| ZAŁATWIANIE SPRAW W URZĘDZIE |
| ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA |
|
Sposób przyjmowania i załatwiania spraw w Wydziale Spraw Obywatelskich i Ochrony Cywilnej
Zadania Wydziału:
- Sprawowanie nadzoru nad stowarzyszeniami.
- Przyjmowanie podań o wydanie kart wędkarskich, wypisywanie i wydawanietychkart.
- Organizowanie przewozu zwłok osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych przed ich pochowaniem na wniosek właściwego organu /prokuratora/ do zakładu medycyny sądowej lub najbliższego szpitala mającego prosektorium, celem ustalenia przyczyny zgonu. Wydawanie decyzji o wydanie zwłok szkołom wyższym do celów naukowych.
- Wydawanie zezwoleń na zbiórki publiczne przeprowadzane na obszarze powiatu lub jego części obejmującej więcej niż jedną gminę oraz sprawowanie kontroli w okresie udzielonego pozwolenia. Załatwianie spraw związanych z wprowadzeniem przez Radę Powiatu zakazu przeprowadzania imprez masowych na terenie powiatu lub jego części.
- Realizacja zadań związanych ze świadczeniem pomocy w przygotowywaniu udokumentowanych wniosków o przyznanie w drodze wyjątku emerytur i rent kombatantom i osobom represjonowanym oraz analiz sytuacji życiowych tych osób, a także podejmowanie w tym zakresie stosownych inicjatyw.
- Przygotowanie i przeprowadzenie poboru wojskowego.
- Przygotowanie i przeprowadzenie akcji kurierskiej
- Realizacja programów wynikających z polityki województwa w zakresie ochrony cywilnej.
- Opracowywanie powiatowych programów obrony cywilnej.
- Współpraca z organizacjami pozarządowymi w dziedzinie obrony cywilnej.
- Organizowanie szkoleń i ćwiczeń dla samorządowych jednostek organizacyjnych powiatu i gmin.
- Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych przy pomocy Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego.
- Planowanie zapobiegania zagrożeniom związanym z rozwojem cywilizacyjnym lub siłami natury na administrowanym obszarze.
- Monitorowanie, alarmowanie ludności oraz koordynowanie działań ratowniczych i porządkowo – ochronnych przy pomocy Powiatowego Zespołu Reagowania Kryzysowego.
- Koordynacja i współdziałanie z krajowym systemem ratowniczo – gaśniczym w ramach Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego.
- Prowadzenie dokumentacji Powiatowego Planu Operacyjnego Ochrony przed Powodzią, współdziałanie i współpraca z gminnymi zespołami reagowania na terenie powiatu.
- Przygotowywanie propozycji w zakresie podejmowania rozstrzygnięć wynikających z zagrożeń pożarowych oraz zagrożeń przestrzegania porządku publicznego.
- Przygotowanie okresowych analiz i sprawozdań z działalności Komend Państwowej Straży Pożarnej i Komendanta Powiatowego Policji.
- Opiniowanie programów działania powiatowych służb, inspekcji i straży.
- Prowadzenie obsługi administracyjno – biurowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.
- Uzgadnianie wspólnego działania powiatowych służb, inspekcji i straży na obszarze powiatu.
- Realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy o ochronie informacji niejawnych.
- Prowadzenie Tajnej Kancelarii.
- Prowadzenie Biura Rzeczy Znalezionych.
- Przygotowywanie projektów uchwał Zarządu i Rady Powiatu w sprawach należących do kompetencji wydziału.
- Prowadzenie archiwum wydziałowego.
- Prowadzenie Punktu Obsługi Klienta, w tym:
- wykonywanie obsługi kancelaryjnej i kontrola obiegu dokumentów w Starostwie,
- udzielanie informacji Klientom w sprawach realizowanych przez Starostwo oraz wydawanie druków w tym zakresie.
Nazwa dokumentu: | Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego - Kompetencje i Zadania | Osoba, która wprowadzała dane: | Administrator | Data wytworzenia informacji: | 2003-06-26 09:54:11 | Data udostępnienia informacji: | 2003-06-26 09:54:11 | Data ostatniej aktualizacji: | 2007-02-01 15:15:23 |
Wersja do wydruku...
|