| ZAŁATWIANIE SPRAW W URZĘDZIE |
| ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA |
|
Sposób przyjmowania i załatwiania spraw w Wydziale Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
Zadania Wydziału:
Z zakresu ustawy o odpadach /Dz. U. z 2001 r. nr 62 poz. 628/
- współudział:
- przy projektu powiatowego planu gospodarki odpadami
- w opiniowaniu projektów gminnych planów gospodarki odpadami,
-
koordynowanie realizacji planu gospodarki odpadami oraz jego aktualizacja (nie rzadziej niż co 4 lata),
- wydawanie lub zatwierdzanie:
- pozwoleń na wytwarzanie odpadów,
- programów gospodarki odpadami niebezpiecznymi (dla prowadzących i nie prowadzących instalacji)
- zbieranie informacji o wytwarzanych odpadach oraz o sposobach gospodarowania wytworzonymi odpadami innymi niż niebezpieczne (dla wytwórców odpadów prowadzących instalację oraz dla wytwórców odpadów nie prowadzących instalacji),
- zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów
- zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania lub transportu odpadów
-
prowadzenie rejestru posiadaczy odpadów, którzy są zwolnieni z obowiązku uzyskania. pozwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania, transportu, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów,
-
współdziałanie z Wydziałem Urbanistyki, Architektury i Budownictwa w kwestii:
- ustalenia w pozwoleniu na budowę składowiska odpadów, obowiązku zabezpieczenia roszczeń mogących powstać w związku z funkcjonowaniem składowiska,
- wydawania pozwoleń na użytkowanie składowiska, gdzie składową dokumentacji jest instrukcja eksploatacji składowiska odpadów
- wydawania zgody na zamknięcie składowiska odpadów lub jego wydzielonej części,
-
zezwalanie na składowanie odpadów niebezpiecznych na wydzielonych częściach innych składowisk odpadów,
Z zakresu ustawy Prawo ochrony środowiska /Dz. U. z 2001 r. nr 62 poz. 627/
-
udział, współpraca przy tworzeniu przez Radę Powiatu powiatowego programu ochrony środowiska,
-
udział w systemie państwowego monitoringu środowiska, zbieranie i przekazywanie danych,
-
prowadzenie elektronicznej bazy danych informacji o środowisku, udostępnianie tej bazy za pośrednictwem publicznych sieci telekomunikacyjnych (Internet),
-
udział w procedurach administracyjnych wymagających przeprowadzenia postępowań o ocenach oddziaływania:
- opiniowanie dla innych organów konieczności wykonania raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko,
- określanie zakresu raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, uzgadnianie projektów decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
- współpraca z Wydziałem Budownictwa przy ocenie dokumentacji przedłożonych w trakcie postępowań administracyjnych dla inwestycji, dla których konieczność wykonania raportu oddziaływania na środowisko stwierdzi organ administracji
- podawanie do publicznej wiadomości informacji dotyczących postępowań uspołecznionych" m.in. informacji o przyjęciu wniosku, informacji o zamieszczeniu decyzji w publicznie dostępnym wykazie prowadzonym dla spraw wymagających udziału społeczeństwa,
-
opiniowanie programów ochrony powietrza, jeżeli o ich stworzeniu na terenie powiatu (strefy) zadecyduje wojewoda,
-
udział w planowaniu działań w zakresie ochrony poziomu jakości wód uwzględniających obszary zlewni hydrograficznych,
-
inicjowanie, prowadzenie i koordynowanie procesu rekultywacji w przypadkach przypisanych do wykonania przez starostę oraz ustalanie obowiązku poniesienia kosztów rekultywacji i określenie ich wysokości, po wskazaniu sprawcy degradacji środowiska,
-
ustalanie zakresu, sposobu oraz terminów rozpoczęcia i zakończenia rekultywacji dla zarządzającego powierzchnią ziemi,
-
nakładanie obowiązku prowadzenia pomiarów zawartości substancji w glebie lub ziemi na obszarach na których istnieją przekroczenia standardów jakości,
