POWIAT WOŁOWSKI
|
tel. (071) 380 59 01 Plac Piastowski 2
fax (071) 380 59 00 56-100 Wołów
e-mail: starostwo@powiatwolowski.pl
www.powiatwolowski.pl
|
IZP.272.22.2011.6.2011 Wołów, dn. 17.10.2011r.
MODYFIKACJA TREŚCI SIWZ
Powiat Wołowski informuje, iż zgodnie z Art. 38 pkt.4 Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655, z 2008 r. Nr 171, poz. 1058 z późn. zm.) zmienia się zapisy w załącznikach do SIWZ w przetargu na zadanie pn.: „Przebudowa budynku Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wołowie polegająca na budowie platformy do pionowego transportu osób niepełnosprawnych na potrzeby Powiatowego Ośrodka Wsparcia Środowiskowy Dom Samopomocy w Wołowie”
Wyjaśnienia:
Obecny zapis w SIWZ
Nazwa zamawiającego: Powiat Wołowski
Adres zamawiającego: pl. Piastowski 2
Kod Miejscowość: 56 – 100 Wołów
Telefon: (0-71) 380 59 01
Faks: (0-71) 380 59 00
Adres strony internetowej: www.powiatwolowski.pl
Adres poczty elektronicznej: zamowienia@powiatwolowski.pl
Godziny urzędowania: 7:45 – 15:45
Skreśla się w/w zapis w SIWZ, który po zmianie otrzymuje brzmienie:
Nazwa zamawiającego: Powiatowy Ośrodek Wsparcia
Adres zamawiającego: ul. Inwalidów Wojennych 26
Kod Miejscowość: 56 – 100 Wołów
Telefon: (0-71) 389 42 90
Faks: (0-71) 380 59 00
Adres strony internetowej: www.powiatwolowski.pl
Adres poczty elektronicznej: zamowienia@powiatwolowski.pl
Godziny urzędowania: 8:00 – 16:00
Obecny zapis w SIWZ
XI. Miejsce i termin składania i otwarcia ofert
1. Oferty należy składać do dnia: 20.10.2011r. do godz. 10:00
w siedzibie zamawiającego
Powiat Wołowski
pl. Piastowski 2
56 – 100 Wołów
Pokój nr 5
Skreśla się w/w zapis w SIWZ, który po zmianie otrzymuje brzmienie:
XI. Miejsce i termin składania i otwarcia ofert
1. Oferty należy składać do dnia: 24.10.2011r. do godz. 10:00
w siedzibie zamawiającego
Powiat Wołowski
pl. Piastowski 2
56 – 100 Wołów
Pokój nr 5
Obecny zapis w SIWZ
3. Oferty zostaną otwarte dnia:20.10.2011r. o godz. 10:15
w siedzibie zamawiającego
Powiat Wołowski
pl. Piastowski 2
56 – 100 Wołów
Pokój nr 18
Skreśla się w/w zapis w SIWZ, który po zmianie otrzymuje brzmienie:
3. Oferty zostaną otwarte dnia:24.10.2011r. o godz. 10:15
w siedzibie zamawiającego
Powiat Wołowski
pl. Piastowski 2
56 – 100 Wołów
Pokój nr 18
Obecny zapis w SIWZ
IZP.272.22.2011 Załącznik nr 1
FORMULARZ OFERTOWY WYKONAWCY
Dane dotyczące wykonawcy
Nazwa: ................................................
Siedziba: ................................................
Adres poczty elektronicznej: ................................................
Strona internetowa: ................................................
Numer telefonu: 0 (**) ......................................
Numer faksu: 0 (**) ......................................
Numer REGON: ................................................
Numer NIP: ................................................
Dane dotyczące zamawiającego
Powiat Wołowski
pl. Piastowski 2
56 – 100 Wołów
Zobowiązania wykonawcy
Nawiązując do ogłoszenia o zamówieniu publicznym na „Przebudowa budynku Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wołowie polegająca na budowie platformy do pionowego transportu osób niepełnosprawnych na potrzeby Powiatowego Ośrodka Wsparcia Środowiskowy Dom Samopomocy w Wołowie” Numer sprawy: IZP 272.22.2011, oferujemy wykonanie zamówienia, zgodnie z wymogami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia za cenę:
Cena oferty
cena netto...........................................................................................................zł
(słownie: ...............................................................................................................)
należny podatek VAT…%...............................................................................zł
(słownie: ...............................................................................................................)
cena brutto..........................................................................................................zł
(słownie: ...............................................................................................................)
Oświadczam, że:
Wykonam zamówienie publiczne w terminie: do …….2011r.
Termin płatności:14 dni
Okres gwarancji (wyrażony w liczbie miesięcy):.............
Reklamacje będą załatwiane w terminie:………….......... .......... dni
- sposób zgłaszania problemów w przypadku uzasadnionych reklamacji: .......... ..........
- załatwienie wykonania reklamacji: .......... .......... .......... .......... .......... .................... ..........
Osoby do kontaktów z Zamawiającym
Osoba / osoby do kontaktów z Zamawiającym odpowiedzialne za wykonanie zobowiązań umowy:
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... tel. kontaktowy, faks: .......... .......... .......... zakres odpowiedzialności
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... tel. kontaktowy, faks: .......... .......... .......... zakres odpowiedzialności
Pełnomocnik w przypadku składania oferty wspólnej
Nazwisko, imię ....................................................................................................
Stanowisko ...........................................................................................................
Telefon...................................................Fax.........................................................
Zakres*:
- do reprezentowania w postępowaniu
- do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy
- do zawarcia umowy
Oświadczenie dotyczące postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
1. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, nie wnosimy żadnych zastrzeżeń oraz uzyskaliśmy niezbędne informacje do przygotowania oferty.
2. Oświadczamy, że uważamy się za związanych z ofertą przez czas wskazany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
3. Oświadczamy, że załączone do specyfikacji istotnych warunków zamówienia postanowienia umowy / wzór umowy zostały przez nas zaakceptowane bez zastrzeżeń i zobowiązujemy się w przypadku wyboru naszej oferty do zawarcia umowy w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
Dokumenty
Na potwierdzenie spełnienia wymagań do oferty załączam:
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy:
nie dotyczy
Zastrzeżenie wykonawcy
Niżej wymienione dokumenty składające się na ofertę nie mogą być ogólnie udostępnione:
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
Inne informacje wykonawcy:
………………………………………………………………………………………………
................................................................................
