logo
Wersja dla niedowidzących
  
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 INFORMACJE O POWIECIE
minus Charakterystyka powiatu
minus Herb i flaga powiatu
minus Powiat w liczbach
minus Charakterystyka gospodarcza
minus Lista Gmin
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Powiatu
plus Zarząd Powiatu
 STAROSTWO POWIATOWE
minus Dane teleadresowe
minus Sekretarz Powiatu
minus Skarbnik Powiatu
plus Wydziały
minus Regulamin organizacyjny
minus Kodeks Etyki
plus Kontrole Starostwa
 PRAWO LOKALNE
minus Statut Powiatu
minus Prawo miejscowe
minus Dziennik Ustaw
minus Monitor Polski
minus Zarządzenia Starosty Wołowskiego
 WYBORY 2014
minus Obwieszczenie o okręgach wyborczych, ich numeracji i granicach, liczbie radnych wybieranych w okręgu wyborczym oraz wyznaczonej siedzibie Powiatowej Komisji Wyborczej.
minus Informacja Komisarza Wyborczego we Wrocławiu o składzie Powiatowej Komisji Wyborczej w Wołowie
plus Uchwała Nr 1/2/14 Powiatowej Komisji Wyborczej w Wołowie z dnia 24 października 2014r.
minus Uchwała Nr 1/4/14 Powołanie pełnomocnika komisji ds. obsługi informatycznej
minus Uchwała Nr 5/2014 Sprostowanie omyłki w protokole rejestracji
minus Uchwała Nr 6/2014 Sprostowanie omyłki w protokole rejestracji
minus Uchwała Nr 7/8/2014 w sprawie obwieszczenia i zarejestrowanych listach kandydatów na radnych w wyborach do Rady Powiatu Wołowskiego
minus Wynik wyborów - do Rady Powiatu
minus Wynik wyborów - do Sejmiku Województwa
minus Uchwała Nr 9/2014 w sprawie sprostowania zbiorczego protokołu wyników głosowania do Sejmiku Województwa Dolnośląskiego
 FINANSE I MIENIE
plus Budżet Powiatu
plus Majątek Powiatu
minus Pomoc Publiczna
minus Dług Publiczny
minus Ciężary Publiczne
 INFORMACJE DLA KLIENTÓW
plus Programy
plus Klient w Urzędzie
minus Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej
minus Biuro Rzeczy Znalezionych
minus Informacje nieudostępnione
minus Ankieta
 SPRAWOZDANIA
plus 2013
 JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE
minus Wykaz jednostek organizacyjnych
plus Placówki oświatowe
plus Inne
 OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
plus Rada Powiatu
plus Zarząd Powiatu
plus Starostwo Powiatowe
plus Jednostki Organizacyjne
 INNE
plus Służby, Inspekcje i Straże
minus Organizacje pozarządowe
plus Instrukcja obsługi biuletynu
minus Redakcja Biuletynu
 URZĘDY CENTRALNE
minus Spis adresów
 ZAŁATWIANIE SPRAW W URZĘDZIE
minus Kolejność załatwiania spraw
minus Wyszukaj swoją sprawę
 ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA
minus Elektroniczna Skrzynka Podawcza
 ARCHIWUM
plus 2006
 Nabór do pracy
minus Aktualne rekrutacje
minus Postępowania w toku
minus Wyniki postępowań
minus Archiwum rekrutacji
 Informacje
plus Uchwały
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
 Podział administracyjny kraju
A A A


 

IZP.272.7.2011.6.2011                   Wołów, dn. 17.06.2011r.                                                                                                                            

MODYFIKACJA TREŚCI SIWZ
            Powiat Wołowski informuje, iż zgodnie z Art. 38 pkt.4 Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655, z 2008 r. Nr 171, poz. 1058 z późn. zm.) zmienia się zapisy w załącznikach do SIWZ w przetargu na zadanie pn.: „Naprawa cząstkowa nawierzchni bitumicznych dróg wojewódzkich na terenie powiatu wołowskiego w latach 2011-2014”.
 
Wyjaśnienia:
 
Obecny zapis części IV do SIWZ (projekt umowy):
 
IZP.272.7.2011
CZĘŚĆ IV PROJEKT UMOWY
 
UMOWA NR ......... …………….
 
zawarta w Wołowie w dniu …………r. pomiędzy Powiatem Wołowskim z siedzibą w Wołowie ul. Plac Piastowski 2, NIP 988-02-19-208, REGON 931 934 800, reprezentowanym przez Zarząd Powiatu, w imieniu którego występują:
1. …………………….. – Starosta Wołowski
2. ………………………. - Wicestarosta Wołowski
przy kontrasygnacie Skarbnika Powiatu – …………………
zwanym w dalszej części umowy „Zamawiającym”,
 
a firmą 
……………………………………………………………………………………………………………
NIP …………………………………., REGON ………………………………..
zwaną dalej „Wykonawcą” reprezentowanym przez:
……………………………………………………………………………………………………………
W wyniku dokonania przez Zamawiającego wyboru Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadzonym zgodnie z Ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (teks jednolity Dz. U. Nr 113, poz. 759 z 2010 r. ze zm.) w trybie przetargu nieograniczonego, zawarto umowę następującej treści:
 