-
realizacja prowadzenia okresowych badań jakości gleby i ziemi, w ramach państwowego monitoringu ochrony środowiska,
-
prowadzenie rejestru zawierającego informacje o terenach, na których stwierdzono przekroczenie standardów jakości gleby lub ziemi, z wyszczególnieniem obszarów, na których obowiązek rekultywacji obciąża starostę,
-
koordynowanie przygotowania map akustycznych (o ile zaistnieje taka konieczność) dla potrzeb ocen stanu akustycznego środowiska,
-
udzielanie pozwoleń na wprowadzanie energii lub substancji do środowiska tj., pozwolenia:
- zintegrowanego,
- na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza,
- wodnoprawnego na wprowadzanie ścieków do wód lub do ziemi,
- na wytwarzanie odpadów
- na emitowanie hałasu do środowiska,
- na emitowanie pól elektromagnetycznych,
-
zobowiązanie prowadzącego instalację podmiotu korzystającego ze środowiska do przedłożenia przeglądu ekologicznego, w razie stwierdzenia okoliczności wskazujących na możliwość negatywnego oddziaływania instalacji na środowisko,
-
sprawowanie i wykonywanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska w zakresie objętym właściwością organu, po upoważnieniu przez starostę,
-
występowanie w imieniu starosty, w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenie przeciw przepisom o ochronie środowiska,
-
występowanie do WIOŚ o podjęcie odpowiednich działań będących w kompetencji tej jednostki, jeżeli w wyniku kontroli stwierdzono naruszenie przez kontrolowany podmiot przepisów o ochronie środowiska lub występuje uzasadnione podejrzenie, że takie naruszenie mogło nastąpić,
-
prowadzenie postępowań w ramach interwencji na podstawie skarg i wniosków mieszkańców powiatu w zakresie przypisanym w kompetencjach wydziału,
-
współpraca z organami Państwowej Straży Pożarnej w razie wystąpienia awarii przemysłowej,
-
prowadzenie spraw związanych z Powiatowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Z zakresu ustawy Prawo wodne /Dz. U. z 2001 r. nr 115 poz. 1229/
-
ustanawianie stref ochrony:
- strefy bezpośredniej ujęć wody
- stref dla urządzeń pomiarowych państwowych służb hydrogeologicznych i hydrologiczno – meteorologicznych,
-
ustalanie linii brzegu oraz dokonywanie podziału kosztów ponoszonych na utrzymanie tworzących brzeg wody budowli lub murów,
-
nakazywanie:
- usunięcia drzew i krzewów z wałów przeciwpowodziowych i w pasie 3 m od stopy wałów,
- przywrócenia do stanu poprzedniego wałów przeciwpowodziowych i w pasa 3 m od stopy wału, na których zrealizowano lub realizowane są roboty mogące utrudnić ochronę przed powodzią,
-
wydawanie pozwoleń wodnoprawnych na:
- szczególne korzystanie z wód,
- regulacje wód oraz zmianę ukształtowania terenu na gruntach przylegających do wód, mającą wpływ na warunki przepływu wody,
- wykonanie urządzeń wodnych,
- rolnicze wykorzystanie ścieków, w zakresie nieobjętym zwykłym korzystaniem z wód,
- długotrwałe obniżenie poziomu zwierciadła wody podziemnej,
- piętrzenie wody podziemnej,
- gromadzenie ścieków oraz odpadów w obrębie obszarów górniczych utworzonych dla wód leczniczych,
- odwodnienie obiektów lub wykopów budowlanych oraz zakładów górniczych,
- wprowadzanie do wód powierzchniowych substancji hamujących rozwój glonów, z wyłączeniem substancji chemicznych,
- wprowadzanie do urządzeń kanalizacyjnych ścieków zawierających substancje szczególnie szkodliwe dla środowiska wodnego określone na podstawie art. 45 ust. 7 pkt. a w obszarach bezpośredniego zagrożenia powodzią na:
- gromadzenie ścieków, a także innych materiałów, prowadzenie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów,
- wznoszenie obiektów budowlanych oraz wykonywanie innych robót,
- wydobywanie kamienia, żwiru, piasku, innych materiałów oraz ich składowanie,
