W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Wołowie


Pl. Piastowski 2
56-100 Wołów


tel.: (+48) 71 380 59 01 
fax: (+48) 71 380 59 00



email: starostwo@powiatwolowski.pl
skrytka ePUAP: /7u272ofvrz/SkrytkaESP



NIP:
9880133369
REGON: 931950353
 

Udostępnienie informacji z Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego, Wydanie wypisu, wypisu i wyrysu, z operatu ewidencji gruntów i budynków

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy geodezja
Komórka odpowiedzialna Wydział Geodezji i Kartografii

Udostępnienie informacji z Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego, Wydanie wypisu, wypisu i wyrysu, z operatu ewidencji gruntów i budynków

Miejsce załatwienia sprawy:

Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru
pokój nr 36 (II piętro)
Poniedziałek - Piątek w godzinach: od 7.45 do 15.45
 (71) 380-59-40  (71) 380-59-48

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek - zamówienie o udostępnienie danych poprzez sporządzenie kopii (map lub innych dokumentów) / dokonanie wglądu / udzielenie informacji na podstawie dokumentów stanowiących powiatowy zasób geodezyjny i kartograficzny.
  2. Wniosek o udostępnienie danych osobowych, jeśli zamówienie obejmuje pozyskanie takich danych, a zamawiający nie jest właścicielem nieruchomości.
  3. Pełnomocnictwo w przypadku zamówienia wypisu, wypisu i wyrysu z ewidencji gruntów i budynków przez osobę, która nie jest właścicielem, nie posiadana interesu prawnego do pozyskania niniejszego dokumentu lub dokument ten nie posłuży w urzędowym poświadczeniu określonych faktów lub stanu prawnego.

Opłaty:

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 19.02.2004 w sprawie wysokości opłat za czynności geodezyjne i kartograficzne oraz udzielanie informacji, a także za wykonywanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego (Dz. U. Nr 37, poz. 333).

Opłata skarbowa zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. w wysokości 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia –od każdego stosunku pełnomocnictwa. Zwalnia się z niniejszej opłaty w przypadku udzielonego pełnomocnictwa w sprawach:

  • karnych, karnych skarbowych dyscyplinarnych oraz w sprawach o wykroczenie,
  • cywilnych, w których mocodawcy przysługuje zwolnienie od kosztów sądowych,
  • jeżeli pełnomocnictwo jest poświadczone notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów
  • jeżeli pełnomocnictwo jest udzielane małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu
  • jeżeli mocodawcą jest podmiot określony w art.7 pkt 1-5 niniejszej ustawy

Okres oczekiwania:

Niezwłocznie po otrzymaniu wniosku, lecz nie dłużej niż 7 dni. W przypadku zamówień, których realizacja wymaga dodatkowych ustaleń - w terminie uzgodnionym.

Podstawa prawna:

  1. art. 24 i Ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2005 r. Nr 240, poz. 2027, z późn. zm.)
  2. § 51 i § 52 Rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz.U. Nr 38, poz. 1086 z późn. zmianami)
  3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 19 lutego 2004 r. w sprawie wysokości opłat za czynności geodezyjne i kartograficzne oraz udzielanie informacji, a także za wykonywanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego (Dz. U. Nr 37, poz. 333)
  4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. nr 225, poz. 1635)
  5. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r.o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz.U. z 2002 r, nr 101, poz. 926 ze zm.)

Informacje dodatkowe:

Art. 24 ust. 3 Prawa geodezyjnego i kartograficznego stanowi, że udzielanie informacji dotyczących danych zawartych w operacie ewidencyjnym w formie wyrysów lub wypisów może nastąpić jedynie na żądanie właścicieli lub osób fizycznych i prawnych, w którym władaniu znajduje się grunt, budynek lub lokal, osób fizycznych i prawnych oraz innych jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej, które mają interes prawny w tym zakresie, a także na żądanie zainteresowanych organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego. W sytuacji, gdy zainteresowany wystąpi do organu o wydanie zaświadczenia w trybie art. 217 kpa, zaświadczenie to może być wydane, jeżeli urzędowego potwierdzenia określonych faktów lub stanu prawnego wymaga przepis prawa oraz jeżeli osoba ubiega się o zaświadczenie, ze względu na swój interes prawny niezbędny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów lub stanu prawnego. Osoba, która chce nabyć nieruchomość nie legitymuje się interesem prawnym – posiada ona jedynie interes faktyczny. Może ona uzyskać wypis, wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków (dokumenty niezbędne przy zawarciu aktu notarialnego) po uprzednim dostarczeniu upoważnienia wydanego przez właściciela do dokonania czynności zamówienia oraz odbioru powyższych dokumentów w jego imieniu.

Powiadom znajomego