§ 1.
1.       Na podstawie niniejszej umowy Wykonawca zobowiązuje się do wykonania na rzecz Zamawiającego robót w ramach zamówienia: „Naprawa cząstkowa nawierzchni bitumicznych dróg wojewódzkich na terenie powiatu wołowskiego w latach 2011-2014. CPV 45.23.31.42-6
2.        Przedmiot umowy zostanie wykonany zgodnie z:
§         zakresem rzeczowym i ustaleniami zawartymi w siwz,
§         ofertą i kosztorysem ofertowym,
§         specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót,
stanowiących załączniki do niniejszej umowy i wzajemnie się objaśniające.
§ 2.
1.       Termin realizacji przedmiotu umowy od dnia podpisania umowy do 30.04.2014 r. lub wyczerpania zakresu rzeczowego.
2.       Realizacja umowy odbywać się będzie sukcesywnie na podstawie pisemnych zleceń Zamawiającego, zawierających typowanie dróg do napraw cząstkowych, termin rozpoczęcia i termin zakończenia robót wg potrzeb zaistniałych na drogach.
§ 3.
1.       Wykonawca swoimi siłami i staraniem wykona następujące prace (elementy) stanowiące przedmiot zamówienia ………………………………………………………………………
2.       * Podwykonawca, zgodnie z umową zawarta z Wykonawcą, wykona następujące prace (elementy) …………………………………………………………………………………….
§ 4.
1.       Zamawiający zobowiązuje się zapłacić Wykonawcy cenę umowną, zgodnie z przedłożoną ofertą i kosztorysem ofertowym:
 
netto                           ........................................... zł.
     podatek VAT (….. %) ........................................... zł.
     brutto                          ........................................... zł.
 słownie brutto.........................................................................................................................
2.      Zamawiający planuje przeznaczyć środki finansowe przy realizacji niniejszej umowy:
a.       w pierwszym roku budżetowym (2011) w wysokości do ………………….. zł
b.       w roku budżetowym 2012 w wysokości do ……………………….. zł.
c.        w roku budżetowym 2013 w wysokości do ……………………….. zł.
d.       w roku budżetowym 2014 w wysokości do ……………………….. zł.
3.       Dopuszcza się zmianę wysokości środków finansowych przeznaczonych na realizacje przedmiotowego zadania w poszczególnych latach, aneksem sporządzonym do niniejszej umowy.
4.       Wynagrodzenie to ma charakter wynagrodzenia maksymalnego dla ustalonego zakresu rzeczowego i ilościowego robót. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia zakresu rzeczowego zamówienia. 
5.       Wynagrodzenie ostateczne ustala się na podstawie obmiaru faktycznie wykonanych robót i cen jednostkowych przyjętych w kosztorysie ofertowym.
6.       Rozliczenie robót odbywać się będzie sukcesywnie, fakturami częściowymi po wykonaniu zleconych napraw i ich odbiorze przez Zamawiającego.
7.       Faktury częściowe wystawiane będą w oparciu o kosztorys powykonawczy sporządzony na podstawie cen jednostkowych przyjętych w kosztorysie ofertowym i obmiarów wykonanych napraw, potwierdzonych przez osobę uprawniona do nadzorowania z ramienia Zamawiającego.
8.       Podstawą do wystawienia faktury jest protokół odbioru należytego części przedmiotu umowy, spisany przez Komisję z ramienia Zamawiającego przy udziale Wykonawcy oraz zestawienie wykonanych robót podpisane przez osobę nadzorującą ze strony Zamawiającego.
9.       Należności za wykonanie poszczególnych zleceń regulowane będą z konta Zamawiającego na wskazane na fakturze konto Wykonawcy w terminie 30 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury częściowej z protokółem odbioru robót oraz potwierdzonym zestawieniem wykonanych robót i kosztorysem powykonawczym.
10.   Opóźnienie w zapłacie powoduje obowiązek zapłaty ustawowych odsetek.
11.   Wykonawca nie może bez zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności wynikających z niniejszej umowy na osoby trzecie.
 