oraz stwierdzanie ich:
- wygaśnięcia, ,
- cofnięcia,
- ograniczenia
- Kontrola stanu gospodarki wodnej na terenie powiatu w tym:
-
wzywanie do usunięcia zaniedbań, w wyniku których może powstać stan zagrażający życiu lub zdrowiu ludzi albo zwierząt bądź środowisku,
-
unieruchomienie zakładu lub jego części w przypadku nie usunięcia przez niego mimo wezwań zaniedbań,
-
wszczynanie postępowań administracyjnych w oparciu o wystąpienia Prezesa Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej,
-
dokonywanie przeglądu ustaleń pozwoleń wodnoprawnych i ich realizacji min. raz na 4 lata,
-
nadzór i kontrola nad działalnością spółek wodnych w tym:
-
zatwierdzanie statutu spółek wodnych
-
zwracanie uwagi organom spółki wodnej zajmującej się utrzymaniem urządzeń melioracji wodnych szczegółowych na konieczność podwyższenia wysokości składki lub świadczeń niezbędnych dla prawidłowej realizacji zadań statutowych,
-
stwierdzanie nieważności uchwał spółek wodnych w całości lub części,
-
ustalanie obowiązków osób lub zakładów, nie będących członkami spółki wodnej, a odnoszących korzyści z urządzeń spółki lub przyczyniają się do zanieczyszczenia wód,
-
podejmowanie decyzji o likwidacji spółki wodnej,
-
realizacja zadań z zakresu ochrony przed powodzią i suszą,
-
ustalanie wysokości odszkodowania na żądanie poszkodowanego z tytułu wydanego pozwolenia wodnoprawnego,
-
stwierdzanie przejścia mienia - wód stanowiących własność Skarbu Państwa oraz gruntów pokrytych tymi wodami - na rzecz wskazanych w ustawie jednostek,
-
orzekanie o przeniesieniu prawa własności urządzenia wodnego na własność właściciela wody,
Z zakresu ustawy o rybactwie śródlądowym /Dz. U. z 1999 r. nr 66 poz. 750 ze zm./
-
rejestracja sprzętu pływającego służącego do połowu ryb,
-
nadzór specjalistyczny nad Społeczną Strażą Rybacką, w tym: rekomendowanie Staroście w porozumieniu z PZW i PSR kandydatów na:
- Komendanta Powiatowego Społecznej Straży Rybackiej
- Komendantów grup SSR
-
wydawanie pozwoleń na rybackie korzystanie z wód w obwodach rybackich,
-
prowadzenie spraw w dziedzinie rybactwa śródlądowego na odcinku rzeki Odry, stanowiącym granicę powiatów lubińskiego i wołowskiego,
-
współpraca z Zarządem Okręgowym PZW we Wrocławiu w zakresie funkcjonowania i realizacji zadań przez Społeczną straż Rybacką.
Z zakresu ustawy o lasach /Dz.U. z 2000 r. nr 56 poz. 679 ze zm./
-
nadzór nad gospodarką leśną, w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa, w tym:
- rozstrzyganie zastrzeżeń i wniosków odnośnie uproszczonego planu urządzenia lasu,
- nakazywanie wykonania obowiązków i zadań wynikających z trwałego utrzymania lasów i zapewnienia ciągłości ich użytkowania
- zarządzanie wykonania zabiegów zwalczających i ochronnych w lasach zagrożonych, nie stanowiących własności Skarbu Państwa,
- rozpatrywanie wniosków o wydanie (w przypadkach losowych) zezwolenia na pozyskanie drewna
-
cechowanie drewna pozyskiwanego w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa i wystawianie właścicielowi lasu dokumentu stwierdzającego legalność pozyskiwania drewna,
-
uzgodnienie przygotowywanych przez Nadleśnictwo rocznych planów zalesień terenów nie będących własnością Skarbu Państwa,
-
rozpatrywanie spraw związanych ze zmianą lasu o powierzchni do 10 ha na użytek rolny,
-
przeprowadzanie inwentaryzacji stanu lasu dla lasów rozdrobnionych o powierzchni do 10 ha,
-
prowadzenie spraw związanych z przyznaniem dotacji na pokrycie kosztów zalesienia
-
rozpatrywanie pozostałych spraw związanych z wykonywaniem obowiązków wynikających z ustawy o lasach,
Z zakresu ustawy o ochronie przyrody /Dz. U. z 2001 nr 99 poz. 1079 ze zm./
-
sprawowanie kontroli nad przestrzeganiem przepisów o ochronie przyrody w trakcie gospodarczego wykorzystania zasobów i poszczególnych składników przez jednostki organizacyjne oraz osoby prawne i fizyczne
