„Wykonanie prac związanych z usunięciem drzew”
Wersja strony w formacie XMLZamówienie na | „Wykonanie prac związanych z usunięciem drzew” |
---|---|
Status zamówienia | rozstrzygnięte |
Nr sprawy | ZDP.272.35.2025 |
Zamawiający | Powiat Wołowski-Zarząd Dróg Powiatowych w Wołowie |
Tryb zamówienia | zapytanie ofertowe |
Rodzaj zamówienia | Usługi |
Termin składania ofert | |
Sposób składania ofert | za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zamowienia@powiatwolowski.pl |
Zamawiający informuje, że w wyżej wymienionym zapytaniu do realizacji zadania wybrano ofertę złożoną przez:
Drzewny Wiewiór Kacper Jackowski,
Harbułtowice 56,
42-700 Lubliniec
Uzasadnienie wyboru:
w ofercie nr 5 Oferent zaoferował najniższą cenę. Złożył wymagany komplet dokumentów. Oferta spełnia wszystkie wymagania Zamawiającego, dlatego nie podlega odrzuceniu.
Powiat Wołowski
ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W WOŁOWIE
_____________________________________________________________
Znak sprawy: ZDP.272.35.2025 Wołów, dnia 05.03.2025 r.
ZAPYTANIE OFERTOWE
dotyczące zamówienia pn.: „Wykonanie prac związanych z usunięciem drzew ”
I. Zamawiający.
Powiat Wołowski, pl. Piastowski 2, 56-100 Wołów, NIP: 988-02-19-208, tel. 71/ 380 59 01, fax. 71/380 59 00.
II. Tryb udzielenia zamówienia.
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone na podstawie Regulaminu udzielania zamówień o wartości nieprzekraczającej kwoty 130 000 złotych, wprowadzonego Zarządzeniem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Wołowie nr 1/2025 z dnia 15 stycznia 2025 r .
III. Opis przedmiotu zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest usunięcie drzew, konaru drzew rosnących na gruntach stanowiących własność Powiatu Wołowskiego wraz z uporządkowaniem terenu wycinki.
Wykaz drzew zawiera Załącznik nr 1 do niniejszego zapytania oraz załączone zdjęcia drzew (Załącznik nr 5-11).
Wykonanie przedmiotowych zadań związane jest z obowiązkiem wykupu przez Wykonawcę pozyskanego drewna.
Każdy Oferent przed złożeniem oferty ma obowiązek na własną odpowiedzialność i ryzyko dokonać oględzin przedmiotu zamówienia w celu przygotowania swojej oferty.
Zakres prac obejmuje:
A) oznakowanie i zabezpieczenie miejsca prowadzonej wycinki pod względem BHP i bezpieczeństwa ruchu,
B) ścięcie drzew i konaru do poziomu gruntu,
C) uporządkowanie terenu polegające na:
- zebraniu i wywiezieniu pozyskanego drewna
- zebraniu i wywiezieniu wszystkich odpadów powstałych w wyniku prowadzonych prac.
IV. Wspólny słownik zamówień publicznych:
Kod CPV: 77211400-6 usługi wycinania drzew
V. Termin wykonania Zamówienia: 29.03. 2025 r.
VI. Termin związania ofertą:
Wykonawca zostanie związany ofertą przez 21 dni (bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania oferty). Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania z ofertą.
VII. Opis sposobu obliczania ceny
Obliczenia ceny oferty należy dokonać w formie formularza ofertowego.
Ceny jednostkowe powinny być ustalone wg kalkulacji własnej Wykonawcy i obejmować zysk Wykonawcy oraz wszystkie niżej wymienione koszty niezbędne do wykonania robót wymaganej ilości, w wymaganym terminie:
- koszty robocizny, skalkulowane z uwzględnieniem stawki roboczogodziny obejmującej płace bezpośrednie, płace uzupełniające, koszty ubezpieczeń społecznych i innych obciążeń płacowych;
- koszty materiałów podstawowych i pomocniczych, obejmujące ceny zakupu materiałów /bez VAT oraz koszty dostarczenia materiałów z miejsca ich zakupu bezpośrednio na miejsce składowania;
- koszty pracy wszelkiego sprzętu i środków transportu, łącznie z kosztami obsługi etatowej, o ile jest ona przewidziana dla danego rodzaju sprzętu wraz z kosztami jednorazowymi, uwzględniającymi koszty przewozu sprzętu, montaż i demontaż;
- koszty pośrednie uwzględniające nie ujmowane w kosztach bezpośrednich koszty zaliczane zgodnie z odrębnymi przepisami do kosztów uzyskania przychodów, które obejmują w szczególności koszty ogólne budowy oraz koszty zarządu przedsiębiorstwa wykonawczego;
- koszty zabezpieczenia rejonu robót.
Wszystkie ceny i kwoty podane lub obliczone w kosztorysie zaokrągla się do pełnych groszy, tj. do dwóch miejsc po przecinku. Cenę oferty należy podać w PLN.