§ 5.
1.       W sprawach technicznych i organizacyjnych nadzór z ramienia Zamawiającego sprawować będzie .........................................., posiadający odpowiednie uprawnienia do nadzoru i kontroli.
2.       Z ramienia Wykonawcy osobą sprawującą rolę kierownika robót będzie ........................., posiadająca niezbędne uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych i kierowania robotami budowlanymi.
3.       Zmiana osoby kierownika robót musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i wymaga pisemnego zaakceptowania przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje taka zmianę w terminie 5 dni od daty przedłożenia propozycji i wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie wskazanej osoby będzie takie samo lub wyższe od kwalifikacji i doświadczenia osób wymaganego postanowieniami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
4.       Wykonawca musi przedłożyć Zamawiającemu propozycję zmiany, o której mowa w ust. 4 nie później niż 5 dni przed planowanym skierowaniem do kierowania robotami nowej osoby. Jakakolwiek przerwa w realizacji przedmiotu umowy wynikająca z braku kierownictwa robót będzie traktowana jako przerwa wynikła z przyczyn zależnych od Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do zmiany terminu zakończenia robót.
§ 6.
1.      Wykonawca oświadcza, że posiada konieczne doświadczenie i profesjonalne kwalifikacje niezbędne do prawidłowego wykonania Umowy
2.      Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy z należytą starannością, zgodnie ze zleceniem, specyfikacjami technicznymi, zasadami wiedzy technicznej, aktualnie obowiązującymi przepisami techniczno-budowlanymi i normami.
3.    Wykonawca zobowiązany jest do posiadania odpowiedniej umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej związanej z zakresem prowadzonej działalności gospodarczej i obowiązujących na czas realizacji robót objętych umową.
4.    Za ewentualne szkody powstałe w czasie prowadzenia robót i obowiązywania umowy odpowiada Wykonawca. Ryzyko Wykonawcy obejmuje ryzyko obrażeń lub śmierci osób oraz utraty lub uszkodzeń mienia Wykonawcy i osób trzecich.
5.       Po przejęciu od Zamawiającego terenu budowy Wykonawca ponosi aż do chwili wykonania zamówienia i odbioru całkowitą odpowiedzialność za przekazany teren i szkody wynikłe na terenie robót.
§ 7.
Obowiązki Zamawiającego:
1.      Zamawiający zobowiązany jest do wprowadzenia Wykonawcy na teren robót przed przystąpieniem do ich wykonania z dokonaniem protokólarnego przekazania pasa drogowego, oraz zapewnienia nadzoru nad wykonanymi robotami.
Obowiązki Wykonawcy:
2.      Wykonawca zobowiązuje się przystąpić do realizacji poszczególnych części zamówienia w ciągu 3 dni od dnia otrzymania od Zamawiającego zlecenia, z wyłączeniem ubytków w nawierzchni zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego, które należy wypełnić w terminie 24 godzin od dnia zgłoszenia, pod rygorem poniesienia przez Wykonawcę odpowiedzialności cywilnej za powstałe z tego powodu straty.
3.      Przed przystąpieniem do robót Wykonawca zobowiązany jest powiadomić osobę nadzorującą zadanie o przystąpieniu do robót wraz z oświadczeniem o ilości materiałów do wbudowania.
4.      W razie potrzeby, na wezwanie Zamawiającego, Wykonawca zapewni do jednoczesnej dyspozycji Zamawiającego wszystkie jednostki sprzętowe wykazane w ofercie.
5.      Wykonawca we własnym zakresie i w cenie oferty zobowiązany jest do opracowania i zatwierdzenia przez organ zarządzający ruchem drogowym projektu organizacji ruchu zastępczego oraz zabezpieczenia i oznakowania rejonu prowadzonych robót, wg projektu.
6.      Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia z materiałów stanowiących jego własność o odpowiednich parametrach jakościowych i wytrzymałościowych, posiadających aktualne certyfikaty lub deklaracje zgodności oraz zaakceptowanych przez Zamawiającego.
7.      Wykonawca zobowiązany jest do naprawienia urządzeń podziemnych uszkodzonych w trakcie prowadzenia prac z tym, że koszt ich naprawy ponosi wyłącznie Wykonawca, co oznacza, że koszty te nie są uwzględnione w wynagrodzeniu wykonawcy, o którym mowa w § 4.
8.      Organizacja robót prowadzona będzie zgodnie z wymogami BHP a także przepisami dotyczącymi ochrony środowiska naturalnego i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
9.      Dojazd do miejsca ważenia pojazdów z materiałem do napraw cząstkowych (masa bitumiczna, patcher) w m. Wołów, przed i po wykonaniu naprawy, będzie się odbywać na koszt Wykonawcy
 
