Strona 1 z 7
SUPRA BROKERS ® F178
Wrocław, 03.01.2014r.
ODPOWIEDZI NA PYTANIA DO SIWZ NR IZP.272.44.2013
Działając w imieniu i na rzecz Powiatu Wołowskiego wraz z jednostkami organizacyjnymi, na podstawie udzielonego pełnomocnictwa, kancelaria brokerska Supra Brokers Sp. z o.o. podaje odpowiedzi na pytania do SIWZ zadane przez wykonawców:
Pytanie 1: Proszę o informację czy mienie zgłoszone do ubezpieczenia było dotknięte ryzykiem powodzi, podtopień wskutek opadów atmosferycznych, zalania wskutek deszczu nawalnego bądź osunięcia się ziemi od 1996 roku do dnia dzisiejszego?
TAK NIE
Czy ubezpieczane mienie znajduje się na terenach bezpośredniego zagrożenia powodzią, które obejmują:
1) tereny między linią brzegu a wałem powodziowym lub naturalnym wysokim brzegiem, w który wbudowano trasę wału przeciwpowodziowego, a także wyspy lub przymuliska,
TAK NIE
2) obszar pasa nadbrzeżnego w rozumieniu ustawy Prawo wodne z dnia 18 lipca 2001 r. (Dz. U. Nr. 115, poz. 1229 z późn. zm.) o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej,
TAK NIE
3) strefę wezbrań powodziowych określoną w planie zagospodarowania przestrzennego na podstawie studium ochrony przeciwpowodziowej, ustalającej granice zasięgu wód powodziowych o określonym prawdopodobieństwie występowania oraz kierunki ochrony przed powodzią, w którym, w zależności od sposobu zagospodarowania terenu oraz ukształtowania tarasów zalewowych, terenów depresyjnych i bezodpływowych, dyrektor regionalnego zarządu gospodarki wodnej dokonuje podziału obszarów na:
a) wymagające ochrony przed zalaniem z uwagi na ich zagospodarowanie, wartość gospodarczą lub kulturową,
TAK NIE
b) obszary służące przepuszczeniu wód powodziowych, zwane "obszarami bezpośredniego zagrożenia powodzią",
TAK NIE
c) obszary potencjalnego zagrożenia powodzią ?
TAK NIE
Odpowiedź: Zgodnie z odpowiedzią na pytanie numer 15.
Pytanie 2: Jeśli w przeszłości w zgłoszonym mieniu do ubezpieczenia Powiatu wystąpiły szkody powodziowe proszę o informację jakie zostały poniesione starty z tego tytułu i proszę o wskazanie lokalizacji dotkniętych ryzykiem powodzi ?
Odpowiedź: Zgodnie z odpowiedzią na pytanie numer 15.
Pytanie 3: Czy jest możliwość wprowadzenia podlimitu dla ryzyka powodzi i podtopień wskutek opadów atmosferycznych w wysokości 200 000,00,- pln na jedno i wszystkie zdarzenia z franszyza redukcyjną dla powodzi i podtopień 20% wartości szkody min. 5.000,00 pln. Jeśli nie, proszę o informację jaki minimalny podlimit jest akceptowalny dla ryzyka powodzi i podtopień oraz jaka maksymalna franszyza jest akceptowalna dla powyższych ryzyk
Odpowiedź: Zgodnie z odpowiedzią nr 16 i 18 z dnia 30.12.2013r.
Pytanie 4: Czy w istniejących obiektach zgłoszonych do ubezpieczenia prowadzone są prace budowlano - montażowe, dla których prowadzenia wymagane jest uzyskanie zezwolenia w myśl przepisów ustawy Prawo Budowlane. Jeżeli tak ,prosimy o wskazanie.
Odpowiedź: Nie.
Pytanie 5: Prosimy o informację, czy do ubezpieczenia zostały zgłoszone obiekty wyłączone z eksploatacji oraz znajdujące się w nich mienie.
W przypadku potwierdzenia, prosimy o:
- wskazanie lokalizacji, które są wyłączone z eksploatacji oraz określenie wartości mienia znajdującego się w tych lokalizacjach;
- zawężenie zakresu ubezpieczenia do zakresu podstawowego, tj. pożaru, bezpośredniego uderzenia pioruna, wybuchu, w tym eksplozji/implozji i upadku statku powietrznego.
- podanie powodu przerwy w eksploatacji;
- sposobu zabezpieczenia mienia (p.poż. i p.kradz.) na czas przerwy w eksploatacji
Odpowiedź: Zgodnie z odpowiedzią na pytanie 26 i 27.
Pytanie 6: Proszę o wprowadzenie franszyzy redukcyjnej
- w wysokości 400 zł w ubezpieczeniu mienia od ognia i innych zdarzeń losowych
- w wysokości 400 zł w ubezpieczeniu mienia od kradzieży z włamaniem, rabunku i dewastacji
- w wysokości 400 zł w ubezpieczeniu stacjonarnego sprzętu elektronicznego, 10% wartości szkody min. 400 zł w ubezpieczeniu przenośnego sprzętu elektronicznego
- w wysokości 400 zł w ubezpieczeniu OC (z wyłączeniem OC z tyt. zarządzania drogami)
- w wysokości 500 zł do klauzuli dewastacji
- w wysokości 500 zł w ubezpieczeniu OC z tyt. zarządzania drogami
Jeśli nie będzie zgody na powyższe proszę o informację jaka maksymalna franszyza jest akceptowalna.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody.