Wykonawca określa cenę realizacji zamówienia poprzez wskazanie ceny brutto obejmującej kwotę podatku VAT (jeśli dotyczy).
1. Zamawiający dokona wyboru Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w niniejszym zapytaniu i została oceniona jako najkorzystniejsza, tj. najniższa cena.
2. Prawidłowe ustalenie stawki podatku VAT należy do obowiązków Wykonawcy. Zamawiający nie uzna za oczywistą pomyłkę i nie będzie poprawiał błędnie wystawionej stawki podatku VAT.
3. Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę. Ewentualne poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone czytelnym podpisem osoby/osób sporządzających ofertę.
4. Niespełnienie przez Oferenta któregokolwiek z wymienionych w pkt VIII i IX wymagań skutkuje odrzuceniem oferty.
5. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę.
6. Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę (tj. najniższą cenę). O miejscu i podpisaniu umowy Zamawiający powiadomi wybranego Wykonawcę.
7. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.
VIII. Wymagane dokumenty, które należy złożyć w przedmiotowym postępowaniu:
1) Oferta cenowa (załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego)
(oferta cenowa musi być podpisana przez osoby uprawnione do występowania w obrocie prawnym, ofertę cenową należy przedstawić w sposób zgodny z załącznikiem nr 2.
Oferta cenowa powinna zawierać:
1. Cenę - powinna uwzględniać wszelkie koszty niezbędne dla prawidłowego i pełnego wykonania przedmiotu zamówienia, w tym ewentualnie koszt użycia podnośnika koszowego,
2. cenę zakupu drewna pozyskanego przez wykonawcę podczas wycinki (fakturę wystawi Powiat Wołowski),
3. ostateczną cenę oferty (netto i brutto), tj. cenę oferowanej usługi pomniejszonej o cenę zakupu drewna,
4. adres wykonawcy,
5. NIP Wykonawcy,
6. adres e-mail Wykonawcy
2) oświadczenie Wykonawcy (załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego)
IX. Wymagane dokumenty:
1) dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym,
2) oświadczenie, że Wykonawca posiada ważną, opłaconą polisę w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia,
3) oświadczenie, że Wykonawca w ciągu ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym czasie) zrealizował z należytą starannością przynajmniej 3 usługi dotyczące wykonania wycinki drzew, każda usługa na kwotę przynajmniej 10 000 zł oraz referencje, bądź dokumenty wystawione przez podmioty, na rzecz których usługi dotyczące wykonania zabiegów wycinki drzew zostały wykonane, od minimum trzech zleceniodawców,
4) oświadczenie, że wykonawca zatrudnia co najmniej 1 pracownika o udokumentowanym przygotowaniu zawodowym:
a) ukończony kurs pilarza drzew ozdobnych III stopnia lub Certyfikat European Tree Worker)
b) European Tree Technician;
c) Certyfikowany Inspektor Drzew lub równorzędne;
d) posiada ukończony kurs kat. B w zakresie arborysta;
e) posiada kwalifikacje w zakresie kierowania ruchem;
oraz kserokopie dokumentów potwierdzających powyższe uprawnienia, oraz niezbędnym sprzętem umożliwiającym realizację przedmiotowego zamówienia,
5) oświadczenie o wypełnieniu obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskano w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego w niniejszym postępowaniu,
6) oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
X. Pozostałe wymagania:
1. Wykonawca zatrudnia co najmniej 1 pracownika posiadającego uprawnienia, które szczegółowo zostały opisane w pkt IX ppkt 4 niniejszego zapytania ofertowego.
2. Wykonawca posiada wiedzę i kompetencje do wykonania przedmiotu zamówienia.
3. Wykonawca będzie dysponował niezbędnym sprzętem do wykonania przedmiotu u zamówienia.
4. Wykonawca posiada ważną opłaconą polisę w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
5. Osoby, które będą uczestniczyć w realizacji przedmiotu zamówienia posiadają stosowną wiedzę i uprawnienia.
XI. Termin i miejsce złożenia oferty:
Termin składania ofert upływa z dniem 12.03 2025 r. o godz. 11:00.
Oferty można składać:
za pośrednictwem poczty elektronicznej w formie skanów formularzy ofertowych, podpisanych
przez osobę umocowaną, jako pliki załączone do korespondencji z dopiskiem:
OFERTA na „Sprzedaż drzew na pniu – ZDP.272.35.2025”,
na adres: zamowienia@powiatwolowski.pl
Pliki powinny być zapisane w formacie umożliwiającym odczytanie ich treści np. PDF.
Oferty zostaną otwarte w dniu 12.03 2025 r. o godz. 11:15.
Zamawiający nie przewiduje publicznego otwarcia ofert.
Oferty złożone po terminie wyznaczonym w niniejszym zapytaniu nie będą brane pod uwagę.