(data i czytelny podpis wykonawcy)
Skreśla się w/w zapis w SIWZ, który po zmianie otrzymuje brzmienie:
IZP.272.22.2011 Załącznik nr 1
FORMULARZ OFERTOWY WYKONAWCY
Dane dotyczące wykonawcy
Nazwa: ................................................
Siedziba: ................................................
Adres poczty elektronicznej: ................................................
Strona internetowa: ................................................
Numer telefonu: 0 (**) ......................................
Numer faksu: 0 (**) ......................................
Numer REGON: ................................................
Numer NIP: ................................................
Dane dotyczące zamawiającego
Powiatowy Ośrodek Wsparcia-
Ul. Inwalidów Wojennych 26
56-100 Wołów
Zobowiązania wykonawcy
Nawiązując do ogłoszenia o zamówieniu publicznym na „Przebudowa budynku Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wołowie polegająca na budowie platformy do pionowego transportu osób niepełnosprawnych na potrzeby Powiatowego Ośrodka Wsparcia Środowiskowy Dom Samopomocy w Wołowie” Numer sprawy: IZP 272.22.2011, oferujemy wykonanie zamówienia, zgodnie z wymogami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia za cenę:
Cena oferty
cena netto...........................................................................................................zł
(słownie: ...............................................................................................................)
należny podatek VAT…%...............................................................................zł
(słownie: ...............................................................................................................)
cena brutto..........................................................................................................zł
(słownie: ...............................................................................................................)
Oświadczam, że:
Wykonam zamówienie publiczne w terminie: do 30.11..2011r.
Termin płatności:7 dni
Okres gwarancji (wyrażony w liczbie miesięcy):.............
Reklamacje będą załatwiane w terminie:………….......... .......... dni
- sposób zgłaszania problemów w przypadku uzasadnionych reklamacji: .......... ..........
- załatwienie wykonania reklamacji: .......... .......... .......... .......... .......... .................... ..........
Osoby do kontaktów z Zamawiającym
Osoba / osoby do kontaktów z Zamawiającym odpowiedzialne za wykonanie zobowiązań umowy:
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... tel. kontaktowy, faks: .......... .......... .......... zakres odpowiedzialności
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... tel. kontaktowy, faks: .......... .......... .......... zakres odpowiedzialności
Pełnomocnik w przypadku składania oferty wspólnej
Nazwisko, imię ....................................................................................................
Stanowisko ...........................................................................................................
Telefon...................................................Fax.........................................................
Zakres*:
- do reprezentowania w postępowaniu
- do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy
- do zawarcia umowy
Oświadczenie dotyczące postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
1. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, nie wnosimy żadnych zastrzeżeń oraz uzyskaliśmy niezbędne informacje do przygotowania oferty.
2. Oświadczamy, że uważamy się za związanych z ofertą przez czas wskazany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
3. Oświadczamy, że załączone do specyfikacji istotnych warunków zamówienia postanowienia umowy / wzór umowy zostały przez nas zaakceptowane bez zastrzeżeń i zobowiązujemy się w przypadku wyboru naszej oferty do zawarcia umowy w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
Dokumenty
Na potwierdzenie spełnienia wymagań do oferty załączam:
.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ..........
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy:
nie dotyczy
Zastrzeżenie wykonawcy
Niżej wymienione dokumenty składające się na ofertę nie mogą być ogólnie udostępnione:
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
Inne informacje wykonawcy:
………………………………………………………………………………………………
................................................................................
(data i czytelny podpis wykonawcy)
Obecny zapis w SIWZ
IZP.272.22.2011 Załącznik nr 5
WZÓR UMOWY Nr …………..
zawarta w dniu …………… roku w Wołowie pomiędzy:
Powiatem Wołowskim, z siedzibą w Wołowie (56-100), przy pl. Piastowskim 2, reprezentowanym przez Zarząd Powiatu, w imieniu którego występują:
1. …………………. – Starosta Wołowski
2. ………………….. - Wicestarosta Wołowski
- przy kontrasygnacie Skarbnika Powiatu – ……………………
zwanym dalej „Zamawiającym”,
a
…………………..
z siedzibą ……………….., ………………..
wpisanym do ………………………., NIP: …………………,
reprezentowaną przez:
1. ……………….. – Właściciel
zwanym dalej „Wykonawcą”,
o następującej treści:
W wyniku dokonania przez Zamawiającego wyboru Wykonawcy w postępowaniu przeprowadzonym zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. Nr 113, poz. 759 z 2010 r. z późniejszymi zmianami) w trybie przetargu nieograniczonego pn. „Przebudowa budynku Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wołowie polegająca na budowie platformy do pionowego transportu osób niepełnosprawnych na potrzeby Powiatowego Ośrodka Wsparcia Środowiskowy Dom Samopomocy w Wołowie”, zawarto umowę następującej treści:
Definicje
§ 1.
Użyte w treści umowy pojęcia i określenia Strony rozumieją jako:
1) Przedmiot umowy - zakres rzeczowy określony w dokumentacji Zamawiającego stanowiącej jej integralną część na podstawie, której realizowany jest przedmiot umowy .
2) Dokumentacja robót - projekty budowlane, rysunki, opisy, specyfikacje techniczne, kosztorysy, harmonogramy, opracowania lub inne dokumenty ustalające szczegółowy zakres robót budowlanych na podstawie, których realizowany jest przedmiot umowy.
3) Teren robót - przestrzeń, w której prowadzone są roboty budowlane wraz z zapleczem na materiały i urządzenia Wykonawcy.
4) Harmonogram - projekt organizacji wykonania robót określony przez poszczególne etapy oznaczone czasowo.
5) Odbiór częściowy - protokolarne przekazanie zgodnego z harmonogramem ustalonego w dokumentacji etapu robót, który to protokół zawiera ocenę wykonania robót.
6) Odbiór końcowy - protokolarne, z udziałem stron umowy przekazanie przedmiotu umowy, bez zastrzeżeń w stanie gotowym do eksploatacji użytkowania po pozytywnym zakończeniu odbiorów częściowych.
7) Wada - cecha zmniejszająca wartość wykonanych robót ze względu na cel oznaczony w umowie lub wykonana niezgodnie z dokumentacją Zamawiającego lub obowiązującymi w tym zakresie warunkami technicznymi wykonania robót, wiedzą techniczną, normami, lub innymi dokumentami wymaganymi przepisami prawa.
8) Gwarancja, gwarancja jakości - dokumenty gwarancyjne na wbudowane urządzenia i materiały oraz dokument gwarancyjny odrębnie wystawiony przez Wykonawcę na wykonany przedmiot umowy określający zakres i terminy oraz uprawnienia określone przez gwaranta, co do rzeczy sprzedanej.