§ 8.
1.     Zakończenie napraw nawierzchni objętych zleceniem częściowym Wykonawca zgłasza Zamawiającemu na piśmie.
2.     Zamawiający zobowiązuje się przystąpić do odbioru zleconych robót naprawczych nawierzchni w ciągu 14 dni od daty otrzymania zgłoszenia i kompletu wymaganych dokumentów (obmiar powykonawczy napraw oraz dokumenty dotyczące wbudowanych materiałów).
3.     Zamawiający sporządza protokół odbioru częściowego, który podpisują strony umowy.
4.     Protokół odbioru końcowego strony spisują w terminie 14 dni od daty pisemnego zgłoszenia przez Wykonawcę wykonania całości zamówienia.
5.     Jeżeli w toku czynności odbiorów zostaną stwierdzone wady to Zamawiającemu przysługują następujące uprawnienia:
a)       w przypadku wad dających się usunąć Zamawiający może odmówić przyjęcia przedmiotu umowy określając jednocześnie termin usunięcia wad i ponownego odbioru lub może przyjąć przedmiot umowy z jednoczesnym opisaniem stwierdzonych wad w protokole odbioru i określeniem terminu ich usunięcia przez Wykonawcę, 
b)       w przypadku wad, których usunąć się nie da, Zamawiający może; w przypadku wad istotnych żądać wykonania przedmiotu umowy od nowa lub odstąpić od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; w przypadku zaś wad nieistotnych może żądać stosunkowego obniżenia należnego wynagrodzenia.
6.       Koszty usuwania wad stwierdzonych podczas odbioru ponosi Wykonawca.
7.       Strony postanawiają, że z czynności odbioru częściowego i końcowego będzie spisany protokół zawierający wszelkie ustalenia dokonane w toku odbioru (wraz z terminami wyznaczonymi dla usunięcia stwierdzonych przy odbiorze wad), który podpisują strony umowy.
8.       Wykonawca zobowiązany jest do zawiadomienia Zmawiającego o usunięciu wad oraz do żądania wyznaczenia terminu odbioru zakwestionowanych uprzednio robót.
9.       W przypadku nie usunięcia wad w wyznaczonym terminie Zamawiający ma prawo zlecenia ich      usunięcia osobie trzeciej na koszt Wykonawcy.
§ 9.
 
1.      Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na przedmiot umowy na okres 12 miesięcy, licząc od 15-go dnia następnego miesiąca po zakończeniu kwartału, w którym dokonano odbiorów częściowych.
2.      Okres rękojmi równy jest okresowi gwarancji i liczony jest od daty odbioru końcowego bezusterkowego lub daty usunięcia wady lub usterki stwierdzonej w czasie odbioru.
3.      W przypadku wystąpienia wad w okresie gwarancji, termin gwarancji ulega wydłużeniu o okres od dnia zawiadomienia Wykonawcy o dostrzeżonej wadzie do czasy jej usunięcia, stwierdzonego protokólarnie.
4.      Zamawiający wyznaczy ostateczny, pogwarancyjny termin odbioru robót po upływie terminu gwarancji ustalonego w umowie.
 
§ 10.
 
1.     Strony postanawiają, że obowiązującą je formą odszkodowania są kary umowne.
2.      W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy Wykonawca będzie zobowiązany do zapłaty Zamawiającemu kar umownych wg poniższych zasad:
a)         za zwłokę w przystąpieniu do wykonania przedmiotu zlecenia w wysokości 0,1 % wartości brutto, o której mowa w § 4 umowy, za każdy dzień zwłoki,
b)         za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych podczas odbioru częściowego – w wysokości 0,1 % wartości brutto zlecenia, za każdy dzień zwłoki, liczonej od upływu terminu wyznaczonego na usunięcie wad,
c)          za odstąpienie od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy w wysokości 5 % wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 4 umowy.
3.      Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną za odstąpienie od umowy z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego w wysokości 5 % wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 4 umowy, z wyłączeniem okoliczności, o których mowa w art 145 ustawy Pzp.
4.      Wykonawca oświadcza, że wyraża zgodę na potracenie naliczonych kar umownych z wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy.
 
§ 11.
1.    Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy w terminie 30 dni od dnia dowiedzenia się o niewykonaniu lub nienależytym wykonaniu umowy przez Wykonawcę, a w szczególności, jeżeli:
a)     Wykonawca bez uzasadnionych przyczyn nie przystąpił do realizacji zamówienia lub przerwał z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy realizację przedmiotu umowy na czas dłuższy niż 14 dni,
b)     Wykonawca wykonuje roboty wadliwie, nieterminowo, niezgodnie z umową, specyfikacjami technicznymi i poleceniami osób reprezentujących Zamawiającego,
c)      wystąpią okoliczności, które uniemożliwiają realizację umowy przez Wykonawcę (zajęcie majątku, upadłość, itp.).
2.    W takim wypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu prawidłowego wykonania części umowy.
 
§ 12.
 
1.       Ustala się zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 3 % wartości umownej brutto.
Wykonawca wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy w kwocie ………………….. w formie ……………………………………………………..
2.       Zabezpieczenie należytego wykonania umowy Wykonawca wnosi z ważnością 30 dni ponad termin określony w § 2 ust. 1 niniejszej umowy, w tym 30 % wartości zabezpieczenia należytego wykonania umowy z ważnością na okres rękojmi za wady – gwarancji.
3.       Zabezpieczenie należytego wykonania umowy, o którym mowa w ust. 1 zostanie zwrócone Wykonawcy:
a)         70 % w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane (po odbiorze końcowym bezusterkowym)
b)        30 % w terminie 15 dni po upływie okresu rękojmi za wady – gwarancji.
 
§ 13.
 
Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy mogą być dokonywane jedynie w formie pisemnej w postaci aneksu do umowy podpisanego przez obydwie strony, pod rygorem nieważności, zgodnie z opisanymi zasadami:
1.     Zmiany osobowe:
a.       zmiana osób, przy pomocy których wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, o których mowa w prawie budowlanym,
b.       zmiana osoby uprawnionej do nadzorowania robót.
2.     Pozostałe zmiany:
a.       w przypadku urzędowej zmiany wysokości stawki podatku VAT, dopuszcza się możliwość sporządzenia aneksu do umowy uwzględniającego zmianę wartości umowy z tego tytułu.
 
