| ZAŁATWIANIE SPRAW W URZĘDZIE |
| ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA |
|
Zadania Wydziału:
Zadania ogólne:
-
opracowywanie ogólnych zasad funkcjonowania Starostwa
-
opracowanie projektów dokumentów ustalających organizację i zasady funkcjonowania Starostwa, w tym regulaminu organizacyjnego i regulaminu pracy
-
opracowywanie i aktualizowanie statutu powiatu
-
prowadzenie rejestru skarg i wniosków wpływających do Starostwa oraz nadzór nad ich terminowym załatwieniem
-
organizowanie obsługi prawnej na potrzeby Starostwa i organów Powiatu oraz prowadzenie rejestru spraw sądowych i opinii prawnych
-
wykonywanie obsługi kancelaryjno – sekretarskiej Starostwa i kontrola obiegu dokumentów i pism w Starostwie
-
sprawy związane z przyznawaniem odznaczeń
-
wykonywanie czynności organizacyjnych w stosunku do służb, inspekcji i służby
-
współdziałanie z administracją rządową w województwie
-
przygotowywanie projektów uchwał Rady Powiatu i Zarządu w sprawach należących do kompetencji wydziału
Zadania z zakresu administracyjno – gospodarczego:
-
organizacja obsługi administracyjno - gospodarczej Starostwa
-
zapewnienie warunków bhp i p.poż. w Starostwie oraz zabezpieczenie przestrzegania przepisów w zakresie porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony p.poż.
-
administrowanie budynkami, nieruchomością i urządzeniami Starostwa
-
planowanie i realizacja niezbędnych dla Starostwa inwestycji i remontów
-
prowadzenie archiwum zakładowego
-
planowanie i realizacja wydatków związanych z zaopatrzeniem Starostwa w materiały biurowe, sprzęt, urządzenia biurowe, maszyny, środki czystości itp.
-
gospodarka taborem samochodowym
-
prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo – technicznym oraz konserwację wyposażenia Starostwa, sprzątaniem budynków i otoczenia Starostwa
-
prowadzenie małej poligrafii
-
obsługa łączności telefonicznej, faxowej i poczty elektronicznej oraz alarmowej
-
organizowanie i obsługa sieci komputerowej Starostwa:
-
opracowywanie i realizacja planów finansowych dotyczących informatyzacji w Starostwie,
-
prowadzenie inwestycji w zakresie infrastruktury informatycznej oraz zabezpieczenie ciągłości funkcjonowania infrastruktury informatycznej,
-
inwentaryzacja sprzętu komputerowego i oprogramowania zainstalowanego w Starostwie,
-
zabezpieczenie przestrzegania prawa autorskiego i ochrony danych osobowych przy używaniu oprogramowania informatycznego,
-
wdrażanie postępu technicznego w informatyzacji Starostwa
-
gospodarowanie drukami i formularzami oraz prowadzenie gospodarki środkami rzeczowymi
-
załatwianie spraw związanych z tablicami, pieczęciami, drukami
Zadania z zakresu kadr, bezpieczeństwa i higieny pracy:
-
prowadzenie spraw kadrowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizujących powiatu, a także powiatowych inspekcji
-
prowadzenie akt osobowych, kierowników zakładów opieki zdrowotnej, dla których powiat jest organem założycielskim
-
prowadzenie archiwum akt osobowych
-
organizowanie szkoleń, w tym z zakresu bhp i p.poż, dokształcania i doskonalenia pracowników Starostwa
-
zapewnienie wykonania nakazów, wystąpień, decyzji zarządzeń wydawanych przez organy nadzoru nad warunkami pracy
-
przeprowadzanie kontroli stanu bhp a także przestrzegania przepisów oraz zasad w tym zakresie
-
kierowanie pracowników na badania lekarskie oraz prowadzenia stosownej dokumentacji w tym zakresie
-
prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej wypadków przy pracy
-
sporządzanie sprawozdań o stanie zatrudnienia
-
prowadzenie spraw socjalnych pracowników Starostwa
Zadania z zakresu kontroli:
-
prowadzenie kontroli dotyczącej organizacji i funkcjonowania komórek organizacyjnych Starostwa i powiatowych jednostek organizacyjnych oraz załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej i realizacji aktów prawnych Rady Powiatu, Zarządu i Starosty
-
kontrola realizacji przez komórki organizacyjne wniosków i zaleceń pokontrolnych
-
udział , na polecenie Starosty, w kontrolach powiatowych jednostek organizacyjnych
-
analiza materiałów pokontrolnych i opracowywanie generalnych wniosków w celu eliminacji uchybień i polepszenia efektywności działania Starostwa i powiatowych jednostek organizacyjnych
-
sprawowanie kontroli i nadzoru nad zadaniami powierzonymi przez Zarząd lub Starostę.
Nazwa dokumentu: | Wydział Organizacyjny - Kompetencje i Zadania | Osoba, która wprowadzała dane: | Dariusz Baszniak | Data wytworzenia informacji: | 2003-06-19 09:38:34 | Data udostępnienia informacji: | 2003-06-19 09:38:34 | Data ostatniej aktualizacji: | 2006-01-09 16:49:36 |
Wersja do wydruku...
|