Wydział Finansów i Budżetu
Zadania Wydziału FB:
- Realizowanie polityki finansowej Powiatu prowadzonej przez Zarząd, a w szczególności:
- przygotowanie projektu uchwały budżetowej,
- przygotowanie projektów uchwał Rady Powiatu oraz Zarządu Powiatu w sprawie zmiany budżetu oraz zmian w budżecie.
- Kontrola wykonywania budżetu, a w szczególności:
- kontrola i analiza sprawozdań sporządzanych przez jednostki organizacyjne powiatu, oraz wnioskowanie w sprawie zmian budżetu,
- opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz,
- sporządzanie informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze oraz sprawozdania rocznego z wykonania budżetu.
- Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Starostę, dotyczących prowadzenia rachunkowości tj. zakładowego planu kont, obiegu dokumentów (dowodów księgowych), zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji.
- Prowadzenie rachunkowości i gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami i przepisami, umożliwiające ochronę mienia oraz prawidłowe i terminowe rozliczanie osób odpowiedzialnych za to mienie.
- Prowadzenie ewidencji i windykacji
- dochodów budżetu państwa oraz ich przekazywanie do budżetu wojewody,
- dochodów realizowanych przez Starostwo.
- Prowadzenie dokumentacji i ewidencji płacowej, zasiłkowej, ubezpieczeniowej i podatkowej.
- Prowadzenie obsługi kasowej Starostwa, sprzedaży detalicznej druków i znaków skarbowych.
- Obsługa Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym oraz Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
- Prowadzenie obsługi finansowo-księgowej Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
- Prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz pozostałych środków trwałych.
- Prowadzenie ewidencji mienia powiatu.
- Prowadzenie kontroli finansowej.
Zadania Wydziału FBE:
- prowadzenie obsługi finansowo-księgowej szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Powiat Wołowski,
- nadzór nad realizacją wydatków budżetowych oraz przestrzegania dyscypliny budżetowej,
- kontrola dokumentacji dotyczącej obrotu rzeczowymi składnikami majątkowymi oraz dokumentacji o charakterze rozliczeniowym,
- nadzór i kontrola terminowego i prawidłowego rozliczania należności i zobowiązań pieniężnych ,
- sporządzanie list płac na podstawie umów o pracę, obliczanie składek ZUS, zasiłków z tyt. ubezpieczeń społecznych, rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych,
- prowadzenie księgowości analitycznej oraz ewidencji analitycznej, naliczanie opłat z tytułu wydanych decyzji,
- rozliczanie inwentaryzacji rzeczowych i pieniężnych składników majątkowych szkół i placówek oświatowych.