§ 14.
 
1.       Przy realizacji niniejszej Umowy mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
2.       W sprawach nieuregulowanych postanowieniami niniejszej umowy mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz Prawa zamówień publicznych.
3.       W razie powstania sporu związanego z wykonaniem umowy, Wykonawca zobowiązany jest przede wszystkim do wyczerpania drogi wzajemnego porozumienia kierując swoje roszczenia do Zamawiającego. W przypadku bezskutecznego wyczerpania wzajemnego porozumienia polubownego ewentualne spory rozstrzygać będzie Sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
4.       Umowę niniejszą sporządzono w 3 jednobrzmiących egzemplarzach:
®       1 egzemplarz dla Wykonawcy
®       2 egzemplarze dla Zamawiającego
 
ZAMAWIAJĄCY:                                                                                      WYKONAWCA:
 
Projekt umowy akceptuję:
 
........................................ dnia ............................
 
 
.............................................................................
 (podpis Wykonawcy/Wykonawców)                 
 
* w razie nie korzystania z Podwykonawcy, punkt ten podlega wykreśleniu.
 
 
 
Skreśla się w/w zapis części IV do SIWZ (projekt umowy), który po zmianie otrzymuje brzmienie:
 
IZP.272.7.2011
CZĘŚĆ IV PROJEKT UMOWY
 
UMOWA NR ......... …………….
 
zawarta w Wołowie w dniu …………r. pomiędzy Powiatem Wołowskim z siedzibą w Wołowie ul. Plac Piastowski 2, NIP 988-02-19-208, REGON 931 934 800, reprezentowanym przez Zarząd Powiatu, w imieniu którego występują:
1. …………………….. – Starosta Wołowski
2. ………………………. - Wicestarosta Wołowski
przy kontrasygnacie Skarbnika Powiatu – …………………
zwanym w dalszej części umowy „Zamawiającym”,
 
a firmą 
……………………………………………………………………………………………………………
NIP …………………………………., REGON ………………………………..
zwaną dalej „Wykonawcą” reprezentowanym przez:
……………………………………………………………………………………………………………
W wyniku dokonania przez Zamawiającego wyboru Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadzonym zgodnie z Ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (teks jednolity Dz. U. Nr 113, poz. 759 z 2010 r. ze zm.) w trybie przetargu nieograniczonego, zawarto umowę następującej treści:
 
§ 1.
1.       Na podstawie niniejszej umowy Wykonawca zobowiązuje się do wykonania na rzecz Zamawiającego robót w ramach zamówienia: „Naprawa cząstkowa nawierzchni bitumicznych dróg wojewódzkich na terenie powiatu wołowskiego w latach 2011-2014. CPV 45.23.31.42-6
2.       Przedmiot umowy zostanie wykonany zgodnie z:
§         zakresem rzeczowym i ustaleniami zawartymi w siwz,
§         ofertą i kosztorysem ofertowym,
§         specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót,
stanowiących załączniki do niniejszej umowy i wzajemnie się objaśniające.
§ 2.
1.       Termin realizacji przedmiotu umowy od dnia podpisania umowy do 30.04.2014 r. lub wyczerpania zakresu rzeczowego.
2.       Realizacja umowy odbywać się będzie sukcesywnie na podstawie pisemnych zleceń Zamawiającego, zawierających typowanie dróg do napraw cząstkowych, termin rozpoczęcia i termin zakończenia robót wg potrzeb zaistniałych na drogach.
§ 3.
1.       Wykonawca swoimi siłami i staraniem wykona następujące prace (elementy) stanowiące przedmiot zamówienia ……………………………………………………………………
2.       * Podwykonawca, zgodnie z umową zawarta z Wykonawcą, wykona następujące prace (elementy) …………………………………………………………………………
§ 4.
1.       Zamawiający zobowiązuje się zapłacić Wykonawcy cenę umowną, zgodnie z przedłożoną ofertą i kosztorysem ofertowym:
 
