Znak sprawy: 1/ZDP/PN/2014 Wołów, 03.03.2014 r.
ODPOWIEDZI NA ZADANE PYTANIA
dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1286 D odc. Wołów – Krzydlina Mała”.
- Dot. działu IV SIWZ – wnosimy o modyfikację określonego terminu realizacji zamówienia na ilość miesięcy od dnia przekazania placu budowy, ponieważ nie wiadomo ile będzie trwać procedura przetargowa i kiedy dojdzie do podpisania umowy, a tym samym Wykonawca składając ofertę nie wie dokładnie ile ma czasu na realizację przedmiotowego zamówienia.
Odp.: Zamawiający nie zmienia terminu realizacji zamówienia określonego w projekcie umowie.
- Dot. działu IV SIWZ – czy określony termin wykonania jest terminem zgłoszenia gotowości do odbioru?
Odp.: Tak.
- Dot. działu XIV pkt. 8 SIWZ – prosimy o usunięcie treści niniejszego punktu, ponieważ art. 93 ustawy Prawo zamówień publicznych stanowi zamknięty katalog przypadków, po wystąpieniu których Zamawiający unieważnia postępowanie.
Odp. Zamawiający zmodyfikuje Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia iusunie zapis pkt. 8 rozdziału XIV.
- Dot. działu XVI pkt. 8 i 9 SIWZ oraz par. 11 ust. 2, par. 11 ust. 5 b) projektu umowy – wnosimy o modyfikację treści niniejszych punktów, ponieważ w obecnym stanie prawnym zabezpieczenie nie służy już pokryciu roszczeń z tytułu gwarancji.
Odp.: Zamawiający podtrzymuje zapisy rozdziału XVI pkt. 8 i 9 SIWZ oraz par. 11 ust. 2, par. 11 ust. 5 b projektu umowy.
„Okoliczność, że ustawodawca nie przewidział gwarancji w innych typach umów (niż umowa sprzedaży), zwłaszcza przy umowie o roboty budowlane oraz umowie o dzieło, nie stoi na przeszkodzie udzieleniu gwarancji przez wykonawców robót lub przyjmujących zamówienia, na ogólnej zasadzie swobody umów” - SN z 10 lipca 2008 r.
- Dot. par. 1 ust. 2 projektu umowy – czy rozliczenie robót jest ryczałtowe czy kosztorysowe?
Odp.: Rozliczenie kosztorysowe.
- Czy Zamawiający dopuszcza rozliczenie z podwykonawcami w formie umowy cesji wierzytelności?
Odp. Tak. Za wyłączną zgodą Zamawiającego - § 10 ust. 7 projektu umowy.
- Dot. par. 3 ust. 5 pkt. a) i b) projektu umowy – prosimy o dopisanie na początku obu podpunktów zapisu: „nieuzasadnionego …”
Odp.: Zamawiający nie dokona zmian w zapisach projektu umowy, są one zgodne z zapisami art. 143d ust 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych.
- Dot. par. 7 ust. 2 pkt. f) projektu umowy – wnosimy o dopisanie na końcu zdania zapisu: „… jeżeli jest to konieczne”.
Odp.: Zamawiający nie dokona zmian w zapisach projektu umowy, uwzględniają poz. 10 Przedmiaru Robót.
- Dot. par. 7 ust. 2 pkt. h) projektu umowy – prosimy o wskazanie odległości na jaką Wykonawca zobowiązany będzie przewieźć odpady pofrezowe.
Odp.: Do 15 km – poz. 17, 18 i 19 Przedmiaru Robót.
- Dot. par. 11 projektu umowy – prosimy o wskazanie okresu na jaki ma być wystawione zabezpieczenie należytego wykonania umowy.
Odp.: Termin określa § 11 ust 2 projektu umowy.
- Dot. par. 13 ust. 2 projektu umowy – wnosimy o modyfikację treści niniejszego punktu zmieniając wyraz „opóźnienie” na „zwłokę”, tak aby Wykonawca odpowiadał za okoliczności zawinione przez siebie.
Odp.: Zamawiający podtrzymuje zapisy § 13 ust 2 projektu umowy.
- Dot. par. 13 projektu umowy – wnosimy o dopisanie limitu kar umownych w wysokości 20% wartości wynagrodzenia brutto.
Odp. Zamawiający nie dokona zmian w zapisach projektu umowy.
- Dot. par. 13 projektu umowy – powołując się na zasadę równości stron jaka powinna obowiązywać w umowach, wnosimy o dopisanie do treści niniejszego paragrafu kar umownych dla Zamawiającego np.: za nieterminowe przekazanie placu budowy,
za nieterminowy odbiór robót.
Odp. Zamawiający nie dokona zmian w zapisach projektu umowy.
- Dot. par. 14 ust. 4 projektu umowy - w jakim terminie od dnia zgłoszenia Zamawiający będzie dokonywać odbiorów częściowych i końcowego? W treści niniejszego punktu jest tylko wskazany termin w jakim Zamawiający wyznaczy termin na odbiór i powoła komisję.
Odp.: Zamawiający będzie dokonywał odbiorów częściowych i końcowego w terminie do 7 dni od daty pisemnego zgłoszenia o gotowości do odbioru.
- Dot. par. 14 ust. 7 projektu umowy – wnosimy o dopisanie na końcu treści niniejszego punktu zapisu: „… po wcześniejszym wyznaczeniu dodatkowego terminu na usunięcie wad.”
Odp.: O dodatkowym terminie na usunięcie wad jest mowa w § 14 ust 6.
- Dot. par. 16 projektu umowy – z uwagi na to, że może wystąpić wiele okoliczności,
w wyniku których należałoby zmienić warunki umowy wnosimy o dopisanie do treści niniejszego punktu innych okoliczność, po których może nastąpić zmiana postanowień umowy:
„a) Zmiana terminu wykonania zamówienia, w przypadku opóźnień w wykonaniu robót budowlanych wywołanych błędami w dokumentacji projektowej przekazanej Wykonawcy,
- Zmiana umowy w zakresie wynagrodzenia z powodu wad projektu budowlanego,
c) Konieczność zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętych przedmiotem umowy,
przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w dokumentacji projektowej, a wynikających ze stwierdzonych wad tej dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wykonaniem nienależytym przedmiotu umowy.
d) W przypadku odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu Umowy.
e) W przypadkach odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności braku zinwentaryzowania obiektów budowlanych lub zinwentaryzowania obiektów budowlanych w sposób wadliwy.
f) Zaistnienia innych okoliczności prawnych, ekonomicznych lub technicznych, skutkujących niemożliwością wykonania lub należytego wykonania Umowy zgodnie z jej postanowieniami.
g) Zmiany technologiczne – gdy są spowodowane szczególnie następującymi okolicznościami: pojawienia się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu Umowy lub kosztów eksploatacyjnych wykonanego przedmiotu Umowy, lub umożliwiające uzyskanie lepszej jakości robót.
Odp.: Zamawiający nie dokona zmian w zapisach do projektu umowy.
- W jakiej technologii należy wykonać oznakowanie poziome cienkowarstwowej czy grubowarstwowej)?
Odp.: Grubowarstwowe – chemoutwardzalne.
_____________________________________
Podpis Zamawiającego
Otrzymują:
- a/a
- wszyscy uczestnicy postępowania