„Świadczenie usług usuwania, przemieszczania, holowania i przechowywania pojazdów na podstawie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym”
Wersja strony w formacie XMLZamówienie na | „Świadczenie usług usuwania, przemieszczania, holowania i przechowywania pojazdów na podstawie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym” |
---|---|
Status zamówienia | w trakcie rozstrzygania |
Nr sprawy | IZD.272.1.30.2020 |
Zamawiający | Starostwo Powiatowe w Wołowie |
Tryb zamówienia | zapytanie ofertowe |
Rodzaj zamówienia | Usługi |
Termin składania ofert | |
Sposób składania ofert | Starostwo Powiatowe w Wołowie |
IZD.272.1.30.2020 Wołów, 07.12.2020 r.
- Zamawiający: Powiat Wołowski działający w imieniu Starostwa Powiatowego w Wołowie, Pl. Piastowski 2, 56-100 Wołów.
- Tryb udzielenia zamówienia: Postępowanie prowadzone na podstawie art. 4 pkt. 8 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843) – wartość zamówienia nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro.
- Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest „Świadczenie usług usuwania, przemieszczania, holowania oraz przechowywania pojazdów na podstawie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym”.
Szczegółowy zakres:
- Przedmiotem zmówienia jest całodobowe świadczenie przez 7 dni w tygodniu usługi w zakresie usuwania pojazdów z terenu powiatu wołowskiego na podstawie dyspozycji usunięcia pojazdu wydanej przez policjanta, strażnika miejskiego lub osobę dowodzącą akcją ratowniczą oraz przechowywania pojazdów usuniętych na terenie powiatu wołowskiego zgodnie z art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym. Szacunkowa ilość pojazdów przeznaczonych do usuwania i przechowywania na parkingu strzeżonym oraz szacunkowy czas ich przechowywania podano w formularzu cenowym stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego.
- W zakres usługi usuwania wchodzi:
-
- przyjęcie zlecenia usunięcia pojazdu,
- dojazd do miejsca zdarzenia odpowiednim sprzętem transportowym przeznaczonym do usuwania i przemieszczania pojazdów w czasie nie dłuższym niż 45 minut,
- zabezpieczenie pojazdu od chwili przekazania przez osobę uprawnioną,
- wyciąganie pojazdu spoza pasa drogowego, o ile jest to konieczne, w celu usunięcia pojazdu z miejsca zdarzenia,
- załadunek, rozładunek oraz inne czynności związane z załadunkiem i wyładunkiem pojazdu,
- uprzątnięcie miejsca zdarzenia,
- holowanie, przewóz pojazdu na wskazany parking,
- umożliwienie osobom upoważnionym dokonywania oględzin zabezpieczonego pojazdu na terenie parkingu,
- do przedmiotu zamówienia zaliczana jest również usługa związana z odstępstwem od usunięcia pojazdu, która obejmuje:
-
-
- dojazd do miejsca zdarzenia,
- odstąpienie od usunięcia pojazdu, jeżeli ustaną przyczyny jego usunięcia.
-
3. Do holowania pojazdów powinien być wykorzystywany sprzęt specjalistyczny przeznaczony do tego rodzaju zadań w liczbie zapewniającej możliwość sprawnego i ciągłego odholowania pojazdu z każdego miejsca na terenie powiatu wołowskiego w możliwie najkrótszym czasie.