netto                           ........................................... zł.
     podatek VAT (….. %) ........................................... zł.
     brutto                          ........................................... zł.
     słownie brutto......................................................................................................................
2.       Zamawiający planuje przeznaczyć środki finansowe przy realizacji niniejszej umowy:
a.    w pierwszym roku budżetowym (2011) w wysokości do ………………….. zł
b.    w roku budżetowym 2012 w wysokości do ……………………….. zł.
c.     w roku budżetowym 2013 w wysokości do ……………………….. zł.
d.    w roku budżetowym 2014 w wysokości do ……………………….. zł.
3.       Dopuszcza się zmianę wysokości środków finansowych przeznaczonych na realizacje przedmiotowego zadania w poszczególnych latach, aneksem sporządzonym do niniejszej umowy.
4.       Wynagrodzenie to ma charakter wynagrodzenia maksymalnego dla ustalonego zakresu rzeczowego i ilościowego robót. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia zakresu rzeczowego zamówienia. 
5.       Wynagrodzenie ostateczne ustala się na podstawie obmiaru faktycznie wykonanych robót i cen jednostkowych przyjętych w kosztorysie ofertowym.
6.       Rozliczenie robót odbywać się będzie sukcesywnie, fakturami częściowymi po wykonaniu zleconych napraw i ich odbiorze przez Zamawiającego.
7.       Faktury częściowe wystawiane będą w oparciu o kosztorys powykonawczy sporządzony na podstawie cen jednostkowych przyjętych w kosztorysie ofertowym i obmiarów wykonanych napraw, potwierdzonych przez osobę uprawniona do nadzorowania z ramienia Zamawiającego.
8.       Podstawą do wystawienia faktury jest protokół odbioru należytego części przedmiotu umowy, spisany przez Komisję z ramienia Zamawiającego przy udziale Wykonawcy oraz zestawienie wykonanych robót podpisane przez osobę nadzorującą ze strony Zamawiającego.
9.       Należności za wykonanie poszczególnych zleceń regulowane będą z konta Zamawiającego na wskazane na fakturze konto Wykonawcy w terminie 30 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury częściowej z protokółem odbioru robót oraz potwierdzonym zestawieniem wykonanych robót i kosztorysem powykonawczym.
10.   Opóźnienie w zapłacie powoduje obowiązek zapłaty ustawowych odsetek.
11.   Wykonawca nie może bez zgody Zamawiającego przenieść wierzytelności wynikających z niniejszej umowy na osoby trzecie.
 
§ 5.
1.       W sprawach technicznych i organizacyjnych nadzór z ramienia Zamawiającego sprawować będzie .........................................., posiadający odpowiednie uprawnienia do nadzoru i kontroli.
2.       Z ramienia Wykonawcy osobą sprawującą rolę kierownika robót będzie ........................., posiadająca niezbędne uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych i kierowania robotami budowlanymi.
3.       Zmiana osoby kierownika robót musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i wymaga pisemnego zaakceptowania przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje taka zmianę w terminie 5 dni od daty przedłożenia propozycji i wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie wskazanej osoby będzie takie samo lub wyższe od kwalifikacji i doświadczenia osób wymaganego postanowieniami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
4.       Wykonawca musi przedłożyć Zamawiającemu propozycję zmiany, o której mowa w ust. 4 nie później niż 5 dni przed planowanym skierowaniem do kierowania robotami nowej osoby. Jakakolwiek przerwa w realizacji przedmiotu umowy wynikająca z braku kierownictwa robót będzie traktowana jako przerwa wynikła z przyczyn zależnych od Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do zmiany terminu zakończenia robót.
§ 6.
1.      Wykonawca oświadcza, że posiada konieczne doświadczenie i profesjonalne kwalifikacje niezbędne do prawidłowego wykonania Umowy
2.      Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy z należytą starannością, zgodnie ze zleceniem, specyfikacjami technicznymi, zasadami wiedzy technicznej, aktualnie obowiązującymi przepisami techniczno-budowlanymi i normami.
3.    Wykonawca zobowiązany jest do posiadania odpowiedniej umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej związanej z zakresem prowadzonej działalności gospodarczej i obowiązujących na czas realizacji robót objętych umową.
4.    Za ewentualne szkody powstałe w czasie prowadzenia robót i obowiązywania umowy odpowiada Wykonawca. Ryzyko Wykonawcy obejmuje ryzyko obrażeń lub śmierci osób oraz utraty lub uszkodzeń mienia Wykonawcy i osób trzecich.
5.      Po przejęciu od Zamawiającego terenu budowy Wykonawca ponosi aż do chwili wykonania zamówienia i odbioru całkowitą odpowiedzialność za przekazany teren i szkody wynikłe na terenie robót.
§ 7.
Obowiązki Zamawiającego:
1.      Zamawiający zobowiązany jest do wprowadzenia Wykonawcy na teren robót przed przystąpieniem do ich wykonania z dokonaniem protokólarnego przekazania pasa drogowego, oraz zapewnienia nadzoru nad wykonanymi robotami.
Obowiązki Wykonawcy:
2.      Wykonawca zobowiązuje się przystąpić do realizacji poszczególnych części zamówienia w ciągu 3 dni od dnia otrzymania od Zamawiającego zlecenia, z wyłączeniem ubytków w nawierzchni zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego, które należy wypełnić w terminie 24 godzin od dnia zgłoszenia, pod rygorem poniesienia przez Wykonawcę odpowiedzialności cywilnej za powstałe z tego powodu straty.
3.      Przed przystąpieniem do robót Wykonawca zobowiązany jest powiadomić osobę nadzorującą zadanie o przystąpieniu do robót wraz z oświadczeniem o ilości materiałów do wbudowania.
4.      W razie potrzeby, na wezwanie Zamawiającego, Wykonawca zapewni do jednoczesnej dyspozycji Zamawiającego wszystkie jednostki sprzętowe wykazane w ofercie.
5.      Wykonawca we własnym zakresie i w cenie oferty zobowiązany jest do opracowania i zatwierdzenia przez organ zarządzający ruchem drogowym projektu organizacji ruchu zastępczego oraz zabezpieczenia i oznakowania rejonu prowadzonych robót, wg projektu.
6.      Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia z materiałów stanowiących jego własność o odpowiednich parametrach jakościowych i wytrzymałościowych, posiadających aktualne certyfikaty lub deklaracje zgodności oraz zaakceptowanych przez Zamawiającego.
7.      Wykonawca zobowiązany jest do naprawienia urządzeń podziemnych uszkodzonych w trakcie prowadzenia prac z tym, że koszt ich naprawy ponosi wyłącznie Wykonawca, co oznacza, że koszty te nie są uwzględnione w wynagrodzeniu wykonawcy, o którym mowa w § 4.
8.      Organizacja robót prowadzona będzie zgodnie z wymogami BHP a także przepisami dotyczącymi ochrony środowiska naturalnego i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
9.      Dojazd do miejsca ważenia pojazdów z materiałem do napraw cząstkowych (masa bitumiczna, patcher) w m. Wołów, przed i po wykonaniu naprawy, będzie się odbywać na koszt wykonawcy
 
