Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości |
|
symbol:
|
GK |
|
|
pokój nr 37 (II piętro) |
|
Kierownik Wydziału:
|
Małgorzata Gorgoń |
geodezja@powiatwolowski.pl |
|
|
|
Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej |
|
|
pokój nr 38 (II pietro) |
|
p.o. Kierownika ODGiK:
|
Artur Kosmalski |
geodezja@powiatwolowski.pl |
Inspektor:
|
Henryka Komorek |
|
Specjalista:
|
Jolanta Gołębiowska |
|
Ewidencja Gruntów |
|
|
pokój nr 34 (II piętro) |
|
Inspektor:
|
Stanisława Erenfeld-Filińska |
|
Podinspektor:
|
Sabina Brzostowska |
|
|
pokój nr 35 (II pietro) |
|
Podinspektor:
|
Dariusz Janus |
|
Gospodarka Nieruchomościami |
|
|
pokój nr 36 (II piętro) |
|
Kierownik Referatu Nieruchomości:
|
Krystyna Łozińska |
geodezja@powiatwolowski.pl |
Podinspektor:
|
Janusz Kuziemka |
geodezja@powiatwolowski.pl |
Podinspektor:
|
Mariola Szczepanowska |
geodezja@powiatwolowski.pl |
Zespół Uzgadniania Dokumentacji Projektowej |
|
|
pokój nr 35 (II piętro) |
|
Inspektor:
|
Jarosław Lipiński |
dokumenty@powiatwolowski.pl |
|
|
|
Sposób przyjmowania i załatwiania spraw w Wydziale Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości
Zadania Wydziału:
Do zakresu zadań Ośrodka Dokumentacji geodezyjnej i Kartograficznej należy:
1. Przyjmowanie i ewidencjonowanie zgłoszeń robót geodezyjnych i kartograficznych.
2. Koordynacja realizacji robót dotyczących tego samego obszaru zgłoszonych przez różnych wykonawców prac.
3. Udzielanie informacji o posiadanym zasobie, sposobach jego wykorzystania i udostępniania.
4. Udostępnianie danych i informacji z zasobu na podstawie: zgłoszeń robót geodezyjnych lub kartograficznych, zamówień składanych przez wykonawców robót celem wydania dokumentów dla robót nie podlegających zgłoszeniu, zamówień na mapy i inne informacje z zasobu organom administracji publicznej oraz innym jednostkom i osobom, które mają w tym interes prawny oraz naliczanie opłat zgodnie z obowiązującymi przepisami.
5. Bieżąca kontrola przekazywanych przez wykonawców materiałów z wykonanych prac geodezyjnych i kartograficznych pod względem jakości, kompletności oraz zgodności z obowiązującymi instrukcjami technicznymi GUGiK, branżowymi oraz wytycznymi wydanymi przez Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru, Geodetę Powiatowego.
6. Rozliczanie zgłoszonych prac geodezyjnych i kartograficznych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami
7. Ewidencjonowanie, przetwarzanie i przechowywanie dokumentów przyjętych do zasobu.
8. Modernizacja i aktualizacja bieżąca zasobu, w tym bieżąca aktualizacja dokumentów ilustrujących zasób, jak: map przeglądowych i skorowidzów map, ksiąg ewidencyjnych, kartotek dokumentów geodezyjnych i kartograficznych, szkiców przeglądowych i wykazów zawartości zbioru, bazy danych, współrzędnych punktów osnów poziomych i pionowych oraz bazy danych współrzędnych punktów granicznych w systemie cyfrowym oraz w sposób tradycyjny.
9. Ocena stanu zasobu i składanie na tej podstawie pisemnych wniosków w sprawie jego modernizacji.
10. Wykonanie uzupełniających prac kartograficzno-kreślarskich w technologii analogowej w celu uzupełnienia informacji na mapach zasadniczych (sytuacyjno - wysokościowych) w wyniku pozyskania informacji z urzędu.
11. Bieżące prowadzenie zestawienia dokumentów zasobu bazowego i użytkowego przeznaczonego do wyłączenia,
12. Niszczenie /brakowanie/ wyłączonych z zasobu dokumentów na podstawie zezwolenia Archiwum Państwowego we Wrocławiu,
13. Informatyzacja powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz jego techniczna obsługa poprzez wprowadzenie nowoczesnych technik archiwizacji danych oraz ich przetwarzania i udostępniania.
14. Ocena stanu zasobu i składanie na tej podstawie pisemnych wniosków w sprawie jego modernizacji.
15. Sporządzanie zastawień zbiorczych ilustrujących Zasób Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej dla celów sprawozdawczych i statystycznych.
16. Ochrona znaków geodezyjnych przed ich zniszczeniem i uszkodzeniem, tj.:
a) przyjmowanie i rejestrowanie zgłoszeń o zniszczeniu znaków geodezyjnych,
b) sprawdzanie stanu znaku po przyjęciu zawiadomienia o zniszczeniu znaku,
c) w przypadkach określonych przepisami wnioskowanie o przeprowadzenie postępowania w celu ustalenia i ukarania sprawcy,
17. Uwierzytelnianie wypisów i wyrysów oraz kopii map ewidencyjnych.
18.Prowadzenie mapy zasadniczej w technologii numerycznej tj.
a) wykonanie prac kartograficznych dotyczących aktualizacji map w technologii numerycznej na zlecenie wykonawców prac oraz z urzędu,
b) zakładanie numerycznych baz danych: opisowych i graficznych,
c) przeprowadzanie szkoleń dla pracowników innych komórek organizacyjnych w zakresie posługiwania się narzędziami informatycznymi funkcjonującymi w ODGiK,
d) świadczenie usług informatycznych, reprodukcyjnych na rzecz podmiotów zewnętrznych w zakresie udostępniania danych znajdujących się w Zasobie,
f) propagowanie technik udostępniania danych w technologii cyfrowej, a zwłaszcza przygotowywanie założeń do wprowadzenia Sytemu Informacji o Terenie.
19) Zabezpieczanie danych z zasobu przed utratą poprzez sporządzanie kopii zapasowych oraz przekazywanie ich do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego.
20) Zakładanie osnów szczegółowych.
21) Przygotowywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz wytycznych technicznych w zakresie zamówień publicznych realizowanych na rzecz ODGiK.
Do zakrsu zadań Referatu Nieruchomościami należy.
1.Prowadzenie spraw związanych z gospodarką nieruchomościami Skarbu Państwa oraz Powiatu tj.
1. sprzedaż, zamiana, oddawanie w użytkowanie wieczyste, w najem , dzierżawę, użyczenie, obciążenie ograniczonymi prawami rzeczowymi nieruchomości,
2. wskazywanie nieruchomości, które mogą być przeznaczone na wyposażenie państwowej osoby prawnej lub jako wkład niepieniężny do spółki,
3. orzekanie o oddaniu nieruchomości w trwały zarząd,
4. orzekanie o wygaszeniu trwałego zarządu,
5. orzekanie o przekazaniu trwałego zarządu między jednostkami organizacyjnymi,
6. przeprowadzenie przetargów na zbycie, wydzierżawienie nieruchomości, przekazanie w najem użytkowanie.
1. Prowadzenie spraw związanych z reformą rolną i osadnictwem rolnym.
2. Prowadzenie spraw związanych z wyłączeniem gruntów z produkcji rolnej.
3. Orzekanie w sprawie zwrotu gruntu niezbędnego do korzystania z budynków oraz działek dożywotnich w trybie ustawy o ubezpieczeniu rolników.
4. Aktualizacja opłat rocznych oraz stawki procentowej opłaty z tytułu oddania nieruchomości w użytkowanie wieczyste oraz trwały zarząd.
6. Prowadzenie spraw związanych z wywłaszczaniem nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa oraz na rzecz Powiatu dla realizacji celów publicznych;
a) orzekanie o wywłaszczeniu nieruchomości
b) ustalenia wysokości odszkodowań z tytułu wywłaszczania nieruchomości
b) orzekanie o zwrocie wywłaszczonej nieruchomości,
c) orzekanie o czasowym zajęciu nieruchomości.
7) Sporządzenie i składanie wniosków do sądu w celu ujawnienia w księgach wieczystych decyzji i prawa własności Skarbu Państwa i Powiatu.
8) Prowadzenie spraw związanych z ustalaniem odszkodowań za grunty zajęte z mocy prawa pod drogi publiczne przez dniem 1 stycznia 1998r.
9) Prowadzenie ewidencji Zasobu Skarbu Państwa oraz dysponowanie nim zgodnie z zasadą prawidłowej gospodarki.
10) Udzielanie informacji będących w posiadaniu Starosty na temat roszczeń osób ubiegających się o odszkodowanie z tytułu mienia zabużańskiego.
11) Prowadzenie spraw związanych ze scaleniem i wymianą gruntów.
12) Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.
13) Udzielanie informacji o potrzebie uzgodnienia ksiąg wieczystych z rzeczywistym stanem prawnym ( punkt konsultacyjno – informacyjny).
Do zakresu zadań jednoosobowego stanowiska ds. Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej należy:
1) uzgadnianie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu w formie opinii zatwierdzającej stanowisko członków Zespołu i konsultantów branżowych;
2) przyjmowanie i wydawanie uzgodnionych projektów oraz ich rozliczenie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
3) założenie i prowadzenie mapy koordynacyjnej;
4) ewidencja projektów w dokumentach zasobu,
5) współpraca z organami nadzoru budowlanego w stwierdzonych przypadkach realizacji sieci uzbrojenia w sposób niezgodny z uzgodnionym projektem.
Do zakresu zadań wieloosobowego stanowiska ds. Ewidencji Gruntów i Budynków należy:
1) Wprowadzanie zmian w zintegrowanym systemie do prowadzenia ewidencji gruntów i budynków, na podstawie prawomocnych orzeczeń sądowych, aktów notarialnych, prawomocnych decyzji administracyjnych, aktów normatywnych, dokumentacji geodezyjnej przyjętej do Zasobu ODGiK, rejestrów publicznych.
2) Zawiadamianie o zmianach w ewidencji osoby zainteresowane, właściwy organ w sprawach podatków, sąd prowadzący księgi wieczyste, organy statystyczne w zakresie zmian adresowych nieruchomości dopisywanych i wykreślanych w ewidencji budynków.
3) Przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych z zakresu ewidencji gruntów i budynków oraz prowadzenie postępowania administracyjnego w celu wyeliminowania błędów i omyłek, zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego.
3) Udostępnianie informacji z zakresu ewidencji gruntów i budynków oraz obsługa osób korzystających z dokumentacji na podstawie której prowadzony jest operat ewidencyjny.
4) Prowadzenie Rejestru Cen i Wycen oraz obsługa rzeczoznawców majątkowych.
5)Gromadzenie i prowadzenie bazy danych dotyczących wyciągów z operatów szacunkowych sporządzonych przez rzeczoznawców majątkowych.
6) Prowadzenie spraw związanych z gleboznawczą klasyfikacją gruntów, spraw związanych z wymianą i scaleniem gruntów.
7) Sporządzanie urzędowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów (wg grup rejestrowych i budynków na dzień 1 stycznia każdego roku).
8) Obsługa systemu IPE poprzez systematyczne zasilanie ZSIN o dane ewidencyjne gruntów i budynków powiatu wołowskiego.
9) Czynności techniczne związane z wydawaniem wypisów, wypisów i wyrysów .
10) Ochrona i zabezpieczenie systemu EGiB przed dostępem osób nieuprawnionych poprzez przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych oraz wymogów dotyczących ochrony sytemu w którym są one przetwarzane.
11) Udostępnianie komputerowej bazy danych EGiB na rzecz gmin oraz ARiMR.
12) Udzielanie informacji o potrzebie uzgodnienia ksiąg wieczystych z rzeczywistym stanem prawnym ( punkt konsultacyjno – informacyjny).