Samodzielne stanowisko pracy ds. gospodarki nieruchomościami i zadań z zakresu administracji rządowej :
1. prowadzenie spraw związanych z gospodarką nieruchomościami :
- sprzedaż, zamiana, oddawanie w użytkowanie wieczyste, w najem lub dzierżawę, użyczenie, obciążanie ograniczonymi prawami rzeczowymi nieruchomości;
- wskazywanie nieruchomości, które mogą być przeznaczone na wyposażenie państwowej osoby prawnej lub jako wkład niepieniężny do spółki;
- orzekanie o oddaniu w trwały zarząd nieruchomości;
- orzekanie o wygaszeniu trwałego zarządu;
- orzekanie o przekazaniu trwałego zarządu między jednostkami organizacyjnymi;
- wyrażanie zgody na zrzeczenie się nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa;
- przeprowadzanie przetargów na zbycie nieruchomości;
2. prowadzenie spraw związanych z reformą rolną i osadnictwem rolnym :
- orzekanie o nadaniu gospodarstwa;
- poświadczenie nabycia prawa własności w formie aktu nadania;
- orzekanie o ustaleniu ceny i określeniu granic nadanego gospodarstwa;
- orzekanie o nadaniu nieruchomości dzierżawcom i ustaleniu cen nabycia, oraz o nabyciu z innych tytułów niż dzierżawa.
3. wydawanie decyzji stwierdzających wartość pozostawionych za granicą nieruchomości.
4. prowadzenie spraw związanych z ochroną gruntów rolnych :
- orzekanie o wyłączeniu gruntów rolnych z produkcji rolniczej;
- kontrola wyłączania gruntów rolnych z produkcji rolniczej.
5. orzekanie o zwrocie gruntu niezbędnego do korzystania z budynków oraz działek dożywotnich w trybie ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników.
Prowadzenie spraw wymienionych w pkt 1 do 5 obejmuje sprawy z terenu miasta i gminy Brzeg Dolny oraz gminy Wińsko.
6. prowadzenie spraw związanych ze scalaniem i wymianą gruntów.
Samodzielne stanowisko pracy ds. gospodarki nieruchomościami i zadań z zakresu administracji rządowej :
1. prowadzenie spraw związanych z gospodarką nieruchomościami :
- sprzedaż, zamiana, oddawanie w użytkowanie wieczyste, w najem lub dzierżawę, użyczenie, obciążanie ograniczonymi prawami rzeczowymi nieruchomości;
- wskazywanie nieruchomości, które mogą być przeznaczone na wyposażenie państwowej osoby prawnej lub jako wkład niepieniężny do spółki;
- orzekanie o oddaniu w trwały zarząd nieruchomości;
- orzekanie o wygaszeniu trwałego zarządu;
- orzekanie o przekazaniu trwałego zarządu między jednostkami organizacyjnymi;
- wyrażanie zgody na zrzeczenie się nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa;
- przeprowadzanie przetargów na zbycie nieruchomości;
2. prowadzenie spraw związanych z reformą rolną i osadnictwem rolnym :
- orzekanie o nadaniu gospodarstwa;
- poświadczenie nabycia prawa własności w formie aktu nadania;
- orzekanie o ustaleniu ceny i określeniu granic nadanego gospodarstwa;
- orzekanie o nadaniu nieruchomości dzierżawcom i ustaleniu cen nabycia, oraz o nabyciu z innych tytułów niż dzierżawa.
3. wydawanie decyzji stwierdzających wartość pozostawionych za granicą nieruchomości.
4. prowadzenie spraw związanych z ochroną gruntów rolnych :
- orzekanie o wyłączeniu gruntów rolnych z produkcji rolniczej;
- kontrola wyłączania gruntów rolnych z produkcji rolniczej.
5. orzekanie o zwrocie gruntu niezbędnego do korzystania z budynków oraz działek dożywotnich w trybie ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników.
6. aktualizacja opłat rocznych za użytkowanie wieczyste gruntu i trwały zarząd nieruchomościami;
7. prowadzenie spraw związanych z wywłaszczaniem nieruchomości :
- orzekanie o wywłaszczeniu nieruchomości;
- orzekanie o zwrocie wywłaszczonych nieruchomości;
- orzekanie o zezwoleniu na założeniu lub przeprowadzenie przewodów i urządzeń na nieruchomości o czasowym zajęciu nieruchomości.
8. orzekanie o dokonaniu zmian w gleboznawczej klasyfikacji gruntów.