Wydział Organizacyjny |
|
|
symbol: |
ORG |
|
|
|
|
|
|
|
|
pokój nr 22 (I piętro) |
Kierownik Wydziału - Sekretarz: |
Henryk Rekosz |
(071) 389-25-50 wew. 113 |
|
|
|
org@powiatwolowski.pl |
|
|
|
|
|
|
pokój nr 25 (I piętro) |
|
Kadry: |
Anna Józefowicz |
(071) 389-25-50 wew. 127 |
|
|
|
|
|
|
pokój nr 19 (I piętro) |
|
|
Kancelaria: |
Monika Czyżowicz |
(071) 389-25-50 |
|
|
|
(071) 389-25-42 |
|
|
|
(071) 389-32-70 |
|
|
|
starostwo@powiatwolowski.pl |
|
|
|
|
Dzaiał Administracyjno-Gospodarczy: |
|
|
|
pokój nr 5 (parter) |
|
|
Kierownik: |
Edward Janus |
(071) 389-56-98 |
|
Inspektor: |
Edward Machowski |
(071) 389-56-98 |
|
|
|
|
|
|
pokój nr 17A (I piętro) |
|
|
IT |
Dariusz Baszniak |
(071) 389-25-50 wew 128 |
|
|
|
wolow@powiatwolowski.pl |
|
|
|
|
Zadania wydziału:
Zadania ogólne:
1) opracowywanie ogólnych zasad funkcjonowania Starostwa
2) opracowanie projektów dokumentów ustalających organizację i zasady funkcjonowania Starostwa, w tym regulaminu organizacyjnego i regulaminu pracy
3) opracowywanie i aktualizowanie statutu powiatu
4) prowadzenie rejestru skarg i wniosków wpływających do Starostwa oraz nadzór nad ich terminowym załatwieniem
5) organizowanie obsługi prawnej na potrzeby Starostwa i organów Powiatu oraz prowadzenie rejestru spraw sądowych i opinii prawnych
6) wykonywanie obsługi kancelaryjno – sekretarskiej Starostwa i kontrola obiegu dokumentów i pism w Starostwie
7) sprawy związane z przyznawaniem odznaczeń
8) wykonywanie czynności organizacyjnych w stosunku do służb, inspekcji i służby
9) współdziałanie z administracją rządową w województwie
10) przygotowywanie projektów uchwał Rady Powiatu i Zarządu w sprawach należących do kompetencji wydziału
Zadania z zakresu administracyjno – gospodarczego:
1) organizacja obsługi administracyjno - gospodarczej Starostwa
2) zapewnienie warunków bhp i p.poż. w Starostwie oraz zabezpieczenie przestrzegania przepisów w zakresie porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony p.poż.
3) administrowanie budynkami, nieruchomością i urządzeniami Starostwa
4) planowanie i realizacja niezbędnych dla Starostwa inwestycji i remontów
5) prowadzenie archiwum zakładowego
6) planowanie i realizacja wydatków związanych z zaopatrzeniem Starostwa w materiały biurowe, sprzęt, urządzenia biurowe, maszyny, środki czystości itp.
7) gospodarka taborem samochodowym
8) prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo – technicznym oraz konserwację wyposażenia Starostwa, sprzątaniem budynków i otoczenia Starostwa
9) prowadzenie małej poligrafii
10) obsługa łączności telefonicznej, faxowej i poczty elektronicznej oraz alarmowej
11) organizowanie i obsługa sieci komputerowej Starostwa:
a. opracowywanie i realizacja planów finansowych dotyczących informatyzacji w Starostwie,
b. prowadzenie inwestycji w zakresie infrastruktury informatycznej oraz zabezpieczenie ciągłości funkcjonowania infrastruktury informatycznej,
c. inwentaryzacja sprzętu komputerowego i oprogramowania zainstalowanego w Starostwie,
d. zabezpieczenie przestrzegania prawa autorskiego i ochrony danych osobowych przy używaniu oprogramowania informatycznego,
e. wdrażanie postępu technicznego w informatyzacji Starostwa
12) gospodarowanie drukami i formularzami oraz prowadzenie gospodarki środkami rzeczowymi
13) załatwianie spraw związanych z tablicami, pieczęciami, drukami
Zadania z zakresu kadr, bezpieczeństwa i higieny pracy:
1) prowadzenie spraw kadrowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizujących powiatu, a także powiatowych inspekcji
2) prowadzenie akt osobowych, kierowników zakładów opieki zdrowotnej, dla których powiat jest organem założycielskim
3) prowadzenie archiwum akt osobowych
4) organizowanie szkoleń, w tym z zakresu bhp i p.poż, dokształcania i doskonalenia pracowników Starostwa
5) zapewnienie wykonania nakazów, wystąpień, decyzji zarządzeń wydawanych przez organy nadzoru nad warunkami pracy
6) przeprowadzanie kontroli stanu bhp a także przestrzegania przepisów oraz zasad w tym zakresie
7) kierowanie pracowników na badania lekarskie oraz prowadzenia stosownej dokumentacji w tym zakresie
8) prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej wypadków przy pracy
9) sporządzanie sprawozdań o stanie zatrudnienia
10) prowadzenie spraw socjalnych pracowników Starostwa
Zadania z zakresu kontroli:
1) prowadzenie kontroli dotyczącej organizacji i funkcjonowania komórek organizacyjnych Starostwa i powiatowych jednostek organizacyjnych oraz załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej i realizacji aktów prawnych Rady Powiatu, Zarządu i Starosty
2) kontrola realizacji przez komórki organizacyjne wniosków i zaleceń pokontrolnych
3) udział , na polecenie Starosty, w kontrolach powiatowych jednostek organizacyjnych
4) analiza materiałów pokontrolnych i opracowywanie generalnych wniosków w celu eliminacji uchybień i polepszenia efektywności działania Starostwa i powiatowych jednostek organizacyjnych
5) sprawowanie kontroli i nadzoru nad zadaniami powierzonymi przez Zarząd lub Starostę.