9) Siła wyższa - zdarzenie nagłe, nieprzewidywalne i niezależne od woli Stron, uniemożliwiające wykonanie Umowy na stałe lub na pewien czas, któremu nie można zapobiec, ani przeciwdziałać przy zachowaniu należytej staranności.
Przedmiot umowy
§ 2.
1. Zamawiający zleca a Wykonawca zobowiązuje się wykonać roboty budowlane polegające na wykonaniu zadania pn. „Przebudowa budynku Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wołowie polegająca na budowie platformy do pionowego transportu osób niepełnosprawnych na potrzeby Powiatowego Ośrodka Wsparcia Środowiskowy Dom Samopomocy w Wołowie” w zakresie szczegółowo określonym w:
- przedmiarze robót stanowiącym załącznik nr 10 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia,
- specyfikacji technicznej stanowiącej załącznik nr 11 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia,
- specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Stanowiących załączniki do niniejszej umowy
2. Wykonawca będzie realizował w ramach niniejszej umowy zakres robót stosownie do harmonogramu.
§ 3.
Wykonawca, po zapoznaniu się z sytuacją faktyczną, w tym w szczególności ze stanem technicznym i warunkami lokalnymi zapewnia, że posiada niezbędną wiedzę fachową, kwalifikacje, doświadczenie, możliwości i uprawnienia konieczne dla prawidłowego wykonania umowy i będzie w stanie należycie wykonać roboty budowlane na warunkach określonych w umowie.
Obowiązki Wykonawcy
§ 4.
Do obowiązków Wykonawcy należy:
1. wykonanie przedmiotu umowy z zachowaniem najwyższej staranności, przestrzegania najwyższych standardów wiedzy technicznej oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego, warunkami technicznymi, Polskimi Normami, zasadami wiedzy technicznej, w tym również wymogów Zamawiającego,
2. wykonanie umowy zgodnie z wymaganiami zawartymi w specyfikacji technicznej i przedmiarze robót, przy uwzględnieniu zaleceń i wymogów stawianych przez producentów materiałów (wszelkie odstępstwa od pierwotnie zaakceptowanych przez Zamawiającego materiałów, elementów i urządzeń muszą uzyskać pisemną aprobatę Zamawiającego);
3. prowadzenie robót w systemie wielozmianowym, jeżeli będzie to niezbędne dla zachowania terminu wykonania robót,
4. zapewnienie realizacji robót przez odpowiednio wykwalifikowanych i posiadających odpowiednie uprawnienia pracowników oraz gwarantujących poprawność i właściwą jakość wykonanych robót,
5. zapewnienie odpowiedniego sprzętu, materiałów i innych urządzeń oraz wszelkich przedmiotów niezbędnych do zgodnego z umową wykonania przedmiotu umowy,
6. przyjęcie terenu robót,
7. zagospodarowanie pomieszczenia/miejsca składowania na własny koszt, rozliczenia się z kosztów zużycia wody i energii w okresie realizacji umowy według rzeczywistego zużycia, utrzymanie porządku, ochrona mienia znajdującego się na terenie budowy,
8. przestrzeganie obowiązujących przepisów BHP, a w szczególności ppoż. w trakcie wykonywania robót,
9. posiadania odpowiedniej umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej związanej z zakresem prowadzonej działalności gospodarczej i obowiązującej na czas realizacji robót objętych umową.
10. wykonanie przedmiotu umowy w uzgodnionych terminach,
11. przygotowanie dokumentów do końcowego odbioru,
12. zgłaszanie rozpoczęcia i zakończenia każdego etapu robót przedstawicielowi Zamawiającego i inspektorowi nadzoru.
Obowiązki Zamawiającego
§ 5.
1. Do obowiązków Zamawiającego należy:
1) przekazanie frontu robót na podstawie odrębnego protokołu zdawczo – odbiorczego w rozmiarach i stanie umożliwiającym rozpoczęcie i wykonanie robót,
2) udostępnienie pomieszczeń/miejsca na składowanie materiałów na zasadach ryczałtowych,
3) przekazanie kosztorysu na dzień przekazania frontu robót,
4) zapewnienie nadzoru inwestorskiego przez cały czas realizacji przedmiotu umowy określonego w § 2 umowy.
2. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za mienie Wykonawcy zgromadzone w pomieszczeniu/miejscu składowania oraz na terenie wykonywanych robót.
Termin wykonania
§ 6.
1. Strony ustalają termin rozpoczęcia robót objętych umową z dniem jej podpisania, tj. ………….. roku.
2. Wykonanie całości przedmiotu umowy nastąpi w terminie do 30.11.2011r. i wymaga dokonania odbioru końcowego, przekazania Zamawiającemu wszystkich znajdujących się w posiadaniu Wykonawcy dokumentów, w szczególności określonych w § 7 umowy.
Odbiór robót
§ 7.
1. Przedmiotem odbioru końcowego jest całość robót budowlanych i wykończeniowych po wykonaniu przedmiotu umowy zgodnie z przedmiarem robót.
2. W odbiorze uczestniczą: przedstawiciel Zamawiającego, Wykonawca (kierownik budowy) oraz inspektor nadzoru inwestorskiego.
3. Do odbioru końcowego Wykonawca skompletuje i przedstawi Zamawiającemu dokumenty pozwalające na ocenę wykonania przedmiotu umowy, a w szczególności przekaże:
1) gwarancje,
2) aprobaty techniczne,
3) atesty i certyfikaty jakości,
4) deklaracje zgodności z PN.
4. Odbiór końcowy robót zostanie przeprowadzony przez Zamawiającego w ciągu 3 dni od daty zawiadomienia, o którym mowa w ust. 5.
5. O gotowości do odbioru Wykonawca jest zobowiązany zawiadomić Zamawiającego. Zawiadomienie dokonane winno być na piśmie, a termin biegnie od dnia, w którym Zamawiający potwierdził fakt przyjęcia zawiadomienia. Na tej podstawie Zamawiający wyznacza dzień i godzinę odbioru.
6. Jeżeli w toku czynności odbioru zostanie stwierdzone, że przedmiot nie osiągnął gotowości do odbioru z powodu nie zakończenia robót, stwierdzenia wad lub nie wywiązania się z obowiązków, o których mowa w niniejszej Umowie, Zamawiający może odmówić odbioru. W takim wypadku Wykonawca pozostaje w zwłoce.