§ 8.
1.        Zakończenie napraw nawierzchni objętych zleceniem częściowym Wykonawca zgłasza Zamawiającemu na piśmie.
2.        Zamawiający zobowiązuje się przystąpić do odbioru zleconych robót naprawczych nawierzchni w ciągu 14 dni od daty otrzymania zgłoszenia i kompletu wymaganych dokumentów (obmiar powykonawczy napraw oraz dokumenty dotyczące wbudowanych materiałów).
3.        Zamawiający sporządza protokół odbioru częściowego, który podpisują strony umowy.
4.        Protokół odbioru końcowego strony spisują w terminie 14 dni od daty pisemnego zgłoszenia przez Wykonawcę wykonania całości zamówienia.
5.        Jeżeli w toku czynności odbiorów zostaną stwierdzone wady to Zamawiającemu przysługują następujące uprawnienia:
a)        w przypadku wad dających się usunąć Zamawiający może odmówić przyjęcia przedmiotu umowy określając jednocześnie termin usunięcia wad i ponownego odbioru lub może przyjąć przedmiot umowy z jednoczesnym opisaniem stwierdzonych wad w protokole odbioru i określeniem terminu ich usunięcia przez Wykonawcę, 
b)        w przypadku wad, których usunąć się nie da, Zamawiający może; w przypadku wad istotnych żądać wykonania przedmiotu umowy od nowa lub odstąpić od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; w przypadku zaś wad nieistotnych może żądać stosunkowego obniżenia należnego wynagrodzenia.
6.       Koszty usuwania wad stwierdzonych podczas odbioru ponosi Wykonawca.
7.       Strony postanawiają, że z czynności odbioru częściowego i końcowego będzie spisany protokół zawierający wszelkie ustalenia dokonane w toku odbioru (wraz z terminami wyznaczonymi dla usunięcia stwierdzonych przy odbiorze wad), który podpisują strony umowy.
8.        Wykonawca zobowiązany jest do zawiadomienia Zmawiającego o usunięciu wad oraz do żądania wyznaczenia terminu odbioru zakwestionowanych uprzednio robót.
9.        W przypadku nie usunięcia wad w wyznaczonym terminie Zamawiający ma prawo zlecenia ich      usunięcia osobie trzeciej na koszt Wykonawcy.
§ 9.
 
1.      Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na przedmiot umowy na okres 12 miesięcy, licząc od 15-go dnia następnego miesiąca po zakończeniu kwartału, w którym dokonano odbiorów częściowych.
2.      Okres rękojmi równy jest okresowi gwarancji i liczony jest od daty odbioru końcowego bezusterkowego lub daty usunięcia wady lub usterki stwierdzonej w czasie odbioru.
3.      W przypadku wystąpienia wad w okresie gwarancji, termin gwarancji ulega wydłużeniu o okres od dnia zawiadomienia Wykonawcy o dostrzeżonej wadzie do czasy jej usunięcia, stwierdzonego protokólarnie.
4.      Zamawiający wyznaczy ostateczny, pogwarancyjny termin odbioru robót po upływie terminu gwarancji ustalonego w umowie.
 
§ 10.
 
1.       Strony postanawiają, że obowiązującą je formą odszkodowania są kary umowne.
2.       W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy Wykonawca będzie zobowiązany do zapłaty Zamawiającemu kar umownych wg poniższych zasad:
a)         za zwłokę w przystąpieniu do wykonania przedmiotu zlecenia w wysokości 0,5 % wartości brutto, o której mowa w § 4 umowy, za każdy dzień zwłoki,
b)         za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych podczas odbioru częściowego – w wysokości 0,5 % wartości brutto zlecenia, za każdy dzień zwłoki, liczonej od upływu terminu wyznaczonego na usunięcie wad,
c)         za odstąpienie od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy w wysokości 15 % wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 4 umowy.
3.       Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną za odstąpienie od umowy z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego w 15 % wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 4 umowy, z wyłączeniem okoliczności, o których mowa w art 145 ustawy Pzp.
4.       Wykonawca oświadcza, że wyraża zgodę na potracenie naliczonych kar umownych z wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy.
 
