcoworocznym klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej nauczyciele są zobowiązani poinformować ucznia i jego rodziców (prawnych opiekunów) o przewidywanych dla niego ocenach klasyfikacyjnych.
  8. Przewidywane dla ucznia oceny klasyfikacyjne końcoworoczne poszczególni nauczyciele są zobowiązani odnotować w dzienniku lekcyjnym w wyznaczonym miejscu.
  9. Oceny klasyfikacyjne z poszczególnych zajęć edukacyjnych są ustalane na podstawie co najmniej czterech ocen bieżących wystawianych podczas różnorodnych form sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów.
  10. Ocena klasyfikacyjna nie powinna być ustalana jako średnia arytmetyczna z ocen bieżących ze względu na różną wagę tych ocen.
  11. Jeżeli w wyniku klasyfikacji śródrocznej stwierdzono, iż poziom osiągnięć edukacyjnych ucznia uniemożliwia lub utrudnia kontynuowanie nauki w klasie programowo wyższej, szkoła w miarę możliwości stwarza uczniowi szansę uzupełnienia braków.
  12.  Wszelkie czynności i działania mające na celu zapobieganie niepowodzeniom uczniów są odnotowywane w dokumentacji szkolnej.

§110

  1. Uczeń otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej, jeżeli ze wszystkich zajęć edukacyjnych określonych w szkolnym planie nauczania (z uwzględnieniem §98) uzyskał oceny klasyfikacyjne końcoworoczne wyższe od stopnia niedostatecznego, z zastrzeżeniem §109, ust. 6.
  2. Uczeń, który nie spełnił warunków określonych w ust. 1, nie otrzymuje promocji .

§111

  1. Uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw do ustalania oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na zajęciach edukacyjnych przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania.
  2. Uczeń nieklasyfikowany z powodu usprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin klasyfikacyjny.
  3. Na prośbę ucznia nieklasyfikowanego z powodu nieobecności nieusprawiedliwionej lub na prośbę jego rodziców (prawnych opiekunów) rada pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin klasyfikacyjny.
  4. Egzamin klasyfikacyjny zdaje również uczeń realizujący na podstawie odrębnych przepisów indywidualny tok lub program nauki oraz uczeń spełniający obowiązek szkolny lub obowiązek nauki poza szkołą.
  5. Termin egzaminu klasyfikacyjnego powinien być uzgodniony z uczniem i jego rodzicami (prawnymi opiekunami) po złożeniu stosownej prośby.
  6. Egzamin klasyfikacyjny przeprowadza komisja powołana przez dyrektora szkoły. W skład komisji wchodzą:
    1. dyrektor szkoły (jako przewodniczący komisji),
    2. nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne (jako egzaminujący),
    3. nauczyciel prowadzący takie same lub pokrewne zajęcia edukacyjne (jako członek komisji).

 

  1. Z przeprowadzonego egzaminu klasyfikacyjnego sporządza się protokół, który jest przechowywany w dokumentacji szkolnej jako załącznik do arkusza ocen.

§112

  1. Uczeń, który w wyniku końcoworocznej klasyfikacji uzyskał ocenę niedostateczną z jednych zajęć edukacyjnych, może zdawać egzamin poprawkowy. W wyjątkowych przypadkach rada pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin poprawkowy z dwóch zajęć edukacyjnych.
  2. Egzamin poprawkowy może zdawać uczeń także po klasie programowo najwyższej.
  3. Uczeń, który będzie zdawał egzamin poprawkowy otrzymuje od nauczyciela przed zakończeniem zajęć dydaktycznych pisemny wykaz zadań z dziedziny danego przedmiotu oraz problemów do opracowania i zostaje powiadomiony przez dyrektora szkoły o terminie egzaminów poprawkowych.
  4. Egzamin poprawkowy składa się z części pisemnej oraz ustnej, z wyjątkiem egzaminu z plastyki, muzyki, informatyki, techniki oraz z wychowania fizycznego, których programy nauczania przewidują przede wszystkim formę zadań praktycznych.
  5. Termin egzaminu poprawkowego wyznacza dyrektor w ostatnim tygodniu ferii letnich po złożeniu przez ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów) stosownej prośby.
  6. Egzamin poprawkowy przeprowadza komisja powołana przez dyrektora szkoły. W skład komisji wchodzą:
    1. dyrektor szkoły albo nauczyciel kierujący zespołem międzyprzedmiotowym (jako przewodniczący komisji),
    2. nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne (jako egzaminujący),
    3. nauczyciel prowadzący takie same lub pokrewne zajęcia edukacyjne (jako członek komisji).

 

  1. Nauczyciel, o którym mowa w  ust. 6 pkt b może być zwolniony z udziału w pracy komisji na własną prośbę lub w innych, szczególnie uzasadnionych przypadkach. W takim przypadku dyrektor powołuje jako osobę egzaminującą innego nauczyciela prowadzącego takie same zajęcia edukacyjne, z tym że powołanie nauczyciela zatrudnionego w innej szkole następuje w porozumieniu z dyrektorem tej szkoły.
  2. Z przeprowadzonego egzaminu poprawkowego sporządza się protokół zawierający: informacje na temat składu komisji, terminu egzaminu, a także pytania egzaminacyjne, wynik egzaminu oraz ocenę ustaloną przez komisję. Do protokołu załącza się pisemne prace ucznia i zwięzłą informację o jego ustnych odpowiedziach.
  3. Uczeń, który z przyczyn losowych nie przystąpił do egzaminu poprawkowego w wyznaczonym terminie, może przystąpić do niego w terminie dodatkowym, określonym przez dyrektora szkoły.
  4. Uczeń, który nie zdał egzaminu poprawkowego lub do niego nie przystąpił z niewyjaśnionych przyczyn, nie otrzymuje promocji.

