Wymagane dokumenty:
- wniosek o dokonanie wpisu lub wykreślenia z rejestru
Do wniosku należy załączyć oryginału lub potwierdzone kopie:
- zezwolenia na import zwierzęcia do kraju albo
- zezwolenia na schwytanie zwierzęcia w środowisku, albo
- dokumentu wydanego przez powiatowego lekarza weterynarii, potwierdzającego urodzenie zwierzęcia w hodowli, albo
- innego dokumentu stwierdzającego legalność pochodzenia zwierzęcia.
Opłaty:
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. nr 225 poz. 1635)
Art. 6 ust. 1 – obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia
Opłatę za wydanie decyzji należy uiścić w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Wołowie lub na konto Gminy Wołów:
PKO BP S.A. o/Wołów nr 98 1020 5242 0000 2502 0029 2656 z adnotacją "za dokonanie wpisu do rejestru zwierząt oraz wydanie zaświadczenia o wpisie?
Wysokość opłaty skarbowej: Zgodnie z załącznikiem do ustawy o opłacie skarbowej: część I pkt 19 oraz część II pkt 21:
-
26 zł za dokonanie wpisu do rejestru zwierząt,
-
17 zł za wydanie zaświadczenia potwierdzającego wpis do rejestru
Miejsce złożenia dokumentów:
Punkt Obsługi Klienta, pokój nr 5 - parter
Termin załatwienia
Nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania
Sposób załatwienia
Wydanie zaświadczenia o zarejestrowaniu zwierzęcia w rejestrze prowadzonym przez Starostę Wołowskiego
Tryb odwoławczy
Nie dotyczy
Informacje dodatkowe
Wniosek o dokonanie wpisu lub skreślenia z rejestru powstaje z dniem nabycia lub zbycia, wwozu do kraju lub wywozu za granicę państwa, wejścia w posiadanie zwierzęcia, jego utraty lub śmierci. Wniosek powinien być złożony właściwemu Staroście w terminie 14 dni od dnia powstania tego obowiązku.