IZP.272.2.15.2018                                                                                             Wołów, 17.04.2018 r.

                                                                                                                                                            

ZAPYTANIE OFERTOWE
na zadanie pn.
„Dostawa oraz odbiór zużytych materiałów eksploatacyjnych (tuszy i tonerów) do drukarek komputerowych, kserokopiarek i urządzeń wielofunkcyjnych Starostwa Powiatowego w Wołowie”

 

I. Zamawiający

Powiat Wołowski działający w imieniu Starostwa Powiatowego w Wołowie, pl. Piastowski 2, 56-100 Wołów, tel. 71/ 380 59 01, fax. 71/380 59 00

NIP: 9880219208

 

II. Tryb udzielenia zamówienia:

Postępowanie prowadzone na podstawie art. 4 pkt.8 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm.) – wartość zamówienia nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro.

 

III. Nazwa przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów eksploatacyjnych (tuszy i tonerów) do drukarek komputerowych, kserokopiarek i urządzeń wielofunkcyjnych Starostwa Powiatowego w Wołowie oraz odbiór zużytych materiałów eksploatacyjnych z siedziby Starostwa Powiatowego w Wołowie w 2018 roku.

 

IV. Opis przedmiotu zamówienia

został zawarty w formularzu asortymentowo – cenowym (załącznik nr 2 do zapytania ofertowego).

  1. Szczegółowy wykaz ilościowy i asortymentowy materiałów eksploatacyjnych stanowi załącznik nr 2 do zapytania – Formularz asortymentowo-cenowy.
  2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania oferty częściowej.
  3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości powierzenia całości lub części zamówienia podwykonawcom.
  4. Materiały eksploatacyjne będą dostarczane sukcesywnie od daty podpisania umowy do 31 grudnia 2018 r.
  5. Zamawiający wymaga, aby przedmiot dostawy był produkowany jako fabrycznie nowy, wolny od wad technicznych i prawnych, dopuszczony do obrotu oraz gatunku I-go.
  6. Oferent musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymogami Zamawiającego.

 

OPIS WYMAGAŃ:

1)      Zamówienie obejmuje dostawę materiałów eksploatacyjnych – tonerów i tuszy, do siedziby Zamawiającego - Starostwa Powiatowego w Wołowie, pl. Piastowski 2, 56 – 100 Wołów.

2)      Szczegółowy wykaz ilościowy i asortymentowy materiałów eksploatacyjnych stanowi załącznik nr 2 do zapytania – Formularz asortymentowo-cenowy. Podane ww. formularzu ilości materiałów eksploatacyjnych mają charakter szacunkowy i nie stanowią ze strony Zamawiającego zobowiązania do nabycia w podanych ilościach. Zamawiający zastrzega, że rzeczywiste ilości kupna każdego rodzaju artykułów będą wynikać z aktualnych potrzeb Zamawiającego i mogą odbiegać od ilości podanych w formularzu asortymentowo-cenowym. Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie za ewentualne zmniejszenie ilości zakupywanego asortymentu.

3)      W przypadku konieczności kupna przez Zamawiającego asortymentu nieujętego w formularzu asortymentowo-cenowym, podstawą rozliczeń będą ceny z aktualnego cennika Wykonawcy dostarczonego w formie pisemnej Zamawiającemu.

4)      Dostarczane materiały powinny być fabrycznie nowymi materiałami eksploatacyjnymi, dedykowanymi do danego sprzętu drukującego. Pod nazwą „fabrycznie nowe” zamawiający rozumie produkty: oryginalne tusze, tonery i inne materiały eksploatacyjne producentów urządzeń (tzw. OEM, w całości wyprodukowane z podzespołów fabrycznie nowych, opakowane w fabryczne opakowania producenta zawierające oznaczenie identyfikujące produkt (logo, nr katalogowy), nazwę i typ urządzenia, do którego jest przeznaczony oraz datę ważności produktu, gwarantującą jego użytkowanie przez co najmniej 12 miesięcy od dnia dostarczenia Zamawiającemu, lub równoważne (refabrykowane) tusze, tonery i inne materiały eksploatacyjne produkowane z wykorzystaniem zużytych tuszy i tonerów oryginalnych, których proces produkcji obejmuje użycie obok pełnowartościowych elementów z odzysku (obudowy, elementy metalowe) komponentów fabrycznie nowych, takich jak: bębny, OPC, wałki, proszki, chipy, plomby (Zamawiający zastrzega sobie prawo do zweryfikowania powyższej informacji poprzez zażądanie w szczególności: próbek, opisów lub fotografii produktów, które mają zostać dostarczone). Materiały eksploatacyjne nie mogą posiadać śladów uszkodzenia, powinny być dostarczone w oryginalnych opakowaniach producenta tychże materiałów z widocznym logo, symbolem produktu, numerem katalogowym, terminem przydatności produktu, gwarantującą jego użytkowanie przez co najmniej 12 miesięcy od dnia dostarczenia Zamawiającemu, posiadać wszelkie zabezpieczenia pojemników i być kompatybilne z urządzeniem, do którego zostały zamówione. Muszą cechować się parametrami takimi samymi lub lepszymi w zakresie temperatury pracy, pojemności, wydajności i jakości wydruku w stosunku do oryginału (OEM) produkowanego przez producenta urządzenia.

