W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Wołowie


Pl. Piastowski 2
56-100 Wołów


tel.: (+48) 71 380 59 01 
fax: (+48) 71 380 59 00



email: starostwo@powiatwolowski.pl
skrytka ePUAP: /7u272ofvrz/SkrytkaESP



NIP:
9880133369
REGON: 931950353
 

Wydział Urbanistyki, Architektury i Budownictwa

Zadania Wydziału: 
 
 Wydział wykonuje następujące zadania z zakresu ustawy prawo budowlane:
  1. nadzór i kontrola nad przestrzeganiem prawa budowlanego w zakresie:
    • zgodności projektu zagospodarowania terenu z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego oraz wymaganiami ochrony środowiska,
    • warunków bezpieczeństwa ludzi i mienia w rozwiązaniach przyjętych w projektach budowlanych ,
    • zgodności rozwiązań architektoniczno-budowlanych z przepisami techniczno-budowlanymi , obowiązującymi Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej,
    • właściwego wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,
    • wprowadzania do obrotu i stosowania wyrobów budowlanych dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie,
  2. wydawanie decyzji i postanowień administracyjnych w sprawach określonych ustawą za wyjątkiem zastrzeżonych do kompetencji Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego tj.:
    • pozwoleń na budowę ,
    • decyzji zatwierdzającej projekt budowlany,
    • przeniesienia pozwolenia na budowę ,
    • uchylanie pozwolenia na budowę,
    • zmiana pozwolenia na budowę ,
    • pozwolenie na rozbiórkę,
    • wnoszenie sprzeciwu odnośnie zgłoszenia wykonywania robót budowlanych,
    • wnoszenie sprzeciwu odnośnie zmiany sposobu użytkowania.
    • rozstrzygających o niezbędności wejścia na teren sąsiedniej nieruchomości
  3. przyjmowanie zgłoszeń i zawiadomień dotyczących prac budowlanych nie wymagających wydawania decyzji takich jak:
    • zgłoszenia wykonywania robót nie objętych obowiązkiem uzyskaniem pozwolenia na budowę,
    • zgłoszenie rozpoczęcia wykonywania robót objętych wydanym uprzednio pozwoleniem na budowę lub rozbiórkę,
    • zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania budynku
  4. wykonywanie czynności wynikających z przepisów wykonawczych do ustawy takie jak:
    • wydawanie i rejestrowanie dzienników budowy,
  5. współdziałanie z organami nadzoru budowlanego poprzez:
    • niezwłoczne przekazywanie decyzji, postanowień i zgłoszeń wynikających z przepisów prawa budowlanego,
    • uczestnictwo na wezwanie organów nadzoru budowlanego w czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych,
    • udostępnianie dokumentów i informacji związanych z tymi czynnościami,
    • zawiadamianie o stwierdzonych nieprawidłowościach przy wykonywaniu robót budowlanych lub utrzymaniu obiektów budowlanych,
  6. wykonywanie innych czynności przewidzianych w prawie budowlanym:
    • występowanie w przypadkach szczególnie uzasadnionych do właściwego ministra w sprawie upoważnienia do udzielenia zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych.
Wydział wykonuje też niektóre czynności wynikające z innych ustaw takich jak:
  1. ustawa prawo ochrony środowiska
    • prowadzenie postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko planowanych przedsięwzięć,
    • zapewnianie możliwości udziału społeczeństwa w postępowaniu w sprawie oceny oddziaływanie na środowisko planowanych przedsięwzięć,
    • prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych o wnioskach i wydanych decyzjach wymagających udziału społeczeństwa.
  2. ustawa o zagospodarowaniu przestrzennym:
    • uczestnictwo w razie potrzeby w prowadzeniu analiz i studiów z zakresu planowania przestrzennego w granicach właściwości organów powiatu i odnoszących się do jego obszaru,
    • analiza uchwalanych planów miejscowych,
    • opiniowanie planu zagospodarowania przestrzennego województwa,
  3. ustawa o własności lokali:
    • wydawanie zaświadczeń o samodzielności lokali mieszkalnych i użytkowych,
  4. rozporządzenie w sprawie dodatków mieszkaniowych:
    • wydawanie zaświadczeń o powierzchni użytkowej domów jednorodzinnych przy ubieganiu się o dodatki mieszkaniowe
  5. ustawa o statystyce publicznej i rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie programu badań statystycznych statystyki publicznej na poszczególne lata
    • sporządzanie i przekazywanie do Urzędu Statystycznego meldunków, sprawozdań wynikających z aktualnych przepisów (B-05, B-06, B-07, B-08, M-02, GUNB-1, GUNB-3)
  6. rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa w sprawie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu oraz zespołów uzgadniania dokumentacji projektowej
    • uczestnictwo w posiedzeniach Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej
    Pozostałe zadania wydziału:
    1. prowadzenie archiwum wydziałowego
    2. prowadzenie rejestru wydawanych decyzji, postanowień , zaświadczeń
    3. przygotowywanie projektów uchwał Zarządu i Rady Powiatu w sprawach należących do kompetencji Wydziału.

Powiadom znajomego