XII. Pozostałe informacje:
Za wykonanie usługi Zamawiający dokona płatności w ciągu 21 dni od daty otrzymania faktury, przelewem na konto Wykonawcy.
Podstawą do wystawienia faktur VAT będzie protokół odbioru, podpisany przez Zamawiającego i
Wykonawcę, potwierdzający należyte wykonanie przedmiotu zamówienia, opisanego w pkt III.
1. Osobą uprawnioną do kontaktowania się z wykonawcami i udzielania wyjaśnień dotyczących postępowania jest:
W sprawach proceduralnych:
Kamilla Wielichowska, tel. (71) 389 47 25, e-mail: kamilla.wielichowska@powiatwolowski.pl,
W sprawach merytorycznych:
Łukasz Hamot, tel. 795 447 540, e-mail: lukasz.hamot@powiatwolowski.pl.
1. Wszelkie pytania należy kierować w formie elektronicznej na: zamowienia@powiatwolowski.pl.
2. Jeżeli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, uchyli się od wykonania zadania i podpisania umowy, Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania kolejnej ich oceny.
3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia niniejszego zapytania bez podania przyczyny. W takim przypadku Wykonawcom, którzy złożyli oferty nie przysługuje roszczenie o zwrot kosztów uczestnictwa w zapytaniu, w tym kosztów przygotowania oferty.
4. Zamówienie do którego nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych do zamówień, których wartość nie przekracza 130 000 zł netto na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1 (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1320).
5. Oferentom nie przysługują środki ochrony prawnej.
6. O wyborze najkorzystniejszej oferty powiadomieni zostaną wszyscy oferenci, którzy złożyli oferty w niniejszym zapytaniu ofertowym (drogą elektroniczną).
7. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie opublikowana na stronie internetowej Zamawiającego.
8. Zamawiający zastrzega możliwość wezwania wykonawcy, którego oferta uzyska najniższą cenę, do złożenia wyjaśnień bądź uzupełnienia dokumentów, które były wymagane przez Zamawiającego, a które nie zostały przez Wykonawcę złożone wraz z ofertą, chyba że oferta wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
XIII. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiat Wołowski, z siedzibą w: 56 – 100 Wołów, Pl. Piastowski 2, tel.: +48 71 380 59 01.
2) Informujemy, że wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych. Może Pani/Pan skontaktować się z nim poprzez wiadomość wysłaną na adres e-mail: iod@powiatwolowski.pl lub listownie na adres: Starostwo Powiatowe w Wołowie, 56 – 100 Wołów, Pl. Piastowski 2.
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu wyłonienia wykonawcy w procedurze zapytania ofertowego.
W przypadku złożenia najkorzystniejszej oferty Administrator będzie przetwarzał dane osobowe w celu zawarcia i realizacji umowy (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO), jak również do dochodzenia potencjalnych roszczeń związanych z zawartą umową (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO) oraz w celach archiwalnych (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO); dodatkowo, przepisy prawa wymagają od administratora danych przetwarzania danych dla celów podatkowych i rachunkowych.
4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą:
- podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa,
- osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja niniejszego postępowania zgodnie z art. 18 oraz art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1320 ze zm.), dalej ‘’ustawy PZP’’,
- podmioty wykonujące zadania zlecone przez Administratora, w szczególności: dostawcy usług IT, podmioty prowadzące działalność pocztową lub kurierską, podmioty świadczące usługi prawnicze, przy czym takie podmioty będą przetwarzać dane na podstawie umowy i wyłącznie zgodnie z jego poleceniami.
5) Okres przechowywania danych:
a) w odniesieniu do podmiotów, których oferta nie została wybrana - przez okres 5 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia,
b) w przypadku zawarcia umowy - do momentu obowiązywania umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania, a także po jej zakończeniu, tj.:
- przez okres 5 lat od dnia zakończenia niniejszego postępowania,
- dane zawarte na umowie – do czasu przedawnienia lub wygaśnięcia na innej podstawie ewentualnych roszczeń wynikających z umowy,
- w celach wynikających z przepisów prawa, w szczególności obowiązku przechowywania dokumentów księgowych, wystawienia faktur itp.,
6) Podanie przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem niezbędnym do wzięcia udziału w postępowaniu.
7) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich, nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.
8) Posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych[1],
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO[2],
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) Nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
XIV. Załączniki:
1. Załącznik nr 1 – wykaz drzew do usunięcia;
2. Załącznik nr 2 - oferta cenowa;
3. Załącznik nr 3 – oświadczenie Wykonawcy;
4. Załącznik nr 4 - wzór umowy;
5. Załączniki nr 5-11 - zdjęcia drzew do usunięcia.
DYREKTOR
……………………………………………………………….
(data i podpis Kierownika Zamawiającego)
Sporządziła: Kamilla Wielichowska, tel. 713894725, e-mail: kamilla.wielichowska@powiatwolowski.pl
[1] Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania
o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
[2] Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.