Wydział Budżetu i Gospodarki Mieniem Powiatu
Tel. (071) 3891517, 3892542 wew. 106,114,120
Pokój nr 30, 31 II piętro
Do podstawowych zadań Wydziału należy:
1. Realizowanie polityki finansowej Powiatu prowadzonej przez Zarząd, a w szczególności:
- przygotowanie projektu uchwały budżetowej,
- przygotowanie projektów uchwał Rady Powiatu oraz Zarządu Powiatu w sprawie zmiany budżetu oraz zmian w budżecie,
2. Kontrola wykonywania budżetu, a w szczególności:
- kontrola i analiza sprawozdań sporządzanych przez jednostki organizacyjne powiatu, oraz
wnioskowanie w sprawie zmian budżetu,
- opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz,
- sporządzanie informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze oraz sprawozdania
rocznego z wykonania budżetu,
3. Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Starostę,
dotyczących prowadzenia rachunkowości tj. zakładowego planu kont, obiegu dokumentów
(dowodów księgowych), zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,
4. Prowadzenie rachunkowości i gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami
i przepisami, umożliwiające ochronę mienia oraz prawidłowe i terminowe rozliczanie osób
odpowiedzialnych za to mienie,
5. Prowadzenie ewidencji i windykacji
- dochodów budżetu państwa oraz ich przekazywanie do budżetu wojewody
- dochodów realizowanych przez Starostwo,
6. Prowadzenie dokumentacji i ewidencji płacowej, zasiłkowej, ubezpieczeniowej i
podatkowej,
7. Prowadzenie obsługi kasowej Starostwa, sprzedaży detalicznej druków i znaków
skarbowych,
8. Obsługa Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym
oraz Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
9. Prowadzenie obsługi finansowo-księgowej Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób
Niepełnosprawnych,
10. Prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz pozostałych środków trwałych,
11. Prowadzenie ewidencji mienia powiatu,
12. Prowadzenie kontroli finansowej.