logo
Wersja dla niedowidzących
  
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 INFORMACJE O POWIECIE
minus Charakterystyka powiatu
minus Herb i flaga powiatu
minus Powiat w liczbach
minus Charakterystyka gospodarcza
minus Lista Gmin
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Powiatu
plus Zarząd Powiatu
 STAROSTWO POWIATOWE
minus Dane teleadresowe
minus Sekretarz Powiatu
minus Skarbnik Powiatu
minus Wydziały
   minus Biuro Rady i Zarządu Powiatu
   minus Wydział Organizacyjny, Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego
   minus Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru
   minus Wydział Urbanistyki, Architektury i Budownictwa
   minus Wydział Edukacji, Kultury, Sportu i Spraw Społecznych
   minus Wydział Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
   minus Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg
   minus Wydział Finansów i Budżetu
   minus Powiatowy Rzecznik Konsumentów
   minus Biuro Kontroli i Audytu
   minus Wydzial Inwestycji i Zamówień Publicznych
   minus Geolog Powiatowy
   minus Wydział Gospodarki Nieruchomościami
minus Regulamin organizacyjny
minus Kodeks Etyki
plus Kontrole Starostwa
 PRAWO LOKALNE
minus Statut Powiatu
minus Prawo miejscowe
minus Dziennik Ustaw
minus Monitor Polski
minus Zarządzenia Starosty Wołowskiego
 WYBORY 2014
minus Obwieszczenie o okręgach wyborczych, ich numeracji i granicach, liczbie radnych wybieranych w okręgu wyborczym oraz wyznaczonej siedzibie Powiatowej Komisji Wyborczej.
minus Informacja Komisarza Wyborczego we Wrocławiu o składzie Powiatowej Komisji Wyborczej w Wołowie
plus Uchwała Nr 1/2/14 Powiatowej Komisji Wyborczej w Wołowie z dnia 24 października 2014r.
minus Uchwała Nr 1/4/14 Powołanie pełnomocnika komisji ds. obsługi informatycznej
minus Uchwała Nr 5/2014 Sprostowanie omyłki w protokole rejestracji
minus Uchwała Nr 6/2014 Sprostowanie omyłki w protokole rejestracji
minus Uchwała Nr 7/8/2014 w sprawie obwieszczenia i zarejestrowanych listach kandydatów na radnych w wyborach do Rady Powiatu Wołowskiego
minus Wynik wyborów - do Rady Powiatu
minus Wynik wyborów - do Sejmiku Województwa
minus Uchwała Nr 9/2014 w sprawie sprostowania zbiorczego protokołu wyników głosowania do Sejmiku Województwa Dolnośląskiego
 FINANSE I MIENIE
plus Budżet Powiatu
plus Majątek Powiatu
minus Pomoc Publiczna
minus Dług Publiczny
minus Ciężary Publiczne
 INFORMACJE DLA KLIENTÓW
plus Programy
plus Klient w Urzędzie
minus Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej
minus Biuro Rzeczy Znalezionych
minus Informacje nieudostępnione
minus Ankieta
 SPRAWOZDANIA
plus 2013
 JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE
minus Wykaz jednostek organizacyjnych
plus Placówki oświatowe
plus Inne
 OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
plus Rada Powiatu
plus Zarząd Powiatu
plus Starostwo Powiatowe
plus Jednostki Organizacyjne
 INNE
plus Służby, Inspekcje i Straże
minus Organizacje pozarządowe
plus Instrukcja obsługi biuletynu
minus Redakcja Biuletynu
 URZĘDY CENTRALNE
minus Spis adresów
 ZAŁATWIANIE SPRAW W URZĘDZIE
minus Kolejność załatwiania spraw
minus Wyszukaj swoją sprawę
 ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA
minus Elektroniczna Skrzynka Podawcza
 ARCHIWUM
plus 2006
 Nabór do pracy
minus Aktualne rekrutacje
minus Postępowania w toku
minus Wyniki postępowań
minus Archiwum rekrutacji
 Informacje
plus Uchwały
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
 Podział administracyjny kraju
A A A


Wydział Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa

symbol:

RL
pokój nr 32 (II piętro)

Kierownik Wydziału:

mgr inż. Tomasz Piekarz  071-389-25-50 wew. 109
 os@powiatwolowski.pl

Inspektor:

mgr inż. Anna Gałka  071-389-25-50 wew. 122

Podinspektor:

mgr inż. Roman Cieślik  071-389-25-50 wew. 122

Sposób przyjmowania i załatwiania spraw w Wydziale Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa

PROGRAMY: 
Program Ochrony Środowiska dla Powiatu Wołowskiego
Plan gospodarki odpadami dla Powiatu Wołowskiego

Zadania Wydziału:

Z zakresu ustawy o odpadach /Dz. U. z 2001 r. nr 62 poz. 628/

  1. współudział:
    • przy projektu powiatowego planu gospodarki odpadami
    • w opiniowaniu projektów gminnych planów gospodarki odpadami,
  2. koordynowanie realizacji planu gospodarki odpadami oraz jego aktualizacja (nie rzadziej niż co 4 lata),

  3. wydawanie lub zatwierdzanie:
    • pozwoleń na wytwarzanie odpadów,
    • programów gospodarki odpadami niebezpiecznymi (dla prowadzących i nie prowadzących instalacji)
    • zbieranie informacji o wytwarzanych odpadach oraz o sposobach gospodarowania wytworzonymi odpadami innymi niż niebezpieczne (dla wytwórców odpadów prowadzących instalację oraz dla wytwórców odpadów nie prowadzących instalacji),
    • zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów
    • zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania lub transportu odpadów
  4. prowadzenie rejestru posiadaczy odpadów, którzy są zwolnieni z obowiązku uzyskania. pozwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania, transportu, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów,

  5. współdziałanie z Wydziałem Urbanistyki, Architektury i Budownictwa w kwestii:

    • ustalenia w pozwoleniu na budowę składowiska odpadów, obowiązku zabezpieczenia roszczeń mogących powstać w związku z funkcjonowaniem składowiska,
    • wydawania pozwoleń na użytkowanie składowiska, gdzie składową dokumentacji jest instrukcja eksploatacji składowiska odpadów
    • wydawania zgody na zamknięcie składowiska odpadów lub jego wydzielonej części,
  6. zezwalanie na składowanie odpadów niebezpiecznych na wydzielonych częściach innych składowisk odpadów,

Z zakresu ustawy Prawo ochrony środowiska /Dz. U. z 2001 r. nr 62 poz. 627/

  1. udział, współpraca przy tworzeniu przez Radę Powiatu powiatowego programu ochrony środowiska,
  2. udział w systemie państwowego monitoringu środowiska, zbieranie i przekazywanie danych,

  3. prowadzenie elektronicznej bazy danych informacji o środowisku, udostępnianie tej bazy za pośrednictwem publicznych sieci telekomunikacyjnych (Internet),

  4. udział w procedurach administracyjnych wymagających przeprowadzenia postępowań o ocenach oddziaływania:

    • opiniowanie dla innych organów konieczności wykonania raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko,
    • określanie zakresu raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, uzgadnianie projektów decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
    • współpraca z Wydziałem Budownictwa przy ocenie dokumentacji przedłożonych w trakcie postępowań administracyjnych dla inwestycji, dla których konieczność wykonania raportu oddziaływania na środowisko stwierdzi organ administracji
  5. podawanie do publicznej wiadomości informacji dotyczących postępowań uspołecznionych" m.in. informacji o przyjęciu wniosku, informacji o zamieszczeniu decyzji w publicznie dostępnym wykazie prowadzonym dla spraw wymagających udziału społeczeństwa,
  6. opiniowanie programów ochrony powietrza, jeżeli o ich stworzeniu na terenie powiatu (strefy) zadecyduje wojewoda,

  7. udział w planowaniu działań w zakresie ochrony poziomu jakości wód uwzględniających obszary zlewni hydrograficznych,

  8. inicjowanie, prowadzenie i koordynowanie procesu rekultywacji w przypadkach przypisanych do wykonania przez starostę oraz ustalanie obowiązku poniesienia kosztów rekultywacji i określenie ich wysokości, po wskazaniu sprawcy degradacji środowiska,

  9. ustalanie zakresu, sposobu oraz terminów rozpoczęcia i zakończenia rekultywacji dla zarządzającego powierzchnią ziemi,

  10. nakładanie obowiązku prowadzenia pomiarów zawartości substancji w glebie lub ziemi na obszarach na których istnieją przekroczenia standardów jakości,

  11. realizacja prowadzenia okresowych badań jakości gleby i ziemi, w ramach państwowego monitoringu ochrony środowiska,

  12. prowadzenie rejestru zawierającego informacje o terenach, na których stwierdzono przekroczenie standardów jakości gleby lub ziemi, z wyszczególnieniem obszarów, na których obowiązek rekultywacji obciąża starostę,

  13. koordynowanie przygotowania map akustycznych (o ile zaistnieje taka konieczność) dla potrzeb ocen stanu akustycznego środowiska,

  14. udzielanie pozwoleń na wprowadzanie energii lub substancji do środowiska tj., pozwolenia:

    • zintegrowanego,
    • na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza,
    • wodnoprawnego na wprowadzanie ścieków do wód lub do ziemi,
    • na wytwarzanie odpadów
    • na emitowanie hałasu do środowiska,
    • na emitowanie pól elektromagnetycznych,
  15. zobowiązanie prowadzącego instalację podmiotu korzystającego ze środowiska do przedłożenia przeglądu ekologicznego, w razie stwierdzenia okoliczności wskazujących na możliwość negatywnego oddziaływania instalacji na środowisko,

  16. sprawowanie i wykonywanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska w zakresie objętym właściwością organu, po upoważnieniu przez starostę,

  17. występowanie w imieniu starosty, w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenie przeciw przepisom o ochronie środowiska,

  18. występowanie do WIOŚ o podjęcie odpowiednich działań będących w kompetencji tej jednostki, jeżeli w wyniku kontroli stwierdzono naruszenie przez kontrolowany podmiot przepisów o ochronie środowiska lub występuje uzasadnione podejrzenie, że takie naruszenie mogło nastąpić,

  19. prowadzenie postępowań w ramach interwencji na podstawie skarg i wniosków mieszkańców powiatu w zakresie przypisanym w kompetencjach wydziału,

  20. współpraca z organami Państwowej Straży Pożarnej w razie wystąpienia awarii przemysłowej,

  21. prowadzenie spraw związanych z Powiatowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Z zakresu ustawy Prawo wodne /Dz. U. z 2001 r. nr 115 poz. 1229/

  1. ustanawianie stref ochrony:

    • strefy bezpośredniej ujęć wody
    • stref dla urządzeń pomiarowych państwowych służb hydrogeologicznych i hydrologiczno – meteorologicznych,
  2. ustalanie linii brzegu oraz dokonywanie podziału kosztów ponoszonych na utrzymanie tworzących brzeg wody budowli lub murów,

  3. nakazywanie:

    • usunięcia drzew i krzewów z wałów przeciwpowodziowych i w pasie 3 m od stopy wałów,
    • przywrócenia do stanu poprzedniego wałów przeciwpowodziowych i w pasa 3 m od stopy wału, na których zrealizowano lub realizowane są roboty mogące utrudnić ochronę przed powodzią,
  4. wydawanie pozwoleń wodnoprawnych na:

    • szczególne korzystanie z wód,
    • regulacje wód oraz zmianę ukształtowania terenu na gruntach przylegających do wód, mającą wpływ na warunki przepływu wody,
    • wykonanie urządzeń wodnych,
    • rolnicze wykorzystanie ścieków, w zakresie nieobjętym zwykłym korzystaniem z wód,
    • długotrwałe obniżenie poziomu zwierciadła wody podziemnej,
    • piętrzenie wody podziemnej,
    • gromadzenie ścieków oraz odpadów w obrębie obszarów górniczych utworzonych dla wód leczniczych,
    • odwodnienie obiektów lub wykopów budowlanych oraz zakładów górniczych,
    • wprowadzanie do wód powierzchniowych substancji hamujących rozwój glonów, z wyłączeniem substancji chemicznych,
    • wprowadzanie do urządzeń kanalizacyjnych ścieków zawierających substancje szczególnie szkodliwe dla środowiska wodnego określone na podstawie art. 45 ust. 7 pkt. a w obszarach bezpośredniego zagrożenia powodzią na:
      • gromadzenie ścieków, a także innych materiałów, prowadzenie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów,
      • wznoszenie obiektów budowlanych oraz wykonywanie innych robót,
      • wydobywanie kamienia, żwiru, piasku, innych materiałów oraz ich składowanie,
      oraz stwierdzanie ich:
      • wygaśnięcia, ,
      • cofnięcia,
      • ograniczenia
  5. Kontrola stanu gospodarki wodnej na terenie powiatu w tym:
    • wzywanie do usunięcia zaniedbań, w wyniku których może powstać stan zagrażający życiu lub zdrowiu ludzi albo zwierząt bądź środowisku,

    • unieruchomienie zakładu lub jego części w przypadku nie usunięcia przez niego mimo wezwań zaniedbań,

  6. wszczynanie postępowań administracyjnych w oparciu o wystąpienia Prezesa Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej,

  7. dokonywanie przeglądu ustaleń pozwoleń wodnoprawnych i ich realizacji min. raz na 4 lata,

  8. nadzór i kontrola nad działalnością spółek wodnych w tym:

    • zatwierdzanie statutu spółek wodnych

    • zwracanie uwagi organom spółki wodnej zajmującej się utrzymaniem urządzeń melioracji wodnych szczegółowych na konieczność podwyższenia wysokości składki lub świadczeń niezbędnych dla prawidłowej realizacji zadań statutowych,

    • stwierdzanie nieważności uchwał spółek wodnych w całości lub części,

    • ustalanie obowiązków osób lub zakładów, nie będących członkami spółki wodnej, a odnoszących korzyści z urządzeń spółki lub przyczyniają się do zanieczyszczenia wód,

    • podejmowanie decyzji o likwidacji spółki wodnej,

  9. realizacja zadań z zakresu ochrony przed powodzią i suszą,

  10. ustalanie wysokości odszkodowania na żądanie poszkodowanego z tytułu wydanego pozwolenia wodnoprawnego,

  11. stwierdzanie przejścia mienia - wód stanowiących własność Skarbu Państwa oraz gruntów pokrytych tymi wodami - na rzecz wskazanych w ustawie jednostek,

  12. orzekanie o przeniesieniu prawa własności urządzenia wodnego na własność właściciela wody,

Z zakresu ustawy o rybactwie śródlądowym /Dz. U. z 1999 r. nr 66 poz. 750 ze zm./

  1. rejestracja sprzętu pływającego służącego do połowu ryb,

  2. nadzór specjalistyczny nad Społeczną Strażą Rybacką, w tym: rekomendowanie Staroście w porozumieniu z PZW i PSR kandydatów na:

    • Komendanta Powiatowego Społecznej Straży Rybackiej
    • Komendantów grup SSR
  3. wydawanie pozwoleń na rybackie korzystanie z wód w obwodach rybackich,

  4. prowadzenie spraw w dziedzinie rybactwa śródlądowego na odcinku rzeki Odry, stanowiącym granicę powiatów lubińskiego i wołowskiego,

  5. współpraca z Zarządem Okręgowym PZW we Wrocławiu w zakresie funkcjonowania i realizacji zadań przez Społeczną straż Rybacką.

Z zakresu ustawy o lasach /Dz.U. z 2000 r. nr 56 poz. 679 ze zm./

  1. nadzór nad gospodarką leśną, w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa, w tym:
    • rozstrzyganie zastrzeżeń i wniosków odnośnie uproszczonego planu urządzenia lasu,
    • nakazywanie wykonania obowiązków i zadań wynikających z trwałego utrzymania lasów i zapewnienia ciągłości ich użytkowania
    • zarządzanie wykonania zabiegów zwalczających i ochronnych w lasach zagrożonych, nie stanowiących własności Skarbu Państwa,
    • rozpatrywanie wniosków o wydanie (w przypadkach losowych) zezwolenia na pozyskanie drewna
  2. cechowanie drewna pozyskiwanego w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa i wystawianie właścicielowi lasu dokumentu stwierdzającego legalność pozyskiwania drewna,
  3. uzgodnienie przygotowywanych przez Nadleśnictwo rocznych planów zalesień terenów nie będących własnością Skarbu Państwa,
  4. rozpatrywanie spraw związanych ze zmianą lasu o powierzchni do 10 ha na użytek rolny,
  5. przeprowadzanie inwentaryzacji stanu lasu dla lasów rozdrobnionych o powierzchni do 10 ha,
  6. prowadzenie spraw związanych z przyznaniem dotacji na pokrycie kosztów zalesienia
  7. rozpatrywanie pozostałych spraw związanych z wykonywaniem obowiązków wynikających z ustawy o lasach,

Z zakresu ustawy o ochronie przyrody /Dz. U. z 2001 nr 99 poz. 1079 ze zm./

  1. sprawowanie kontroli nad przestrzeganiem przepisów o ochronie przyrody w trakcie gospodarczego wykorzystania zasobów i poszczególnych składników przez jednostki organizacyjne oraz osoby prawne i fizyczne
  2. prowadzenie rejestrów:
    • pomników przyrody,
    • stanowisk dokumentacyjnych,
    • użytków ekologicznych,
    • zespołów przyrodniczo – krajobrazowych,
    • przetrzymywanych roślin i zwierząt, których przewożenie przez granicę państwa podlega ograniczeniom na podstawie umów międzynarodowych,
    • uprawy i hodowli roślin i zwierząt, których uprawa i hodowla podlega ograniczeniom na podstawie umów międzynarodowych,
  3. wydawanie zgody na zmianę przeznaczenia terenów, na których znajduje się starodrzew
  4. nadawanie uprawnień społecznym opiekunom przyrody,

Z zakresu ustawy Prawo łowieckie /Dz. U. z 1995 r. nr 147 poz. 713 ze zm./

  1. wydawanie zezwoleń na utrzymanie i hodowlę chartów rasowych oraz ich mieszańców
  2. wydzierżawianie obwodów łowieckich polnych dla kół łowieckich, naliczanie czynszów dzierżawnych dla kół łowieckich i rozdysponowywanie zebranych środków,

Z zakresu ustawy o przeznaczeniu gruntów rolnych do zalesienia /Dz. U. z 2001 r. nr 73 poz. 764/

  1. przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków właścicieli gruntów o wyrażenie zgody na przeznaczenie gruntu rolnego do zalesienia
  2. określanie rocznych limitów zalesienia
  3. kontrola wykonywania zalesienia, prowadzenia uprawy leśnej oraz ocena udatności upraw leśnych przekwalifikowanie z urzędu zalesionego gruntu rolnego na grunt leśny,)
  4. wstrzymanie wypłaty należnego właścicielowi zalesionego gruntu rolnego ekwiwalentu w przypadku:
    • prowadzenia uprawy leśnej niezgodnie z planem zalesienia,
    • zniszczenia uprawy leśnej w wyniku celowego działania właściciela gruntu
  5. podwyższanie na wniosek właściciela zalesionego gruntu, po wydaniu pierwszej pozytywnej oceny udatności uprawy, należnego ekwiwalentu o 50% w przypadku, gdy równocześnie z przeznaczeniem gruntu do zalesienia następuje likwidacja gospodarstwa rolnego, i nie jest on ponadto właścicielem gruntu rolnego lub działki siedliskowej powyżej 0,80 ha.

Z zakresu ustawy Prawo geologiczne i górnicze /Dz. U. z 1994 r. nr 27 poz. 96 ze zm./

  1. udzielanie lub zmiana koncesji na poszukiwanie lub rozpoznawanie złóż kopalin oraz wydobywanie kopalin ze złóż na obszarze do 2 ha, przy wydobyciu kopaliny nie większym niż 20 000 m3/rok, gdy działalność będzie prowadzona bez użycia materiałów wybuchowych,
  2. wyznaczanie granic obszaru i terenu górniczego dla obiektów, gdzie starosta jest organem koncesyjnym,
  3. wykonywanie, jako organ pierwszej instancji w sprawach należących do właściwości, administracji geologicznej, o ile nie zostały zastrzeżone dla wojewody lub Ministra Środowiska:
    • nadzoru i kontroli koncesyjnego i bezkoncesyjnego wydobycia kopaliny pospolitej,
    • wstrzymanie działalności górniczej lub nakazywanie określonych czynności w celu doprowadzenia środowiska do stanu właściwego lub zgodnego z udzieloną koncesją,
    • zakazywanie wykonywania przez wskazane w ustawie osoby określonych czynności,
  4. przyjmowanie informacji o wielkości opłat eksploatacyjnych jakie naliczają sobie zakłady wydobywcze,
  5. naliczanie opłat:
    • za bezkoncesyjne wydobywanie kopaliny pospolitej,
    • za wydobywanie kopaliny z rażącym naruszeniem warunków koncesji,
    • za poszukiwanie lub rozpoznawanie kopalin bez wymaganej koncesji,
    • eksploatacyjnych, przy braku informacji od przedsiębiorcy
  6. ustalanie szczegółowych warunków wydobywania kopaliny,
  7. zatwierdzanie dokumentacji:
    • projektu prac geologicznych,
    • dokumentacji hydrogeologicznej,
    • dokumentacji geologicznej, itp
  8. stwierdzanie wygaśnięcia koncesji lub jej cofanie w razie ogłoszenia upadłości przedsiębiorcy

Z zakresu ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych /Dz. U. z 1995 r. nr 16 poz. 78 ze zm./

  1. dokonywanie rekultywacji na cele rolnicze gruntów położonych, w rozumieniu przepisów o zagospodarowaniu przestrzennym, na obszarach rolniczej przestrzeni produkcyjnej, zdewastowanych lub zdegradowanych przez nie ustalone osoby lub w wyniku klęsk żywiołowych, przy wykorzystaniu środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych, a rekultywacji gruntów leśnych i gruntów przeznaczonych do zalesienia ze środków budżetu państwa na zasadach określonych w przepisach ustawy o lasach
  2. dokonywanie rekultywacji na cele inne, niż określone w art. 20 ust. 2 pozostałych gruntów, zdewastowanych lub zdegradowanych przez nie ustalone osoby lub w wyniku klęsk żywiołowych, przy wykorzystaniu środków lub środków osób zainteresowanych prowadzeniem działalności na zrekultywowanych gruntach,
  3. nakazywanie właścicielowi obowiązku zalesienia, zadrzewienia czy zakrzewienia gruntów lub założenia na nich trwałych użytków zielonych ze względu na ochronę gleb przed erozją
  4. prowadzanie co 3 lata okresowych badań poziomu skażenia gleb i roślin na gruntach, obszarów szczególnej ochrony środowiska lub w strefach ochronnych istniejących wokół zakładów przemysłowych jak i na gruntach zdewastowanych i zdegradowanych położonych poza wymienionymi obszarami
  5. ewidencjonowanie zawiadomień od osób obowiązanych do rekultywacji gruntów o powstałych w ubiegłym roku zmianach w zakresie gruntów podlegających rekultywacji,
  6. określanie w sprawach rekultywacji:
    • stopnia ograniczenia lub utraty wartości użytkowej gruntów,
    • osobę obowiązaną do jej wykonania,
    • kierunek i termin wykonania,
    • uznania rekultywacji za zakończoną,
  7. ustalenie obowiązku corocznego wpłacania na Fundusz Ochrony Gruntów Rolnych lub na Fundusz Leśny opłaty rocznej za zdegradowanie gruntów w razie niewykonania obowiązku rekultywacji gruntów zdegradowanych, 

Z zakresu ustawy o Państwowej Inspekcji Ochrony Środowiska /Dz. U. z 1991 r. nr 77 poz. 335 ze zm./

  1. współdziałanie z Wojewódzkim Inspektorem Ochrony Środowiska w zakresie wykonywania czynności kontrolnych, monitoringu środowiska, przekazywania wyników pomiarów, analiz i obserwacji stanu środowiska
  2. określenie, w związku z przedłożoną przez IOŚ informacją o wynikach kontroli obiektów o podstawowym znaczeniu dla powiatu, kierunków działania Inspekcji, w celu zapewnienia należytej ochrony środowiska w powiecie,

Z zakresu ustawy o izbach rolniczych /Dz. U. z 1996 r. nr 1 poz. 3 ze zm./

  1. rozpatrywanie sporządzonych analiz, oceny, opinii i wniosków z zakresu produkcji rolnej oraz rynku rolnego przedłożonych przez izbę rolniczą,
  2. rozpatrywanie inicjatyw w zakresie regulacji prawnych oraz opinii projektów przepisów zawartych w wystąpieniach izby rolniczej,
  3. podejmowanie uchwał w sprawie zawierania porozumienia z izbami rolniczymi o realizowanie zadań własnych powiatu,
  4. przyjmowanie analiz, ocen, opinii i wniosków z zakresu produkcji rolnej oraz rynku rolnego przedstawianych przez izby rolnicze,
  5. przyjmowanie wniosków izb rolniczych w sprawie inicjatywy w zakresie regulacji prawnych oraz występowanie z wnioskiem o opiniowanie projektów takich przepisów,
  6. zawieranie porozumień z izbami rolniczymi o realizowanie zadań własnych powiatu,

Z zakresu ustawy o organizacji hodowli i rozrodzie zwierząt gospodarskich /Dz. U. z 1997 r. nr 123 poz. 774 ze zm./

  1. zezwalanie na dopuszczanie reproduktora do rozrodu naturalnego po zasięgnięciu opinii właściwej izby rolniczej albo właściwego związku hodowców prowadzącego księgę lub rejestr hodowlany

Z zakresu ustawy o Inspekcji Skupu i Przetwórstwa Artykułów Rolnych /Dz. U. z 2000 r. nr 23 poz. 293 ze zm./

  1. wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach z zakresu właściwości wojewódzkiego inspektora skupu przetwórstwa artykułów rolnych na podstawie porozumienia z wojewodą (w przypadku gdy porozumienie zostało zawarte),

Z zakresu ustawy o ochronie roślin uprawnych:  /Dz. U. z 1999 r. nr 66 poz. 751 ze zm./

  1. rozpatrywania rocznego sprawozdania wojewódzkiego inspektora ochrony roślin z żądaniem przedstawienia informacji o działalności Inspekcji na obszarze powiatu,
  2. określenie kierunku działania właściwego organu Inspekcji w celu zapewnienia na danym obszarze należytej ochrony roślin,
  3. współpraca z wojewódzkim inspektorem ochrony roślin przy wykonywaniu jego zadań
  4. wydawanie właściwemu organowi Inspekcji w przypadkach bezpośrednich zagrożeń fitosanitarnych polecenie podjęcia działań zmierzających do usunięcia tego zagrożenia,

Z zakresu ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników /Dz. U. z 1998 r. nr 7 poz. 25 ze zm./

  1. udzielenie odpowiedzi na wystąpienie Rady Rolników w sprawie podjęcia inicjatyw lub działań w sprawach związanych z ubezpieczeniem
  2. udzielenie niezbędnej pomocy w tworzeniu oddziałów regionalnych i placówek terenowych Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego,

Z zakresu ustawy o nasiennictwie /Dz. U. z 2001 r. nr 53 poz. 563 ze zm./

  1. opiniowanie:
    • wprowadzenia przez wojewodę zakazu uprawiania niektórych roślin uprawnych lub ich odmian albo zakazu stosowania materiału siewnego o nieodpowiedniej zdrowotności lub zakazu umieszczania uli z pszczołami na gruntach rolnych położonych w pobliżu w pobliżu chronionych upraw,
    • tworzenia i znoszenia przez wojewodę rejonów zamkniętych wytwarzania kwalifikowanego materiału siewnego odmian ziemniaka oraz ustalania przedsiębiorców organizujących na zasadzie wyłączności wytwarzania ziemniaka i skupu kwalifikowanego materiału siewnego odmian ziemniaka w tych regionach
  2. wydawanie w imieniu wojewódzkiego inspektora inspekcji nasiennej decyzji administracyjnych z zakresu jego właściwości na podstawie porozumienia zawartego z wojewodą,

Z zakresu ustawy o substancjach trujących /Dz. U. z 1963 r. nr 22 poz. 116 ze zm./

  1. nadzór nad przestrzeganiem ustawy i na jej podstawie wydanych przepisów w odniesieniu do gminnych i powiatowych samorządowych jednostek organizacyjnych, które zwolnione są od obowiązku uzyskania zezwoleń,

Z zakresu ustawy o transporcie kolejowym /Dz. U. nr 96 poz. 591/

  1. zezwalanie na usunięcie drzew lub krzewów na wniosek zarządu kolei, razie potrzeby usunięcia drzew lub krzewów utrudniających widoczność sygnałów i pociągów lub eksploatację urządzeń kolejowych albo powodujących zaspy śnieżne oraz przyznawanie odszkodowań ich usunięcie.

Inne zadania Wydziału

  1. gromadzenie informacji z terenu powiatu dotyczących korzystania ze środowiska przez podmioty gospodarcze i osoby fizyczne w formie opisowej jak i graficznej (rejestry, bazy danych itp.)
  2. współpraca merytoryczna w zakresie różnych dziedzin ochrony środowiska z odpowiednimi komórkami organizacyjnymi Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego, Dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego, gmin powiatu wołowskiego
  3. gromadzenie wszelkich informacji dotyczących stanu środowiska naturalnego na terenie powiatu i udostępnianie ich zainteresowanym,
  4. prowadzenie w granicach posiadanej wiedzy technicznej i prawnej poradnictwa szczególnie dla osób fizycznych w rozwiązywaniu problemów związanych z ich uciążliwością dla środowiska naturalnego,
  5. prowadzenie sprawozdawczości GUS w zakresie spraw prowadzonych przez wydział,
  6. współuczestnictwo w realizacji zadań wynikających ze Strategii Powiatu.

Nazwa dokumentu: Wydział Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa - Kompetencje i Zadania
Podmiot udostępniający: Wydział Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
Osoba, która wytworzyła informację: Roman Cieślik
Osoba, która odpowiada za treść: Tomasz Piekarz
Osoba, która wprowadzała dane: Dariusz Baszniak
Data wytworzenia informacji: 2003-06-26 09:46:28
Data udostępnienia informacji: 2003-06-26 09:46:28
Data ostatniej aktualizacji: 2006-01-04 18:43:10

Wersja do wydruku...

corner   corner