logo
Wersja dla niedowidzących
  
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 INFORMACJE O POWIECIE
minus Charakterystyka powiatu
minus Herb i flaga powiatu
minus Powiat w liczbach
minus Charakterystyka gospodarcza
minus Lista Gmin
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Powiatu
plus Zarząd Powiatu
 STAROSTWO POWIATOWE
minus Dane teleadresowe
minus Sekretarz Powiatu
minus Skarbnik Powiatu
plus Wydziały
minus Regulamin organizacyjny
minus Kodeks Etyki
plus Kontrole Starostwa
 PRAWO LOKALNE
minus Statut Powiatu
minus Prawo miejscowe
minus Dziennik Ustaw
minus Monitor Polski
minus Zarządzenia Starosty Wołowskiego
 WYBORY 2014
minus Obwieszczenie o okręgach wyborczych, ich numeracji i granicach, liczbie radnych wybieranych w okręgu wyborczym oraz wyznaczonej siedzibie Powiatowej Komisji Wyborczej.
minus Informacja Komisarza Wyborczego we Wrocławiu o składzie Powiatowej Komisji Wyborczej w Wołowie
plus Uchwała Nr 1/2/14 Powiatowej Komisji Wyborczej w Wołowie z dnia 24 października 2014r.
minus Uchwała Nr 1/4/14 Powołanie pełnomocnika komisji ds. obsługi informatycznej
minus Uchwała Nr 5/2014 Sprostowanie omyłki w protokole rejestracji
minus Uchwała Nr 6/2014 Sprostowanie omyłki w protokole rejestracji
minus Uchwała Nr 7/8/2014 w sprawie obwieszczenia i zarejestrowanych listach kandydatów na radnych w wyborach do Rady Powiatu Wołowskiego
minus Wynik wyborów - do Rady Powiatu
minus Wynik wyborów - do Sejmiku Województwa
minus Uchwała Nr 9/2014 w sprawie sprostowania zbiorczego protokołu wyników głosowania do Sejmiku Województwa Dolnośląskiego
 FINANSE I MIENIE
plus Budżet Powiatu
plus Majątek Powiatu
minus Pomoc Publiczna
minus Dług Publiczny
minus Ciężary Publiczne
 INFORMACJE DLA KLIENTÓW
plus Programy
plus Klient w Urzędzie
minus Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej
minus Biuro Rzeczy Znalezionych
minus Informacje nieudostępnione
minus Ankieta
 SPRAWOZDANIA
plus 2013
 JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE
minus Wykaz jednostek organizacyjnych
plus Placówki oświatowe
plus Inne
 OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
plus Rada Powiatu
plus Zarząd Powiatu
plus Starostwo Powiatowe
plus Jednostki Organizacyjne
 INNE
plus Służby, Inspekcje i Straże
minus Organizacje pozarządowe
plus Instrukcja obsługi biuletynu
minus Redakcja Biuletynu
 URZĘDY CENTRALNE
minus Spis adresów
 ZAŁATWIANIE SPRAW W URZĘDZIE
minus Kolejność załatwiania spraw
minus Wyszukaj swoją sprawę
 ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA
minus Elektroniczna Skrzynka Podawcza
 ARCHIWUM
plus 2006
 Nabór do pracy
minus Aktualne rekrutacje
minus Postępowania w toku
minus Wyniki postępowań
minus Archiwum rekrutacji
 Informacje
plus Uchwały
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
 Podział administracyjny kraju
A A A


§22

 

Zasady ogólne

 

1.      Zajęcia dydaktyczno- wychowawcze dzielą się na dwa okresy (semestry):

a)      pierwszy od dnia rozpoczęcia zajęć dydaktyczno-wychowawczych we wrześniu do ostatniej soboty stycznia następnego roku,

b)      drugi od poniedziałku następnego tygodnia do dnia zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych

2.      Oceny bieżące, klasyfikacyjne śródroczne i klasyfikacyjne końcoworoczne, ustala się według następującej skali:

a)   stopień celujący -         6

b)  stopień bardzo dobry - 5

c)   stopień dobry -                        4

d)  stopień dostateczny -   3

e)   stopień dopuszczający -           2

f)    stopień niedostateczny -           1

3.      Klasyfikowanie uczniów za okres (semestr) przeprowadza się w ostatnim tygodniu zajęć tego okresu (semestru).

4.      Oceny osiągnięć uczniów dokonuje się na podstawie: odpowiedzi ustnych, wyników spraw­dzianów pisemnych, prac domowych, pracy na lekcji, egzaminów klasyfikacyjnych i popraw­kowych oraz wykonanych zadań praktycznych przy zachowaniu następujących zasad:

a)     kontrola osiągnięć powinna być systematyczna, równomiernie rozłożona na cały okres na­uki i bieżąca,

