Nazwa podmiotu publicznego: Starostwo Powiatowe w Wołowie

Status pod względem zgodności z ustawą: zgodna

Powody wyłączenia i nieprawidłowości:
  • Poprawienie dostępności strony niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.
  • ...


Link do dokumentu z analizą o nadmiernym obciążeniu: http://stronka.pl

Data sporządzenia Deklaracji Dostępności: 2020-04-23

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-04-05

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2022-04-05

Osoba odpowiedzialna za treść Deklaracji: Jan Nowak

Deklarację sporządzono na podstawie: zewnetrzna

Nazwa podmiotu zewnętrznego, który przeprowadził badanie dostępności: Logonet

Imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za kontakt w sprawie niedostępności: Łukasz Zator

Adres poczty elektronicznej osoby kontaktowej: starostwo@powiatwolowski.pl

Numer telefonu do osoby kontaktowej: 71 380 59 01

Opis procedury wnioskowo-skargowej:

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.



Dostępność architektoniczna:

Starostwo Powiatowe w Wołowie, pl. Piastowski 2, 56-100 Wołów (Zamek Piastowski)

Do dziedzińca budynku starostwa prowadzą dwa wejścia:

1.       Wejście przez bramę główną od ul. Radnej i Kąpielowej (od strony rynku)

2.       Wejście od strony ul. Jana Pawła II

Bezpośrednio z dziedzińca do budynku Starostwa Powiatowego w Wołowie można dostać się za pomocą trzech wejść zlokalizowanych na parterze:

1.       Wejście nr 1 - główne wejście prowadzące do holu przy Wydziale Komunikacji i Transportu, nieprzystosowane dla wózków dla niepełnosprawnych - do wejścia prowadzą schody.

2.       Wejście nr 2 – boczne, prowadzące bezpośrednio do biura podawczego, posiada rampę podjazdową i poręcze ułatwiające dostęp osobom niepełnosprawnym . Dostępny jest również dzwonek do przywoływania pomocy.

3.       Wejście nr 3 – boczne, prowadzące bezpośrednio do windy, posiadające rampę podjazdową i poręcze ułatwiające dostęp osobom niepełnosprawnym. Dostępny jest również dzwonek do przywoływania pomocy.

Budynek oficyny w którym mieście się Wydział Finansów i Budżetu posiada osobne wejście nr 4, znajdujące się na parterze.  

Opis Budynku pod względem dostępności:

Budynek posiada trzy kondygnacje. W budynku znajduje się winda, którą można dojechać na każde z trzech pięter. Do windy można dostać się wejściem bocznym nr 2.  Biuro podawcze znajduje się na parterze w pokoju nr 5.

Toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze (w pobliżu windy).

Przed wejściem głównym do budynku wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Na każdym piętrze znajdują się plansze z wykazem biur i wydziałów oraz planem rozmieszczenia pomieszczeń wykonane w druku powiększonym. W holu głównym znajduje się również wyświetlacz multimedialny wyświetlający informacje na temat rozmieszczenia biur i wydziałów.

W budynku nie ma urządzeń dla osób niewidzących lub słabowidzących oraz niesłyszących lub słabosłyszących, pasów asystujących.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a.

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku oznaczone są drogi ewakuacyjne.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

Uwaga: Istnieje możliwość umówienia spotkania z interesantem na parterze celem załatwienia sprawy i obsługi w dogodny dla niego sposób.

 

Plan rozmieszczenia pomieszczeń na parterze:

 

Plan rozmieszczenia pomieszczeń na pierwszym piętrze:

 

Plan rozmieszczenia pomieszczeń na drugim piętrze:

 

Plan rozmieszczenia pomieszczeń na trzecim piętrze:



Aplikacje mobilne:

Dodatkowe informacje: