Zadania z zakresu administracyjno – gospodarczego:
1) organizacja obsługi administracyjno - gospodarczej Starostwa
2) zapewnienie warunków bhp i p.poż. w Starostwie oraz zabezpieczenie przestrzegania przepisów w zakresie porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony p.poż.
3) administrowanie budynkami, nieruchomością i urządzeniami Starostwa
4) planowanie i realizacja niezbędnych dla Starostwa inwestycji i remontów
5) prowadzenie archiwum zakładowego
6) planowanie i realizacja wydatków związanych z zaopatrzeniem Starostwa w materiały biurowe, sprzęt, urządzenia biurowe, maszyny, środki czystości itp.
7) gospodarka taborem samochodowym
8) prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo – technicznym oraz konserwację wyposażenia Starostwa, sprzątaniem budynków i otoczenia Starostwa
9) prowadzenie małej poligrafii
10) obsługa łączności telefonicznej, faxowej i poczty elektronicznej oraz alarmowej
11) organizowanie i obsługa sieci komputerowej Starostwa:
a. opracowywanie i realizacja planów finansowych dotyczących informatyzacji w Starostwie,
b. prowadzenie inwestycji w zakresie infrastruktury informatycznej oraz zabezpieczenie ciągłości funkcjonowania infrastruktury informatycznej,
c. inwentaryzacja sprzętu komputerowego i oprogramowania zainstalowanego w Starostwie,
d. zabezpieczenie przestrzegania prawa autorskiego i ochrony danych osobowych przy używaniu oprogramowania informatycznego,
e. wdrażanie postępu technicznego w informatyzacji Starostwa
12) gospodarowanie drukami i formularzami oraz prowadzenie gospodarki środkami rzeczowymi
13) załatwianie spraw związanych z tablicami, pieczęciami, drukami