b)     co najmniej dwutygodniowe uprzedzenie uczniów o zamiarze przeprowadzenia spraw­dzianu półrocznego lub rocznego bądź badania osiągnięć wraz z dokonaniem w tym samym terminie odpowiedniego wpisu w dzienniku zajęć w rubryce temat lekcji,

c)     co najmniej tygodniowe uprzedzenie uczniów o zamiarze przeprowadzenia sprawdzianu obej­mującego zakres wiadomości z więcej niż trzech ostatnich lekcji wraz z dokonaniem w tym samym terminie odpowiedniego wpisu w dzienniku zajęć w rubryce temat lekcji,

d)     nie więcej niż trzy sprawdziany w ciągu tygodnia, przy czym nie więcej niż jeden dziennie,

e)     pisemne prace klasowe muszą być poprawione w terminie dwóch tygodni, omówione na lek­cji i dane uczniom do wglądu; w przypadku niedotrzymania terminu, nie wpisuje się ocen nie­dostatecznych,

f)       pisemnych prac klasowych obejmujących zakres wiadomości z więcej niż trzech ostatnich lekcji nie przeprowadza się w ostatnich dwóch tygodniach przed kla­syfi­kacją,

g)     na tydzień przed klasyfikacyjnym posiedzeniem Rady Pedagogicznej, nauczyciele po­szcze­gól­nych przedmiotów i wychowawca klasy są zobowiązani poinformować ucznia o przewi­dywanych dla niego stopniach okresowych (rocznych). O przewidywanym dla ucznia okre­sowym stopniu niedostatecznym należy poinformować pisemnie, li­stownie lub za potwierdzeniem podpisu rodziców, na dwa tygodnie przed zakończeniem okresu, natomiast o przewidywanym dla ucznia rocznym stopniu niedostatecznym - miesiąc przed zakończeniem roku szkolnego. Kopie pism wysy­łanych pocztą przechowywane są w sekretariacie, a po­ręczone podpisem przechowuje wy­chowawca.

5.      Ustala się następujące ogólne kryteria stopni:

1)   stopień celujący otrzymuje uczeń, który:

a)    posiadł wiedzę i umiejętności znacznie wykraczające poza program nauczania przedmiotu w danej klasie, samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia oraz biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów teoretycznych lub praktycz­nych z programu nauczania danej klasy, proponuje rozwiązania nietypowe, rozwiązuje także zada­nia wykraczające poza program nauczania danej klasy, lub

b)    osiąga sukcesy w olimpiadach i konkursach przedmiotowych, zawodach sportowych i in­nych, kwalifikując się do finałów na szczeblu wojewódzkim, regionalnym albo krajowym lub posiada inne porównywalne osiągnięcia,

2)   stopień bardzo dobry otrzymuje uczeń, który z zaprojektowanych wymagań programowych opa­nował treści podstawowe, uzupełniające i dopełniające to jest:

a)    trudne do opanowania,

b)   najbardziej złożone i unikatowe, twórcze naukowo,

c)    wyspecjalizowane ponad potrzeby głównego kierunku nauki szkolnej obecnie i w przy­szło­ści,

d)   odległe od bezpośredniej użyteczności w życiu pozaszkolnym.

3)   stopień dobry otrzymuje uczeń, który z zaprojektowanych wymagań programowych opanował treści podstawowe i uzupełniające to jest:

a)    bardziej złożone i mniej przystępne,

b)   przydatne, ale nie niezbędne na danym etapie kształcenia,

c)    przydatne, ale nie niezbędne na wyższych etapach kształcenia,

d)   bezpośrednio użyteczne w pozaszkolnej działalności.

4)   stopień dostateczny otrzymuje uczeń, który z zaprojektowanych wymagań programowych opa­nował treści podstawowe to jest:

a)    najbardziej przystępne,

b)   najprostsze i najbardziej uniwersalne,

c)    niezbędne na danym etapie wykształcenia,

d)   niezbędne na wyższych etapach kształcenia,

e)    bezpośrednio użyteczne w pozaszkolnej działalności.

5)   stopień dopuszczający otrzymuje uczeń, który z zaprojektowanych wymagań programowych opanował treści konieczne to jest:

a)    łatwe do opanowania,

b)   wyłącznie konstruktywne,

c)    użyteczne w sytuacjach typowych,

d)   o niewielkim stopniu trudności oraz,

e)    korzystając ze wskazówek nauczyciela wykorzystuje zdobyte wiadomości w sytuacjach ty­po­wych.

6)   stopień niedostateczny otrzymuje uczeń, który:

a)    nie opanował wiadomości i umiejętności określonych w programie nauczania przedmiotu w danej klasie a braki w wiadomościach uniemożliwiają dalsze zdobywanie wiedzy z tego przedmiotu,

b)    nie jest w stanie rozwiązać (wykonać) zadań o niewielkim (elementarnym) stopniu trudno­ści nawet przy pomocy nauczyciela.

6.      Przy ustalaniu stopnia z wychowania fizycznego należy w szczególności brać pod uwagę wy­siłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tego przedmiotu.

7.      Ocenianie uczniów z przedmiotów i zajęć dodatkowych ( nieujętych w ramowych planach naucza­nia) i nadobowiązkowych ( niewprowadzonych do planów nauczania ), odbywa się zgodnie z zasadami oceniania wewnątrzszkolnego, przy czym stopnie roczne ( semestralne) nie mają wpływu na promocję.

8.       Nauczyciel prowadzący przedmioty lub zajęcia nadobowiązkowe oraz dodatkowe na prośbę ucznia nie ustala z nich oceny.

9.       Przedmioty i zajęcia nadobowiązkowe oraz ustalone zgodnie z powyższymi zasadami z nich oceny wpisuje się na świadec­twach szkolnych w miejscu przeznaczonym na Przedmioty i zajęcia nadobowiązkowe.

10.  Ocena zachowania ucznia uwzględnia:

a)    funkcjonowanie ucznia w środowisku szkolnym,

b)   wypełnianie obowiązków szkolnych,

c)    respektowanie zasad współżycia społecznego i ogólnie przyjętych norm.

11.  Ocenę zachowania ustala się według następującej skali:

-         wzorowe,

-         dobre,

-         poprawne,

-         nieodpo­wiednie.

12.  Oceną zachowania ustala wychowawca klasy, uwzględniając opinię członków Rady Pedago­gicznej i uczniów i podaje do wiadomości na tydzień przed klasyfikacją.

13.  Jeśli zdaniem ucznia jego ocena zachowania jest zaniżona, może wystąpić z wnioskiem do dyrek­tora o ponowne jej ustalenie.

14.  Dyrektor może podjąć decyzję o ponownym ustaleniu przez wychowawcę oceny zachowania, jeżeli przy jej ustaleniu nie uwzględniono trybu zawartego w ust. 12 lub kryteriów zawartych w ust.15.

15.  Ustala się następujące ogólne kryteria oceny zachowania:

1)   ocenę nieodpowiednią otrzymuje uczeń, który:

a)   lekceważy podstawowe obowiązki szkolne a w szczególności:

-   spóźnia się na lekcje,

-   opuścił w jednym okresie ponad 30 godzin lekcyjnych bez usprawiedliwienia,

b)  otrzymuje liczne uwagi dotyczące niewłaściwego zachowywania się na lekcji, niewłaści­wego odnoszenia się do nauczycieli lub uczniów,

c)   niszczy lub nie szanuje mienia szkolnego,

d)  otrzymał naganę dyrektora Szkoły,

e)   szkodzi własnemu lub cudzemu zdrowiu i bezpieczeństwu,

f)    dopuścił się wykroczenia podlegającego ściganiu w trybie karno-administracyjnym,

2)   ocenę poprawną otrzymuje uczeń, który:

a)   należycie wypełnia podstawowe obowiązki szkolne oraz:

b)  nie opuścił w jednym okresie więcej niż 30 godzin lekcyjnych bez usprawiedliwienia,

c)   nie posiada licznych uwag dotyczących niewłaściwego zachowywania się w Szkole,

d)  nie otrzymał ostrzeżenia lub nagany,

3)   ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:

a)   należycie wypełnia podstawowe obowiązki szkolne oraz:

b)  nie opuścił w jednym okresie więcej niż 10 godzin lekcyjnych bez usprawiedliwienia,

c)   nie spóźnia się na lekcje,

d)  nie posiada (znaczących) uwag dotyczących niewłaściwego zachowywania się w szkole,

4)   ocenę wzorową otrzymuje uczeń, który:

a)   bez żadnych zastrzeżeń wypełnia obowiązki szkolne oraz:

b)  nie posiada godzin nieusprawiedliwionych,

c)   nie ma żadnych uwag dotyczących niewłaściwego zachowania,

d)  jest aktywnym uczestnikiem życia szkolnego,

e)   reprezentuje szkołę po przez udział w zawodach, konkursach lub olimpiadach,

f)    pracuje społecznie, kosztem wolnego czasu, na rzecz Szkoły,

16.  W przypadku, gdy zastosowano względem ucznia środki wychowawcze i przyniosły one pozy­tywny skutek, uczeń może otrzymać wyższą ocenę zachowania niż wynika to z kryteriów oceny nieodpowiedniej lub poprawnej. 

Ilość odwiedzin: 468
Nazwa dokumentu: Wewnątrzszkolny system oceniania
Podmiot udostępniający: Zespół Szkół Zawodowych w Brzegu Dolnym
Osoba, która wytworzyła informację: Krzysztof Berger
Osoba, która odpowiada za treść: Paweł Pirek
Osoba, która wprowadzała dane: Krzysztof Berger
Data wytworzenia informacji: 2003-09-25 11:53:48
Data udostępnienia informacji: 2003-09-25 11:53:48
Data ostatniej aktualizacji: 2003-09-25 17:55:37

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner