Wołów, dnia 12 lipca 2017 r.

GN.6843.14.2017

 

                                                                                 

 
Zapytanie ofertowe
na świadczenie usługi sporządzenia wyceny nieruchomości gruntowych.

I. Zamawiający

Powiat Wołowski - reprezentowany na podstawie udzielonego przez Zarząd Powiatu pełnomocnictwa przez Starostę Wołowskiego – Kierownika Starostwa Powiatowego w Wołowie – powiatowej jednostki budżetowej, działającej w Wołowie, przy Plac Piastowski 2,  realizującego zadania z zakresu administracji rządowej, NIP 988-02-19-208.

 

II. Tryb udzielenia zamówienia

Postępowanie prowadzone z uwzględnieniem art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.  -Prawo zamówień  publicznych  (Dz. U. z 2015 r.  poz. 2164) – wartość  zamówienia  nie  przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro.

 

III. Opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi sporządzenia wyceny nieruchomości gruntowych tj. świadczenie usługi sporządzenia wyceny nieruchomości gruntowych, w celu aktualizacji opłaty rocznej  z tytułu użytkowania wieczystego gruntu, stanowiącego własność Skarbu Państwa, zgodnie z art. 77 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomości (Dz. U. z 2016 r. poz. 2147, z późn. zm.).

 

 Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia:

Wykonawca zobowiązuje się wykonać wycenę nieruchomości, w celu aktualizacji opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntu, stanowiącego własność Skarbu Państwa, zgodnie z art. 77 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomości (Dz. U. z 2016 r. poz. 2147, z późn. zm.):

 

Ilość nieruchomości wg. księgi wieczystej

 

Nr działki

Powierzchnia

Położenie

 

Stawka procentowa

1.

20/9 AM-13

0,6682 ha

ul.   Sienkiewicza

Brzeg Dolny

 

3%

2.

20/80 AM-13

1,3273 ha

ul.   Sienkiewicza

Brzeg Dolny

 

3%

3.

32 AM-26

0,1525 ha

Wołów

ul. Polna

3%

33 AM-26

1,0257 ha

Wołów

ul. Polna

4.

61/5 AM-1

0,1341 ha

ul.    Sienkiewicza 29

 Brzeg Dolny

 

3%

61/6 AM-1

0,6878 ha

ul.    Sienkiewicza 29

 Brzeg Dolny

 

61/10 AM-1

3,0189 ha

ul.    Sienkiewicza 29

 Brzeg Dolny

 

5.

4 AM-30

0,3584 ha

ul. Urazka

Brzeg Dolny

3%

6.

61/3 AM-1

1,1988 ha

Ul. H.   Sienkiewicza 29a

Brzeg Dolny

 

7.

20/17 AM-13

0,1472 ha

ul.    Sienkiewicza

 Brzeg Dolny

 

3%

8.

15/9 AM-34

0,2739 ha

 

ul.   Fryderyka Chopina 9

56-100   Wołów

 

3%

9.

2/2 AM-30

0,1820 ha

ul. Urazka   8b

Brzeg Dolny

 

3%

 

3 AM-30

 

0,4197 ha

 

ul. Urazka   8b

Brzeg Dolny

 

3%

 

5/2 AM-30

0,3711 ha

 

ul. Urazka   8b

Brzeg Dolny

 

3%

10.

94/2 AM-39

0,6278 ha

Wołów

ul. Parkowa

 

3%

11.

133 AM-1

5,7518 ha

Iwno gm.   Wińsko

3%

143 AM-1

0,2428 ha

Iwno gm.   Wińsko

144 AM 1

1,2937 ha

Iwno gm.   Wińsko

134 AM-1

1,4899 ha

Iwno gm.   Wińsko

 

12.

822 AM-5

0,11 ha

ul. Szkolna   1

56-160   Wińsko

3%

13.

126 AM-44

0,6589 ha

ul. Stefana   Żeromskiego 35

56-100   Wołów

3%

14.

894/1 AM-5

1,1778 ha

ul.   Marszałka Józefa Piłsudskiego 37

56-160   Wińsko

3%

15.

20 AM-31

 

0,0365 ha

Wołów

3%

55/1 AM-2

0,0347 ha

Wołów ul.   Roztocze

 

3%

55/2 AM-2

0,0445 ha

Wołów ul.   Roztocze

 

3%

55/3 AM-2

0,0517 ha

Wołów ul.   Roztocze

 

3%

55/6 AM-2

1,4282 ha

Wołów ul.   Roztocze

 

3%

57/2 AM-2

0,0718 ha

Wołów ul.   Roztocze

3%

16.

80/70 AM-1

 

0,3162 ha

 

Wały 50A

Brzeg Dolny

3%

80/71 AM-1

0,5257 ha

Wały 50A

Brzeg Dolny

3%

16   nieruchomości

30 działek   gruntu

23,8276 ha

 

 

 

 

 

 

2) Przedmiot umowy należy wykonać zgodnie z wymogami określonymi przepisami ustawy  z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity; Dz. U. z 2016 r. poz. 2147, z późn. zm.), przepisami Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 r. w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzenia operatu szacunkowego (Dz. U. z 2004 r. Nr 207, poz. 2109, z późn. zm.), ustawy z dnia 23 kwietnia z 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity; Dz. U. z 2017 r. poz. 459, z późn. zm.).

3) Wykonawca realizujący zamówienie winien posiadać uprawnienia w zakresie wyceny nieruchomości – kserokopię uprawnień należy dołączyć o oferty.

4) W przypadku zmian w stanie prawnym nieruchomości tj. w księgach wiecznych (m.in. podziału wieczystoksięgowego nieruchomości lub założenia nowych ksiąg wieczystych),       w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego  oraz faktycznym tj. w bazie danych ewidencji gruntów i budynków  w trakcie trwania umowy – Wykonawca jest zobligowany do uwzględniania powstałych zmian.

5) Wykonawca zobowiązany jest na swój koszt pozyskać wszelkie niezbędne dokumenty do sporządzenia operatów szacunkowych.

6) Integralną częścią operatów szacunkowych jest protokół z przeprowadzonych oględzin nieruchomości podlegających wycenie  wraz z dokumentacją fotograficzną.

7) Wykonawca zobowiązuje się składać ustne i pisemne wyjaśnienia, oraz występować          w imieniu Zamawiającego w ewentualnych związanych z przedmiotem zamówienia postępowaniach przed Samorządowym Kolegium Odwoławczym, sądem powszechnym           i innymi organami, po uprzednim pisemnym upoważnieniu, udzielonym przez Zamawiającego.

8) Wykonawca zobowiązuje się do udzielania wyjaśnień  w formie pisemnych odpowiedzi            w  zakresie wniesionych zastrzeżeń do sporządzonych wycen nieruchomości, w terminie 7 dni od daty pisemnego zawiadomienia.

9) Wykonawca zobowiązuje się do wykonania w myśl  art. 156 ust. 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r.  o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2016 r. poz. 2147 z późn. zm.)  po upływie 12 miesięcy od daty  sporządzenia operatu szacunkowego oceny jego aktualności          i umieszczenia  stosownej klauzuli w operacie szacunkowym.

10) W przypadku, gdy w toku postępowania odwoławczego, w trybach skargowych lub innych postępowaniach zostaną stwierdzone uchybienia i nieprawidłowości w sporządzonych operatach szacunkowych, po upływie terminu, o którym mowa w art. 156 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity; Dz. U. z 2016 r. poz. 2147, z późn. zm.) zobowiązuje się Wykonawcę do sporządzenia nowej wyceny nieruchomości                    z uwzględnieniem wskazanych uwag.

11)Wykonawca oświadczy, iż w przypadku, gdy Zamawiający wystąpi na podstawie art. 157 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r.  o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2016 r. poz. 2147, z późn. zm.) do organizacji zawodowej rzeczoznawców majątkowych o dokonanie oceny prawidłowości sporządzonych operatów szacunkowych   i uzyska negatywną opinię, wówczas  koszty sporządzenia ww. opinii ponosił będzie Wykonawca.

 

IV. Termin wykonania Zamówienia

Wymagany termin realizacji zamówienia do dnia 29 września 2017 r.

 

V. Termin związania ofertą

Wykonawca zostanie związany ofertą przez 21 dni (bieg terminu rozpoczyna się wraz               z upływem terminu składania oferty). Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania z ofertą.

VI. Opis sposobu obliczania ceny

  1. Wykonawca uwzględniając wszystkie wymogi, o których mowa w niniejszym zapytaniu, powinien w cenie brutto ująć wszelkie koszty niezbędne dla prawidłowego i pełnego wykonania przedmiotu zamówienia oraz uwzględnić inne opłaty i podatki,          a także ewentualne rabaty i upusty.
  2. Wykonawca powinien uwzględnić w cenie wszystkie elementy szczegółowego zakresu przedmiotu zamówienia.
  3. Wykonawca zobowiązany jest do podania na formularzu ofertowym ceny brutto                i netto  za wykonanie przedmiotu zamówienia.
  4. Cena powinna być podana w złotych polskich, liczbowo i słownie.
  5. Prawidłowe ustalenie stawki podatku VAT należy do obowiązków Wykonawcy zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym. Zamawiający nie uzna za oczywistą pomyłkę i nie będzie poprawiał błędnie wystawionej stawki podatku VAT.
  6. Zamawiający wybierze ofertę Wykonawcy, która będzie zawierała najniższą cenę brutto za wskazane zmówienie.

VII. Kryteria wyboru ofert

Jedynym kryterium oceny ofert jest cena (wartość brutto wyrażona w PLN) - 100 pkt

Ocena ofert dokonywana będzie według następującego wzoru:

                      Cena brutto najniższej zaproponowanej oferty

Liczba punktów = …............................................................................... x 100

Cena brutto oferty badanej

 

Wykonawca określa cenę realizacji zamówienia poprzez wskazanie ceny brutto obejmującej kwotę podatku VAT. Ewentualne poprawki  w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone czytelnym podpisem osoby sporządzającej ofertę.

VIII. Miejsce, sposób i termin składania ofert

  1. Termin składania ofert upływa z dniem: 21 lipca 2017  r. o godz. 12.00.
  2. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego terminu ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania. Oferty można składać:

a)      listownie na adres: Starostwo Powiatowe, pl. Piastowski 2, 56 – 100 Wołów                z dopiskiem na nieprzejrzystej i zamkniętej kopercie: „Oferta - sporządzenie wyceny nieruchomości gruntowych, w celu dokonania aktualizacji opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntu GN.6843.14.2017 – Nie otwierać koperty ”,

b)      osobiście w biurze podawczym Starostwa Powiatowego w Wołowie z dopiskiem na nieprzejrzystej i zamkniętej kopercie: „Oferta - sporządzenie wyceny nieruchomości gruntowych, w celu dokonania aktualizacji opłaty rocznej           z tytułu użytkowania wieczystego gruntu  GN. 6843.14.2017 - Nie otwierać koperty.”

IX. Osoba do kontaktu:

Mariola Szczepanowska – Inspektor w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami

tel. 71 380 59 45, e-mail: nieruchomosci@powiatwolowski.pl

 

X. Pozostałe informacje:

  1. Jeżeli wykonawca, którego oferta      zostanie wybrana, uchyli się od wykonania zadania, zamawiający wybierze      ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania      kolejnej ich oceny.
  2. Zamawiający zastrzega sobie      prawo do zmiany lub unieważnienia niniejszego zapytania. W takim przypadku      Wykonawcom, którzy złożyli oferty nie przysługuje roszczenie o zwrot      kosztów uczestnictwa w zapytaniu, w tym kosztów przygotowania oferty.
  3. Potwierdzeniem wykonania      przedmiotu zamówienia będzie protokół odbioru                     i wystawiona faktura.
  4. O wyborze najkorzystniejszej      oferty powiadomieni zostaną wszyscy oferenci, którzy złożyli oferty w      niniejszym zapytaniu ofertowym (drogą elektroniczną).
  5. Zamawiający zastrzega sobie      prawo do unieważnienia postępowania na każdym jego etapie bez podania      przyczyny, a także do pozostawienia postępowania bez wyboru oferty. W      takim przypadku Wykonawcom, którzy złożyli oferty nie przysługuje      roszczenie o zwrot kosztów uczestnictwa w zapytaniu, w tym kosztów      przygotowania oferty.
  6. W przypadku przekroczenia      przeznaczonej kwoty na realizację zadania złożona oferta może nie zostać      wybrana.

Załączniki:

  1. Formularz ofertowy.

 

                                                                                          S T A R O S T A

                                                                                           Maciej Nejman



Załączniki:

Formularz ofertowy - Załącznik nr 1