7. Jeżeli odbiór nie został dokonany z winy Zamawiającego w terminie ustalonym w ust. 4 niniejszego paragrafu, mimo prawidłowego zawiadomienia o gotowości do odbioru przez Wykonawcę, to Wykonawca nie pozostaje w zwłoce z wykonaniem zobowiązania wynikającego z umowy.
8. Z czynności odbioru sporządza się protokół, który powinien zawierać ustalenia poczynione w toku odbioru. Odbiór końcowy jest dokonany po złożeniu stosownego oświadczenia przez Zamawiającego w protokole odbioru końcowego lub po potwierdzeniu w w/w protokole usunięcia wszystkich wad stwierdzonych w tym odbiorze.
9. Jeżeli Zamawiający, mimo osiągnięcia gotowości przedmiotu umowy do odbioru i powiadomienia o tym fakcie przez Wykonawcę nie przystąpi do czynności związanych z odbiorem w uzgodnionym obustronnie terminie, Wykonawca może ustalić protokolarnie stan przedmiotu odbioru przez powołaną do tego komisję w skład, której wejdzie inspektor nadzoru, zawiadamiając o tym Zamawiającego w trybie wskazanym w ust. 5 niniejszego paragrafu umowy. Protokół taki stanowi podstawę do wystawienia faktury i żądania zapłaty wynagrodzenia zgodnie z § 9 umowy.
§ 8.
1. Jeżeli w toku odbioru zostaną stwierdzone wady, nadające się do usunięcia – Zamawiający może odmówić odbioru do czasu usunięcia wad,
2. Jeżeli w toku odbioru zostaną stwierdzone wady nie nadające się do usunięcia – Zamawiający może:
1) jeżeli wady umożliwiają użytkowanie przedmiotu umowy zgodnie z jego przeznaczeniem - obniżyć wynagrodzenie za ten przedmiot umowy odpowiednio do utraconej wartości,
2) jeżeli wady uniemożliwiają użytkowanie przedmiotu umowy zgodnie z jego przeznaczeniem:
a) odstąpić od umowy, żądając zwrotu poniesionych nakładów oraz utraconych korzyści,
b) żądać ponownego wykonania przedmiotu umowy, zachowując prawo do domagania się od Wykonawcy naprawienia szkody wynikłej z opóźnienia.
Wynagrodzenie i sposób rozliczeń
§ 9.
1. Strony ustalają, iż z tytułu wykonania przedmiotowej umowy Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie ryczałtowe w łącznej kwocie brutto ……………………… zł (słownie: ...........................................................), obejmującej kwotę ........................ zł. netto oraz należny podatek od towarów i usług (VAT) w kwocie ……………………..
2. Zapłata wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1 zostanie dokonana w oparciu o fakturę końcową na podstawie protokołu odbioru końcowego podpisanego przez Strony, na rachunek bankowy Wykonawcy prowadzony w banku ………………pod nr: ...................................
3. Zapłata nastąpi w terminie 14 dni od dnia doręczenia prawidłowo wystawionej faktury VAT.
4. Za datę dokonania zapłaty, Strony przyjmują datę : dzień wydania polecenia bankowego.
Rękojmia za wady, gwarancja
§ 10.
Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie zdarzenia zaistniałe na placu budowy, w tym za wypadki oraz powstałe szkody, również w związku z nieprawidłowym oznakowaniem placu budowy, czy niewłaściwą weryfikacją dokumentacji technicznej.
§ 11.
Wykonawca będzie ponosił również odpowiedzialność wobec Zamawiającego jeśli przedmiot umowy, lub jego jakakolwiek część będzie obciążona prawami osób trzecich - w tym prawami autorskimi oraz prawami własności przemysłowej.
§ 12.
1. Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji jakości na roboty stanowiące przedmiot umowy.
2. Wykonawca gwarantuje prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy i uzyskanie jego prawidłowych parametrów technicznych.
3. Ustala się … miesięczny okres gwarancji liczony od daty bezusterkowego odbioru końcowego.
4. Bieg okresu gwarancji rozpoczyna się w dniu następnym licząc od dnia odbioru końcowego lub od daty potwierdzenia usunięcia wad lub usterek stwierdzonych w czasie odbioru końcowego przedmiotu umowy. Okres rękojmi biegnie równolegle z okresem gwarancji
5. Wykonawca jest zobowiązany do dokonywania w okresie gwarancyjnym przeglądów oraz nieodpłatnego usuwania zaistniałych wad, niezwłocznie. Okres gwarancji zostanie przedłużony o czas naprawy.
6. Zamawiający może dochodzić roszczeń z tytułu gwarancji także po okresie określonym w ust. 1, jeżeli zgłosił wadę przed upływem tego okresu.
7. Jeżeli Wykonawca nie usunie wad w terminie 7 dni od daty zgłoszenia wad przez Zamawiającego, to Zamawiający może zlecić ich usunięcie stronie trzeciej na koszt Wykonawcy.
8. Odbiór pogwarancyjny zostanie dokonany przez Komisję powołaną przez Zamawiającego.
W protokole odbioru pogwarancyjnego strony określą zakres wad i usterek oraz termin dla ich usunięcia.
9. Niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji, Zamawiający będzie uprawniony do wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi za wady fizyczne robót objętych przedmiotem umowy, a ponadto może żądać naprawienia szkody na zasadach ogólnych z powodu istnienia wady, chyba, że szkoda jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności.
10. Wykonawca jest odpowiedzialny względem Zamawiającego, jeżeli wykonany przedmiot umowy ma wady zmniejszające jego wartość lub użyteczność ze względu na cel określony w umowie.
11. Wykonawca jest odpowiedzialny z tytułu gwarancji za wady fizyczne przedmiotu umowy istniejące w czasie dokonywania czynności odbioru oraz za wady powstałe po odbiorze, lecz z przyczyn tkwiących w wykonanym przedmiocie umowy w chwili odbioru.
Kary umowne i odsetki
§ 13.
Strony ustalają kary umowne za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań umownych.
§ 14.
1. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:
1) za opóźnienie w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze - w wysokości 0,5% wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 9 ust. 1 umowy, za każdy dzień opóźnienia liczony od dnia wyznaczonego na usunięcie wad,
2) za zwłokę w oddaniu całego przedmiotu umowy - w wysokości 0,5% wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 9 ust. 1 umowy, za każdy dzień zwłoki,
3) za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych w okresie rękojmi - w wysokości 0,5% wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 9 ust. 1 umowy za każdy dzień zwłoki liczonego od dnia wyznaczonego Wykonawcy na usunięcie wad,
4) za odstąpienie przez Zamawiającego od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy - w wysokości 20% wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 9 ust. 1 umowy.
2. Niezależnie od wymienionych kar umownych strony Zamawiającemu przysługuje prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego, do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody, na zasadach ogólnych Kodeksu Cywilnego.
§ 15.
Wykonawca będzie mógł dochodzić od Zamawiającego zapłaty kary umownej za odstąpienie Zamawiającego od umowy z przyczyn leżących po jego stronie - w wysokości 20% wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 9 ust. 1 umowy.
§ 16.
Wykonawca oświadcza, że wyraża zgodę na potracenie naliczonych kar umownych z wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy.
Siła wyższa
§ 17.
1. Strony będą zwolnione od odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z Umowy, o ile niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania nastąpiło wskutek siły wyższej w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
2. Strona, która zamierza żądać zwolnienia z odpowiedzialności z powodu siły wyższej zobowiązana jest powiadomić drugą Stronę na piśmie, bez zbędnej zwłoki, o jej zajściu i ustaniu.
3. Zaistnienie siły wyższej powinno być udokumentowane przez Stronę powołującą się na nią.
Odstąpienie, rozwiązanie umowy
§ 18.
1. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie będzie leżało w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający będzie mógł odstąpić od umowy w terminie 10 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.
2. Strony umowy zgodnie uznają, że odstąpienie przez Zamawiającego od Umowy na podstawie okoliczności wskazanych w ust. 1 nie będzie uważane za odstąpienie z winy Zamawiającego i nie będzie skutkowało koniecznością zapłaty kary umownej, o której mowa w § 15 umowy.
§ 19.
1. Zamawiający może rozwiązać umowę w każdym czasie bez terminu wypowiedzenia w przypadku naruszenia przez Wykonawcę obowiązków określonych niniejszą umową lub innymi przepisami.
Przedstawiciele stron, korespondencja
§ 20.
1. Dla utrzymania bieżącej współpracy i wzajemnego informowania się o przebiegu prac nad realizacją przedmiotu umowy strony wyznaczają następujących przedstawicieli:
1) ze strony Zamawiającego - ……………………..
2) ze strony Wykonawcy - ……………………...
2. Przedstawiciele stron będą prowadzić wszelkie negocjacje w formie protokolarnej, a dokonywane ustalenia i decyzje będą miały formę pisemną pod rygorem nieważności.
§ 21.
1. Nadzór nad inwestycją ze strony Zamawiającego będzie pełnić inspektor nadzoru inwestorskiego – ………………………
2. Osobą pełniącą funkcję kierownika budowy ze strony Wykonawcy jest ………………. Posiadający uprawnienia budowlane nr. ........................................................................., która będą działać w granicach umocowania określonego w ustawie Prawo Budowlane.
§ 22.
1. Wszelkie oświadczenia składane drugiej Stronie w związku z wykonaniem niniejszej Umowy, jej zmiany, uzupełnienia lub jej rozwiązanie wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Pisma przewidziane umową uważa się za skutecznie doręczone (z zastrzeżeniami w niej zawartymi), jeżeli zostały przesłane za zwrotnym potwierdzeniem przez drugą Stronę odbioru, listem poleconym za potwierdzeniem odbioru lub innym potwierdzeniem doręczenia pod następujący adres:
Zamawiający:
Powiat Wołowski
Pl. Piastowski 2
56-100 Wołów
Wykonawca:
………………………….
……………..
………….
3. Każda ze Stron zobowiązuje się do powiadomienia drugiej Strony o każdorazowej zmianie swojego adresu. W przypadku braku powiadomienia o zmianie adresu doręczenie dokonane na ostatnio wskazany adres będą uważane za skuteczne.
Postanowienia końcowe
§ 23.
1. W zakresie nieuregulowanym niniejszą umową zastosowanie będą miały szczegółowe warunki realizacji umowy.
2. W pozostałym zakresie zastosowanie będą miały przepisy prawa polskiego, a w szczególności kodeksu cywilnego i prawa budowlanego i prawa zamówień publicznych.
§ 24.
Wykonawca nie może bez zgody Zamawiającego dokonać cesji wierzytelności, przysługującej mu z tytułu realizacji Umowy na osoby trzecie.
§ 25.
Wszelkie spory mogące wyniknąć w związku z wykonywaniem niniejszej umowy będą rozstrzygane w drodze rokowań. Jeżeli w terminie 7 dni od pisemnego wezwania do wszczęcia rokowań strony nie osiągną porozumienia, poddają spór do rozstrzygnięcia przez sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.
§ 26.
Umowa została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, jeden dla Zamawiającego oraz jeden dla Wykonawcy.
§ 27.
Umowę odczytano, przyjęto i podpisano.
ZAMAWIAJĄCY: WYKONAWCA:
Skreśla się w/w zapis w SIWZ, który po zmianie otrzymuje brzmienie:
IZP.272.22.2011 Załącznik nr 5
WZÓR UMOWY Nr …………..
zawarta w dniu …………… roku w Wołowie pomiędzy:
Powiatowym Ośrodkiem Wsparcia, z siedzibą w Wołowie (56-100), przy ul. Inwalidów Wojennych 26, reprezentowanym przez Zarząd Powiatu, w imieniu którego występują:
1. …………………. – Kierownik Powiatowego Ośrodka Wsparcia
- przy kontrasygnacie Głównego Księgowego – ……………………
zwanym dalej „Zamawiającym”,
a
…………………..
z siedzibą ……………….., ………………..
wpisanym do ………………………., NIP: …………………,
reprezentowaną przez:
1. ……………….. – Właściciel
zwanym dalej „Wykonawcą”,
o następującej treści:
W wyniku dokonania przez Zamawiającego wyboru Wykonawcy w postępowaniu przeprowadzonym zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. Nr 113, poz. 759 z 2010 r. z późniejszymi zmianami) w trybie przetargu nieograniczonego pn. „Przebudowa budynku Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wołowie polegająca na budowie platformy do pionowego transportu osób niepełnosprawnych na potrzeby Powiatowego Ośrodka Wsparcia Środowiskowy Dom Samopomocy w Wołowie”, zawarto umowę następującej treści:
Definicje
§ 1.
Użyte w treści umowy pojęcia i określenia Strony rozumieją jako:
10) Przedmiot umowy - zakres rzeczowy określony w dokumentacji Zamawiającego stanowiącej jej integralną część na podstawie, której realizowany jest przedmiot umowy .
11) Dokumentacja robót - projekty budowlane, rysunki, opisy, specyfikacje techniczne, kosztorysy, harmonogramy, opracowania lub inne dokumenty ustalające szczegółowy zakres robót budowlanych na podstawie, których realizowany jest przedmiot umowy.
12) Teren robót - przestrzeń, w której prowadzone są roboty budowlane wraz z zapleczem na materiały i urządzenia Wykonawcy.
13) Harmonogram - projekt organizacji wykonania robót określony przez poszczególne etapy oznaczone czasowo.
14) Odbiór częściowy - protokolarne przekazanie zgodnego z harmonogramem ustalonego w dokumentacji etapu robót, który to protokół zawiera ocenę wykonania robót.
15) Odbiór końcowy - protokolarne, z udziałem stron umowy przekazanie przedmiotu umowy, bez zastrzeżeń w stanie gotowym do eksploatacji użytkowania po pozytywnym zakończeniu odbiorów częściowych.
16) Wada - cecha zmniejszająca wartość wykonanych robót ze względu na cel oznaczony w umowie lub wykonana niezgodnie z dokumentacją Zamawiającego lub obowiązującymi w tym zakresie warunkami technicznymi wykonania robót, wiedzą techniczną, normami, lub innymi dokumentami wymaganymi przepisami prawa.
17) Gwarancja, gwarancja jakości - dokumenty gwarancyjne na wbudowane urządzenia i materiały oraz dokument gwarancyjny odrębnie wystawiony przez Wykonawcę na wykonany przedmiot umowy określający zakres i terminy oraz uprawnienia określone przez gwaranta, co do rzeczy sprzedanej.
18) Siła wyższa - zdarzenie nagłe, nieprzewidywalne i niezależne od woli Stron, uniemożliwiające wykonanie Umowy na stałe lub na pewien czas, któremu nie można zapobiec, ani przeciwdziałać przy zachowaniu należytej staranności.
Przedmiot umowy
§ 2.
2. Zamawiający zleca a Wykonawca zobowiązuje się wykonać roboty budowlane polegające na wykonaniu zadania pn. „Przebudowa budynku Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wołowie polegająca na budowie platformy do pionowego transportu osób niepełnosprawnych na potrzeby Powiatowego Ośrodka Wsparcia Środowiskowy Dom Samopomocy w Wołowie” w zakresie szczegółowo określonym w:
- przedmiarze robót stanowiącym załącznik nr 10 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia,
- specyfikacji technicznej stanowiącej załącznik nr 11 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia,
- specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Stanowiących załączniki do niniejszej umowy
3. Wykonawca będzie realizował w ramach niniejszej umowy zakres robót stosownie do harmonogramu.
§ 3.
Wykonawca, po zapoznaniu się z sytuacją faktyczną, w tym w szczególności ze stanem technicznym i warunkami lokalnymi zapewnia, że posiada niezbędną wiedzę fachową, kwalifikacje, doświadczenie, możliwości i uprawnienia konieczne dla prawidłowego wykonania umowy i będzie w stanie należycie wykonać roboty budowlane na warunkach określonych w umowie.
Obowiązki Wykonawcy
§ 4.
Do obowiązków Wykonawcy należy:
13. wykonanie przedmiotu umowy z zachowaniem najwyższej staranności, przestrzegania najwyższych standardów wiedzy technicznej oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego, warunkami technicznymi, Polskimi Normami, zasadami wiedzy technicznej, w tym również wymogów Zamawiającego,
14. wykonanie umowy zgodnie z wymaganiami zawartymi w specyfikacji technicznej i przedmiarze robót, przy uwzględnieniu zaleceń i wymogów stawianych przez producentów materiałów (wszelkie odstępstwa od pierwotnie zaakceptowanych przez Zamawiającego materiałów, elementów i urządzeń muszą uzyskać pisemną aprobatę Zamawiającego);
15. prowadzenie robót w systemie wielozmianowym, jeżeli będzie to niezbędne dla zachowania terminu wykonania robót,
16. zapewnienie realizacji robót przez odpowiednio wykwalifikowanych i posiadających odpowiednie uprawnienia pracowników oraz gwarantujących poprawność i właściwą jakość wykonanych robót,
17. zapewnienie odpowiedniego sprzętu, materiałów i innych urządzeń oraz wszelkich przedmiotów niezbędnych do zgodnego z umową wykonania przedmiotu umowy,
18. przyjęcie terenu robót,
19. zagospodarowanie pomieszczenia/miejsca składowania na własny koszt, rozliczenia się z kosztów zużycia wody i energii w okresie realizacji umowy według rzeczywistego zużycia, utrzymanie porządku, ochrona mienia znajdującego się na terenie budowy,
20. przestrzeganie obowiązujących przepisów BHP, a w szczególności ppoż. w trakcie wykonywania robót,
21. posiadania odpowiedniej umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej związanej z zakresem prowadzonej działalności gospodarczej i obowiązującej na czas realizacji robót objętych umową.
22. wykonanie przedmiotu umowy w uzgodnionych terminach,
23. przygotowanie dokumentów do końcowego odbioru,
24. zgłaszanie rozpoczęcia i zakończenia każdego etapu robót przedstawicielowi Zamawiającego i inspektorowi nadzoru.
Obowiązki Zamawiającego
§ 5.
2. Do obowiązków Zamawiającego należy:
5) przekazanie frontu robót na podstawie odrębnego protokołu zdawczo – odbiorczego w rozmiarach i stanie umożliwiającym rozpoczęcie i wykonanie robót,
6) udostępnienie pomieszczeń/miejsca na składowanie materiałów na zasadach ryczałtowych,
7) przekazanie kosztorysu na dzień przekazania frontu robót,
8) zapewnienie nadzoru inwestorskiego przez cały czas realizacji przedmiotu umowy określonego w § 2 umowy.
3. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za mienie Wykonawcy zgromadzone w pomieszczeniu/miejscu składowania oraz na terenie wykonywanych robót.
Termin wykonania
§ 6.
3. Strony ustalają termin rozpoczęcia robót objętych umową z dniem jej podpisania, tj. ………….. roku.
4. Wykonanie całości przedmiotu umowy nastąpi w terminie do 30.11.2011r. i wymaga dokonania odbioru końcowego, przekazania Zamawiającemu wszystkich znajdujących się w posiadaniu Wykonawcy dokumentów, w szczególności określonych w § 7 umowy.
Odbiór robót
§ 7.
4. Przedmiotem odbioru końcowego jest całość robót budowlanych i wykończeniowych po wykonaniu przedmiotu umowy zgodnie z przedmiarem robót.
5. W odbiorze uczestniczą: przedstawiciel Zamawiającego, Wykonawca (kierownik budowy) oraz inspektor nadzoru inwestorskiego.
6. Do odbioru końcowego Wykonawca skompletuje i przedstawi Zamawiającemu dokumenty pozwalające na ocenę wykonania przedmiotu umowy, a w szczególności przekaże:
5) gwarancje,
6) aprobaty techniczne,
7) atesty i certyfikaty jakości,
8) deklaracje zgodności z PN.
10. Odbiór końcowy robót zostanie przeprowadzony przez Zamawiającego w ciągu 3 dni od daty zawiadomienia, o którym mowa w ust. 5.
11. O gotowości do odbioru Wykonawca jest zobowiązany zawiadomić Zamawiającego. Zawiadomienie dokonane winno być na piśmie, a termin biegnie od dnia, w którym Zamawiający potwierdził fakt przyjęcia zawiadomienia. Na tej podstawie Zamawiający wyznacza dzień i godzinę odbioru.
12. Jeżeli w toku czynności odbioru zostanie stwierdzone, że przedmiot nie osiągnął gotowości do odbioru z powodu nie zakończenia robót, stwierdzenia wad lub nie wywiązania się z obowiązków, o których mowa w niniejszej Umowie, Zamawiający może odmówić odbioru. W takim wypadku Wykonawca pozostaje w zwłoce.
13. Jeżeli odbiór nie został dokonany z winy Zamawiającego w terminie ustalonym w ust. 4 niniejszego paragrafu, mimo prawidłowego zawiadomienia o gotowości do odbioru przez Wykonawcę, to Wykonawca nie pozostaje w zwłoce z wykonaniem zobowiązania wynikającego z umowy.
14. Z czynności odbioru sporządza się protokół, który powinien zawierać ustalenia poczynione w toku odbioru. Odbiór końcowy jest dokonany po złożeniu stosownego oświadczenia przez Zamawiającego w protokole odbioru końcowego lub po potwierdzeniu w w/w protokole usunięcia wszystkich wad stwierdzonych w tym odbiorze.
15. Jeżeli Zamawiający, mimo osiągnięcia gotowości przedmiotu umowy do odbioru i powiadomienia o tym fakcie przez Wykonawcę nie przystąpi do czynności związanych z odbiorem w uzgodnionym obustronnie terminie, Wykonawca może ustalić protokolarnie stan przedmiotu odbioru przez powołaną do tego komisję w skład, której wejdzie inspektor nadzoru, zawiadamiając o tym Zamawiającego w trybie wskazanym w ust. 5 niniejszego paragrafu umowy. Protokół taki stanowi podstawę do wystawienia faktury i żądania zapłaty wynagrodzenia zgodnie z § 9 umowy.
§ 8.
2. Jeżeli w toku odbioru zostaną stwierdzone wady, nadające się do usunięcia – Zamawiający może odmówić odbioru do czasu usunięcia wad,
3. Jeżeli w toku odbioru zostaną stwierdzone wady nie nadające się do usunięcia – Zamawiający może:
1) jeżeli wady umożliwiają użytkowanie przedmiotu umowy zgodnie z jego przeznaczeniem - obniżyć wynagrodzenie za ten przedmiot umowy odpowiednio do utraconej wartości,
2) jeżeli wady uniemożliwiają użytkowanie przedmiotu umowy zgodnie z jego przeznaczeniem:
a) odstąpić od umowy, żądając zwrotu poniesionych nakładów oraz utraconych korzyści,
b) żądać ponownego wykonania przedmiotu umowy, zachowując prawo do domagania się od Wykonawcy naprawienia szkody wynikłej z opóźnienia.
Wynagrodzenie i sposób rozliczeń
§ 9.
5. Strony ustalają, iż z tytułu wykonania przedmiotowej umowy Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie ryczałtowe w łącznej kwocie brutto ……………………… zł (słownie: ...........................................................), obejmującej kwotę ........................ zł. netto oraz należny podatek od towarów i usług (VAT) w kwocie ……………………..
6. Zapłata wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1 zostanie dokonana w oparciu o fakturę końcową na podstawie protokołu odbioru końcowego podpisanego przez Strony, na rachunek bankowy Wykonawcy prowadzony w banku ………………pod nr: ...................................
7. Zapłata nastąpi w terminie 7 dni od dnia doręczenia prawidłowo wystawionej faktury VAT.
8. Za datę dokonania zapłaty, Strony przyjmują datę : dzień wydania polecenia bankowego.
Rękojmia za wady, gwarancja
§ 10.
Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie zdarzenia zaistniałe na placu budowy, w tym za wypadki oraz powstałe szkody, również w związku z nieprawidłowym oznakowaniem placu budowy, czy niewłaściwą weryfikacją dokumentacji technicznej.
§ 11.
Wykonawca będzie ponosił również odpowiedzialność wobec Zamawiającego jeśli przedmiot umowy, lub jego jakakolwiek część będzie obciążona prawami osób trzecich - w tym prawami autorskimi oraz prawami własności przemysłowej.
§ 12.
12. Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji jakości na roboty stanowiące przedmiot umowy.
13. Wykonawca gwarantuje prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy i uzyskanie jego prawidłowych parametrów technicznych.
14. Ustala się … miesięczny okres gwarancji liczony od daty bezusterkowego odbioru końcowego.
15. Bieg okresu gwarancji rozpoczyna się w dniu następnym licząc od dnia odbioru końcowego lub od daty potwierdzenia usunięcia wad lub usterek stwierdzonych w czasie odbioru końcowego przedmiotu umowy. Okres rękojmi biegnie równolegle z okresem gwarancji
16.Wykonawca jest zobowiązany do dokonywania w okresie gwarancyjnym przeglądów oraz nieodpłatnego usuwania zaistniałych wad, niezwłocznie. Okres gwarancji zostanie przedłużony o czas naprawy.
17.Zamawiający może dochodzić roszczeń z tytułu gwarancji także po okresie określonym w ust. 1, jeżeli zgłosił wadę przed upływem tego okresu.
18.Jeżeli Wykonawca nie usunie wad w terminie 7 dni od daty zgłoszenia wad przez Zamawiającego, to Zamawiający może zlecić ich usunięcie stronie trzeciej na koszt Wykonawcy.
19.Odbiór pogwarancyjny zostanie dokonany przez Komisję powołaną przez Zamawiającego.