Zamawiający podaje maksymalne akceptowalne franszyzy redukcyjne:
- w wysokości 400 zł w ubezpieczeniu mienia od ognia i innych zdarzeń losowych;
- w wysokości 500 zł w ubezpieczeniu sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk;
- w wysokości 400 zł w ubezpieczeniu OC (z wyłączeniem OC z tyt. zarządzania drogami)
- w wysokości 200 zł w ubezpieczeniu OC z tyt. zarządzania drogami
Pytanie 7: Czy w zgłoszonym mieniu znajdują się budynki będące obiektem zabytkowym?
Odpowiedź: Tak
Pytanie 8: Uprzejmie proszę o informację, w jakim terminie zostaną udzielone odpowiedzi na pytania w stosunku
do których pojawiło się stwierdzenie że odpowiedź zostanie udzielona w terminie późniejszym, jako istotne dla
prowadzonego postępowania i ewentualnego założenia oferty.
Odpowiedź: Odpowiedzi zostały umieszczone poniżej.
**************************************************************************
UZUPEŁNIENIE ODPOWIEDZI NA PYTANIA Z DNIA 30.12.2013r.
Pytanie 12: Proszę o informację na temat szkód powodziowych od 1996r. które dotyczyły mienia należącego
do Powiatu Wołowskiego.
Odpowiedź: Zgodnie z odpowiedzią na pytanie numer 15.
Pytanie 15: Czy wskazane do ubezpieczenia lokalizacje Zamawiającego zostały dotknięte powodzią w okresie ostatnich 20 lat? Jeśli tak, prosimy wskazać lokalizacje oraz podać wartość strat.
Odpowiedź: Wyłącznie budynek promówki - portierni (ZDP) został dotknięty powodzią w czerwcu 2010 r.,
wartość strat 12.264.00 zł.
Pytanie 17: Czy na terenach, gdzie znajdują się lokalizacje Zamawiającego wystąpiło ryzyko podtopień w okresie ostatnich 20 lat?
Odpowiedź: Zgodnie z odpowiedzią na pytanie 15.
Pytanie 20: Prosimy o uzupełnienie danych wszystkich nieruchomości, które będą podlegały ubezpieczeniu w całym okresie ubezpieczenia o następujące dane (dotyczy budynków, dla których dane te nie zostały uzupełnione):
- rok budowy,
- konstrukcja ścian i stropów,
- powierzchnia użytkowa,
- czy obiekt jest użytkowany,
- opis stanu technicznego budynku (konstrukcja i pokrycie dachu, instalacja elektryczna, sieć wodno-kanalizacyjna oraz centralnego ogrzewania, stolarka okienna i drzwiowa, instalacja gazowa, instalacja wentylacyjna i kominowa),
- informacja o przeprowadzonych remontach, modernizacjach ze wskazaniem kiedy zostały przeprowadzone i w jakim zakresie
Odpowiedź: Zgodnie z załącznikiem nr 1 oraz nr 3 do Odpowiedzi/Zmian do SIWZ.
Pytanie 21: Czy Zamawiający planuje w okresie trwania umowy ubezpieczenia wyłączyć z eksploatacji
jakiekolwiek budynki/budowle? Jeśli tak, prosimy o wskazanie które i o jakiej wartości?
Odpowiedź: Zamawiający aktualnie nie ma takich planów.
Pytanie 22: Prosimy o wskazanie lokalizacji o największej wartości z uwzględnieniem wartości nieruchomości
oraz mienia w niej się znajdującego
Odpowiedź: Powiatowy Zespół Szkół w Brzegu Dolnym – wartości nieruchomości oraz mienia zostały
podane w rejestrze majątku.
Pytanie 23: Czy Zamawiający posiada, administruje lub zarządza sortowniami śmieci, zakładem recyklingu lub
spalarnią śmieci? Jeśli tak, prosimy o podanie informacji ile jest sortowni i czy odbywa się w nich termiczna
obróbka śmieci oraz ile jest spalarni.
Odpowiedź: Nie.
Pytanie 24: Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia posiadają pozwolenie
na użytkowanie stosownie do aktualnego przeznaczenia; w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie budynków
nieposiadających takiego pozwolenia wraz z określeniem przyczyny .
Odpowiedź: Wszystkie budynki w tym zakresie spełniają wymogi przewidziane w przepisach prawa.
Pytanie 25: Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia i ich instalacje
poddawane są regularnym przeglądom wynikającym z przepisów prawa, co potwierdzone jest każdorazowo
pisemnym protokołami; w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie budynków niespełniających powyższego
warunku wraz z określeniem przyczyny.
Odpowiedź: Wszystkie za wyjątkiem nieruchomości zgłoszonych w rejestrze majątku przez Zarząd Dróg
Powiatowych w Wołowie.