-
prowadzenie rejestrów:
- pomników przyrody,
- stanowisk dokumentacyjnych,
- użytków ekologicznych,
- zespołów przyrodniczo – krajobrazowych,
- przetrzymywanych roślin i zwierząt, których przewożenie przez granicę państwa podlega ograniczeniom na podstawie umów międzynarodowych,
- uprawy i hodowli roślin i zwierząt, których uprawa i hodowla podlega ograniczeniom na podstawie umów międzynarodowych,
-
wydawanie zgody na zmianę przeznaczenia terenów, na których znajduje się starodrzew
-
nadawanie uprawnień społecznym opiekunom przyrody,
Z zakresu ustawy Prawo łowieckie /Dz. U. z 1995 r. nr 147 poz. 713 ze zm./
-
wydawanie zezwoleń na utrzymanie i hodowlę chartów rasowych oraz ich mieszańców
-
wydzierżawianie obwodów łowieckich polnych dla kół łowieckich, naliczanie czynszów dzierżawnych dla kół łowieckich i rozdysponowywanie zebranych środków,
Z zakresu ustawy o przeznaczeniu gruntów rolnych do zalesienia /Dz. U. z 2001 r. nr 73 poz. 764/
-
przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków właścicieli gruntów o wyrażenie zgody na przeznaczenie gruntu rolnego do zalesienia
-
określanie rocznych limitów zalesienia
- kontrola wykonywania zalesienia, prowadzenia uprawy leśnej oraz ocena udatności upraw leśnych przekwalifikowanie z urzędu zalesionego gruntu rolnego na grunt leśny,)
-
wstrzymanie wypłaty należnego właścicielowi zalesionego gruntu rolnego ekwiwalentu w przypadku:
- prowadzenia uprawy leśnej niezgodnie z planem zalesienia,
- zniszczenia uprawy leśnej w wyniku celowego działania właściciela gruntu
-
podwyższanie na wniosek właściciela zalesionego gruntu, po wydaniu pierwszej pozytywnej oceny udatności uprawy, należnego ekwiwalentu o 50% w przypadku, gdy równocześnie z przeznaczeniem gruntu do zalesienia następuje likwidacja gospodarstwa rolnego, i nie jest on ponadto właścicielem gruntu rolnego lub działki siedliskowej powyżej 0,80 ha.
Z zakresu ustawy Prawo geologiczne i górnicze /Dz. U. z 1994 r. nr 27 poz. 96 ze zm./
-
udzielanie lub zmiana koncesji na poszukiwanie lub rozpoznawanie złóż kopalin oraz wydobywanie kopalin ze złóż na obszarze do 2 ha, przy wydobyciu kopaliny nie większym niż 20 000 m3/rok, gdy działalność będzie prowadzona bez użycia materiałów wybuchowych,
-
wyznaczanie granic obszaru i terenu górniczego dla obiektów, gdzie starosta jest organem koncesyjnym,
-
wykonywanie, jako organ pierwszej instancji w sprawach należących do właściwości, administracji geologicznej, o ile nie zostały zastrzeżone dla wojewody lub Ministra Środowiska:
- nadzoru i kontroli koncesyjnego i bezkoncesyjnego wydobycia kopaliny pospolitej,
- wstrzymanie działalności górniczej lub nakazywanie określonych czynności w celu doprowadzenia środowiska do stanu właściwego lub zgodnego z udzieloną koncesją,
- zakazywanie wykonywania przez wskazane w ustawie osoby określonych czynności,
-
przyjmowanie informacji o wielkości opłat eksploatacyjnych jakie naliczają sobie zakłady wydobywcze,
-
naliczanie opłat:
- za bezkoncesyjne wydobywanie kopaliny pospolitej,
- za wydobywanie kopaliny z rażącym naruszeniem warunków koncesji,
- za poszukiwanie lub rozpoznawanie kopalin bez wymaganej koncesji,
- eksploatacyjnych, przy braku informacji od przedsiębiorcy
-
ustalanie szczegółowych warunków wydobywania kopaliny,
-
zatwierdzanie dokumentacji:
- projektu prac geologicznych,
- dokumentacji hydrogeologicznej,
- dokumentacji geologicznej, itp
-
stwierdzanie wygaśnięcia koncesji lub jej cofanie w razie ogłoszenia upadłości przedsiębiorcy
Z zakresu ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych /Dz. U. z 1995 r. nr 16 poz. 78 ze zm./
-
dokonywanie rekultywacji na cele rolnicze gruntów położonych, w rozumieniu przepisów o zagospodarowaniu przestrzennym, na obszarach rolniczej przestrzeni produkcyjnej, zdewastowanych lub zdegradowanych przez nie ustalone osoby lub w wyniku klęsk żywiołowych, przy wykorzystaniu środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych, a rekultywacji gruntów leśnych i gruntów przeznaczonych do zalesienia ze środków budżetu państwa na zasadach określonych w przepisach ustawy o lasach
-
dokonywanie rekultywacji na cele inne, niż określone w art. 20 ust. 2 pozostałych gruntów, zdewastowanych lub zdegradowanych przez nie ustalone osoby lub w wyniku klęsk żywiołowych, przy wykorzystaniu środków lub środków osób zainteresowanych prowadzeniem działalności na zrekultywowanych gruntach,
-
nakazywanie właścicielowi obowiązku zalesienia, zadrzewienia czy zakrzewienia gruntów lub założenia na nich trwałych użytków zielonych ze względu na ochronę gleb przed erozją
-
prowadzanie co 3 lata okresowych badań poziomu skażenia gleb i roślin na gruntach, obszarów szczególnej ochrony środowiska lub w strefach ochronnych istniejących wokół zakładów przemysłowych jak i na gruntach zdewastowanych i zdegradowanych położonych poza wymienionymi obszarami
-
ewidencjonowanie zawiadomień od osób obowiązanych do rekultywacji gruntów o powstałych w ubiegłym roku zmianach w zakresie gruntów podlegających rekultywacji,
-
określanie w sprawach rekultywacji:
- stopnia ograniczenia lub utraty wartości użytkowej gruntów,
- osobę obowiązaną do jej wykonania,
- kierunek i termin wykonania,
- uznania rekultywacji za zakończoną,
-
ustalenie obowiązku corocznego wpłacania na Fundusz Ochrony Gruntów Rolnych lub na Fundusz Leśny opłaty rocznej za zdegradowanie gruntów w razie niewykonania obowiązku rekultywacji gruntów zdegradowanych,
Z zakresu ustawy o Państwowej Inspekcji Ochrony Środowiska /Dz. U. z 1991 r. nr 77 poz. 335 ze zm./
-
współdziałanie z Wojewódzkim Inspektorem Ochrony Środowiska w zakresie wykonywania czynności kontrolnych, monitoringu środowiska, przekazywania wyników pomiarów, analiz i obserwacji stanu środowiska
-
określenie, w związku z przedłożoną przez IOŚ informacją o wynikach kontroli obiektów o podstawowym znaczeniu dla powiatu, kierunków działania Inspekcji, w celu zapewnienia należytej ochrony środowiska w powiecie,
Z zakresu ustawy o izbach rolniczych /Dz. U. z 1996 r. nr 1 poz. 3 ze zm./
-
rozpatrywanie sporządzonych analiz, oceny, opinii i wniosków z zakresu produkcji rolnej oraz rynku rolnego przedłożonych przez izbę rolniczą,
-
rozpatrywanie inicjatyw w zakresie regulacji prawnych oraz opinii projektów przepisów zawartych w wystąpieniach izby rolniczej,
-
podejmowanie uchwał w sprawie zawierania porozumienia z izbami rolniczymi o realizowanie zadań własnych powiatu,
-
przyjmowanie analiz, ocen, opinii i wniosków z zakresu produkcji rolnej oraz rynku rolnego przedstawianych przez izby rolnicze,
-
przyjmowanie wniosków izb rolniczych w sprawie inicjatywy w zakresie regulacji prawnych oraz występowanie z wnioskiem o opiniowanie projektów takich przepisów,
-
zawieranie porozumień z izbami rolniczymi o realizowanie zadań własnych powiatu,
Z zakresu ustawy o organizacji hodowli i rozrodzie zwierząt gospodarskich /Dz. U. z 1997 r. nr 123 poz. 774 ze zm./
-
zezwalanie na dopuszczanie reproduktora do rozrodu naturalnego po zasięgnięciu opinii właściwej izby rolniczej albo właściwego związku hodowców prowadzącego księgę lub rejestr hodowlany
Z zakresu ustawy o Inspekcji Skupu i Przetwórstwa Artykułów Rolnych /Dz. U. z 2000 r. nr 23 poz. 293 ze zm./
-
wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach z zakresu właściwości wojewódzkiego inspektora skupu przetwórstwa artykułów rolnych na podstawie porozumienia z wojewodą (w przypadku gdy porozumienie zostało zawarte),
Z zakresu ustawy o ochronie roślin uprawnych: /Dz. U. z 1999 r. nr 66 poz. 751 ze zm./
-
rozpatrywania rocznego sprawozdania wojewódzkiego inspektora ochrony roślin z żądaniem przedstawienia informacji o działalności Inspekcji na obszarze powiatu,
-
określenie kierunku działania właściwego organu Inspekcji w celu zapewnienia na danym obszarze należytej ochrony roślin,
-
współpraca z wojewódzkim inspektorem ochrony roślin przy wykonywaniu jego zadań
-
wydawanie właściwemu organowi Inspekcji w przypadkach bezpośrednich zagrożeń fitosanitarnych polecenie podjęcia działań zmierzających do usunięcia tego zagrożenia,
Z zakresu ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników /Dz. U. z 1998 r. nr 7 poz. 25 ze zm./
-
udzielenie odpowiedzi na wystąpienie Rady Rolników w sprawie podjęcia inicjatyw lub działań w sprawach związanych z ubezpieczeniem
-
udzielenie niezbędnej pomocy w tworzeniu oddziałów regionalnych i placówek terenowych Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego,
Z zakresu ustawy o nasiennictwie /Dz. U. z 2001 r. nr 53 poz. 563 ze zm./
-
opiniowanie:
- wprowadzenia przez wojewodę zakazu uprawiania niektórych roślin uprawnych lub ich odmian albo zakazu stosowania materiału siewnego o nieodpowiedniej zdrowotności lub zakazu umieszczania uli z pszczołami na gruntach rolnych położonych w pobliżu w pobliżu chronionych upraw,
- tworzenia i znoszenia przez wojewodę rejonów zamkniętych wytwarzania kwalifikowanego materiału siewnego odmian ziemniaka oraz ustalania przedsiębiorców organizujących na zasadzie wyłączności wytwarzania ziemniaka i skupu kwalifikowanego materiału siewnego odmian ziemniaka w tych regionach
-
wydawanie w imieniu wojewódzkiego inspektora inspekcji nasiennej decyzji administracyjnych z zakresu jego właściwości na podstawie porozumienia zawartego z wojewodą,
Z zakresu ustawy o substancjach trujących /Dz. U. z 1963 r. nr 22 poz. 116 ze zm./
-
nadzór nad przestrzeganiem ustawy i na jej podstawie wydanych przepisów w odniesieniu do gminnych i powiatowych samorządowych jednostek organizacyjnych, które zwolnione są od obowiązku uzyskania zezwoleń,
Z zakresu ustawy o transporcie kolejowym /Dz. U. nr 96 poz. 591/
-
zezwalanie na usunięcie drzew lub krzewów na wniosek zarządu kolei, razie potrzeby usunięcia drzew lub krzewów utrudniających widoczność sygnałów i pociągów lub eksploatację urządzeń kolejowych albo powodujących zaspy śnieżne oraz przyznawanie odszkodowań ich usunięcie.
Inne zadania Wydziału
-
gromadzenie informacji z terenu powiatu dotyczących korzystania ze środowiska przez podmioty gospodarcze i osoby fizyczne w formie opisowej jak i graficznej (rejestry, bazy danych itp.)
-
współpraca merytoryczna w zakresie różnych dziedzin ochrony środowiska z odpowiednimi komórkami organizacyjnymi Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego, Dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego, gmin powiatu wołowskiego
-
gromadzenie wszelkich informacji dotyczących stanu środowiska naturalnego na terenie powiatu i udostępnianie ich zainteresowanym,
-
prowadzenie w granicach posiadanej wiedzy technicznej i prawnej poradnictwa szczególnie dla osób fizycznych w rozwiązywaniu problemów związanych z ich uciążliwością dla środowiska naturalnego,
-
prowadzenie sprawozdawczości GUS w zakresie spraw prowadzonych przez wydział,
-
współuczestnictwo w realizacji zadań wynikających ze Strategii Powiatu.
Nazwa dokumentu: | Wydział Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa - Kompetencje i Zadania | Podmiot udostępniający: | Wydział Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa | Osoba, która odpowiada za treść: | Tomasz Piekarz | Osoba, która wprowadzała dane: | Administrator | Data wytworzenia informacji: | 2003-06-26 09:46:28 | Data udostępnienia informacji: | 2003-06-26 09:46:28 | Data ostatniej aktualizacji: | 2006-12-12 07:55:11 |
Wersja do wydruku...
|