5)      Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert na materiały jakościowo równoważne, spełniające równoważne parametry w stosunku do materiałów oryginalnych. Nie dopuszcza się dostawy materiałów w 100 % fabrycznie nowych zamienników (tzw. klonów), będących bezprawnym odwzorowaniem tuszy, tonerów i materiałów eksploatacyjnych oryginalnych producentów urządzeń, które naruszają patenty producenta oraz refabrykowanych tuszy, tonerów i innych materiałów eksploatacyjnych, produkowanych na bazie zużytych fabrycznie nowych klonów, które naruszają patenty producenta drukarek, kopiarek i urządzeń wielofunkcyjnych.

6)      Wykonawca bierze na siebie pełną odpowiedzialność za uszkodzenie sprzętu spowodowane używaniem zaoferowanych materiałów eksploatacyjnych. Wykonawca winien zaproponować taki produkt równoważny, który będzie spełniać wszystkie wymagane parametry, normy, standardy, jakościowe i właściwości jak produkty określone w opisie przedmiotu zamówienia. Parametry techniczne i jakościowe równoważnych materiałów eksploatacyjnych winny być takie same lub lepsze jak parametry tej samej klasy produktów oryginalnych. W szczególności musi być zagwarantowana nie gorsza jakość wydruku, taka sama lub lepsza wydajność czy pojemność. Zamawiający zastrzega, iż w przypadku awarii urządzenia spowodowanej niewłaściwym funkcjonowaniem materiałów oryginalnych lub równoważnych, Wykonawca jest zobowiązany do usunięcia tego uszkodzenia na własny koszt.

7)      Przedmiot umowy obejmuje również
bezpłatny odbiór zużytych w toku eksploatacji i dostarczonych przez Wykonawcę tuszy i tonerów. Odbiór zużytych materiałów eksploatacyjnych będzie realizowany sukcesywnie, partiami na podstawie zgłoszenia przez Zamawiającego. Po przekazaniu zużytych materiałów przez Zamawiającego odpowiedzialność za ich zagospodarowanie ponosi Wykonawca.

8)      Wykonawca po dokonaniu odbioru od Zamawiającego partii zużytych materiałów wystawi i dostarczy na własny koszt Zamawiającemu kartę przekazania odpadu określającą ilość i rodzaj przekazanych odpadów zgodnie z ustawą o odpadach. W zakresie odbioru i utylizacji odpadów Wykonawca zobowiązany jest do stosowania obowiązujących w tym obszarze przepisów prawa.

 

V. Wspólny Słownik Zamówień:

Kod CPV:

30.12.51.10-5 Toner do drukarek laserowych/faksów

30.12.51.20-8 Toner do fotokopiarek

30.12.51.00-2 Wkłady barwiące

30.12.43.00-7 Bębny do maszyn biurowych

90.50.00.00-2  Usługi związane z odpadami

 

VI. Termin wykonania Zamówienia

Realizacja zamówienia następować będzie sukcesywnie w miarę potrzeb w okresie od dnia podpisania umowy do  31.12.2018 r.

 

VII. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis dokonywania oceny spełnienia tych warunków

  1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający wymogi art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j . Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 ze zm.) oraz wymogi zawarte we wzorze umowy. Ocena spełniania wymogów oceniana będzie metodą warunku granicznego: spełnia / nie spełnia.
  2. W celu dokonania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda następujących dokumentów:

1)      Oświadczenie o spełnianiu warunków – załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego.

 

VII. Termin związania ofertą

Dostawca zostanie związany ofertą przez 14 dni (bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania oferty). Dostawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania z ofertą.

 

VIII. Opis sposobu obliczania ceny

Cena oferty wyrażona w PLN winna zawierać wszystkie koszty jakie Dostawca poniesie z tytułu należytej realizacji zamówienia (w tym koszty dostarczenia/transportu przedmiotu zamówienia do i z siedziby Starostwa Powiatowego w Wołowie).

