Wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania lub/oraz transportu odpadów
Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
pokój nr 32 (II piętro)
Poniedziałek - Piątek w godzinach: od 7.45 do 15.45
sekretariat: (071) 380-59-01
inspektor Wydziału Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa: (071) 380-59-33
Podstawa prawna
- Art. 28 ust. 1, 2, 3, 4 i ust. 6 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. nr 39 poz. 251)
Wymagane dokumenty:
- wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania lub (oraz) w zakresie transportu odpadów zawierający:
- wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidywanych do zbierania lub transportu; w przypadku gdy określenie rodzaju jest niewystarczające do ustalenia zagrożeń, jakie te odpady mogą powodować dla środowiska, właściwy organ może wezwać wnioskodawcę do podania podstawowego składu chemicznego i właściwości odpadów,
- oznaczenie obszaru prowadzenia działalności - w przypadku transportu odpadów lub miejsca prowadzenia działalności - w przypadku zbierania odpadów,
- w przypadku zbierania odpadów wskazanie miejsca i sposobu oraz rodzaju magazynowanych odpadów, a także opis sposobu dalszego zagospodarowania odpadów,
- wskazanie sposobu i środków transportu odpadów,
- przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie zbierania lub transportu odpadów,
- przewidywany okres wykonywania działalności w zakresie zbierania lub transportu odpadów.
- dokument potwierdzający występowanie w obrocie prawnym (wypis z ewidencji działalności gospodarczej, aktualny wyciąg z KRS),
- dokument potwierdzający użytkowanie obiektu służącego zbieraniu odpadów zgodnie z jego przeznaczeniem (pozwolenie na użytkowanie bądź dokument potwierdzający zakończenie procedury zmiany sposobu użytkowania – jeśli są wymagane ustawą Prawo budowlane),
- dokument potwierdzający tytuł prawny do terenu, na którym magazynowane będą odpady,
- dokument potwierdzający prawo do dysponowania pojazdami przez wnioskodawcę,
- dowód wniesienia opłaty skarbowej
Opłaty:
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. nr 225 poz. 1635)
- Art. 6 ust. 1 – obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zezwolenia
Opłatę za wydanie decyzji należy uiścić w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Wołowie lub na konto Gminy Wołów:
Bank Spółdzielczy w Żmigrodzie / Wołów nr 82 9598 0007 0200 2013 2002 0001 z adnotacją "za decyzję Starosty Wołowskiego – zezwolenie na prowadzanie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów"
Wysokość opłaty skarbowej:
- Zgodnie z załącznikiem do ustawy o opłacie skarbowej: część III pkt 44: - 616 zł za każdy rodzaj prowadzonej działalności
Miejsce złożenia dokumentów:
Punkt Obsługi Klienta, pokój nr 5 - parter
Termin załatwienia
Nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania
Sposób załatwienia
Decyzja zezwalająca na prowadzenie działalności w zakresie zbierania lub (oraz) transportu odpadów
Tryb odwoławczy
Zgodnie z art 127 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego od decyzji służy stronie odwołanie, za pośrednictwem Starosty Wołowskiego do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Informacje dodatkowe
Do wydania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów właściwy jest starosta ze względu na miejsce zbierania odpadów, a do wydania zezwolenia na transport odpadów starosta właściwy ze względu na miejsce prowadzącego działalność w zakresie transportu odpadów. Przy transporcie odpadów, które zaliczane są do towarów niebezpiecznych należy wziąć pod uwagę również przepisy umowy europejskiej ADR