Pytanie 26: Czy do ubezpieczenia zgłoszono budynki będące pustostanami lub budynki wyłączone z użytkowania
Jaka jest wartość budynków wyłączonych z eksploatacji a zgłoszonych do ubezpieczenia?
Odpowiedź:
- Zespół Szkół im. T. Kościuszki w Wołowie – Aula – wyłączona z użytkowania na czas remontu – wartość:
121 780,78
- Zespół Szkół im. T. Kościuszki w Wołowie – Pralnia – wyłączona z użytkowania do czasu sprzedaży lub
innego przeznaczenia budynku – wartość: 70 941,96
- Zarząd Dróg Powiatowych w Wołowie – pozycje z rejestru majątku 1, 2, 3, 4, 5 – wyłączone z użytkowania
do czasu sprzedaży lub innego przeznaczenia – wartość: 461 088,57
- Starostwo Powiatowe w Wołowie – budynek laboratorium – wyłączony z użytkowania do czasu sprzedaży
lub innego przeznaczenia budynku – wartość: 118 506,43
Pytanie 27: Jeśli Zamawiający zgłasza do ubezpieczenia obiekty nieużytkowane, prosimy o określenie rodzaju
zastosowanych zabezpieczeń przeciwpożarowych oraz przeciwkradzieżowych w odniesieniu do każdego z takich obiektów.
Odpowiedź:
- Zespół Szkół im. T. Kościuszki w Wołowie – Aula i Pralnia – obiekty znajdują się na terenie szkoły i rodzaj
zabezpieczeń został opisany w rejestrze majątku jednostki.
- Zarząd Dróg Powiatowych w Wołowie – pozycje z rejestru majątku 1,2,3,4,5 - rodzaj zabezpieczeń został
opisany w rejestrze majątku jednostki.
- Starostwo Powiatowe w Wołowie – budynek laboratorium – rodzaj zabezpieczeń został opisany w rejestrze
majątku jednostki.
Pytanie 29: Prosimy o potwierdzenie, że do ubezpieczenia od ognia i innych zdarzeń losowych Zamawiający nie
zgłasza mostów, tuneli, wiaduktów itp.
Odpowiedź: Zamawiający potwierdza.
Pytanie 38: Z ilu nieruchomości Zamawiający korzysta na podstawie umowy najmu, dzierżawy, użytkowania, użyczenia,
leasingu lub innej podobnej formy korzystania z cudzej rzeczy?
Odpowiedź: Zamawiający obecnie nie korzysta z takich nieruchomości.
Pytanie 42: Czy Zamawiający posiada wysypisko śmieci? Jeśli tak, prosimy o wyłączenie go z zakresu odpowiedzialności.
Odpowiedź: Nie.
Pytanie 43: Czy do zadań Zamawiającego należy zarządzanie/administrowanie wysypiskiem śmieci? Jeśli tak,
prosimy o wyłączenie go z zakresu odpowiedzialności
Odpowiedź: Nie.
Pytanie 44: W odniesieniu do ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający
nie oczekuje ochrony ubezpieczeniowej w odniesieniu do imprez motorowych, wodnych, motorowodnych, lotniczych,
ekstremalnych oraz takich gdzie celem jest uzyskanie prędkości maksymalnej.
Odpowiedź: Zamawiający potwierdza.
Pytanie 45: Prosimy o informację jakie inwestycje poczyniono w zakresie poprawy stanu jakości dróg, ile kilometrów
dróg zostało zmodernizowanych?
Odpowiedź: W 2013 r. Al. Jerozolimskie, Brzeg Dolny – 1,98 km oraz w 2013 r. wykonywano na bieżąco drobne
naprawy uszkodzeń nawierzchni.
Pytanie 46: Jak często dokonywane są inspekcje stanu technicznego dróg?
Odpowiedź: Na bieżąco.
Pytanie 47: Prosimy o informację czy przedmiotem ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych mają być budynki nieużytkowane, wyłączone z eksploatacji bądź przeznaczone do rozbiórki. Jeżeli tak to prosimy o ich wskazanie oraz wyłączenie
z zakresu ubezpieczenia
Odpowiedź: Zamawiający nie posiada takich budynków.
Pytanie 50: Jakie kroki przedsięwziął Zamawiający w celu ograniczenia bądź wyeliminowania rozmiarów szkód w zakresie
ubezpieczeń Pakietu I?
Odpowiedź: Bieżące remonty i naprawy obiektów należących do powiatu.
**************************************************************************
ZMIANY DO SIWZ NR IZP.272.44.2013
Zmianie ulegają wartości do ubezpieczenia mienia od ognia i innych żywiołów załącznik numer 8 oraz 11 do SIWZ zgodnie z załącznikiem nr 1 i 2 do Odpowiedzi/Zmian do SIWZ.
Zakres ubezpieczenia mienia od ognia i innych żywiołów dla nieruchomości zgodnych z załącznikiem nr 1 do Odpowiedzi/Zmian do SIWZ należących do Zarządu Dróg Powiatowych w Wołowie zmienia się na zakres FLEXA.
Pozostałe zapisy SIWZ nie ulegają zmianom.
Marek Kopecki