§ 11.
1.    Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy w terminie 30 dni od dnia dowiedzenia się o niewykonaniu lub nienależytym wykonaniu umowy przez Wykonawcę, a w szczególności, jeżeli:
a)     Wykonawca bez uzasadnionych przyczyn nie przystąpił do realizacji zamówienia lub przerwał z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy realizację przedmiotu umowy na czas dłuższy niż 14 dni,
b)      Wykonawca wykonuje roboty wadliwie, nieterminowo, niezgodnie z umową, specyfikacjami technicznymi i poleceniami osób reprezentujących Zamawiającego,
c)      wystąpią okoliczności, które uniemożliwiają realizację umowy przez Wykonawcę (zajęcie majątku, upadłość, itp.).
2.    W takim wypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu prawidłowego wykonania części umowy.
3.    Każda ze stron może rozwiązać umowę za uprzednim 3 - miesięcznym pisemnym wypowiedzeniem, z podaniem uzasadnienia. Zamawiający może rozwiązać umowę za uprzednim 3 - miesięcznym pisemnym wypowiedzeniem w przypadku przekazania odcinków dróg wojewódzkich w ramach programu „Partnerstwo publiczno – prawne”. Wartość robót zostanie wówczas pomniejszona proporcjonalnie do okresu obowiązywania.
4.    Umowa może być wypowiedziana w całości lub w części przedmiotu umowy.
 
§ 12.
 
2.       Ustala się zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 3 % wartości umownej brutto.
Wykonawca wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy w kwocie ………………….. w formie ……………………………………………………..
2.       Zabezpieczenie należytego wykonania umowy Wykonawca wnosi z ważnością 30 dni ponad termin określony w § 2 ust. 1 niniejszej umowy, w tym 30 % wartości zabezpieczenia należytego wykonania umowy z ważnością na okres rękojmi za wady – gwarancji.
3.       Zabezpieczenie należytego wykonania umowy, o którym mowa w ust. 1 zostanie zwrócone Wykonawcy:
a)         70 % w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane (po odbiorze końcowym bezusterkowym)
b)        30 % w terminie 15 dni po upływie okresu rękojmi za wady – gwarancji.
 
§ 13.
 
Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy mogą być dokonywane jedynie w formie pisemnej w postaci aneksu do umowy podpisanego przez obydwie strony, pod rygorem nieważności, zgodnie z opisanymi zasadami:
1.      Zmiany osobowe:
c.        zmiana osób, przy pomocy których wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, o których mowa w prawie budowlanym,
d.       zmiana osoby uprawnionej do nadzorowania robót.
2.      Pozostałe zmiany:
b.       w przypadku urzędowej zmiany wysokości stawki podatku VAT, dopuszcza się możliwość sporządzenia aneksu do umowy uwzględniającego zmianę wartości umowy z tego tytułu.
 
§ 14.
 
1.       Przy realizacji niniejszej Umowy mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
2.       W sprawach nieuregulowanych postanowieniami niniejszej umowy mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz Prawa zamówień publicznych.
3.       W razie powstania sporu związanego z wykonaniem umowy, Wykonawca zobowiązany jest przede wszystkim do wyczerpania drogi wzajemnego porozumienia kierując swoje roszczenia do Zamawiającego. W przypadku bezskutecznego wyczerpania wzajemnego porozumienia polubownego ewentualne spory rozstrzygać będzie Sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
4.       Umowę niniejszą sporządzono w 3 jednobrzmiących egzemplarzach:
®       1 egzemplarz dla Wykonawcy
®       2 egzemplarze dla Zamawiającego
 
ZAMAWIAJĄCY:                                                                                       WYKONAWCA:
 
Projekt umowy akceptuję:
 
........................................ dnia ............................
 
 
.............................................................................
 (podpis Wykonawcy/Wykonawców)                 
 
* w razie nie korzystania z Podwykonawcy, punkt ten podlega wykreślenia
 
 
 
 
 
 
_____________________________________
Podpis Zamawiającego

 

Otrzymują:
1.        a/a

Nazwa dokumentu: Modyfikacja treści SIWZ na zadanie "Naprawa cząstkowa nawierzchni bitumicznych dróg wojewódzkich na terenie powiatu wołowskiego w latach 2011-2014".
Osoba, która wytworzyła informację: Karolina Grochowska
Osoba, która odpowiada za treść: Karolina Grochowska
Osoba, która wprowadzała dane: Karolina Grochowska
Data wytworzenia informacji: 2011-06-17 14:38:04
Data udostępnienia informacji: 2011-06-17 14:38:04
Data ostatniej aktualizacji: 2011-06-17 14:53:14

Wersja do wydruku...

corner   corner