W protokole odbioru pogwarancyjnego strony określą zakres wad i usterek oraz termin dla ich usunięcia.
20. Niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji, Zamawiający będzie uprawniony do wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi za wady fizyczne robót objętych przedmiotem umowy, a ponadto może żądać naprawienia szkody na zasadach ogólnych z powodu istnienia wady, chyba, że szkoda jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności.
21. Wykonawca jest odpowiedzialny względem Zamawiającego, jeżeli wykonany przedmiot umowy ma wady zmniejszające jego wartość lub użyteczność ze względu na cel określony w umowie.
22. Wykonawca jest odpowiedzialny z tytułu gwarancji za wady fizyczne przedmiotu umowy istniejące w czasie dokonywania czynności odbioru oraz za wady powstałe po odbiorze, lecz z przyczyn tkwiących w wykonanym przedmiocie umowy w chwili odbioru.
Kary umowne i odsetki
§ 13.
Strony ustalają kary umowne za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań umownych.
§ 14.
2. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:
5) za opóźnienie w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze - w wysokości 0,5% wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 9 ust. 1 umowy, za każdy dzień opóźnienia liczony od dnia wyznaczonego na usunięcie wad,
6) za zwłokę w oddaniu całego przedmiotu umowy - w wysokości 0,5% wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 9 ust. 1 umowy, za każdy dzień zwłoki,
7) za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych w okresie rękojmi - w wysokości 0,5% wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 9 ust. 1 umowy za każdy dzień zwłoki liczonego od dnia wyznaczonego Wykonawcy na usunięcie wad,
8) za odstąpienie przez Zamawiającego od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy - w wysokości 20% wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 9 ust. 1 umowy.
3. Niezależnie od wymienionych kar umownych strony Zamawiającemu przysługuje prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego, do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody, na zasadach ogólnych Kodeksu Cywilnego.
§ 15.
Wykonawca będzie mógł dochodzić od Zamawiającego zapłaty kary umownej za odstąpienie Zamawiającego od umowy z przyczyn leżących po jego stronie - w wysokości 20% wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 9 ust. 1 umowy.
§ 16.
Wykonawca oświadcza, że wyraża zgodę na potracenie naliczonych kar umownych z wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy.
Siła wyższa
§ 17.
4. Strony będą zwolnione od odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z Umowy, o ile niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania nastąpiło wskutek siły wyższej w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
5. Strona, która zamierza żądać zwolnienia z odpowiedzialności z powodu siły wyższej zobowiązana jest powiadomić drugą Stronę na piśmie, bez zbędnej zwłoki, o jej zajściu i ustaniu.
6. Zaistnienie siły wyższej powinno być udokumentowane przez Stronę powołującą się na nią.
Odstąpienie, rozwiązanie umowy
§ 18.
3. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie będzie leżało w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający będzie mógł odstąpić od umowy w terminie 10 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.
4. Strony umowy zgodnie uznają, że odstąpienie przez Zamawiającego od Umowy na podstawie okoliczności wskazanych w ust. 1 nie będzie uważane za odstąpienie z winy Zamawiającego i nie będzie skutkowało koniecznością zapłaty kary umownej, o której mowa w § 15 umowy.
§ 19.
2. Zamawiający może rozwiązać umowę w każdym czasie bez terminu wypowiedzenia w przypadku naruszenia przez Wykonawcę obowiązków określonych niniejszą umową lub innymi przepisami.
Przedstawiciele stron, korespondencja
§ 20.
2. Dla utrzymania bieżącej współpracy i wzajemnego informowania się o przebiegu prac nad realizacją przedmiotu umowy strony wyznaczają następujących przedstawicieli:
1) ze strony Zamawiającego - ……………………..
2) ze strony Wykonawcy - ……………………...
3. Przedstawiciele stron będą prowadzić wszelkie negocjacje w formie protokolarnej, a dokonywane ustalenia i decyzje będą miały formę pisemną pod rygorem nieważności.
§ 21.
3. Nadzór nad inwestycją ze strony Zamawiającego będzie pełnić inspektor nadzoru inwestorskiego – ………………………
4. Osobą pełniącą funkcję kierownika budowy ze strony Wykonawcy jest ………………. Posiadający uprawnienia budowlane nr. ........................................................................., która będą działać w granicach umocowania określonego w ustawie Prawo Budowlane.
§ 22.
3. Wszelkie oświadczenia składane drugiej Stronie w związku z wykonaniem niniejszej Umowy, jej zmiany, uzupełnienia lub jej rozwiązanie wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
4. Pisma przewidziane umową uważa się za skutecznie doręczone (z zastrzeżeniami w niej zawartymi), jeżeli zostały przesłane za zwrotnym potwierdzeniem przez drugą Stronę odbioru, listem poleconym za potwierdzeniem odbioru lub innym potwierdzeniem doręczenia pod następujący adres:
Zamawiający:
Powiatowy Ośrodek Wsparcia
Ul. Inwalidów Wojennych 26
56-100 Wołów
Wykonawca:
………………………….
……………..
………….
4. Każda ze Stron zobowiązuje się do powiadomienia drugiej Strony o każdorazowej zmianie swojego adresu. W przypadku braku powiadomienia o zmianie adresu doręczenie dokonane na ostatnio wskazany adres będą uważane za skuteczne.
Postanowienia końcowe
§ 23.
3. W zakresie nieuregulowanym niniejszą umową zastosowanie będą miały szczegółowe warunki realizacji umowy.
4. W pozostałym zakresie zastosowanie będą miały przepisy prawa polskiego, a w szczególności kodeksu cywilnego i prawa budowlanego i prawa zamówień publicznych.
§ 24.
Wykonawca nie może bez zgody Zamawiającego dokonać cesji wierzytelności, przysługującej mu z tytułu realizacji Umowy na osoby trzecie.
§ 25.
Wszelkie spory mogące wyniknąć w związku z wykonywaniem niniejszej umowy będą rozstrzygane w drodze rokowań. Jeżeli w terminie 7 dni od pisemnego wezwania do wszczęcia rokowań strony nie osiągną porozumienia, poddają spór do rozstrzygnięcia przez sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.
§ 26.
Umowa została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, jeden dla Zamawiającego oraz jeden dla Wykonawcy.
§ 27.
Umowę odczytano, przyjęto i podpisano.
ZAMAWIAJĄCY: WYKONAWCA:
_____________________________________
Podpis Zamawiającego
Otrzymują:
1. a/a