 

IX. Opis przygotowania oferty

  1. Ofertę należy przygotować zgodnie z formularzem ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania oraz zgodnie z formularzem asortymentowo-cenowym, stanowiącym załącznik nr 2 do zapytania ofertowego.
  2. Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę.
  3. Ewentualne poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone czytelnym podpisem osoby/osób sporządzających ofertę.
  4. Prawidłowe ustalenie stawki podatku VAT należy do obowiązków Dostawcy. Zamawiający nie uzna za oczywistą pomyłkę i nie będzie poprawiał błędnie wystawionej stawki podatku VAT.
  5. 5.       Wymagane dokumenty w przedmiotowym postępowaniu:
  • Formularz oferty - według druku, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego,
  • Formularz asortymentowo-cenowy - według druku, który stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego.
  • Oświadczenie o spełnianiu warunków – według druku, który stanowi załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego.

 

X. Kryteria wyboru oferty

  1. Jedynym kryterium oceny oferty jest: cena (wartość brutto wyrażona w PLN).
  2. Zamawiający podpisze umowę z Dostawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę (tj. najniższą cenę) wynikającą z  przyjętego w/w kryterium. O miejscu i podpisaniu umowy Zamawiający powiadomi wybranego Dostawcę.
  3. Ocenie zostanie poddana cena oferty (z podatkiem VAT) za realizację przedmiotu zamówienia, na którą powinny składać się wszelkie koszty ponoszone przez wykonawcę.
  4. Wykonawca zobowiązany jest do podania w „Formularzu ofertowym” ceny brutto.

 

Liczba punktów, którą można uzyskać w tym kryterium zostanie obliczona wg wzoru:

 

                                      Cena  brutto najniższej zaproponowanej oferty

Liczba punktów = ................................................................................. x 100

                                               Cena  brutto  oferty badanej

 

XI. Miejsce i termin składania ofert

  1. Termin składania ofert upływa 24.04.2018 r. o godz. 12:00
  2. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego terminu ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania. Oferty można składać:

1)      listownie na adres: Starostwo Powiatowe w Wołowie, Pl. Piastowski 2, 56 – 100 Wołów z dopiskiem na nieprzejrzystej i zamkniętej kopercie OFERTA  - „Dostawa oraz odbiór zużytych materiałów eksploatacyjnych (tuszy i tonerów) do drukarek komputerowych, kserokopiarek i urządzeń wielofunkcyjnych Starostwa Powiatowego w Wołowie”;

2)      osobiście w biurze podawczym Starostwa Powiatowego w Wołowie z dopiskiem na nieprzejrzystej i zamkniętej kopercie OFERTA - „Dostawa oraz odbiór zużytych materiałów eksploatacyjnych (tuszy i tonerów) do drukarek komputerowych, kserokopiarek i urządzeń wielofunkcyjnych Starostwa Powiatowego w Wołowie”;

3)      za pośrednictwem poczty elektronicznej w formie skanów formularzy ofertowych jako pliki załączonych do korespondencji na adres: zamowienia@powiatwolowski.pl; pliki powinny być zapisane w formacie umożliwiającym odczytanie ich treści np. PDF.

 

XII. Informacje dotyczące wyboru najkorzystniejszej oferty

Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie opublikowana na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego. Powiadomieni zostaną również oferenci, którzy złożyli oferty w danym postępowaniu o udzielenie zamówienia (drogą elektroniczną).

 

XIII. Osoba wyznaczona do kontaktów w ramach ww. zadania ze strony Zamawiającego  (tel., e-mail)

Wszelkie pytania należy kierować w formie elektronicznej, bądź na numer fax. 071/380 59 00

Angelika Zdeb: e-mail: zamowienia@powiatwolowski.pl, tel. 71 380 59 36

 

XIV.. Pozostałe informacje

  1. Zamówienie publiczne zostanie udzielone na podstawie art. 4 pkt. 8 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.).
  2. Oferentom nie przysługują środki ochrony prawnej.
  3. Jeżeli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, uchyli się od wykonania zadania, zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania kolejnej ich oceny.
  4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia niniejszego zapytania. W takim przypadku Wykonawcom, którzy złożyli oferty nie przysługuje roszczenie o zwrot kosztów uczestnictwa w zapytaniu, w tym kosztów przygotowania oferty. 

 

XV. Załączniki do zapytania:

  1. Formularz ofertowy.
  2. Formularz asortymentowo-cenowy.
  3. Oświadczenie o spełnianiu warunków.
  4. Wzór umowy.

 

 



Załączniki:

Pełna treść zapytania ofertowego
Załącznik nr 1 i nr 3 (edytowalny)
Załącznik nr 2 (formularz asortymentowo-cenowy - edytowalny)
Załącznik nr 4 - Wzór umowy