Projekt „Rozbudowa systemów informatycznych administracji publicznej wspomagających zarządzanie w Starostwie Powiatowym w Wołowie” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013 i budżetu Powiatu Wołowskiego
IZP 3431-11/10-6-2010 Wołów, dn. 09.04.2010r.
MODYFIKACJA TREŚCI SIWZ
Starostwo Powiatowe w Wołowie informuje, iż zgodnie z Art. 38 pkt.4 Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655, z 2008 r. Nr 171, poz. 1058 z późn. zm.) zmienia się zapisy w załącznikach do SIWZ w przetargu na zadanie pn.: „WDROŻENIE SYSTEMU E – GEODETA W STAROSTWIE POWIATOWYM W WOŁOWIE”.
Wyjaśnienia:
Obecny zapis w załączniku nr 1A. do SIWZ:
Pkt. II
TABELA 1 – plik wsadowy w postaci arkusza
Skreśla się w/w zapis w załączniku nr 1A do SIWZ, który po zmianie otrzymuje brzmienie:
Pkt. II
TABELA 1 – plik w postaci arkusza xls
Obecny zapis załącznika nr 7B do SIWZ (wzór umowy):
IZP 3431-11/10 Załącznik nr 7B
UMOWA Nr____/ / /2010 (WZÓR)
Zawarta w dniu...........2010 r. w Wołowie, pomiędzy:
Starostą Wołowskim ………….. - realizującym zadania
z zakresu administracji rządowej przy pomocy Starostwa Powiatowego z siedzibą w Wołowie pl. Piastowski 2, 56 – 100 Wołów, NIP: 988-01-33-369, REGON …………
przy kontrasygnacie Skarbnika Powiatu -………………………….
zwanym w dalszej treści umowy - „Zamawiającym”
a
______________________z siedzibą w____________, przy ulicy_____________, NIP____________________, reprezentowanym przez _______________________,
zwanym dalej „Wykonawcą”
o następującej treści:
Niniejsza umowa została zawarta w wyniku rozstrzygnięcia przetargu nieograniczonego pn. „MODYFIKACJA SYSTEMU INFORMATYCZNEGO WSPOMAGAJĄCEGO PRACĘ OŚRODKA DOKUMENTACJI GEODEZYJNEJ I KARTOGARFICZNEJ- ZADANIE 2 ” realizowanego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655).
§ 1
DEFINICJE I POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.Użyte w umowie terminy oznaczają:
· „Umowa” – umowa w sprawie Zamówienia Publicznego;
· „Towar”, „Towary” – rzeczy, prawa lub inne dobra, których dostawa jest przedmiotem Zamówienia Publicznego zgodnie z opisem przedmiotu Zamówienia zawartym w SIWZ;
· „Usługi” – usługi w rozumieniu obowiązujących przepisów o zamówieniach publicznych będące przedmiotem zamówienia zgodnie z opisem przedmiotu Zamówienia zawartym w SIWZ;
· „Strona” – Zamawiający lub Wykonawca, w zależności od kontekstu, a “Strony” oznacza łącznie Zamawiającego i Wykonawcę;
· „SIWZ” - Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia stanowiącą Załącznik nr 1 do Umowy;
· „Miejsce Dostawy/Miejsce Projektu” – miejsce lub miejsca dostawy Towarów/świadczenia Usług w ramach realizacji Zamówienia;
· „Zamówienie Publiczne” – zamówienie publiczne w rozumieniu obowiązujących przepisów o zamówieniach publicznych, w wyniku którego doszło do zawarcia Umowy;
· „Siła Wyższa” – zdarzenie, którego wystąpienie jest niezależne od Stron, i któremu nie mogą one zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, a w szczególności: wojny, stany nadzwyczajne, klęski żywiołowe, epidemie, ograniczenia związane z kwarantanną, embargo, rewolucje, zamieszki i strajki.
· Integralną częścią niniejszej umowy są jej załączniki.
§ 2
PRZEDMIOT UMOWY
1. Przedmiotem zamówienia jest „MODYFIKACJA SYSTEMU INFORMATYCZNEGO WSPOMAGAJĄCEGO PRACĘ OŚRODKA DOKUMENTACJI GEODEZYJNEJ I KARTOGARFICZNEJ- ZADANIE 2 ”, na którą składają się następujące zadania:
a) dostawa oprogramowania,
b) wdrożenie,
c) roczna opieka serwisowa.
2. Szczegółowy opis przedmiotu Zamówienia objętego niniejszą umową, zawarty jest w warunkach technicznych opisu zadania stanowiący integralną cześć SIWZ określoną jako zadanie 2 , stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej umowy.
3. Zadanie będzie realizowane w ramach projektu: „Rozbudowa systemów informatycznych administracji publicznej wspomagających zarządzanie w Starostwie Powiatowym w Wołowie” współfinansowanego przez Unię Europejską Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013.
§ 3
WARUNKI REALIZACJI
1. Towary objęte Zamówieniem zostaną dostarczone do siedziby Zamawiającego w Wołowie, przy pl. Piastowskim 2, przy użyciu środków transportu Wykonawcy oraz na jego koszt, po wcześniejszym ustaleniu konkretnej daty dostawy z przedstawicielem Zamawiającego.
2. Usługi objęte przedmiotem Zamówienia będą świadczone w siedzibie Zamawiającego.
3. Zamawiający zobowiązany jest sprawdzić dostarczone Towary i wykonane Usługi oraz podpisać protokoły odbioru w terminie 1 tygodnia od daty wykonania umowy przez Wykonawcę.
4. W przypadku stwierdzenia, że przedmiot umowy w całości lub części został wykonany nieprawidłowo, Zamawiający odmówi jego odbioru w tym zakresie, sporządzając protokół wskazujący przyczyny odmowy. Zamawiający wyznaczy następnie Wykonawcy termin na usunięcie stwierdzonych wad. Procedura czynności odbioru zostanie powtórzona.
§ 4
OBOWIĄZKI WYKONAWCY
1. Na podstawie Umowy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu i przenieść na niego własność Towarów oraz świadczyć Usługi opisane w załączniku nr 1 i 2 do niniejszej umowy, a Zamawiający zobowiązany jest je odebrać i zapłacić Wykonawcy wynagrodzenie za dostarczone Towary oraz wykonane Usługi.
2. Wykonawca zobowiązany jest ponadto w szczególności do:
a) przeszkolenia niezbędnej ilości pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi dostarczonego systemu,
b) zapewnienia, w okresie wdrażania systemu - w godzinach pracy Zamawiającego, bezpłatnych konsultacji telefonicznych oraz za pośrednictwem poczty internetowej, w zakresie rozwiązywania problemów eksploatacyjnych i metodologicznych
§ 5
TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA
Wykonawca zobowiązany jest do realizacji Zamówienia do dnia 15.10.2010r.
§ 6
WARUNKI PŁATNOŚCI
1. Za wykonanie przedmiotu Umowy opisanego w § 2, potwierdzony protokołem o którym mowa w § 3 ust 3, Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie w wysokości ....................................brutto (słownie: .................................................).
2.Podstawę zapłaty wynagrodzenia stanowić będzie faktura VAT, wystawiona przez Wykonawcę po podpisaniu przez obie Strony ostatecznego protokołu odbioru Towarów/Usług.
3.Wypłata wynagrodzenia nastąpi w ciągu 14 dni od daty doręczenia Zamawiającemu wystawionej, zgodnie z postanowieniami ust. 2, faktury VAT, na rachunek bankowy Wykonawcy nr:
....................................................................................................................
4.Za dzień zapłaty Strony uznają datę uznania na rachunku bankowym Zamawiającego.
5.W razie opóźnienia z zapłatą wynagrodzenia, o którym mowa w § 6 ust. 1, Wykonawca będzie miał prawo do naliczenia odsetek ustawowych.
§ 7
WARUNKI GWARANCJI I RĘKOJMI
1. Wykonawca udziela Zamawiającemu 24 miesięcznej gwarancji na dostarczone oprogramowanie.
2. Okres gwarancji biegnie od daty podpisania przez Zamawiającego protokołu odbioru Towarów/ Usług.
3. Niezależnie od gwarancji Wykonawca jest odpowiedzialny względem Zamawiającego za wszelkie wady fizyczne i prawne wdrożonego oprogramowania, w okresie trwania gwarancji.
§ 8
WARUNKI SERWISU
1. Zamawiający będzie zgłaszał awarie od poniedziałku do piątku w godzinach od _____do______, telefonicznie lub za pośrednictwem faxu na nr ________.
2.Osobą wyznaczoną przez Wykonawcę do kontaktów w sprawie awarii jest ...........................
3.W ramach 2 – letniej gwarancji Wykonawca będzie zobowiązany do:
a) usunięcia wszystkich zauważonych i zgłoszonych Wykonawcy błędów w oprogramowaniu,
b) w przypadku awarii krytycznej uniemożliwiającej pracę w systemie - zapewnienia rozwiązania awaryjnego dla podtrzymania ciągłości pracy systemu, w razie niemożności usunięcia awarii wciągu 48 godzin od momentu zgłoszenia awarii.
4.Wykonawca będzie zobowiązany do świadczenia usługi asysty technicznej, przez okres 24 miesięcy liczonych od daty podpisania przez Zamawiającego protokołu zakończenia wdrożenia.
5.W ramach asysty technicznej Wykonawca będzie zobowiązany do:
a) konserwacji i optymalizacji systemu,
b) utrzymania gotowości do czynności serwisowych.
6.Wykonawca zobowiązuje się usunąć awarię przedmiotu Zamówienia w ciągu 2 dni roboczych.
7.W okresie gwarancji wszelkie koszty związane z usunięciem awarii stwierdzonej w przedmiocie niniejszej umowy obciążają Wykonawcę.
§ 9
OPÓŹNIENIE WYKONAWCY
1. Jeśli w toku wykonywania Umowy Wykonawca stwierdzi, iż występują okoliczności, które dają podstawę do oceny, że jakiekolwiek jego świadczenie nie zostanie wykonane w terminie, niezwłocznie zawiadomi o tym Zamawiającego na piśmie, określając prawdopodobny czas opóźnienia i jego przyczynę.
2. W przypadku opóźnienia Wykonawcy w spełnieniu świadczenia w całości lub w części Zamawiający może wyznaczyć mu dodatkowy termin na wykonanie Umowy, a w razie jego bezskutecznego upływu, może żądać zapłaty kary umownej.
§ 10
KARY UMOWNE
1.Wykonawca zapłaci Zamawiającemu następujące kary umowne:
- za opóźnienie w wykonaniu Zamówienia – w wysokości 0,5 % wynagrodzenia określonego w § 6 ust.1, za każdy dzień zwłoki liczony od upływu terminu określonego w § 5.
- z tytułu odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy – w wysokości 10 % wynagrodzenia określonego w § 6 ust.1.
2.Zamawiający zapłaci Wykonawcy kary umowne:
- z tytułu odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego – w wysokości 10 % wynagrodzenia określonego w § 6 ust.1.
3.Zamawiającemu przysługuje prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego, do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody, na zasadach ogólnych z kodeksu cywilnego.
§ 11
ODSTĄPIENIE OD UMOWY
Każda ze stron, niezależnie od uprawnień wskazanych w pozostałych paragrafach Umowy, przysługujących jej w związku z naruszeniem postanowień Umowy przez drugą Stronę, może odstąpić od niej, informując o tym na piśmie drugą Stronę, w razie gdy:
1. wobec drugiej Strony wszczęte zostanie postępowanie likwidacyjne lub złożony zostanie wniosek o ogłoszenie jej upadłości;
2. upłynie 6 miesięcy od daty zawieszenia realizacji niniejszej Umowy na skutek wystąpienia Siły Wyższej, jeżeli przed upływem powyższego terminu nie ustanie działanie Siły Wyższej,
3. po ustaniu Siły Wyższej druga Strona nie przystąpiła niezwłocznie do wykonania Umowy.
§ 12
POUFNOŚĆ
1. Umowa jest jawna i podlega udostępnianiu na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacji publicznej.
2. Wykonawca nie może, bez uzyskania uprzedniej pisemnej zgody Zamawiającego, ujawnić osobą trzecim treści Umowy ani jakiejkolwiek specyfikacji, planu, rysunku, wzoru, lub informacji dostarczonej przez Zamawiającego lub na jego rzecz w związku z tą Umową.
3. Wykonawcy nie wolno, bez uzyskania uprzedniej pisemnej zgody Zamawiającego, wykorzystywać jakichkolwiek dokumentów lub informacji, o których mowa w ust. 2 w innych celach niż wykonanie Umowy.
§ 13
ROZSTRZYGANIE SPORÓW
1. Strony w pierwszej kolejności zobowiązują się do polubownego rozstrzygania wszelkich sporów powstałych między nimi na tle wykonywania niniejszej umowy. Roszczenie skierowane na drogę postępowania sądowego przed wyczerpaniem trybu polubownego uznane zostanie jako przedwczesne.
2. W przypadku nie rozstrzygnięcia sporu w ciągu 30 dni od daty wszczęcia negocjacji, każda ze Stron może poddać spór rozstrzygnięciu sądu polubownego lub sądu powszechnego właściwego dla siedziby Zamawiającego, chyba, że przepisy kodeksu cywilnego przewidują właściwość wyłączną innego sądu.
§ 14
PRZEPISY KOŃCOWE
1. Adresami do korespondencji są adresy wskazane w komparycji Umowy.
2. W zakresie nieuregulowanym Umową znajdują zastosowanie przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
3. Wszelkie zmiany Umowy wymagają zachowania formy pisemnej, pod rygorem nieważności.
4. Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron
Zamawiający Wykonawca
.............................................. ..............................................
Skreśla się w/w zapis załącznika nr 7B do SIWZ (wzór umowy), który po zmianie otrzymuje brzmienie:
IZP 3431-11/10 Załącznik nr 7B
WZÓR UMOWY NR …………
zawarta w dniu ………… w Wołowie pomiędzy:
Starostą Wołowskim ………….. - realizującym zadania z zakresu administracji rządowej przy pomocy Starostwa Powiatowego z siedzibą w Wołowie pl. Piastowski 2, 56 – 100 Wołów, NIP: 988-01-33-369, REGON …………, przy kontrasygnacie Skarbnika Powiatu, zwanym w dalszej treści umowy - „Zamawiającym”
a
Firmą……………………………………………………………………………………………
z siedzibą: ………………………………………………………………………………………
reprezentowaną przez: ………………………………………….................................................
NIP ………………………………………….. REGON ……………………………………….
zwaną w dalszej treści umowy Wykonawcą.
Na podstawie dokonania przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy w przetargu nieograniczonym, zgodnie z art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007 r. Nr 233, poz. 1655; tekst jednolity z późn. zm.) zawiera się umowę o następującej treści:
§ 1.
1. Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania prace polegające na modyfikacji systemu informatycznego wspomagającego pracę ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej.
2. Szczegółowy opis przedmiotu Zamówienia objętego niniejszą umową, określony jako zadanie nr 2, zawarty jest w warunkach technicznych opisu zadania stanowiących integralną część SIWZ i jednocześnie załącznik nr 1 do niniejszej umowy.
§ 2.
1. Ze strony Wykonawcy za realizację przedmiotu umowy odpowiadać będzie: ……………………………………………………………………………………
2. Ze strony Zamawiającego nadzór nad realizacją przedmiotu umowy wykonywać będzie: ...................................................................................................................
§ 3.
1. Wykonawca zawiadomi Zamawiającego o gotowości do odbioru prac, a Zamawiający przeprowadzi odbiór w terminie uzgodnionym przez strony, najpóźniej w ciągu 14 dni od daty zawiadomienia o gotowości do odbioru.
2. Zamawiający i Wykonawca mogą korzystać z usług rzeczoznawców powołanych przez siebie i na swój koszt.
3. W toku czynności odbioru Wykonawca jest zobowiązany przedstawić Zamawiającemu kompletny opis techniczny dotyczący przedmiotu umowy.
4. Z czynności odbioru sporządzony zostanie protokół, podpisany przez obie strony.
§ 4.
1. Termin wykonania przedmiotu umowy i przekazania Zamawiającemu ustala się od dnia ............................................................... do dnia ……………… r.
2. Za datę wykonania przedmiotu umowy uznaje się datę prawidłowo zainstalowanego oprogramowania na serwerze w Starostwie Powiatowym w Wołowie.
3. Podstawą przyjęcia przedmiotu umowy przez Zamawiającego jest protokół, o którym mowa w § 3 ust. 4. Powyższy protokół potwierdza odbiór przedmiotu umowy oraz poprawność jego wykonania.
§ 5.
1. Z tytułu wykonania przedmiotu umowy Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie w kwocie: ………………………….. PLN (słownie:………………………………………............................................................), płatne przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze, w terminie 14 dni od daty doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury.
2. Wykonawca uprawniony jest do wystawienia faktury po dokonaniu odbioru przedmiotu umowy potwierdzonego protokołem, o którym mowa w § 3 ust.4.
3. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1, obejmuje wszystkie koszty wykonania przedmiotu umowy wraz z podatkiem VAT w wysokości określonej odrębnymi przepisami.
§ 6.
1. Wykonawca udzieli Zamawiającemu 3-letniej gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia, począwszy od dnia odbioru przedmiotu umowy.
2. W przypadku ujawnienia wad przedmiotu umowy w okresie gwarancji Zamawiający uprawniony jest do wyznaczenia Wykonawcy terminu do ich usunięcia. W przypadku przekroczenia w/w terminu Zamawiający uprawniony jest do zastosowania kary, o której mowa w § 8 ust. 3 lit. c. Uprawnienie to nie wyłącza prawa Zamawiającego do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody.
§ 7.
1. Zamawiający uprawniony jest do rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli Wykonawca opóźnia się z wykonaniem przedmiotu umowy tak dalece, że nie gwarantuje to zakończenia prac w terminie umówionym. W takim przypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy, obliczonego proporcjonalnie do stopnia zaawansowania prac.
2. W przypadku opisanym w ust. 1 Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 15 % wynagrodzenia, o którym mowa w § 6 ust. 1.
3. Niezależnie od powyższego, Wykonawca zobowiązany jest do zapłaty Zamawiającemu kary umownej:
1) z tytułu nieterminowego wykonania przedmiotu umowy – w wysokości 0,2% wynagrodzenia, o którym mowa w § 6 ust. 1;
2) za zgłoszenie do odbioru przedmiotu umowy z wadami – w wysokości 10% wynagrodzenia, o którym mowa w § 6 ust. 1;
3) za każdy dzień zwłoki w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze lub w okresie gwarancji za wady, liczonej od dnia wyznaczonego na usunięcie wad – w wysokości 0,5% wynagrodzenia, o którym mowa w § 6 ust. 1.
4. Wykonawca jest uprawniony do żądania od Zamawiającego zapłaty kary umownej w wysokości 15 % wynagrodzenia, o którym mowa § 6 ust. 1, w przypadku rozwiązania umowy z powodu okoliczności, za które ponosi odpowiedzialność Zamawiający.
§ 8.
W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie miesiąca od uzyskania wiadomości o powyższych okolicznościach.
§ 9.
W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych, kodeksu cywilnego i innych obowiązujących przepisów prawa.
§ 10.
Wszelkie zmiany do niniejszej umowy wymagają formy pisemnej, pod rygorem nieważności.
§ 11.
Spory wynikające w związku z wykonywaniem niniejszej umowy będą rozstrzygane przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Zamawiającego.
§ 12.
Umowę niniejszą sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.
§ 13.
Umowę odczytano, przyjęto i podpisano.
Zamawiający Wykonawca
…………………………….. …………………………….
Dodaje się poniższy zapis (TABELĘ 1) do załącznika nr 1A do SIWZ:
Pkt. II
TABELA 1 – plik w postaci arkusza xls (plik znajduje się w załączniku do pisma w programie Excel)
W związku z powyższą modyfikacją zamawiający informuje jednocześnie o przedłużeniu terminu składania ofert. Nowy termin to: 19.04.2010r. do godz. 10:00. Otwarcie ofert nastąpi tego samego dnia o godz. 10:15. Pozostałe ustalenia dotyczące miejsca składania i otwarcia ofert pozostają bez zmian.
Nowy termin związania ofertą to: 19.05.2010r.
Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu po upłynięciu, którego zamawiający może pozostawić ewentualny kolejny wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji, bez rozpoznania.