4. Zakres podstawowych czynności wchodzących w skład zlecenia usługi przechowywania (bez względu na porę dnia lub nocy) obejmuje:
-
- parkowanie usuniętego pojazdu na parkingu Wykonawcy, spełniającym następujące warunki:
- strzeżonym, oświetlonym z całodobowym dozorem,
- ogrodzenie parkingu trwałe – betonowe lub metalowe,
- nawierzchnia parkingu powinna być utwardzona,
- parking powinien mieć miejsce wydzielone do przetrzymywania pojazdów z wyciekiem oleju oraz innych płynów eksploatacyjnych oraz miejsce zabudowane do celów oględzin i zabezpieczenia przeciwko wpływom warunków atmosferycznych,
- zamykany w sposób uniemożliwiający wjazd i wyjazd środka transportu bez zezwolenia osoby dozorującej,
- przechowywanie w zabezpieczonym pomieszczeniu wyposażenia pojazdu, części lub innych elementów zabezpieczonego pojazdu, które zostały oddzielone od pojazdu i mogłyby ulec zniszczeniu lub zaginięciu w miejscu do przechowywania pojazdów,
- wydanie/przekazanie pojazdu właścicielowi lub zamawiającemu za potwierdzeniem odbioru
- parkowanie usuniętego pojazdu na parkingu Wykonawcy, spełniającym następujące warunki:
5. Podstawą wykonania usługi będzie dyspozycja usunięcia pojazdu wydana przez podmioty, o których mowa w art. 130a ust. 4 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym oraz podmiot uprawniony zgodnie z art. 95 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym.
6. O nieodebraniu pojazdu z parkingu Wykonawca ma obowiązek powiadomić Starostwo Powiatowe w Wołowie (Wydział Komunikacji i Transportu) oraz podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu, nie później niż trzeciego dnia od dnia upływu 3 miesięcy od umieszczenia na parkingu pojazdu usuniętego na podstawie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym.
7. Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia w Starostwie Powiatowym w Wołowie (Wydział Komunikacji i Transportu) do 10-go dnia każdego miesiąca wykazu pojazdów usuniętych i odebranych w miesiącu poprzednim z podaniem w szczególności: numeru i daty dyspozycji, rodzaju pojazdu, marki pojazdu, numeru rejestracyjnego, daty usunięcia pojazdu, daty odebrania pojazdu, liczby dób przechowywania pojazdu.
8. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia stanowi ponadto załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego – Wzór umowy.
IV. Termin wykonania zamówienia:
- od 01.01.2021 r. do 31.12.2021 r.
V. Wymagane dokumenty w przedmiotowym postępowaniu:
-
- Formularz ofertowy - według druku, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego
- Formularz cenowy - według druku, który stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego
- Kserokopia aktualnej licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym. (t. j. Dz. U. z 2019 poz. 2140 z dnia 14 października 2019r.), potwierdzona za zgodność z oryginałem przez upoważnioną osobę;
- Kserokopie dowodów rejestracyjnych pojazdów specjalnych typu laweta, odpowiednio oznakowanych, do przewozu pojazdów do 3,5 tony, od 3,5 tony do 16 ton oraz powyżej 16 ton, którymi dysponuje Wykonawca, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez upoważnioną osobę.
- Prawidłowo złożona oferta powinna zawierać wszystkie wymienione powyżej dokumenty.
Zamawiający zastrzega możliwość wezwania wykonawcy, którego oferta uzyska najwięcej punktów, do złożenia wyjaśnień bądź uzupełnienia dokumentów, które były wymagane przez Zamawiającego, a które nie zostały przez Wykonawcę złożone wraz z ofertą, chyba że oferta wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
VI. Opis sposobu obliczania ceny
Cena oferty wyrażona w PLN winna zawierać wszystkie koszty jakie Dostawca poniesie z tytułu należytej realizacji zamówienia (w tym koszty dostarczenia i użyczenia oraz instalacji oprogramowania).
VII. Kryteria wyboru ofert
Jedynym kryterium oceny ofert jest:
- cena (wartość brutto wyrażona w PLN) – 100 pkt
- Wykonawca określa cenę realizacji zamówienia poprzez wskazanie ceny brutto obejmującej kwotę podatku VAT .
- Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę. Ewentualne poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone czytelnym odpisem osoby/osób sporządzających ofertę.
- Prawidłowe ustalenie stawki podatku VAT należy do obowiązków Wykonawcy. Zamawiający nie uzna za oczywistą pomyłkę i nie będzie poprawiał błędnie wystawionej stawki podatku VAT.
- Zamawiający wybierze ofertę Wykonawcy, która będzie zawierała najniższą cenę brutto za wskazane zamówienie.
- Ocena ofert dokonywana będzie według następującego wzoru: Cena brutto najniższej zaproponowanej oferty Liczba punktów = …...........................................................................x100
Cena brutto oferty badanej
6. Zamawiający podpisze umowę z Dostawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę (tj. najniższą cenę) wynikającą z przyjętego w/w kryterium. O miejscu i podpisaniu umowy Zamawiający powiadomi wybranego Dostawcę.
VIII. Termin związania ofertą
Wykonawca zostanie związany ofertą przez 14 dni (bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania oferty). Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania z ofertą.
IX. Miejsce, sposób i termin składania ofert
- Termin składania ofert upływa 14.12.2020 r. o godz. 11:00
- Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego terminu ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania. Oferty można składać:
- listownie na adres: Starostwo Powiatowe w Wołowie, Pl. Piastowski 2 , 56 – 100 Wołów z dopiskiem na nieprzejrzystej i zamkniętej kopercie OFERTA NA „Świadczenie usług usuwania, przemieszczania, holowania i przechowywania pojazdów na podstawie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym”,
- osobiście w biurze podawczym Starostwa Powiatowego w Wołowie (pok. nr 5) z dopiskiem na nieprzejrzystej i zamkniętej kopercie OFERTA NA „Świadczenie usług usuwania, przemieszczania, holowania i przechowywania pojazdów na podstawie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym”,
- za pośrednictwem poczty elektronicznej w formie skanów formularzy ofertowych jako pliki załączonych do korespondencji na adres: zamowienia@powiatwolowski.pl; pliki powinny być zapisane w formacie umożliwiającym odczytanie ich treści art. PDF.
X. Pozostałe informacje
- Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Starostwo Powiatowe w Wołowie reprezentowane przez Starostę Wołowskiego, z siedzibą w: 56 – 100 Wołów, Pl. Piastowski 2, tel.: +48 71 380 59 01.
- Informujemy, że wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych. Może Pani/Pan skontaktować się z nim poprzez wiadomość wysłaną na adres e-mail: iod@powiatwolowski.pl lub listownie na adres: Starostwo Powiatowe w Wołowie, 56 – 100 Wołów, Pl. Piastowski 2.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu wyłonienia wykonawcy w procedurze zapytania ofertowego.
- Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą:
- podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa,
- osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja niniejszego postępowania zgodnie z art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843), dalej ‘’ustawy PZP’’,
- podmioty wykonujące zadania zlecone przez Administratora, w szczególności: dostawcy usług IT, podmioty prowadzące działalność pocztową lub kurierską, podmioty świadczące usługi prawnicze, przy czym takie podmioty będą przetwarzać dane na podstawie umowy i wyłącznie zgodnie z jego poleceniami
5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane:
- zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przetwarzania obejmuje cały czas trwania umowy,
- w zakresie i przez okres przewidziany przepisami prawa w sposób zapewniający realizację ciążącego na Administratorze jako podmiocie publicznym obowiązku archiwizacyjnego,
- w zakresie i przez okres przewidziany przepisami prawa, do czasu upływu terminu
- przedawnienia ewentualnych roszczeń wynikających z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
6. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem koniecznym do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego poniżej 30 000,00 euro.
7. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich, nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.
8. Posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych[1],
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO[2],
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
9. Nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
XI. Informacje dotyczące wyboru najkorzystniejszej oferty
- Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie opublikowana na stronie internetowej Zamawiającego, na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego.
- O wyborze najkorzystniejszej oferty powiadomieni zostaną wszyscy oferenci, którzy złożyli oferty w niniejszym zapytaniu ofertowym (drogą elektroniczną).
XII. Przed podpisaniem umowy Wykonawca musi przedstawić:
- Aktualną polisę ubezpieczeniową do wysokości kwoty objętej zakresem przedmiotu zamówienia.
XIII. Załączniki:
- Formularz oferty,
- Formularz cenowy,
- Wzór umowy.
STAROSTA
/-/
JANUSZ DZIARSKI
_______________________
Kierownik Zamawiającego
[1] Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
[2] Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.