§113

1.                              Uczeń, którego wniosek §86 ust. 11 został pozytywnie rozpatrzony może zdawać egzamin weryfikacyjny.

2.                              Egzamin weryfikacyjny uczeń zdaje przed posiedzeniem klasyfikacyjnym śródrocznym.

3.                              Egzamin weryfikacyjny obejmuje wymagania edukacyjne przewidziane na dany semestr.

  1. Egzamin weryfikacyjny składa się z części pisemnej oraz ustnej, z wyjątkiem egzaminu z plastyki, muzyki, informatyki, techniki oraz z wychowania fizycznego, których programy nauczania przewidują przede wszystkim formę zadań praktycznych.
  2. Termin egzaminu weryfikacyjnego wyznacza dyrektor.
  3. Egzamin weryfikacyjny przeprowadza komisja powołana przez dyrektora szkoły. W skład komisji wchodzą:
    1. dyrektor szkoły albo nauczyciel kierujący zespołem międzyprzedmiotowym (jako przewodniczący komisji),
    2. nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne (jako egzaminujący),
    3. nauczyciel prowadzący takie same lub pokrewne zajęcia edukacyjne (jako członek komisji).

 

  1. Nauczyciel, o którym mowa w  ust. 6 pkt b może być zwolniony z udziału w pracy komisji na własną prośbę lub w innych, szczególnie uzasadnionych przypadkach. W takim przypadku dyrektor powołuje jako osobę egzaminującą innego nauczyciela prowadzącego takie same zajęcia edukacyjne, z tym że powołanie nauczyciela zatrudnionego w innej szkole następuje w porozumieniu z dyrektorem tej szkoły.
  2. Z przeprowadzonego egzaminu weryfikacyjnego sporządza się protokół zawierający: informacje na temat składu komisji, terminu egzaminu, a także pytania egzaminacyjne, wynik egzaminu oraz ocenę ustaloną przez komisję. Do protokołu załącza się pisemne prace ucznia i zwięzłą informację o jego ustnych odpowiedziach.
  3. Ocena uzyskana w wyniku egzaminu weryfikacyjnego jest oceną klasyfikacyjną z danego przedmiotu.

 

§114

  1. Dyrekcja szkoły zobowiązana jest do stworzenia właściwych warunków egzaminacyjnych do przeprowadzenia egzaminu oraz atmosfery korzystnej dla ucznia.
  2. Egzaminy klasyfikacyjny, poprawkowy i weryfikacyjny  przeprowadzane są w formie pisemnej oraz ustnej – zgodnie z zakresem wymagań w danej klasie. Egzaminy ze sztuki (muzyki, plastyki), techniki, informatyki oraz wychowania fizycznego powinny mieć przede wszystkim formę ćwiczeń praktycznych.
  3. Wynik egzaminu ustalony przez komisję jest ostateczny.

§115

Uczeń kończy szkołę, jeżeli na zakończenie klasy programowo najwyższej uzyskał oceny klasyfikacyjne wyższe od oceny niedostatecznej.

 

§116

  1. Wewnątrzszkolny system oceniania podlega procesowi ewaluacji w celu doskonalenia oraz podnoszenia jakości oceniania.
  2. Ewaluację prowadzi zespół powołany przez dyrektora szkoły oraz nauczyciele w odniesieniu do przedmiotowego systemu oceniania.
  3. Metody ewaluacji stosowane w szkole:
    1. rozmowy, wywiady i ankiety skierowane do nauczycieli, rodziców, uczniów i absolwentów szkoły,
    2. arkusze samooceny dla nauczycieli i uczniów,
    3. arkusze obserwacji zajęć edukacyjnych,
    4. szkolne badania osiągnięć uczniów.
  4. Ewaluacji dokonuje się w terminach:
    1. na początku i na końcu etapu kształcenia,
    2. na bieżąco i podczas roku szkolnego (ewaluacja kształtująca),
    3. na koniec roku szkolnego (ewaluacja sumująca).
  5. Odbiorcami ewaluacji są członkowie rady pedagogicznej, rady rodziców oraz samorządu uczniowskiego.
  6. Rada pedagogiczna odpowiednią uchwałą może wprowadzić przed rozpoczęciem roku szkolnego zmiany w wewnątrzszkolnym systemie oceniania.

 

 

Ilość odwiedzin: 418
Nazwa dokumentu: Statut Szkoły - IX
Osoba, która wytworzyła informację: Alina Setera
Osoba, która odpowiada za treść: Piotr Smelkowski
Osoba, która wprowadzała dane: LO w Brzegu Dolnym
Data wytworzenia informacji: 2003-09-24 09:22:34
Data udostępnienia informacji: 2003-09-24 09:22:34
Data ostatniej aktualizacji: 2003-09-24 09:25:32

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner